VIDEO Arhiepiscopia Tomisului, în contradicție cu BOR, după ce ÎPS Teodosie a împărtășit mai mulți copii: Nu a putut să-i rănească sufletește, îndepărtându-i de la Sf. Potir / BOR: Ostentația nu onorează pe nimeni

de A.V.     HotNews.ro
Sâmbătă, 16 mai 2020, 19:48 Actualitate | Coronavirus


Preot Eugen Tanasescu, purtator de cuvant Arhiepiscopia Tomisului
Foto: Facebook
Arhiepiscopia Tomisului a reacționat sâmbătă precizând că ÎPS Teodosie nu ar fi încălcat "nici o lege sau canon bisericesc, care ar interzice actualmente împărtășania". "Fiecare ierarh, în eparhia sa, are o anumită autonomie în păstorirea clerului și credincioșilor, prin urmare, având făgăduința dată deja credincioșilor, IPS Teodosie nu a putut să-i rănească sufletește, îndepărtându-i de la Sf. Potir.", susține Eugen Tănăsescu, purtătorul de cuvânt al Arhiepiscopiei Tomisului într-un mesaj pe Facebook. Acesta a mai spus că "Biserica nu este unitate de alimentație publică".

ÎPS Teodosie a împărtășit sâmbătă mai mulți copii în ciuda restricțiilor anunțate de autorități și de Sfântul Sinod.

  • UPDATE (20:15) Vasile Bănescu, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, a declarat sâmbătă pentru News.ro că "ostentaţia cu care s-a procedat, după ce s-au făcut publice aceste îndrumări, nu onorează pe nimeni” informează Libertatea.
  • Îndrumările bisericeşti ale Patriarhiei Române pentru perioada în care ne aflăm sunt clare, amănunţite şi publice. Fireşte că nu este vorba despre vreun pericol legat de împărtăşirea în sine, dar ostentaţia cu care înţeleg că s-a procedat, după ce s-au făcut publice aceste îndrumări, nu onorează pe nimeni”, a declarat Vasile Bănescu, conform News.ro.

Referitor la împărtășirea pruncilor de astăzi, preotul Eugen Tănăsescu, purtătorul de cuvânt al Arhiepiscopiei Tomisului a făcut următoarele precizări pe pagina de Facebook a Arhiepiscopiei:



  • 1. Actul de împărtășire a pruncilor nu este ilegal pentru că IPS Teodosie nu a încălcat nici o lege sau canon bisericesc, care ar interzice actualmente împărtășania.
  • 2. IPS Teodosie, ca ierarh, a ținut o legătură intensă cu clerul și credincioșii în toată perioada de restricție și a făgăduit expres păstoriților săi că-i va aștepta la comuniunea cu Biserica, care se concretizează mai ales în sfânta împărtășanie, când se va relua accesul credincioșilor. Fiecare ierarh, în eparhia sa, are o anumită autonomie în păstorirea clerului și credincioșilor, prin urmare, având făgăduința dată deja credincioșilor, IPS Teodosie nu a putut să-i rănească sufletește, îndepărtându-i de la Sf. Potir. Aceasta este lucrarea lui Hristos în mijlocul credincioșilor, prin arhiereul care își exercită misiunea încredințată de Biserica lui Hristos.
  • 3. Discuția asupra linguriței a pornit eronat în spațiul public, întrucât Biserica nu este unitate de alimentație publică, ci instituție de cult. Împărtășania nu este mâncare și băutură firească (adică aliment pentru trup) ci este hrana cea mai sfântă pentru viața veșnică, Hristos prezent real, întrând în alcătuirea făpturii noastre, prin care ne îndumnezeim. Prin urmare, este o delimitare categorică între Hristos-Dumnezeu și alimentele firești, iar împărtășania și dăruirea ei credincioșilor este atributul exclusiv al Bisericii.

Precizările Arhiepiscopiei vin după ce publicația Constanta de Azi a publicat sâmbătă imagini în care ÎPS Teodosie şi mai mulţi preoţi au oficiat o slujbă de împărtăşire a credincioşilor veniţi în faţa catedralei arhiepiscopale.


În imaginile postate de ConstantadeAzi.ro se vede cum femei cu copii de mână sau în braţe se înghesuie pe treptele bisericii pentru a primi împărtăşania arhiepiscopului Tomisului, care se arată extrem de fericit să folosească aceeaşi linguriţă din acelaşi potir.

Împărtăşiţii au fost şterşi la gură cu acelaşi prosop în care, din când în când, era curăţată şi linguriţa.

Amintim că Sinodul Bisericii Ortodoxe Române (BOR) a decis ca „împărtășirea comună a credincioşilor în timpul Sfintei Liturghii, în vreme de pandemie, va fi hotărâtă după data de 1 iunie 2020“, acest ritual fiind deocamdată interzis.

Deşi regulamentul stării de alertă, dar şi cel transmis de BOR impune ca la slujbele săvârşite în afara lăcaşurilor de cult, distanţa între credincioşi să fie de 2 metri în orice direcţie, Teodosie şi preoţii săi se comportă ca şi când nu există pandemie.

Ierarhul şi aghiotanţii săi văd că oamenii nu respectă distanţa de siguranţă şi că unii dintre ei nici nu poartă măşti de protecţie, însă nimeni nu intervine pentru a le impune oamenilor să se depărteze unul de celălalt. Mai mult, fără a purta mănuşi, oamenii proaspăt împărtăşiţi sunt lăsaţi să bage mâinile într-un bol aurit de unde iau bucăţi de pască, scrie publicația Constanța de Azi.

Potrivit recomandărilor transmise de Institutul Naţional de Sănătate Publică (INSP), ca precauții speciale, în biserici “se va evita oferirea/primirea împărtășaniei în condițiile în care nu se pot asigura lingurițe și pahare de unică folosință“.



