Ghidul pentru revenirea la muncă pentru angajați și angajatori, publicat de Ministerul Muncii. Ce are de făcut fiecare dintre părți

de DP     HotNews.ro
Duminică, 17 mai 2020, 15:08 Actualitate | Coronavirus


Violeta Alexandru
Foto: Facebook
Duminică, Ministerul Muncii a publicat un Ghid pentru revenirea la muncă în condiții de siguranță pentru angajați și angajatori, în care se specifică ce măsuri trebuie să ia angajatorii dar și angajații pentru evitarea răspândirii coronavirusului. ”După o perioadă restrictivă, generată de pandemia de COVID - 19, care a avut un impact puternic în viețile tuturor, România se întoarce la muncă. Acest ghid vine în sprijinul angajaților și al angajatorilor din sectorul public și din sectorul privat, încercând să aducă soluții și recomandări pentru desfășurarea activității de muncă în condiții de siguranță dar și măsuri aplicabile în diverse situații potențiale cu care aceștia se pot confrunta la locul de muncă”, se arată în Ghidul realizat de Ministerul Muncii.

Vă încurajăm să veniți în completarea acestui ghid prin întrebări, sugestii sau recomandări, astfel încât întoarcerea la muncăsă se realizeze în siguranță, cu responsabilitate și cu optimism!

ANGAJATORUL

Informează angajații cu privire la precauțiunile universal valabile :
  • menținerea distanței sociale de minimum 1,5 metri în toate zonele publice;
  • menținerea igienei riguroase a mâinilor, cu apă și săpun, timp de cel puțin 20 de secunde sau cu dezinfectanți avizați, ori de câte ori este nevoie;
  • evitarea atingerii feței cu mâinile nespălate/nedezinfectate;
  • menținerea igienei respirației: tuse și/sau strănut ( în plica cotului sau în servețel de unică folosință), rinoree (în șervețel de unică folosință). După utilizare, șervețelul de unică folosință va fi aruncat în recipientul decolectare a deșeurilor și se va efectua IMEDIAT igiena mâinilor, limitarea contactului cu alte persoane la maximum 15 minute, la o distanță de minimum 1,5 m;
  • afișează , la intrare și în cele mai vizibile locuri din unitate , regulile de conduită obligatorie pentru angajați și pentru toate persoanele care intră în spațiul organizat de angajator, cu privire la prevenirea îmbolnăvirilor cu corona virusul SARS C o V – 2 ;
  • informează angajații, prioritar prin mijloace electronice, cu privire la riscurile de infectare și de răspândire a virusului, la măsurile de protecție și la regulile de distanțare socială care se aplică în cadrul unității, precum și cu privire la regulile pentru gestionarea situațiilor în care angajații sau alte persoane care au acces la locul de muncă prezintă simptome ale infectării cu coronavirusul SARS CoV - 2 ;
  • poate asigura echipamente individuale specifice de protecție împotriva răspândirii coronavirusului SARS CoV – 2 (mască de protecție, mănuși) prin consultare cu responsabilul cu SSM, în funcție de specificul activității; În cazul angajatorilor cu un număr mai mare de 50 de angajați care desfășoară activitatea în același spațiu de lucru , angajatorul poate individualiza programul de lucru al angajaților , astfel încât între aceștia să se asigure existența unui interval de minimum o oră la începerea și la terminarea programului de muncă, pe parcursul a minimum trei ore, în tranșe de cel puţin 20% din personal, fără a afecta durata programului normal de lucru ;
  • măsura are în vedere inclusiv spațiile de lucru cu mai mult de 50 de angajați, indiferent dacă salariații aparțin unor angajatori diferiți, fără a afecta durata programului normal de lucru;
  • dezinfectează,utilizând substanțe aprobate pentru combaterea coronavirusul SARS Cov - 2, în mod regulat, spațiile comune și spațiile de lucru din instituție (minimum o dată pe săptămână și de câte ori este necesar);
  • achiziționează instrumente de verificare a temperaturii pentru triajul angajaților la începerea programului de lucru și de câte ori este necesar pe parcursul programului;
  • desemnează un responsabil pentru triajul observațional și verificarea temperaturii la intrarea în incintă;
  • asigură culoare speciale de circulație pentru angajați, în vederea evitării aglomerației în interiorul clădirii;
  • stabilește consultări cu reprezentanții angajaților cu responsabilități specifice în domeniul securității și sănătății în muncă și, după caz, cu membrii Comitetului de Securitate și Sănătate în Muncă;
  • asigură comunicarea permanentă cu medicul/serviciul de medicina muncii pentru a monitoriza starea de sănătate a angajaților, astfel încât aceștia să poată beneficia de măsuri preventive prevăzute la nivel național pentru combaterea răspândirii coronavirusului SARS CoV - 2; dezinfectează, regulat, balustradele, mânerele ușilor și ferestrelor din unitate;
  • separă circuitele de intrare de cele de ieșire de la sediul companiei/instituției, acolo unde este posibil;
  • se asigură că , în sediul unității, furnizorii externi, companiile externe, subcontractanții, persoanele care intră în sediu/publicul/beneficiarii serviciilor prestate/clienții respectă măsurile de protecție stabilite de acesta; atenţie sporită pentru angajatorii cu un număr mai mare de 50 de angajaţi
  • asigură acordarea pauzelor de masă eșalonat, cu respectarea distanței de minimum 1,5 metri între angajați;
  • asigură continuarea activității profesionale la distanță , de câte ori este posibil;
  • asigur ă organizarea reîntoarcerii la locul de muncă etapizat, în funcție de caracteristicile epidemiologice locale;
  • poate crea spații special amenajate pentru angajații care aparțin grupurilor vulnerabile (persoane cu boli cronice, persoane cu vârstăpeste 65 ani);
  • amenajează spațiul de lucru (birouri), astfel încât să se poată păstra distanța fizică între angajați, prin stabilirea unui număr fix de persoane care pot lucra în aceeași încăpere și montarea, acolo unde este posibil, a unor separatoare de plastic între birouri;
  • amplasează dozatoare cu soluții dezinfectante la intrarea în unitate, precum și în fiecare sector al locului de muncă;
  • limitează deplasările în afara companiei/instituției, atunci când acestea nu sunt esențiale;
  • pune la dispoziția angajaților produse de igienă personală (săpun, dezinfectant pentru mâini, etc.) și produse pentru dezinfectarea suprafețelor.
În companiile și instituţiile în care se lucrează cu publicul, angajatorul:
  • organizează, acolo unde este posibil, căi de acces pentru public, separat de intrările angajaților;
  • desemnează un responsabil pentru verificarea temperaturii tuturor persoanelor care intră în instituție;
  • aplică benzi de marcare a distanței recomandate (minimum 1,5 metri), pentru persoanele care așteaptă la rând;
  • recomandă ca persoanele care așteaptă la rând să rămână în afara clădirii, tot la o distanță de minimum 1,5 metri, dacă condițiile meteorologice permit.

