Fotogalerie Cum au decurs primele slujbe religioase de după ridicarea restricțiilor. De la mulțimi atente să respecte distanțarea socială, la ”prigoana” împotriva bisericii

de DP     HotNews.ro
Duminică, 17 mai 2020, 11:58 Actualitate | Coronavirus


Biserica Patriarhiei
Foto: USER UPLOADED
La unele biserici a fost lume mai multă, la altele mai puțină. Toate slujbele din cele 5 biserici vizitate s-au ținut afară, preoții așezând scaune în curtea bisericilor la distanțe care să respecte cei 1,5-2 metri distanță. Am văzut și seniori care aveau măști, dar și seniori fără. Am văzut oameni stând mult mai aproape decât 1,5 metri unul de altul dar și oameni care încercau să păstreze o distanță de siguranță. Am mai văzut apoi preoți care se bucurau de reîntâlnirea cu enoriașii dar și preoți care vorbeau despre ”prigoana” la care e supusă Biserica.

”Cu totii am inteles că avem o pandemie și că trebuie să respectăm niște reguli sanitare și de bun simț. Dar de aici și până la prigoană însă e o linie extrem de subțire. Atât de subțire încât de multe ori, prin grija unor oameni care se consideră vectori de opinie crează o atmosferă de tulburare și de neorânduire....”, spunea unul dintre părinți în predica duminicală.

Fotografiile le puteți vedea mai jos:








































Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7930 vizualizari

  • +17 (41 voturi)    
    k (Duminică, 17 mai 2020, 12:06)

    cartofiprajiti [utilizator]

    popi tin in evul mediu populatia .. de aici incultura, mentalitatea de acum 500 de ani, prostia ...si se mai preda si in scoli..se vede rezultatul dupa 39 de ani...prosti si multi :) ceea ce convine bisericii si politicului ...
    • -7 (17 voturi)    
      Esti medievist cumva? (Duminică, 17 mai 2020, 14:52)

      botea [utilizator] i-a raspuns lui cartofiprajiti

      Nimic din maretia Europei n-ar exista fara accel ev mediu mult invocat de nestiutori.
      Eu as prefera compania multora din evul mediu, in detrimentul maimutoilor manelisti si 'incultei mondiale' din sec. 21!
    • -2 (6 voturi)    
      de aici incultura.. (Duminică, 17 mai 2020, 18:36)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui cartofiprajiti

      "popi tin in evul mediu.." Schimba-ti tastatura ca-ti da de gol incultura.
  • +23 (29 voturi)    
    Cea mai bună măsură este cotizația. (Duminică, 17 mai 2020, 12:21)

    Raoke [utilizator]

    Cine se declară membru practicant al unui cult să cotizeze direct din venitul său. Să nu mai fie alimentate cultele de la buget ci direct din buzunarul enoriașilor. Te-ai declarat la recensământ „hortodox”, atunci „X%” din salariul/pensia ta să meargă direct la BOR. La fel și pentru greco-catolici, musulmani, luterani...
    • -14 (22 voturi)    
      Întrebare pt tine, om înțelept (Duminică, 17 mai 2020, 13:20)

      BogdanFV1 [utilizator] i-a raspuns lui Raoke

      Crezi tu ca dacă statul nu va mai sprijini cultele o sa ți crească salariul net, o sa ți scadă cota de impozit sau TVA ul?? Te înșeli, bai băiete! Ești in eroare.
      Stai liniștit, ca biserica nu trăiește din banii celor care n-au văzut-o niciodată pe dinăuntru și nici nu moare dacă nu mai contribui tu. Caută pe google “Matei 17, 24-27”. Citește și ai sa intelegi de ce Biserica lui Hristos nu va sta vreodată la mila statului sau a ateilor progresisti.
      • +8 (16 voturi)    
        bobita (Duminică, 17 mai 2020, 14:34)

        fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui BogdanFV1

        Ma doare undeva la mila cui sta biserica. Eu si multi alti nu acceptam sa ni se bage mana in buzunar pentru a o finanta. Atat. S-o finanteze cine vrea, si n-are decat sa prospere in continuare. Dar nu pe spinarea mea. Pricepi?
      • 0 (2 voturi)    
        o sa ți crească salariul net? (Luni, 18 mai 2020, 13:50)

        niciolae [utilizator] i-a raspuns lui BogdanFV1

        @BogdanFV1
        Nu se va mări salariul, dar ar rămâne bani pentru alte obiective (spitale, școli, autostrăzi...), mult mai necesare decât biserici și popi.
        Asta dacă nu vin iar pisdeii la guvernare!
    • +9 (17 voturi)    
      :D (Duminică, 17 mai 2020, 13:32)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Raoke

      Daca ai optiune sa cotizezi sau sa-ti ramana banii in buzunar, se goleste tara de religiosi :))))))
      • -3 (11 voturi)    
        asa crezi mneata! (Duminică, 17 mai 2020, 15:00)

        botea [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Chiar imi doresc sa se ajunga la sistemul occidental, daca tot ne dorim o tara ca afara.
        Sigur, cine se declara la primarie crestin al unei confesiuni oficial recunoscute, care ia parte la sistemul de taxe, plateste o cotizatie.
        Statul intervine in cazul monumentelor istorice si a altor proiecte de interes comun.
        Dar ceilalti, salut! Nici botez, nici cununie, nici altceva, daca nu apartii de nimeni.
        • +6 (8 voturi)    
          perfect (Duminică, 17 mai 2020, 17:25)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui botea

          Si sunt de acord si acum sa restauram biserici vechi de sute de ani, indiferent de rit, dar nu catedrala neamului prost.