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















16027 vizualizari

  • +54 (64 voturi)    
    Dosar penal (Sâmbătă, 16 mai 2020, 20:01)

    Kornell [utilizator]

    al N-lea la el, pt zadarnicirea combaterii transmiterii bolilor. La cate alte porcarii a facut Spagoveanu, incepand de la "manastirea" de la Dorna Arini, la neplata impozitelor cu sechestru ANAF pe sediul arhiepiscopiei, la vanzarea posturilor bisericesti SI A LOCURILOR de studenti la facultate, la frauda cu fonduri europene....asta e mizilic
    • -38 (46 voturi)    
      De ce (Sâmbătă, 16 mai 2020, 20:51)

      TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Kornell

      LA nivel global copiii nu sunt afectati de acest virus fake
      • +33 (35 voturi)    
        La nivel global! (Sâmbătă, 16 mai 2020, 21:52)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

        Lipsa de gandire e predominanta, copii aia au parinti si bunici care nu sunt imuni!
        • -21 (31 voturi)    
          generalizare pripita (Sâmbătă, 16 mai 2020, 22:24)

          TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

          parinti si bunici cu cormobisditati ai vrut sa spui. ca nimeni chiar si cu imunitate scazuta n-a murit
          • +16 (22 voturi)    
            seriuois?! (Sâmbătă, 16 mai 2020, 23:50)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

            i-ar verificat pe toti?! pana la utimul?!
            esti penibil omule!
          • +10 (18 voturi)    
            40? (Sâmbătă, 16 mai 2020, 23:52)

            john-doe [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

            Pare ca ai sub 40 de ani altfel nu ai vorbi ca un inconstient! Tare as vrea sa vad cum o sa arati pe la 50 si apoi mai discutam despre cormo-ce-vrei-tu!
          • +3 (5 voturi)    
            Si CE daca au "comorbiditati"? (Duminică, 17 mai 2020, 13:34)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

            Trebuiesc copndamnati la moarte? Ca asa vrea Spagoveanul?
      • +27 (31 voturi)    
        Deoarece (Sâmbătă, 16 mai 2020, 22:05)

        POMPIERUL [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

        La nivel global nu sunt afectati ?? Poate ca nu. Dar dupa impartasanie se izoleaza cumva, filozofule, ori se duc acasa si mai pot transmite si la alte persoane cu imunitate scazuta ??
        • -17 (25 voturi)    
          este un virus special (Sâmbătă, 16 mai 2020, 22:26)

          TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui POMPIERUL

          creeaza cheaguri de sange . ce cauzeaza nu se spune dar lumea vorbeste ca circula multe avioane cu dare lungi
          • +10 (14 voturi)    
            In final... (Sâmbătă, 16 mai 2020, 23:26)

            FlorinG [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

            ...ai auzit si tu de condens ? Ce e cu avioanele alea, dîrele sint ceva nou sau le-ai vazut de cind exista avioane cu reactie ?
            • -6 (10 voturi)    
              mergi si dormi (Duminică, 17 mai 2020, 0:19)

              TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui FlorinG

              linistit
      • +29 (35 voturi)    
        Fake?? (Sâmbătă, 16 mai 2020, 22:07)

        POMPIERUL [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

        Atunci ce-a cautat cu elicopterul la Bucuresti popa ala de la Suceava?? Dece nu s-a tratat cu aghiazma sfintita??? de necuratu'
        • -18 (26 voturi)    
          de unde stim (Sâmbătă, 16 mai 2020, 22:22)

          TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui POMPIERUL

          ca este Coronavirus si nu altceva? poate fi o prblema cu sanggele de exemplu cheaguri de sange . Ceva le provoaca . asa au descoperiti doctorii la Bergamo
          • +9 (15 voturi)    
            ahahahaha (Sâmbătă, 16 mai 2020, 23:52)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

            eu zic ca e vrajitoare si d-aia s-a imbolnavit!
            hai sa-l ardem pe rug!

            nu pot raspunde l;a o aberatie decat cu alta aberatie :P
      • +12 (16 voturi)    
        ahahah (Sâmbătă, 16 mai 2020, 23:49)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

        1 - sunt sanse foarte mici sa fie afectati, nu 0.
        2 - POT TRANSMITE MAI DEPARTE! unu care are boala dar nu are simtome poate transmite mult mai mult boala decat unu care se imbolnaveste...
        3 - virus fake?! d c ?! ca are mortalitatea mica?! si gripa spaniola avea mortalitate mica... ca nu-ti place tie?! ca esti prea prost ca sa intelegi niste lucruri elementare?!
      • +3 (3 voturi)    
        Ba SUNT afectati! (Duminică, 17 mai 2020, 13:33)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

        De unde va luati asa-zisele "informatii"> de pe Sputnik? :P
    • +18 (20 voturi)    
      e ips... e imun la dosare penale (Sâmbătă, 16 mai 2020, 23:47)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Kornell

      nu se cade sa arestam un om al bbisericii....

      dar daca justitia ar functiona... da , dosar penal ar trebui sa aiba...
      dine daca justitia functiona, asta era deja la puscarie!
      • +7 (7 voturi)    
        spagoveanu achitatul (Duminică, 17 mai 2020, 12:00)

        cpan [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        desi condamnat in prima instanta sa nu uitam cine l-a achitat pe spagoveanu alta fata "cinstita" acum intangibil judecator CCR numit de PSD ; deliiorga - cica fapta nu exista adica a facut hartiile a cerut banii dar nu a apucat sa-i ia..... oare tentativele de frauda nu se mai pedepsesc ?
  • +49 (61 voturi)    
    intr-o tara normala lui Teodosie Spagoveanu (Sâmbătă, 16 mai 2020, 20:02)

    sadestwank [utilizator]

    i s-ar fi deschis dosar penal pentru zadarnicirea combaterii bolilor. In Republica Ortodoxa Romarlania este achitat in ciuda problelor evidente, este mentinut in functie si-si continua sirul de faradelegi.
    Acesti indivizi ar trebui pusi sa-si plateasca costurile cu Sf. Ventilator, daca nu pot sta deoparte de Sf. Potir.
    • +7 (13 voturi)    
      Ai dreptate la noi nu va fi dreptate vesnic. (Duminică, 17 mai 2020, 0:00)

      dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui sadestwank

      Ce mai conteaza un dosar in plus pentru seful lor spiritual pe langa atatea altele care s-au pierdut nu stim pe unde . Cum e seful sant si subalterni.
      Cand vor fi respectate legile , bune rele de toata lumea , nu numai de cei corecti care ar respecta orice regula de buna credinta chiar de nu ar fi legi. Atata timp cat imbogatiti soartei, politicieni, militeni, securisti,si alti catei pe langa ei ,nu va fi democratie . Cat timp becali se duce pe ascuns in plina pandemie cu alti 50 de iresponsabili la o manastire. Si multi altii care nu dau doibani pe legi in frunte cu psd-ul . Democratia nu este pentru catei.
    • +9 (17 voturi)    
      BOR (Duminică, 17 mai 2020, 0:16)

      robyzs [utilizator] i-a raspuns lui sadestwank

      In aceasta epidemie Bor a amenintat Guvernul PNL ca nu permit oamenilor sa se impartaseasca si acum Banescu ne vorbeste de ostentație, hilar as putea spune.

