Arafat: Ne pregătim pentru valul doi al pandemiei de COVID-19. Dacă va fi mai puternic sau mai slab, nu poate nimeni să spună

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 10 iunie 2020, 8:49 Actualitate | Coronavirus


Coronavirus in Romania
Foto: Grosescu Alberto Mihai / Shutterstock Editorial / Profimedia
Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat, spune că la nivelul Protecţiei Civile Europene se fac pregătiri pentru un eventual val doi al pandemiei de COVID-19, însă nimeni nu poate estima dacă acesta va fi mai puternic sau mai slab decât cel din prezent. "Noi, cei de la situaţii de urgenţă, de la sănătate publică nu putem să spunem <<staţi liniştiţi, nu va fi nimic>>", a afirmat Arafat.
  • "Protecţia Civilă pe plan european, cu care am avut astăzi şedinţa prin videoconferinţă - clar ne pregătim pentru valul doi. Că va fi mai puternic decât acesta, va fi mai slab decât acesta, nu poate nimeni să spună în acest moment.
  • (...) Cine se aşteaptă să venim şi să spunem <<staţi liniştiţi, nu va fi nicio problemă>>, înseamnă că se aşteaptă la o declaraţie total neprofesionistă. Cine ne atacă pentru că spunem că urmează poate un val doi înseamnă că nu înţelege cu ce ne confruntăm şi trebuie să înţeleagă că noi, cei de la situaţii de urgenţă, de la sănătate publică nu putem să spunem <<staţi liniştiţi, nu va fi nimic>>.
  • Noi avem obligaţia acum, mai mult, să ne pregătim, să ne pregătim stocurile, să nu ne luaţi dumneavoastră la întrebări în luna septembrie sau octombrie că de ce nu suntem pregătiţi. Pentru că exact asta e de făcut, ce nu am făcut în ani de zile acum e momentul să facem. Şi la nivel european, România fiind implicată în stocurile europene, se lucrează în acest sens (...) şi la nivel de România stocurile noastre încep să se completeze, să se umple.
  • Noi trebuie să vedem ca stocurile strategice să ajungă la un nivel la care, dacă intrăm într-o situaţie în care am intrat acum aproximativ trei luni, să fim mult mai bine pregătiţi", a afirmat Raed Arafat, luni seară, la Antena 3, potrivit Agerpres.
Şeful DSU a susţinut că o relaxare totală nu este indicată şi că dacă apare valul doi al pandemiei de coronavirus, anumite măsuri vor trebui luate şi adaptate.
  • "Consider că o continuitate pe o formă mai aranjată este mai recomandabilă decât să nu avem nicio formă după care să lucrăm. Trebuie să fie o formă măcar pentru perioada cât încă avem măsuri.
  • La momentul în care decidem că am intrat în no measures, nu avem măsuri, ne-am relaxat, atunci poate să dispară şi să revină poate dacă vedem că începem să creştem din nou sau dacă apare valul doi. Pentru că dacă apare valul doi, e clar că anumite măsuri vor trebui luate şi adaptate.
  • Poate dacă ne pregătim mai bine, nu trebuie să luăm măsuri atât de dure pe cât am luat. Asta o să vedem, dar o formă de stare de alertă, ca să punem să mergem mai departe, va trebui. Care va fi conţinutul ei, cum va fi conţinutul ei, care sunt lucrurile care pot fi scoase, cum am spus achiziţiile directe, care pot să fie scoase şi nu sunt necesare în această fază, se poate discuta la nivel politic să se ajungă la o înţelegere", a subliniat Raed Arafat.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12587 vizualizari

  • +14 (32 voturi)    
    De ce mai e lasat sa vorbeasca? (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:00)

    Bobses [utilizator]

    Vorbeste in numele sau sau in numele guvernului?

    Individul asta ar fi trebuit ascuns imediat dupa gestionarea defectuoasa a crizei de la Colectiv. Iar acum nu face decat sa creeze panica.