          Vezi ca stiu exact ce am scris cu ramas banii. Cand vede religiosul pe fluturas cate peturi de bere se duc la daniel, o sa prefere peturile. Poti inlocui peturi cu ce mai vrei tu.
    • +2 (6 voturi)    
      Deja se aplica asta (Duminică, 17 mai 2020, 14:35)

      spysoby [utilizator] i-a raspuns lui Raoke

      Eu sunt Catolic si dau 1% din salariul meu anual biserici catolice.
    • -5 (7 voturi)    
      taxe pentru toti si toate (Duminică, 17 mai 2020, 14:56)

      botea [utilizator] i-a raspuns lui Raoke

      Dar de ce intra banii mei in stadioane si baze sportive, daca eu nu sunt fan de felul meu? Ori in teatre si alte chestii, daca eu nu le am cu asta?
      Fiecare sa-si sustina domeniul lui si atunci crestinii vor avea de unde sa sustina cultul.
      Ori totul ori nimic!
      • -1 (5 voturi)    
        mai adauga (Duminică, 17 mai 2020, 17:28)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui botea

        Baga si muzica in galeata, ca siteul de cultura l-au bagat altii in duba.

        Ca sa merg pe exemplul tau, desi nu-s cu fotbalul, pentru ca poti incadra si la publicitate tara. Chiar si dupa zeci ani, strainii stiu si zic "Romania...Hagi", insa preafericitul nu am vazut pe niciunul sa zica.
  • -2 (20 voturi)    
    Ce necivilizati fata de modernii din Herastrau (Duminică, 17 mai 2020, 12:44)

    xolv [utilizator]

    adevarati "medievali".
    • +1 (9 voturi)    
      Fals (Duminică, 17 mai 2020, 13:37)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      Aia din Herastrau au echivalent in cei ce folosesc o singura lingurita . Astia sunt echivalentul celor care stau acasa . Stai sa ploua sa vedem cum vor reactiona . Deocamdata e ok .
    • +5 (13 voturi)    
      Sunt poze din 3 locatii unde s-a respectat (Duminică, 17 mai 2020, 13:42)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      Oare a fost la fel si in restul de 18000?
      Cum ramane cu impartasania sfidatoare de la Constanta nu mai departe de ieri? Archiepiscop, nu popa de tara ...
  • -4 (14 voturi)    
    Biserica este sprijin in lupta Anticovid (Duminică, 17 mai 2020, 14:11)

    Tambrian [utilizator]

    La tot ce a fost in timpul cel trecut epidemie sau pandemie, biserica a fost in primul rand al luptei reale impotriva propagarii acestora. Si astazi toti preotii si enoriasii sunt cei mai ascultatori si respectuosi in ce priveste regulile de distantare sociala determinate de pandemia Covid 19.
    • +3 (11 voturi)    
      In frunte cu Teodosie... zis LINGURITA (Duminică, 17 mai 2020, 14:56)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Tambrian

      Care lupta cum stie el mai bine cu pandemia, prin rugaciuni si distribuirea de impartasanie CU ACEEASI LINGURITA la zeci de copii !
  • +2 (12 voturi)    
    BOR (Duminică, 17 mai 2020, 14:42)

    hdd [utilizator]

    a fost un centru de păstrare a identității naționale și a culturii specifice României.

    În ultimii 30 de ani însă, nu reușește să țină pasul cu valul informațional. Cu toate eforturile de a avea post TV, emisiuni radio, prezență în parlament și pupatul poala popii de către toți politicienii, eșuează.

    Bor reușește să polarizeze societatea astăzi mai mult decât a făcut-o vreodată.
    Se disting clar două facțiuni, cei pentru și cei împotrivă. Fiecare Surzi la argumentele celorlalți și imposibil de urnit.

    BOR nu pricepe ce trebuie să facă. urmează același tipar ca în ultimele 300 ani, fără să înțeleagă că vremurile s-au schimbat fundamental, nu doar ca formă.
    Este necesară o reformă ideologic socială, nu dogmatică. Este necesară schimbarea poziției față de nevoile societății.

    Este necesar ca biserica să devină, din nou, un factor de coeziune. Iar asta se face prin ascultarea cu atenție a celor care Nu sunt "pentru", a criticilor și vehemențelor pe care le suportă.

