Animalul care poate fi arma noastră secretă contra coronavirusului

de G.S.     HotNews.ro
Duminică, 17 mai 2020, 9:32 Actualitate | Coronavirus

Lama Winter, ajutor pentru cercetatori
Foto: Handout / AFP / Profimedia
Este posibil ca soluția contra coronavirusului să fi fost în fața ochilor noștri în tot acest timp, ronțănind leneșă un morcov. Se pare că tot ce avem nevoie ne poate fi oferit de rumegătoarele ce poartă numele de lame, scrie Guardian.

Un studiu publicat în revista de specialitate Cell arată că anticorpii din sângele lamelor ar putea oferi protecție împotriva coronavirusului. Pe lângă anticorpii mai mari ca ai noștri, lamele au unii mai mici care se pot strecura în spații de pe proteinele virale care sunt prea mici pentru anticorpii umani, ajuntând la combaterea atacului.

De aceea, oamenii de știință speră că anticorpii lamelor ar putea proteja oamenii care nu au fost infectați.

Echipa de cercetători își datorează descoperirea unei lame în vârstă de patru ani pe nume Winter (Iarna), din Belgia.

Anticorpii ei deja s-au dovedit capabili să combată Sars și Mers, lucru ce i-a făcut pe cercetători să speculeze că ar putea funcționa și contra noul coronavirus și, într-adevăr, cel puțin în în culturi celulare, sunt eficiente împotriva acestuia. De aceea, cercetătorii lucrează acum pentru a trece la testele clinice.

”Dacă funcționează, lama Winter merită o statuie”, a spus Xavier Saelens, virolog la Universitatea Gent și unul dintre autorii studiului.

Pentru cei pasionați lame, noile vești nu sunt o surpriză, pentru că aceste animale au deja o reputație în universul tratamentelor. Anticorpii de lame au fost folosite în lupta contra bolilor de ani de zile, cercetătorii studiind capacitățile lor contra HIV și altor virusuri.

”Totul în privința lor te face să crezi că ar trebui să fie cele mai apreciate creaturi din lume”, spune George Caldwell, care crește lame în Sonora, California, mergând cu ele la universități precum Stanford sau Berkeley.

Scopul lui Caldwell este să spună lumii despre însușirile lor: ”Lamele sunt adevărații unicorni”.

Cate lame sunt in lume si cati oameni? (Duminică, 17 mai 2020, 11:27)

danduta [utilizator]

Si cum iei anticorpii din lame? Le iei sange?
    Sau faci ferme de anticorpi ca de mucegaiuri?!
    /// (Duminică, 17 mai 2020, 11:33)

GemstonePig [utilizator]

Vorbe goale, sunt cunoscute sunt studiate de ani de zile etc etc dar nici o finalitate practica nici cu sars mers hiv cov si nimic in general
      Și liliecii (Duminică, 17 mai 2020, 13:14)

bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

Motivul pentru care institutele virologice din Wuhan studiau (și probabil că încă studiază) liliecii este că aceștia sînt purtători de virusuri care nu se activează în corpul lor.
        Si pentru ca suntem "rude" cu liliecii (Duminică, 17 mai 2020, 13:23)

D-or [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

Liliecii au evoluat dintr-o specie de maimute, deci sunt mai apropiati genetic de noi decit soarecii-cobai.

De aceea ne sunt foarte periculoase muscaturile sau zgiriieturile de liliac, pentru ca toti germenii ni se transmit foarte usor, mai usor decit in cazul unei muscaturi de ciine, de exemplu.
        Probabil de aici si povestile cu vampiri.
          Wikipedia (Duminică, 17 mai 2020, 14:54)

Marionete [utilizator] i-a raspuns lui D-or

More recently, the flying primate hypothesis was soundly rejected when scientists compared the DNA of bats to that of primates. These genetic studies support the monophyly of bats.[4][5][6][7]

Dar si balenele sunt in fond tot o specie de primate... zburatoare.
    ... lame (Duminică, 17 mai 2020, 12:38)

anginsan [utilizator]

si chiloti de dame
    un mare fas (Duminică, 17 mai 2020, 13:06)

panda_rosu [utilizator]

ca toate "tratamentele" incercate in disperare. Moare un sfert din populatia pamantului pana descopera astia ceva care chiar sa functioneze, pana atunci, ruleta ruseasca.
      Si te intreb (Duminică, 17 mai 2020, 14:54)

Marionete [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

Cum ar trebui procedat altfel?
        Nu contest procedura (Duminică, 17 mai 2020, 15:44)

panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui Marionete

Ma bucur ca se incearca tot felul de variante si expertii lucreaza la foc continuu pentru a gasi ceva sa ne salveze de nenorocirea asta.