    L-au tinut in brate atat PSD, cat si PNL - s-a mulat pe cerintele ambelor ciume (rosie si galbena).
    • -9 (21 voturi)    
      Martie:"Sa vina Arafat", Iunie "Arafat=Colectiv" (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:29)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Bobses

      Cat de consecventi in gandire sunt romanii... Interesele politice de moment sunt mereu in fata oricarei gandiri logice. D-asta suntem unde suntem... Pozitia lui Arafat a fost mereu in pericol si cautat sa i se bage orice in carca pentru a fi demis si totusi in martie a trebuit sa lucreze cu cei care ii cereu demisia. Atunci, in martie, toti ii cereu sa lucreze si il laudau, acum fix aceeasi oameni si-au adus aminte de prioritatile politice si ii cer demisia...
      • +8 (14 voturi)    
        Toti romanii? (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:50)

        Bobses [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Eu mi-am spus parerea. E grav pentru tine daca ai senzatia ca parerea mea e a tuturor romanilor...
    • +6 (16 voturi)    
      ...CoVid-19, dispariția bugetarilor de la scîrbici (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:57)

      baligosul [utilizator] i-a raspuns lui Bobses

      Ieri am fost un pic, la cumpărături, într-un mall, traseul trece pe lîngă niște ghișee CEC, unde se plătesc taxe pentru înlocuirea pașapoartelor...Nu era nimeni acolo, la fel e de prin martie! De aproape 3 luni !!!
      O vecină, cu ani mai mulți decît am eu, cu 2-3 săptămîni în urmă era panicată, în fosta Policlinică Titan, unde sînt numeroase cabinete medicale ale unor medici de familie, nu se putea intra în clădire, cerberul de la poartă anunța că el este singurul prezent. Casa de Sănătate finanțează activitatea medicilor de familie, dacă se îmbolnăvește un contribuabil la Casa de Sănătate, ce face contribuabilul, se va duce, ori caută un vraci ?
      Oare cîți bugetari nu merg preventiv la scîrbici, că dacă vor fi infectați, ministrul de la finanțe a declarat că bugetarii nu au fost dați afară, pe motiv de criză, dar nu mai primesc sporuri, unii vreo 400.000 din HORECA, au fost dați afară, iar alți vreo 600.000 sînt deocamdată în șomaj tehnic...STATUL PARALEL ÎȘI ȚINE ANGAJAȚII
      • +11 (11 voturi)    
        Bugetofagii (Miercuri, 10 iunie 2020, 11:13)

        Ion Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui baligosul

        Sa nu-i uitam pe profesori si ceilalti angajati din invatamant, inspectorate scolare, alte jdemii de agentii de stat pline functionari care stau acasa de 3 luni, pe salarii intregi, bonusuri, prime si tichete de vacanta.
  • +13 (37 voturi)    
    Nu s-au saturat (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:04)

    Alexa.99. [utilizator]

    de mintit? Fac planuri sa ne tina iar in case 2 luni si in iarna, ca sa falimentam de tot pentru aiurelile si minciunile lor?
    • +8 (12 voturi)    
      Nu iti fa griji. Nu mai pot. (Miercuri, 10 iunie 2020, 10:37)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui Alexa.99.

      Nu au destula incredere din partea populatiei pentru a doua tura.
  • +13 (23 voturi)    
    Adică nu știm nimic sigur... (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:10)

    BEDE [utilizator]

    Unii medici afirmă că nu va fi an al doilea val. Pe ce se bazează?
    Alții afirmă că va fi un al doilea val, proabil bazându-se pe cum sunt epidemiile de gripă.
    Oricum ar fi, trebuie să găsim modalități de a nu mai închide totul. Oamenii să meargă la lucru și copiii să meargă la școală. Altfel nu se poate. Și cine-o muri, o muri, dar nu putem să renunțăm definitiv la școală și la muncă.
    • -26 (30 voturi)    
      Daca merg copiii la scoala ... (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:27)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Pregateste-te pentru un milion de morti in Romania.
      • +10 (14 voturi)    
        mda (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:45)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

        da, e posibil....