    Ironic, primul păcat este tocmai mândria. Biserica trebuie să se atașeze din nou la societate și să înceteze rolul polarizant de azi.
    • -4 (12 voturi)    
      Esti in eroare (Duminică, 17 mai 2020, 15:09)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      Biserica are de partea sa Adevarul unic, invatatura lui Iisus si experienta patristica. Sa ceri adevarului sa fie mai la moda cu nevoile societatii e ca si cum ai cere lui Pitagora sa-si reformuleze teorema(numita de clasici si
      'puntea magarului ') la dimensiunea superficialitatii si imbecilitatii care caracterizeaza pe unii in ziua de azi. Daca nu convine unora, macar au o consolare: credinta nu e obligatorie, nu e nici moda sa fie purtata azi valvoi si maine rasa chilug.
      • +2 (4 voturi)    
        aha (Duminică, 17 mai 2020, 21:18)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        Mai pune si tu pe langa adevarul unic, niste elicoptere, plasma pentru pimen, semnaturi si turnatorii la secu, MAJORITATEA banilor pentru catedrala falei, cu toate ca prefericitul TAU se jura ca NU va primi bani pentru constructie, masini de lux din care se coboara, cand se intampla, pentru a da povetze din farful limbii etc

        Cine crede, poate s-o faca si fara borsrl, lumanari "autorizate" si vin "aprobat" fara timbru.
        • 0 (4 voturi)    
          Petre TUTEA: (Luni, 18 mai 2020, 8:46)

          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          "Masina si avionul le-ar fi prins bine si anticilor ca sa nu mai calatoreasca cu magarul dintr-o cetate in alta". Si pt catedralele si manastirilor voievoziloror romani or fi fost cartitori, de-a lungul timpului dar, iata, ele sunt azi in patrimoniul UNESCO, repere ale spiritualitatii romanesti . Cine crede, crede si in cei pe care Isus i-a indrumat:"Duceţi-vă şi faceţi ucenici din toate neamurile, botezându-i în Numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh. Cate le veti dezlega pe pamant vor fi dezlegate si in cer, cate le veti lega pe pamant vor fi legate si in cer
          Şi învăţaţi-i să păzească tot ce v-am poruncit. Şi iată că Eu sunt cu voi în toate zilele, până la sfârşitul veacului. Amin!" Daca Pimen si patriarhul au pacatuit, vor da socoteala pt pacatele lor, dar nu inseamna ca pt asta vor fi iertate ale tale. A bon entendeur, salut.
  • +2 (8 voturi)    
    Somnul ratiunii zamisleste monstrii! (Duminică, 17 mai 2020, 16:49)

    mike123 [utilizator]

    Religia neaga ratiunea: "Crede si nu cerceta"!
    Ce este mai rau? Va las sa trageti propriile concluzii!
    • -2 (4 voturi)    
      Somnul ratiunii naste monstri (Duminică, 17 mai 2020, 18:51)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui mike123

      Monstri (cu un singur i) ai inculturii. Cat despre sintagma 'crede si nu cerceta'(a filozofului grec Celsus-secII si reincalzita de comunisti), am tot scris: dar, prinzi greu si uiti repede, te las sa tragi concluzia, @mike123
  • +4 (8 voturi)    
    Prigoana? (Duminică, 17 mai 2020, 16:54)

    D.M.A.Gogu [utilizator]

    Hai sa nu folosim gratuit cuvintele ca isi pierd substanta. Care prigoana? Cu siguranta ca nu e usor pentru nimeni acum, iar pentru credinciosii practicanti, indiferent de confesiune, e si mai greu caci sunt nevoiti sa renunte la multe dintre activitatile cu care erau obisnuiti. Le respect optiunea spitrituala si inteleg dificultatile, dar nu inteleg care e prigoana? Cine ii prigoneste si in ce mod?

    In contextul actual, masura interzicerii participarii enoriasilor la liturghiile a fost una luata in scopul protejarii lor. La fel s-a intamplat si in cazul catolicilor, protestantilor, a baptistilor si a altora si clericii nu s-au plans ca sunt prigoniti. La fel a fost si in invatamant si nu am auzit vreun director de scoala, liceu, sau rector al unei universitati sa spuna ca e prigonit. Acum se permite participarea la liturghie, insa se recomanda luarea unor masuri elementare de igiena. E aceasta o prigoana?

    Mai aud drept justificare faptul ca, neimpartasind credinciosii (printre care si copii sau batrani) cu aceeasi lingurita (si stergandu-i cu acelasi stergar!) Teodosie le-ar fi ranit sentimentele. Sa inteleg ca majoritatea preotilor, care nu au procedat ca si IPS ci au respectat recomandarile de igiena incercand sa reduca riscul de infectie a enoriasilor, sunt oameni rai, lipsiti de orice empatie fata de cei pe care ii pastoresc? Nu e prima oara cand apar astfel de argumente in incercarea de a gasi o scuza sau justificare pentru actiuni la limita bunului simt. E ca la spovedanie, primul pas in a deveni un om mai bun este sa constientizezi greseala si sa o recunosti.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by