      Biserica in Romania a devenit Pericol Public care pune in pericol sănătatea copiilor, de ce nu intervine STATUL care ar trebui sa ii protejeze conform Constitutiei? De ce nu se sesizeaza Avocatul Poporului?
  • +39 (49 voturi)    
    Nu a putut sa-i raneasca sufleteste... (Sâmbătă, 16 mai 2020, 20:03)

    mike123 [utilizator]

    Sper sa nu-i fi ranit trupeste si mai sper ca Guvernul (complicit pina acum) sa sanctioneze drastic BOR-ul!Par examplu: sa-i izoleze la domiciliu in biserici...sau si mai tare, sa-i amendeze si sa le impuna taxe pe venit!
  • +31 (39 voturi)    
    Limpede (Sâmbătă, 16 mai 2020, 20:05)

    john-doe [utilizator]

    Este limpede, deoarece atat preotii cat si si enoriasii nu se pot lepada de obiceiurile si datinele lor sunt liberi sa le practice intr-o carantina de cel putin un an undeva in Baragan, si cel mai bine ar fi daca izbandesc sa traiasca cu hrana spirituala, lasandu-ne pe noi, restul muritorilor fericiti!
  • +46 (58 voturi)    
    Ce-mi plac mie preotii astia (Sâmbătă, 16 mai 2020, 20:18)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Mereu se sacrfifica pentru popor... acum pentru copii.

    "Nu a putut să-i rănească sufletește, îndepărtându-i de la Sf. Potir"

    Pun pariu ca daca intrebam copiii care e scopul majoritatea vor spune ca nu stiu, altii ca asa i-au invatat parintii. Daca intrebi parintii, probabil vor spune ca "asa se face".

    Poate imi aduce si mie cineva aminte la ce pagina din Biblie scrie de impartasanie. Ascult... nu va grabiti, eu am rabdare.
    • -21 (33 voturi)    
      Uhm.. (Sâmbătă, 16 mai 2020, 20:35)

      blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      de cina cea de taina ai auzit? Acolo instituie Isus Sfanta Impartasanie (Luati, mancati din aceasta toti, acesta este trupul meu, etc..).
      Sunt de acord cu tot ce ai scris in rest, doar ti-am raspuns la intrebarea de la final.
      • +13 (19 voturi)    
        Scuze am dat minus accidental, dar voiam plus (Sâmbătă, 16 mai 2020, 21:28)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

        De acord, dar poate trebuia sa fiu mai clar. Intrebarea era de fapt unde scrie ca de azi inainte facem regula ca in biserici sa se dea paine si vin. Nu vorbesc de un eveniment din Biblie. ca pana una alta, nu omoram cu pietre pe cei care nu slavesc Duminica.... just saying.
      • +3 (5 voturi)    
        pai si UNDE... (Duminică, 17 mai 2020, 13:44)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

        ... zice in Biblie ca Iisus ar fi zis ca aceia care au luat din paine si vin ar trebui sa dea, literalmente, paine si vin la toata lumea?
        Parca zicea Iisus ca ar trebui sa raspandeasca INVATATURA Lui, nu mancare!
        Adica sa EDUCE, nu sa se tina de vrajitorii!
      • +2 (4 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Duminică, 17 mai 2020, 13:45)

        [anonim] i-a raspuns lui blablavertical

    • +22 (36 voturi)    
      Cina cea de taina (Sâmbătă, 16 mai 2020, 20:40)

      bcsb [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      "În legãturã cu paharul cu vin a zis Domnul Iisus Hristos: “Beti dintru acesta toti, acesta este Sângele Meu, al legii celei noi, care pentru voi si pentru multi se varsã spre iertarea pãcatelor”. "

      ... dar nu se stie daca era un pahar mic si au pus toti gura pe el... La o cina de 13 persoane poate era o carafa destul de mare si si-a pus fiecare in cana lui si a baut... Oare trebuie sa fie BOR mai sfanta decat Dummnezeu ??? Nu inteleg de ce se insista pe ideea ca toti sa bea din aceeasi cana ...
    • +22 (32 voturi)    
      ce stiu copiii? mai sunt si botezati abuziv ... (Sâmbătă, 16 mai 2020, 20:57)

      Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      le e sadita in suflet de mici frica de sarlatanii cu barbi...asta e traditia BOR si asa am patit si eu.... dar pe la 20 de ani, in studentie, am devenit ateu... Freeman, om liber, ateu declarat la toate recensamintele din 90 incoace , printre cei 2 % romani atei sau agnostici declarati... in tara in care traiesc acum majoritatea e agnostica, indiferenta la religie, sau atee, sunt si seva reformati si catolici... dar e o societate bogata, cu clasa de mijloc puternica, echitabila, cu protectie sociala adevarata, au scapat de superstitii si inselatorii..
      • -10 (18 voturi)    
        Sa invatam sa nu jignim (Sâmbătă, 16 mai 2020, 23:43)

        McQueen [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

        Faptul ca te declari ateu si "om liber" nu te ajuta sa si gandesti ca un om liber. Din textul postat se simte o pornire impotriva celor care nu sunt asemenea dvs. Apropo, ateii ce cred, ne tragem din maimuta?
        • -1 (17 voturi)    
          dupa vorba si injuratura (Duminică, 17 mai 2020, 0:26)

          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui McQueen

          se pare ca da..
          • -2 (4 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Duminică, 17 mai 2020, 14:13)

            [anonim] i-a raspuns lui Altiro

        • +6 (14 voturi)    
          Clar (Duminică, 17 mai 2020, 0:42)

          tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui McQueen

          Din pamant si o coasta se trag oamenii, se stie! Are mai mult sens biblia decat stiinta care a dovedit ca avem un stramos comun (nu ne tragem direct din maimuta) cu primatele al carui ADN este 96% identic cu cel al oamenilor.

          Acum vreo 20 de ani puteai sa acorzi scuza unuia ca nu are access la informatie, acum are tone de informatii si el citeste doar ce apare pe familaortodoxa.
        • +6 (16 voturi)    
          Nu e chiar asa (Duminică, 17 mai 2020, 1:46)

          imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui McQueen

          Pana una alta ateii nu isi forteaza punctele de vedere asupra altora... a se vedea proteste anti-avort, anti-vaccin, anti-lgbt, anti-orice-toleranta.

          Si ni se explica cum totul vine de la u nzeu si ca vom muri in chinuri pentru ca n usuntem obedienti.