        pana la anul vom ramane cam 5 milioane de romani, restul vor muri pe capete, precum mustele cand vine frigul
        • +3 (3 voturi)    
          ...dilema... (Miercuri, 10 iunie 2020, 15:04)

          baligosul [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

          Sîntem într-o situație greu de rezolvat : să murim de foame ori să murim de CoVid-19 ? Eu pe 16.03.2020 am rămas fără locul de muncă, mult timp căutat, între timp nu am mai trecut de interviuri...
        • +4 (4 voturi)    
          Vezi ca mustele nu mor cind (Miercuri, 10 iunie 2020, 17:57)

          Kecske [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

          vine frigul. E doar o impresie. A naibii ce invie cind se face cald cit de cit. Urmareste fenomenul daca nu ai observat pina acum. Mustele intra in hibernare, sau cum s-o numi.
      • +3 (15 voturi)    
        Și la ce folos să avem mai mulți analfabeți? (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:59)

        BEDE [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

        Vor muri mai ales din cei peste 70 de ani, ceea ce nu-i plăcut, dar nici chiar așa de tragic. Dar cum să fie cu o mulțime de analfabeți? Trebuie ca viața să-și reia un curs relativ normal. Dacă nu, atunci mai bine lipsă.
        • +2 (10 voturi)    
          corect (Miercuri, 10 iunie 2020, 10:35)

          di livio [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

          dacă rămîn școlile închise în septembrie înseamnă că geaba mai avem spitale...asta ar trebui să spună fikusz și droaia de consilieri apeviști, spitalele sînt pregătite pt valu doi, tri, etc...să spună Arafat că spitalele sînt pregătite, nu că vor fi, să vedem cum va fi...alio, xatu, apv-u, pericol pt securitatea țării, n-avem școli, n-avem spitale...da am plătit impozite 35 anișori
      • +7 (11 voturi)    
        nu conteaza ce spune arafat (Miercuri, 10 iunie 2020, 10:39)

        Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

        sau oricine altcineva de la noi. Ei doar imita declaratiile si masurile din tarile vest-europene, atat.
        • +6 (8 voturi)    
          pai atunci (Miercuri, 10 iunie 2020, 10:55)

          noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

          Scolile de ce sunt inchise?! Ca peste tot in Europa s-au deschis....

          Normal ar fi fost sa se prelungeasca anul scolar cu cel putin 2 saptamani si sa inceapa la 1 septembrie
    • +4 (8 voturi)    
      Exact (Miercuri, 10 iunie 2020, 10:48)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Croatia = 0 cazuri noi, alte cateva state (Germania de exemplu) in scadere accentuata...
  • +13 (23 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:11)

    [anonim]

    • -18 (22 voturi)    
      Fake news? Da? Made in Russia? (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:28)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui

      Cine ti-a spus tie ca 60% sunt imunizati? De unde gogonata asta? Ce v-a pus in votca?
      • +11 (13 voturi)    
        mda (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:46)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

        e o stire pe hotnews pusa ieri...

        dar zice ceva de genul ca intre 35 si 60% au avut deja corona, nu se stie pana cand sunt imuni...
        • -4 (12 voturi)    
          Nu. (Miercuri, 10 iunie 2020, 10:52)

          Marionette [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

          Este o stire ca intre 35-45% au avut simptome nimic confirmat serologic. Nu 60% Cifra 60% nu este vehiculata si nimeni nu garanteaza ca nu au avut atacuri de panica sau gripa, sau altceva.
  • +1 (9 voturi)    
    val (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:16)

    nimrod [utilizator]

    Nu stie, nici o problema, stie majoritatea parlamentara! Acolo sunt competenta si marirea si puterea. Respect, ca sa zic asa.
    • -5 (13 voturi)    
      Si in Februarie ziceai la fel? (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:33)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui nimrod