ANGAJATUL
  • în cazul muncii la domiciliu sau a telemuncii, angajații își desfășoară activitatea sub coordonarea angajatorului și în conformitate cu pregătirea și instruirea lor, precum şi cu instrucțiunile primite din partea angajatorului, în condiții de siguranță ;
  • anunță imediat angajatorul dacă prezintă, la începutul sau în timpul programului de lucru, simptome ale infectării cu corona virusul SARS CoV- 2 (tuse, strănut, rinoree, dificultăți respiratorii, febră, stare generală alterată ) ;
  • RĂMÂNE ACASĂ dacă , înaintea începerii programului de lucru, prezintă simptome ale infectării cu coronavirusul SARS CoV- 2 !

Pregătirea, de către angajator, a primei zile lucru, după încheierea stării de urgenţă

  • sosește la sediul companiei/instituției înainte de venirea angajaților, pentru a verifica, cu responsabilitate, implementarea măsurilor de prevenire a răspândirii coronavirusului SARS CoV- 2 :
  • delimitarea culoarelor de circulație pentru evitarea aglomerației;
  • aplicarea corectă a benzilor de marcare a distanței minime recomandate în instituțiile unde se lucrează cu publicul;
  • o dezinfectarea spațiilor comune și a spațiului de lucru al angajaților, urmând ca aceștia să contribuie ulterior la menținerea igienei spațiului de lucru propriu.

Prima zi de lucru a angajatului după încheierea stării de urgenţă

  • sosește la locul de muncă, potrivit orarului stabilit împreună cu angajatorul;
  • i se verifică temperatura la intrarea în clădire;
  • își spălă și dezinfectează mâinile;
  • își schimbă echipamentul de protecție utilizat în drum spre locul de muncă (mască și mănuși) cu un echipament nou;
  • aerisește constant încăperea în care își desfășoară activitatea;
  • dezinfectează spațiul de lucru și obiectele necesare activității proprii;
  • identifică și folosește culoarel e de circulație asigurate de către angajator;
  • evită stațion area în spațiile comune;
  • participă la ședințe, cu prioritate prin intermediul mijloacelor electronice, iar când se solicită prezența fizică, menține distanța de minimum 1,5 metri față de alt participant;
  • încheie programul de lucru conform orarului stabilit cu angajatorul.