          Deci despre ce vorbim?
        • +7 (11 voturi)    
          nu am jignit pe nimeni (Duminică, 17 mai 2020, 8:51)

          Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui McQueen

          rezum ceea ce am scris:
          1. Sunt ateu, cu ce am jignit ca m-am confesat.
          2. Botezul e abuziv, chiar si Isus a fost botezat cand avea discernamant, la adolescenta, daca e adevarat ce scriu conspiratorii.
          3. E dovedit prin toate statisticile ca dezvoltarea, bunastarea, distribuirea echitabila a avutiei nationale a unui popor sunt invers proportionale cu nivelul de religiozitate a tarii respective. A se vedea tarile din Africa, Asia, America Latina dar si opusul tarile sscandinave, Olanda etc. In Europa Romania este cea mai religioasa tara din UE (Eurostat), cu cei mai multi popi (atentie, platiti de la buget) raportat ;a populatie, si pe locul 2 dupa Bulgaria la PIB/capita.
          3. Da, institutia in sine - bisericile promoveaza inselatoria, un grup de conspiratori, pardon evanghelisti, au scris despre un om, de altfel bun dupa parerea mea, daca a existat, pentru ca nu e pomenit in izvoarele antice, ca ar fi inviat. Inclin sa cred ca e mitomania conspiratorilor, gen Antena 3. Si culmea, invierea s-a intamplat dupa 3 zile. In climatul din Orientul Mijlociu unde tesutul uman se deterioreaza dupa cateva minute. Poate doar clonat mai invia. In rest respect pentru personajul imaginar.
          4. Nu ne tragem din maimute, umanitatea a fost creata de nenea ala cu barba, din lut / pamant , peste care a suflat aer divin. Ce stiu si pot sa iti spun este ca peste o mie de ani urmasii nostri vor fi mai aproape de adevar decat noi, si asta se datoreaza cunoasterii, evolutiei, stiintei.
          • -1 (3 voturi)    
            Esti cam pretentios (Duminică, 17 mai 2020, 16:00)

            Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

            Te crezi ateu dar ateii au alte argumente. Tu nu ai decat niste prejudecati si clisee rasuflate cu care te chinui zadarnic sa-ti acoperi ignoranta . Vorba lui Tutea: "Citirea Bibliei, cea mai raspandita carte din lume, este un act de cultura nu numai de credinta."
            • -1 (3 voturi)    
              Tutea & co. (Duminică, 17 mai 2020, 17:15)

              DanteW [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

              Sa citezi din Tutea intr-o conversatie este absurd in sine, dar, in cazul acesta, nici nu este necesar. Este evident ca a citi Biblia este un act de cultura, nu e nevoie sa te sprijni pe autoritatea nimanui ca sa spui asta. Mai mult, nici nu are legatura cu subiectul.

              Articolul vorbeste despre oameni care, din punctul meu de vedere, incalca deliberat legea statului prin actiuni iresponsabile, care pun in pericol viata tuturor, atei sau credinciosi deopotriva. Daca oamenii care sunt impartasiti ar trai intr-o comunitate izolata, atunci ar fi fost dreptul lor sa faca ce vor.

              Si, daca tot va luati de oameni, "clisee rasuflate" este ditamai pleonasmul. In plus, atacul la persoana este una dintre cele mai joase forme de argumentatie.
        • +2 (4 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Duminică, 17 mai 2020, 14:28)

          [anonim] i-a raspuns lui McQueen

          • -2 (4 voturi)    
            apropo de necredinciosi (Duminică, 17 mai 2020, 16:04)

            Altiro [utilizator] i-a raspuns lui

            Cel mai bun exemplu al faptului că nimic rău nu se întâmplă la primirea Sfintei Împărtășanii sunt preoții înșiși. Ce crezi că se întâmplă cu Sfânta Euharistie care rămâne în Potir, după împărtășirea credincioșilor? Este consumată de către preot! După ce a atins lingurița de fel de fel de oameni, preotul consumă totul! Ce pățește?
            Dacă mai vezi încă în linguriță un dușman, gândeste-te la preoții din spitale, la cei din leprozării sau din preajma bolnavilor cu TBC. După ce și-au împărtășit credincioșii suferinzi, ei consumă Sfintele Taine. De fiecare dată, la fiecare sărbătoare, zile după zile, ani după ani. Cu toate acestea, își păstrează sănătatea și credința.
    • +11 (29 voturi)    
      Ce vina au copii. (Sâmbătă, 16 mai 2020, 21:42)

      dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Pe ei ii intreaba cineva daca vor sa fie botezati de mici, nu ca la alte religii ,chiar si Isus a fost botezat cand era mare si putea sa se opuna. Credeti ca au fost intrebatii copii daca vor sa se impartaseasca , nici vorba parintii au hotarat(dictatorial ,"vrei nu vrei beai aghiazma" ). La noi credinta se mosteneste din tata in fiu nu la libera alegere cand esti matur.
      • +5 (11 voturi)    
        hmm (Duminică, 17 mai 2020, 0:47)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui dezamagitul

        " La noi credinta se mosteneste din tata in fiu" ... in familia mea femeile sunt cele mai vocale cu prostii de genul asta, botez and shit! Eu, socru-miu, cumnatu, taica-miu .. atei sau agnsotici, femeile bible banging nutcases :)

        Mi se pare uimitor ca ele care sunt o masina de facut copii cu drepturi mai mici decat animele domestice sunt cele mai mari aparatoare ale religiei crestinopate. Sindromul Stockholm ca la carte.
  • +22 (36 voturi)    
    ev (Sâmbătă, 16 mai 2020, 20:31)

    Florinm11 [utilizator]

    N-ai cu cine... evul mediu
    • -13 (27 voturi)    
      Esenta crestinismului (Sâmbătă, 16 mai 2020, 21:21)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Florinm11

      il gasim in cuvintele lui Iisus:'Respecta-ti semenul ca pe tine insuti'. "Curat evul mediu", n-asa?@Florinm11, da-ne tu o zicere progresista, o lozi9nca neomarxista sau o idee iluminista care sa faca penibil si perimat acest indemn al lui Iisus. Hai, uimeste-ne!
      • +15 (27 voturi)    
        Respect zici? (Sâmbătă, 16 mai 2020, 21:57)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        Pai cum respecta cei care se inghesuie sa pupe icoane si sa bea si sa manance din acelasi blid pe semenii lor, infectandu-se si infectand la randul lor?
        Daca tot suntem la capitolul biblie, unde scrie acolo ca trebuie pupate icoane si folosita aceeasi lingurita?
        • -7 (15 voturi)    
          Biblia vs. "acelasi blid" (Sâmbătă, 16 mai 2020, 23:49)

          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

          Matei(26:26-29): "Isus a luat o pâine(painea Lui) şi, după ce a binecuvântat, a frânt-o şi a dat-o ucenicilor, zicând: „Luaţi, mâncaţi; acesta este trupul Meu."
          Apoi a luat un pahar şi, după ce a mulţumit lui Dumnezeu, li l-a dat, zicând: „Beţi toţi din el,(din acelasi pahar, paharul Lui!)
          căci acesta este sângele Meu, sângele legământului celui nou, care se varsă pentru mulţi, spre iertarea păcatelor." Cat despe icoane,Sf. Vasile cel Mare spunea: „Ceea ce cuvântul împărtăşeşte prin auz, pictura(icoanele) arată în tăcere prin imagine”. Iar sarutarea icoanelor nu reprezinta altceva decat o cinstire a sfintilor reprezentati de ele.
          • +6 (14 voturi)    
            Hm, obiceiuri comuniste! (Duminică, 17 mai 2020, 1:14)

            john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

            Eu am intrebat de pupat icoane si de folosit ligurite iar raspunsul primit este despre mancat paine si pahare! Comunistii si acolitii lor, vezi cazul Pimen au obiceiuri raspunda la o intrebare cu un raspuns pe alaturi!
            • -4 (10 voturi)    
              Aberezi cu veselie. (Duminică, 17 mai 2020, 8:32)