      Cand toti ziceau ca urmeaza o pandemie de coronavirus, cand incepeau primele cazuri in Europa, la fel ziceai? Ca nu este nimic, ca ne mint si ca doar in China este? Probabil ti-ai luat si o vacanta in martie si probabil ai ramas blocat de 4 luni prin Bali sau Brazilia si nu te-ai putut intoarce ca toate tarile sunt inchise...
  • +13 (19 voturi)    
    Așteptam (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:26)

    Gabr [utilizator]

    Până la valul doi așteptam sa îți dai demisia de peste tot și sa ne lași in pace... și noi suntem specialiști și spunem ca nu o sa fie niciun val doi, pe ce ne bazam? Fix pe ce se bazează și ei când afirma ca o sa fie.
  • +12 (22 voturi)    
    surreal (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:31)

    sentenced [utilizator]

    E ireal sa te gandesti cum ne-au tinut astia in casa, degeaba, pentru o raceala.

    Am distrus o economie care era din ce in ce mai frumoasa, diversa si performanta ca sa nu facem hapciu!

    GG, well played.
    • +2 (6 voturi)    
      Dar intrebarea este si : (Miercuri, 10 iunie 2020, 11:14)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      DE CE ar face asta cineva?
      De ce la nivel global?
      • +2 (8 voturi)    
        Pentru ca odata la 10 ani trebuie o criza. (Miercuri, 10 iunie 2020, 13:11)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui baimarean

        E o chestie bancara, ce presupune profit doar daca gradul de indatorare individual, al firmelor si al statelor este ridicat. Am fost pusi sa stam degeaba cateva luni, multi vor apela la indatorare, multe firme vor face la fel, statele deja au luat imprumut pana la cer. Bancile se conformeaza cu drag.
    • -5 (7 voturi)    
      Stii care e cea mai neplacuta situatie: (Miercuri, 10 iunie 2020, 18:04)

      Kecske [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      sa-ti vina sa stranuti si sa si diaree.. Ambele sint simptome covid-19. Nu-ti doresc sa ai parte dar iti sugerez sa fii un pic mai rezervat in afirmatii. Si amintesteti de cei care erau pusi pe culoarele spitalelor din bergamo pe jos fiindca nu mai erau paturi pentru ei. Adu-ti aminte de aceste imagini si tineti gura !
  • -11 (19 voturi)    
    Ce este sigur: (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:38)

    Marionette [utilizator]

    Daca vom avea tot mai putine cazuri zilnice
    Daca va scadea constant numarul de cazuri active
    La un moment dat vom ajunge sa nu mai fie cazuri noi. O zi, doua, cateva... Apoi vor disparea si cazurile active.
    Cu cazurile active disparute, cu politica corecta de aviatie si intrare in tara vom ramane cu cazuri active (spre) zero. Asa putem avea o "iarna australiana" sau daca suntem norocosi o "iarna neozeelandeza". Adica putine cazuri, totul controlabil in conditii de activitate economica (cu capul pe umeri - cu masurile de rigoare - masti in primul rand).
    Totul tine de noi si pentru asta ar trebui sa nu aderam la opiniile extremiste rusesti pro lupta anticoronavirus si nici la cele extremiste rusesti anti-lupta coronavirus. Acesti saci cu rahat asta vor: divizarea romanilor.
    • -4 (14 voturi)    
      mda (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:47)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      din pacate nu este asa..
      .
      covidu` e precum gripa.. se diminueaza pe perioada verii si revine in forta din noiembrie incolo...
      • +3 (11 voturi)    
        In Australia e iarna. (Miercuri, 10 iunie 2020, 10:17)

        Marionette [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        Si a scazut constant.
    • +4 (4 voturi)    
      Din spusele tale... (Miercuri, 10 iunie 2020, 22:05)

      filosoful.roman [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Din spusele tale, sunt „opinii extremiste rusesti” atat pro lupta coronavirus cat si anti lupta coronavirus.