Soluţii pentru evitarea aglomerării în cadrul companiei/instituţiei

  • se stabilește un program de lucru cu începerea/încheierea activității la o re diferite, pentru a reduce contactul dintre angajați;
  • se analizează și se permite continuarea, în cazul angajaților ale căror atribuții permit, a muncii la domiciliu și a telemuncii;
  • se descurajează comunicarea prin intermediul documentelor tipărite, atât în interiorul, cât și în exteriorul instituției pentru evitarea contactului direct între persoane;
  • se încurajează transmiterea de informații și documente prin mijloace electronice.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















18432 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    Ce bine ca avem firme de IT și plătesc impozite (Duminică, 17 mai 2020, 15:55)

    CezarN [utilizator]

    Ca alți mari contributori nu pot face mașini sau construi blocuri "from home". Își merita scutirea de impozit pe salarii, nu?
    Intr-o vreme economia este la pământ și când și puterea, și opoziția se întrec în a oferi pomeni din banii statului parca este bine sa ai o ramura economica viabila, flexibila și care sa mai plătească impozit, nu-i asa dobitocilor?
    • +3 (5 voturi)    
      yeah, right (Duminică, 17 mai 2020, 17:22)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Ca pondere in pib, cele mai exportate servicii sunt cele de transport. Adica aia care chiar platesc impozite si NU sunt sustinuti de sclavetii de la conducere, oricare ar fi ei, la nivel european, unde cei "mari" incearca sa ne/le dea la cap. Deci hai sa mai iesim din sfera basmelor din gura-n gura si sa vorbim pe cifre.

      Aitistul tau sta cumva intr-un bloc construit prin telemunca? Papica halita de el, tot prin telemunca e facuta?
  • +1 (5 voturi)    
    vise (Duminică, 17 mai 2020, 16:34)

    of of [utilizator]

    Lucrez într-o instituție publică și am fost anunțați că trebuie să ne dezinfectăm singuri birourile.
    • +3 (7 voturi)    
      Poate asa se împuținează bugetarii :)) (Duminică, 17 mai 2020, 16:45)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui of of

      Sunt sute de mii de angajați in sectorul privat care au fost anunțați ca de maine sunt in șomaj tehnic sau în șomaj.
      Ar trebui sa-ți fie rușine sa te plângi de atâta lucru cât vreme guvernul "liberal" nu s-a atins de bugetari nici cu o floare în aceasta perioada.
      Nu spun ca este normal sa-ți dezinfectezi singur biroul, insa este anormal sa te plângi de atâta lucru când cei care plătesc impozite ca sa-ți iei tu leafa o duc mult mai greu.
      • -3 (3 voturi)    
        atunci nimeni n-are voie sa se planga! (Duminică, 17 mai 2020, 17:50)

        kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

        dupa logica ta!
      • +2 (2 voturi)    
        Să moară și capra vecinului... (Duminică, 17 mai 2020, 18:04)

        of of [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

        Fii sigur că bani sunt în instituție...
        E vorba de indolența aia care vă enervează și pe voi când aveți de-a face cu „bugetari”, indiferent că sunt șefi sau oameni de rând fără putere de decizie.
        La fel e în spitale și școli, tot instituții publice, acolo nu vă afectează indolența conducătorilor de instituții?
        Nu mă plâng pentru puțin spirt/dezinfectant, e vorba că acest „ghid” emis cu o zi înainte sună ca un comunicat de imagine din partea PNL. Practic, nu s-au pregătit instituțiile publice, angajații trebuie să se pregătească singuri.
        • +5 (5 voturi)    
          Da si statul cat poate (Duminică, 17 mai 2020, 19:07)

          CezarN [utilizator] i-a raspuns lui of of

          Poate se ofera dezinfectant pentru cati bugetari AR TREBUI sa fie, nu pentru cati SUNT efectiv. :)
          • 0 (2 voturi)    
            Virusul nu alege (Duminică, 17 mai 2020, 19:52)