              Altiro [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

              Comunistii erau atei, adica insi fara niciun dumnezeu, asa cum te pretinzi tu. Ei, securistii. militienii si aplaudacii lor(a caror urmasi le continua apucaturile) au prigonit orice tip de credinta, au interzis culte si au daramat biserici.
              • +5 (13 voturi)    
                minti, scumpete (Duminică, 17 mai 2020, 9:01)

                Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

                1. SECURISTI sunt popii tai, incepand cu daniel, caruia i-a ars dosarul la revolutie, dar au ramas urme. Lasa ca a facut studii "inalte" afara, pe vremea cand era "prigonit" (NB: nu numai daniel, ci si robu de la catolici, ca sunt de-un leat).

                2. CATE biserici a daramat ceausescu? Ca va folositi de placa asta la greu. Vreo 18-20 din SUTE sau mii in tot Bucurestiul, cand a ras si cartiere intregi de case? Cand s-a chinuit sa translateze biserici in loc sa le rada? Nu voi o aveti pe aia cu " nu mai MINTI, ca te bate dumnezeu"?
                • -1 (1 vot)    
                  Da, nu mai minti,la greu (Duminică, 17 mai 2020, 19:22)

                  Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                  Doar in capitala Ceausescu a daramat 20 de biserici si manastiri si numai11 au fost translatate.Daramate: Enei-1977, Alba Postavari -1984, Manastirea Cotroceni-1984, IzvoruTamaduirii-1984, Gherghiceanu-1984, Spirea Veche-1984,Sf,Nicolae Sarbi-1985, Sf.Nicolae-1986, Man.Pantelimon-1986, D-na Oltea-1986, Sf. Nicolae Jitnita-1986, Olteni-1987, Sf.Vineri-1987, Man.Vacaresti-1987, Sf.Spiridon Vechi-1987,Sf.Treime-1987, Bradu Staicu-1987, Sf.Mina-1985, Buna Vestire-1981,Izvoru Tamaduirii-1982
          • +8 (12 voturi)    
            haida de (Duminică, 17 mai 2020, 8:55)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

            "paharul Lui"? Serios? Adica voi aveti, TOTI, paharul lu' baiatu' lu' sefu'? Multiplicat la imprimanta 3D sfintita, sau cum? Pana la urma vine pe original, OEM sau after-market?

            Vezi ca lingurita n-ai "documentat-o" :D
        • -7 (13 voturi)    
          Si totusi,@john doe, (Sâmbătă, 16 mai 2020, 23:56)

          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

          Zi-ne o lozinca marxista sau neo-stangista, atee, cum vrei sa-i spui, ceva care sa-l faca pe Iisus sa se rusineze ca ne-a indemnat sa bem din acelasi "blid" sangele si trupul sau.
          • +1 (1 vot)    
            Comentariu sters de utilizator (Duminică, 17 mai 2020, 16:57)

            [anonim] i-a raspuns lui Altiro

      • +2 (6 voturi)    
        A gresit, corect era (Sâmbătă, 16 mai 2020, 22:25)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        Dark Ages, n-ai cu cine!!!
      • +1 (13 voturi)    
        respect?! (Sâmbătă, 16 mai 2020, 23:57)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        pentru cine?! pentru aia omorati in razboaiele crestine?!
        pentru aia arsi pe rug?
        pentru aia torturati, badjocorisi si omorati de biserica?! doar nu cred ca a vezi unu si i-a convertit la crestinissm fara sange , nu?! (o parte cel putin)

        apropos, unde e respectul crestine, cand faci pe unu care nu e de acord cu tine "neomarxist" (si nici macar nu ai dreptate)!!!
        zici de respect, dar tu nu oferi respect... nu crezi ca esti cam ipocrit?!
        • -2 (4 voturi)    
          E vorba de noi, ortodocsii din Ro. Ruguri?? (Duminică, 17 mai 2020, 13:42)

          D-or [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Ortodoxia nu a avut niciodata nevoie de ruguri si torturi. Nu aici.

          Orodoxia nu s-a propagat prin frica si forta, ci prin iubire si da, asta va doare, prin nationalism.

          Nationalismul si ortodoxia au fost intotdeauna aproape sinonime.

          Cind ma declar ortodox, nu ma refer la vreo religie universala ci, strict si implicit, ortodox SI roman.
      • -1 (1 vot)    
        Iluminism vs lingurita (Duminică, 17 mai 2020, 17:28)

        DanteW [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        Sunteti constient ca va exprimati ideile acestea intr-un spatiu cultural nascut din Iluminism?
  • +25 (37 voturi)    
    Atata ipocrizie..... (Sâmbătă, 16 mai 2020, 20:37)

    Seby30 [utilizator]

    Nicaieri nu am vazut atata ipocrizie ca la acesti preoti ortodocsi. Stim ca este o relegie coinservatoare, stimp ca treuie sa respectam traditia, dar ipocrizia asta de unde vine? A ramas cea mai primitiva religie din lume....
    • -2 (4 voturi)    
      Religiile chiar trebuie sa fie primitive, primordi (Duminică, 17 mai 2020, 14:12)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Seby30

      Asta e chiar definitia oricarei religii> pastrarea unor ritualuri izvorite din adevaruri primordiale.