      Sa inteleg ca tu sprijini opiniile extremiste rusesti pro lupta coronavirus, nu?
  • -2 (16 voturi)    
    ieri 09.06 (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:46)

    zxcv [utilizator]

    au murit 15 români de covid
    • +9 (15 voturi)    
      .. (Miercuri, 10 iunie 2020, 10:00)

      Hexadanus [utilizator] i-a raspuns lui zxcv

      "De" sau "cu"?
      • -4 (10 voturi)    
        are importanta? (Miercuri, 10 iunie 2020, 10:15)

        zxcv [utilizator] i-a raspuns lui Hexadanus

        dacă nu ar fi avut (și) covid ar mai fi trăit 1-2-5-20 de ani
        • +1 (7 voturi)    
          bine, dom' doctor (Miercuri, 10 iunie 2020, 11:10)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui zxcv

          daca zici tu, ala cu metastaze mai traia 20 de ani, dar l-a bagat in groapa coronavirusu'
        • +4 (6 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 10 iunie 2020, 11:24)

          [anonim] i-a raspuns lui zxcv

        • -1 (5 voturi)    
          păreri și păreri (Miercuri, 10 iunie 2020, 11:51)

          di livio [utilizator] i-a raspuns lui zxcv

          dacă n-ar fi avut și altă boală, nici n-ar fi știut că au covid...erau covizi asimptomatici,trăiau cu covidu bine mersi...mai bine dăcît cu gripa, aia are simptome, nu povești
    • +5 (7 voturi)    
      aia era (Miercuri, 10 iunie 2020, 11:31)

      tabita1 [utilizator] i-a raspuns lui zxcv

      1 la mana, ieri au fost declarati si din zile anterioare.
      2 la mana.. la cum se declara, deja statistica asta nu isi mai atinge scopul cu panica generalizata
  • +11 (15 voturi)    
    mda (Miercuri, 10 iunie 2020, 10:00)

    Hexadanus [utilizator]

    Probabil mai sunt contracte de dat pe sustache.
  • +5 (5 voturi)    
    Ne pregatim ..sa ne facem ca lucram (Miercuri, 10 iunie 2020, 10:56)

    Coco Whistle [utilizator]

    Vorba cintaretului revolutionar.
  • -1 (5 voturi)    
    altceva (Miercuri, 10 iunie 2020, 10:58)

    aditza_1967 [utilizator]

    Putem avea valul 2, daca nu se termina valul 1, si acesta sa fie destul de consistent, undeva sa avem zilinic inre 200-260 de cazuri pe zi,
    Dar cum in prezent scadem sub 150, apoi sub 100/zi echivaleant cu cei 5%. Valul 1 se poate considera ca si incheiat.
    Dca ava fi ceva in toamna/iarna va fi un alt sezon ca si cel gripal
  • -6 (8 voturi)    
    hai sa fim putin rationali... (Miercuri, 10 iunie 2020, 16:18)

    liviu_ [utilizator]

    - da, arafat a gresi enom: colectiv, elicopteru smurd, avionu din apuseni etc.... dar asta nu inseamna ca acum nu poate avea dreptate

    - da e naspa sa stai in casa, dar gripa spaniola a fost si mai naspa. Poate sunt exagerate masurile, dar nu suntem noi in masura sa judecam asta sau sa le contrariem! Hai sa respectam ce ni se spune si om vedea,

    - uitam ca aceste masuri le-a luat toata planeta... da inclusiv UK si suedia aia acre mergeau pe "herd immunity" sa nu mai dezinformam. Au fost ceva mai relaxate masurile, dar au fost! TOATA planeta face la fel, e aberant sa injuram numai politicienii nostrii! Ei s-au luat dupa altii, ca a fost bine, ca a fost rau... nu putem sa stim!

    poate daca nu se luau masurile erau mult mai multi morti. garanteaza cineva ca era sau nu era asa?!
    Da sigur, s-au facut studii care au spus ca mureau 3.5 mil in plus doar in europa, dar nu avem de unde sa stim ca e asa, sau nu. Dar important e sa fim rationali si sa nu o dam in proteste gen SUA! Hai sa nu injuram oamenii care pana la urma fac aceste lucruri pentru ca sa nu murim pe capete! Uitam asta?! Daca muream pe capete garantat ne aminteam ca NU au facut!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by