            of of [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

            Virusul nu alege, bugetarul ăla merge în supermarket și infectează încă vreo 2-3 privați. Îți mai convine? Mai ții minte cazul super-spreaderului de la Gerota, care era bugetar?
            Nici măcar nu e vorba doar de spirt, e vorba că foarte mult din ce am citit în acest „ghid” sunt informații noi, nu am fost anunțați nici de măsurarea temperaturii, nici de culoare, nici de venitul angajaților la ore diferite, nici de număr maxim de persoane în birou (și suntem mulți dacă venim toți).
            Am fost anunțați doar că trebuie să purtăm mască în interior (tot timpul, deci 2 măști pe zi dacă respecți recomandările, pe cheltuială proprie!) + curățenie pe cont propriu (bani + timp, iar femeile de serviciu stau la taclale...).
            Cine citește acest ghid are impresia că autoritățile s-au pregătit de cel puțin o săptămână, aiurea... Au încropit niște recomandări pe ultima sută de metri (de ce nu sunt NORME, REGULAMENTE, ci doar ghiduri, adică recomandări??).
            PS Instituțiile publice nu se pot schimba dacă le închideți gura celor din interior care îndrăznesc să atragă atenția asupra lipsurilor și problemelor.
            • 0 (2 voturi)    
              Femeile de servici sunt bugetarii bugetarilor :) (Duminică, 17 mai 2020, 22:09)

              CezarN [utilizator] i-a raspuns lui of of

              Bravo ție! Ești printre putinii sesizori de integritate din mediul bugetar, dar numai când viețile voastre sunt în pericol. Când sunt ale noastre, ioc!
              :))
              Altfel, sunt sigur ca sunteți multi dacă veniți. :)
              Să-ți dau o soluție, atunci: PLECAȚI! Ca nu o sa mai fiți la fel de multi(de câteva sute de mii tot va fi nevoie, dar nu de toți, EVIDENT)
    • +1 (1 vot)    
      Pfiuuuu (Luni, 18 mai 2020, 9:23)

      Ivar.The.Boneless [utilizator] i-a raspuns lui of of

      Vai... ce nesimtiti!!! Sa ai grija sa nu iti cada mainile. Eu zic sa angajeze statul pe cineva, eventual somerii din privat, sa va spele si pe maini, la fund etc. Eu mi-as da demisia in locul tau!!!
  • +5 (7 voturi)    
    doua luni madam a dormit cu viziera sub pat (Duminică, 17 mai 2020, 16:34)

    Je__ [utilizator]

    si acu s-au trezit sa publice masuri pentru agentii economici

    pana acu COVIDU se lua prin declaratia pe proprie raspundere....n-aveam nevoie de legislatie care sa flexibilizeze telemunca, raportarile de acte si concedii medicale, diagnoza si consultatia medicala prin video-conferinta, nu era nevoie de norme de protectie pentru agentii economici

    si uite ca dupa 2 luni in care militia a fugarit cetatenii pe strada, guvernul i-a arestat in case, fara norme fara nimic...se pare ca nu ne dau cazurile afara...supravietuim...santierele, supermarketurile, firmele care au putut sa-si desfasoare activitatea au supravietuit

    noroc cu Catu avem si crestere economica in marja de eroare
    • 0 (0 voturi)    
      astia (Marţi, 19 mai 2020, 13:25)

      stilatu [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      nu mai stiu cum sa ne faca viata mai grea...
      in starea de urgenta, in care milioane de oameni au lucrat, nu se impunea masurarea temteraturii la salariati, acum, ca cineva a importat si avem stocuri, devine obligatorie regula..
      sau poate ca merg la munca si bugetarii cei privilegiati...
      adevarul este ca in momentul de fata este o sansa buna de a duce democratia pe noi culmi de civilizatie, multilateral dezvoltate!
  • -1 (1 vot)    
    stare alerta-ghid revenire la munca (Luni, 18 mai 2020, 13:52)

    nicnicnic [utilizator]

    De primarii si fisc nu zic nimic, risc sa fiu subiectiv. Dar zic de alti bugetari. Au dreptate cei ce vor imputinarea lor. Sunt prea multi medici, prea multe asistente, prea multe spitale. Sunt prea multi militari, prea multi politisti, prea multe sectii de politie. Sunt prea multi profesori, prea multi invatatori, prea multe scoli. Toti astia sunt platiti din impozitele pe munca salariatilor din mediul privat. Este clar ca bugetarii astia nu numai ca trebuie imputinati, ei trebuie chiar sa dispara. Va dati seama ca, daca sunt eliminati bugetarii, nu s-ar mai retine impozite pe salariile celor care muncesc cu adevarat si asa, fara niciun efort, le-ar creste salariile cu 11,11% ? Acuma, eu nu prea stiu daca bugetarii astia inutili sunt platiti din impozitul pe salarii retinut de la salariatii din mediul privat, asa cum stiu cei ce comenteaza aici, dar nu conteaza, ei au dreptate, sa dispara bugetarii ! Fiscul sa dispara, sa se faca primarii private, sectii private de politie, unitati militare private, spitale si policlinici private si tot asa. Cel mai tare cred ca ar fi un parlament privat! Si un guvern privat! Dar si o justitie privata! Mamaaaa, ce bine am trai !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by