      Cum sa acuzi o religie de conservatorism?
  • +30 (42 voturi)    
    Primitivi (Sâmbătă, 16 mai 2020, 20:38)

    Coresponedntu [utilizator]

    dar pe langa faptul ca sunt incuiati prosti, sunt si criminali, iubitori de galbeni si limuzine de lux, trufasi, evazionisti fiscali cu voia politicului... intr-un cuvant BOR
  • +7 (13 voturi)    
    Am remarcat ca (Sâmbătă, 16 mai 2020, 20:50)

    PowerIon [utilizator]

    femeia care a jucat ieri perinita in jurul presfintiei sale nu putea sa fie decat un inger trimis de Catarama.
    Ingerul a Strigat, impartaseste parinte copiii, trebuie sa avem argumente in favoarea linguritei unice folosite, cand se va lua hotararea finala la Marele Sinod Sobornices si Ortodox Mondial de la 1 Iunie, taman 14 zile sa treaca pentru pruncii asimtomisani.
  • +15 (25 voturi)    
    Sfantul... (Sâmbătă, 16 mai 2020, 21:02)

    ElDiablo [utilizator]

    ...potir e magic. Habotnicia si prostia turmei de oi ratacite insemana preafericirea purtatorilor de sutane. Unii saraci si material si cu duhul,se roaga sa scape de saracie si boli pupand oase de cai verzi pe pereti, iar altii se lafaie. Masini de lux, manastiri cu SPA, catedrala bantuirii neamului, bani si iar bani neimpozitati. Ar fi interesant de vazut declaratiile de avere ale popimii din Romania, de la ultimul popa din sat, pana la varful BOR.
    • +7 (9 voturi)    
      adevar graiesti (Duminică, 17 mai 2020, 9:20)

      Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui ElDiablo

      mai completez:
      + mii de hectare de teren, probabil sute de mii la nivelul tarii, paduri in toata tara, cele mai multe in Bucovina,
      + biserici de zeci de milioane de Euro cumparate in toata Europa . Cunosc caz din Elvetia, de la Berna, au dat aproape un milion Euro pe o biserica nefolisita de catolici. Diaspora romana s-a opus, romanii doreau gradinita sau asezamant social din banii statului, Elvetienii si au frecat mainile de bucurie, a fost scandal in presa, proteste diasporeni. Cate investitii beton or fi in Spania sau Italia, cu comunitati mari de popi sub acoperire, numai Romanii de Pretutindeni stiu...
      + salarii de la buget suportate de noi, nu de credinciosi , pentru atentie, peste 15 mii de sarlatani barbosi . Cati medici, profesori, cercetatori ar fi putut fi platiti cu acesti bani?
      + firme, societati, agentii turistice hoteluri in tara si strainatate (in special in Israel), si pentru toate activitatile economice nu platesc taxe si impozite.
      +limuzine de lux si multe alte valori necunoscute, neimpozitate, fundatii crestine de spalare a banilor/

      SI CU TOATE ACESTEA, STATUL SI POPORUL ROMAN IN VREMURILE CORONEI PRIMESC AJUTOR DE LA ONG uri, adica de la satanistii afurisiti de sarlatanii cu barbi. Noapte buna Romania !
  • -15 (33 voturi)    
    nu pricep ce nu pricepeti (Sâmbătă, 16 mai 2020, 21:26)

    Gabi Vlad [anonim]

    Cine nu merge la biserica sa fie sanatos si sa stea frumusel unde vrea si sa faca ce vrea el, DAR fara sa se lege de cei care merg la biserica, fara sa-i acuze, fara sa-i eticheteze. Stati acasa si taceti din gura daca sunteti atei, ce va pasa de Biserica si de cei care chiar vor sa se impartaseasca cu aceeasi lingurita? Nimeni nu s-a imbolnavit vreodata din asa ceva, dimpotriva. Ori tocmai asta nu va place, ipocritilor? Nici bisericosi nu sunteti, nici pe altii nu-i lasati. Alegeti ce vreti sa fiti si lasati-i pe ceilalti sa fie ce vor ei. Ce va pasa? E democratie.
    • +19 (27 voturi)    
      Vezi postarea de mai sus! (Sâmbătă, 16 mai 2020, 22:01)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Vlad

      Ca sa fie toate lumea impacata si cei care vor sa se infecteze in comun sa nu ne afecteze si pe noi, cei normali, ritualurile bisericesti trebuie practicate intr-o carantina de 1 an undeva in Baragan! Fara spitale, hrana lumeasca doar cu impartasania si hrana spirituala!
    • -11 (19 voturi)    
      N-ai cu cine (Sâmbătă, 16 mai 2020, 22:16)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Vlad

      Nu vor intelege ca Iisus le-a profetit inca de acum doua milenii apucaturile:"va vor ocara si va vor prigoni si vor zice tot cuvantul rau impotriva voastra, mintind din pricina Mea."
      • +5 (9 voturi)    
        Toti ne nastem ignoranti (Sâmbătă, 16 mai 2020, 22:55)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        But one must work hard to remain stupid!!!
        • -5 (11 voturi)    
          Pastreaza-ti postarea (Duminică, 17 mai 2020, 0:35)

          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

          pt cand vei simti ca viata s-a terminat si e momentul sa treci "dincolo". Fiori metafizici o sa te copleseasca cu intrebari de genul: si daca El exista? Si- o sa-ti fie cald, extrem de cald si bascalia si vitejia de acum nu te vor racori..
          • +1 (7 voturi)    
            I know I know (Duminică, 17 mai 2020, 7:52)

            Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

            O sa fierb intr-un cazan invartit de draci. Dar stii ceva, better to rule in hell than being a slave in heaven!!!! Altiro, altiro, think, just think!!!
    • +9 (17 voturi)    
      pimen elicopterizatul (Sâmbătă, 16 mai 2020, 22:16)

      Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Vlad

      se imbiba cu plasma autoimuna de florile marului?!
    • +13 (19 voturi)    
      uite ce ar trebui sa pricepi tu (Sâmbătă, 16 mai 2020, 22:16)

      CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Vlad

      In Ro sustinem 18000 de biserici sau alte asezaminte monahale. Se plateste salariu, asigurari de sanatate, etc. Din banii colectati de la credinciosi biserica nu plateste taxe iar in momentul cind e sa cumpere ceva prefera masini germane nu Ro - nu de de munca turmei pe care o iubeste fiindca iubeste mai mult fala. Pentru boss-ii bor cele 10 porunci sau cele 7 pacate de capatii nu inseamna nimic - astea sint povesti pt turma, ei au puterea de a se absolvi de vina singuri.
      Apoi se amesteca in scoala, se amesteca in politica si invata credinciosii pe cine sa voteze.
      In ziua cind biserica va fi sustinuta numai din banii credinciosilor prin taxa platita direct, atunci cind va plati impozit si nu se va mai amesteca in res publica, atunci nimeni nu se va mai lega de ei.
      Sper ca am reusit sa te ajut sa pricepi.
      • -6 (12 voturi)    
        Cred ca te ajut sa pricepi (Duminică, 17 mai 2020, 0:05)

        Altiro [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

        In Romania, cf. INStatisttica-2011, s-au declarat credinciosi in unul din cele 18 culte recunoscute de stat, 98% dintre romani si doar 2% fara niciun dumnezeu. Orice parinte e liber sa opteze sau nu pt ora de religie a copilului sau. Bugetul Romaniei e format din taxele celor 98%declarati credinciosi. Ar trebui ca din taxele celor 2%'atei" sa se plateasca toate salariile si pensiile(de lux)ale ateilor fosti comunisti, securisti, militieni(gen Ficioru, Visinescu) si aplaudacii lor, si a subventiilor tuturor ONG-urilor ateiste. Sper ca am reusit sa te ajut sa pricepi.
        • +5 (11 voturi)    
          Contribuție (Duminică, 17 mai 2020, 1:27)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

          Ala cu venituri mari poate ca ar prefera ca banii lui sa nu meargă la construcția de temple, ci în scoli și spitale sau în infrastructura (drumuri, trenuri, transport în comun).
          Că pensionarii bisericicosi mai ușor cu taxele - impozit ioc, cumpărături de la piață, venituri reduse.