DAR trebuie sa fim realisti si sa acceptam ca nu se va gasi nimic prea curand pentru ca e imposibil de gasit mai repede de cativa ani, cam asta am vrut sa spun. Adica in timp ce tot citim despre cercetari si vaccinuri experimentale, se moare si se sufera, si va fi asa mult timp de acum incolo.

As putea sa te intreb si eu cu ce te-ar incalzi acest studiu despre lame daca te imbolnavesti maine de corona si mori?
          Problema nu e gasitul (Duminică, 17 mai 2020, 16:32)

Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

De gasit s-au gasit deja o gramada de chestii. Problema sunt standardele extrem de ridicate privind siguranta si eficienta din domeniul medical/farmacologic.

De la gasit pana la punerea in piata, in vreme de "pace", cand nu ne luptam cu o pandemie, pentru un vaccin poa' sa treaca lejer zece ani. Nici pentru medicamente de sinteza timpul nu-i mai scurt. Dureaza luni de zile trecerea de la studii in vitro la studii in vivo, pe cobai.

Cu presiunea creata de actuala epidemie insa autoritatile de sanatate din toate statele afectate, plus OMS, sunt in principiu deschise la adoptarea unor scurtaturi, gen efectuarea in paralel a unor teste care in mod uzual se efectueaza unul dupa altul, si oricum partea de birocratie e accelerata la maxim. Aia e de natura duca la aparitia pe piata a unui vaccin sau a unui antiviral specific si eficient poate in vara sau toamna anului ce vine. Aia totusi e semnificativ mai putin decat cativa ani.

Daca abia peste cativa ani s-ar gasi ceva, ar mai dura dupa aia macar un an pana sa ajunga pe piata, adica am putea sa stam si cinci ani cu epidemia pe cap. Pana atunci se produce imunizare de turma in mod natural - potential cu sute de milioane de morti, la nivel global. (Pana acuma avem doar sub 300000 de morti, global, da' nu s-a imbolnavit decat vreo 5% din populatia globului, ca sa ajungem la 60% imunitate, aia inseamna de mai bine de 12 ori de ori mai multi infectati - si proportional morti, adica bine peste trei milioane. De la al doilea razboi mondial incoace n-a mai existat nici un eveniment care sa duca la moartea atator oameni.)
    Stia el Godina ce stia ... (Duminică, 17 mai 2020, 17:33)

Sparafucile [utilizator]

Atunci cind si-a tras o lama. Ce marca, nu ne-a spus.
    Știință medicală (Duminică, 17 mai 2020, 18:18)

Observatory [utilizator]

bate câmpii cu asemănări și presupuneri.
    Adevarul este ca medicina a fist prinsă cu pantaloni in vine !
    Se studiază multe bazaconii și se cheltuiesc milioane și timp pierdut de mii de cercetători , dar nu studiază virusurile.
    Este un război deschis între știință medicală și Natura.... se pare ca nu suntem pregătiți la nivelul cerințelor și deocamdată Natura invinge.
      Si este o surpriza?!? (Luni, 18 mai 2020, 14:04)

andypandy [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

E o vorba veche "you fu*k with Mother Nature and you'll get screwed" ... iaca rezultatul cand nu stam la noi in gradina si mancam tot ce se poate de pe planeta (bine, chinezii mananca tot ce se poate de pe planeta). Nu cred ca este o lectie pe care o sa o invatam temeinic vreodata. Dar iaca Mama Natura ia dar si da ... deci interesant ca lamele au metode imunitare superioare ... ar fi frumos sa le putem "importa" si la noi. Poate asta ne deschide ochii la cat de importanta e biodiversitatea si respectarea arealului natural.