          Ora de religie e opțională doar pe hârtie - elevul nu poate fi trimis acasă mai ales dacă e minor decât dacă e prima sau ultima ora. Sa meargă la sala de lectura sau la sport e și asa nefezabil in multe locuri - ca sunt ocupate sau nu exista personal de supraveghere. Sa vina părintele sa îl ia e iarăși dificil.
          Dacă stau în băncile din spate pot deranja ora, iar oricum ca și copii pot fi ostracizati de ceilalți copii sau de profesori, pe lângă faptul ca se simt excluși de la o activitate la care sunt prezenți
    • +11 (19 voturi)    
      Ne pasă, da? (Sâmbătă, 16 mai 2020, 22:19)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Vlad

      Pentru că statul îmi ia bani pentru biserică în loc să facem spitale, că popii nu plătesc impozite.... Să-ți mai scriu?
      • -6 (10 voturi)    
        De ce anume iti pasa? Chiar stii? (Sâmbătă, 16 mai 2020, 23:59)

        McQueen [utilizator] i-a raspuns lui prec

        Statul iti ia bani si pentru spitale, dar nu le mai face. Nu te-ai prins pana acum? Probabil din cauza ca erai prea ocupat cu...popii. Oare de banii pe care ti i-a luat statul ca sa creeze conditii pentru fumatori, sau locuri special amenajate pentru recreerea cainilor, de exemplu, nu-ti pasa?... Sa-ti mai scriu?
      • -6 (12 voturi)    
        Si mie imi ia statul bani (Duminică, 17 mai 2020, 0:12)

        Altiro [utilizator] i-a raspuns lui prec

        ca sa plateasca salarii si pensii uriase la ateii comunisti, securisti si la zecilor de mii de militieni ai vechiului regim precum si la aplaudacilor lor. Popii platesc impozite, esti dezimformat. Se platesc impozite pe salarii, chirii, se platesc utilitatile(curent, apa, gaze etc) dar nu taxe pt atelierele care produc materiale de cult.(vezi legea cultelor).Sa-ti mai scriu?
        • +6 (10 voturi)    
          Pe donații se plătesc impozite ? (Duminică, 17 mai 2020, 1:11)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

          Pe cutia milei?
          Sau pe șpaga luată pentru diverse servicii făcute de preoție cu bunurile ctitorie de comunitate : acatistul, spovedanie, vizita de ziua crucii, adaosul pentru lumânări și alte produse bisericești, botez, nunți, înmormântarea, uneori și utilizarea camerei reci, pomeni, fințirea casei sau bolidului.
        • +5 (5 voturi)    
          @ Altiro (Duminică, 17 mai 2020, 10:16)

          Akylas [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

          Cu gramatica limbii romane ce facem, prea-cuviosule aparator al BOR ? Sau aia nu e importanta, important este sa ne impartasim totii cu o singura lingurita, ca asa vrea muschii lu' Teodosie, "Mache" securistu', care ignora legile tarii si legile bunui simt...?
        • +2 (2 voturi)    
          vreau sa vad bon fiscal! :P (Duminică, 17 mai 2020, 14:25)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

          Pentru lumanari, briz-brizuri diverse, pomelnice samd.!
    • +15 (21 voturi)    
      Atunci.. (Sâmbătă, 16 mai 2020, 22:20)

      POMPIERUL [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Vlad

      Cum de s-a imbolnavit popa de la Suceava de-a trebuit sa-l duca elicopterul la Bucuresti (democratic nu ?), in timp ce altii mai tineri s-au sfarsit prin spitale , si dece nu l-au tratat cu aghiazma sfintita??
    • +8 (22 voturi)    
      Nu pricep ce nu pricepeți (Sâmbătă, 16 mai 2020, 22:24)

      NME [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Vlad

      „Cine nu merge la biserica sa fie sanatos si sa stea frumusel unde vrea si sa faca ce vrea el, DAR fara sa se lege de cei care merg la biserica, fara sa-i acuze, fara sa-i eticheteze.”
      Problema e că și cei care nu merg la biserică, și cei care merg, folosesc aceleași autobuze și cumpără din aceleași magazine.
      Segregarea la care faceți dvs. referire ar merge dacă s-ar inventa autobuze doar pentru mireni și autobuze doar pentru cler. Sau magazine doar pentru credincioși și magazine doar pentru atei. Sau chiar împărțirea orașelor în zone laice și zone religioase. Înțelegeți tâmpenia pe care o susțineți? Cât timp trăim împreună, nu se poate să veniți cu talibanisme de-astea.

      „Nimeni nu s-a imbolnavit vreodata din asa ceva, dimpotriva.”
      Ați auzit de unul, Pimen? Transportat cu Sf. Elicopter la Sf. Ventilator pentru împărtășania cu Sf. Plasmă Hiperimună...
      Nici ăsta nu s-a-mbolnăvit? Sau nu mai avea credință și l-a testat Dumnezeu?
      • -8 (12 voturi)    
        @NME, nu pricepi? (Duminică, 17 mai 2020, 0:22)

        Altiro [utilizator] i-a raspuns lui NME

        Pimen s-a imbolnavit, dar restul pana la 17 mii s-au imbolnavit de la el?A adus Pimen virusul din China in Europa?Cu sf elicopter zboara zilnic toti politicienii si nu te-a deranjat. Intelegi tampenia cu exacerbarea cazului lui Pimen fata de restul miilor de romani aflati in aceeasi situatie?S-au ti-a luat Dumnezeu dramul de bun simt?
        • +4 (4 voturi)    
          DA sau NU! (Duminică, 17 mai 2020, 14:30)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

          Ai zis "NIMENI"! Nimeni inseamna ZERO! NIMENI nu s-a imbolnavit de la asta!
          Pimen e "nimeni"?
        • 0 (0 voturi)    
          @Altiro, tu nu pricepi! (Luni, 18 mai 2020, 13:33)

          NME [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

          „Cu sf elicopter zboara zilnic toti politicienii si nu te-a deranjat.”
          Nu-mi pune vorbe în gură! Sau, în cazul ăsta, nu mi le scoate! Am zis, la vremea respectivă, și de ăla care se căca pe el și-a cerut să fie dus cu elicoptrul la București. Nu știu ce senator Virginel. Și am mai zis și de alții de care-am auzit. Nu-mi spune mie că nu zic decât de „sfinții” părinți care nu se supun legilor pământești decât atunci când e în interesul lor.

          „Intelegi tampenia cu exacerbarea cazului lui Pimen fata de restul miilor de romani aflati in aceeasi situatie?”
          Înțelegi tâmpenia cu fețele bisericești care au afirmat, cu subiect și predicat, că ei nu se supun legilor, că biserica e deasupra legilor? Păi atunci,...
          1. ori nu se supun legilor, și atunci să se trateze prin post și rugăciune, eventual combinate cu împărtășania cu lingurița unică folosită într-un spital de boli infecțioase...
          2. ori vor tratament de specialitate asigurat de stat, și respectă și legile statului.

          Și nu pune egalitate între moșulețul de 90 de ani care-a încălcat voit carantina ca să-și încaseze banii de la turma de oi, și cei îmbolnăviți indirect de aceeași turmă de oi care-a plecat fericită să se pupe cu alții c-a primit binecuvântarea sfântului bolnav.

          Încercați să pricepeți, toți ăștia luptătorii luminii anti-vaccin-5G-Gates-Soroș și altele, cărora nu v-a luat Dumnezeu dramul de bun-simț, că virusul ăsta nu se transmite doar de la pacientul zero. Fiecare infectat este transmițător de virus, iar unul singur are potențialul de a îmbolnăvi pe toți cei din jurul lui, mai ales dacă aceia n-au mască sau nu respectă niște minime măsuri de igienă.
          Deci nu Pimen a îmbolnăvit pe cei 17000 de până azi, dar sigur a transmis și el câtorva.

          Iar dacă Pimen și voi restul de anti- ați fi stat în izolare cât timp erați bolnavi, n-aș fi avut nimic cu voi. Selecția naturală în acțiune. Dar voi ieșiți să îmbolnăviți și pe alții, iar apoi țipați că vi se încalcă drepturile.
          De-abia ăsta e dramul de bun-simț lipsă.
    • +11 (17 voturi)    
      Ce-ti pasa tie chip de lut (Sâmbătă, 16 mai 2020, 22:26)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Vlad

      Ca omori oameni! Cand v-a pasat voua vreodata???
    • +6 (8 voturi)    
      După împărtășanie nu e trimis în carantina (Duminică, 17 mai 2020, 1:30)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Vlad

      Sau măcar în izolare...
      Înțelegi problema, ca preotului nu-i pasa sau părintelui ca bunicii sunt în alt județ sau vrea sa scape de mama soacra nu îmi pasa. Ci ca pot răspândi în comunitate altora care respecta regulile...
    • +4 (4 voturi)    
      da dar nu faci ce vrei tu, de capul tau (Duminică, 17 mai 2020, 9:26)

      Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Vlad

      asta daca nu erai sarcastic in comentariu ? in societatile evoluate sunt reguli clare ce trebuie respectate de toti. Libertatea unui om se termina cand o incalca pe a altuia. Daca un crestin infectat introduce in gura acel obiect de metal, ma rog, impartasanie sau cum se cheama acest ritual, transmite virusul... e foarte simplu.
  • -13 (19 voturi)    
    Oricum nu are rost (Sâmbătă, 16 mai 2020, 21:47)

    Lucian Ilea [utilizator]

    toata lumea tre sa poarte masti desi e dovedit ca virusul e mai mic ca si porii de la masca
    prima data 2 luni situatie de urgenta apoi situatie de alerta inca 2 luni apoi pauza
    • 0 (4 voturi)    
      între timp, achiziții (Sâmbătă, 16 mai 2020, 23:09)

      di livio [utilizator] i-a raspuns lui Lucian Ilea

      în gsp.ro a scris Tolontan un articol în care spune clar ce se întîmplă amu cu achizițiile...citiți în gsp, partener Hotnews...io nu mai zic nimic că voi fi acuzat de delir
    • +1 (3 voturi)    
      masca nu-i pentru virus! (Duminică, 17 mai 2020, 14:35)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Lucian Ilea

      Este pentru ca, vorbind, sa nu imprastii stropi minusculi de saliva, care, EI, sunt cei care transporta virusul!
  • +18 (24 voturi)    
    Potirul (Sâmbătă, 16 mai 2020, 21:50)

    mkv13 [utilizator]

    Potirul ca potirul, da' unde scrie in Biblie explicit ca trebuie sa se foloseasca aceeasi lingurita? Unde? Au servit dintotdeauna asa datorita saraciei, nu cred ca se supara D-zeu daca se folosesc lingurite de unica folosinta. Ne arunca acelasi bullshit mereu, ca lingurita e sfanta, e de argint si nu se pot transmite boli. Adevarul e ca e vb de comoditatea preotilor de a lua de fiecare data o lingura noua (de unica folosinta) pt fiecare.

    Au incalcat legea si trebuie sa plateasca. BOR trebuie sa se supuna legii si trebuie sa primeasca o corectie, trebuie sa li se dea un ex ca nu pot face ce vor in tara asta.
    • -9 (17 voturi)    
      Re (Sâmbătă, 16 mai 2020, 22:43)

      abcd19 [utilizator] i-a raspuns lui mkv13

      Ce-ti pasa daca este aceeasi lingurita de vreme ce acolo este sangele Domnului ?Daca nu crezi nu te apropia de potir.Ortodox inseamna neschimbat, asa cum au fost lasate toate de la parintii partintilor nostri.Nu mai exista ortodoxie daca noi acceptam schimbarea.
      'Să se scoale Dumnezeu şi să se risipească vrăjmaşii Lui şi să fugă de la faţa Lui cei ce-L urăsc pe El.
      Precum se stinge fumul, să se stingă; cum se topeşte ceara de faţa focului, aşa să piară păcătoşii de la faţa lui Dumnezeu'
  • +5 (7 voturi)    
    Unde este smerenia ... (Sâmbătă, 16 mai 2020, 22:50)

    Ulad [utilizator]

    atunci cand tu vrei sa le arati tuturor ca nu te supui Cezarului? De fapt este firesc din partea unei institutii ai caror slujitori au tradus "Fericiti cei saraci cu duhul" acolo unde fapt scrie "Fericiti cei neplini de sine". Evident, isi cunosc pacatul, doar ca vor sa-l ascunda si sa mai si profite de pe urma ideii ca Isus ar fi incurajat prostia.
  • +9 (15 voturi)    
    BOR (Sâmbătă, 16 mai 2020, 23:21)

    Zero_Kelvin [utilizator]

    Ati apasat prea tare pedala (si nu aia de la Mercedes): Colectiv, trafaletul pesedist, Daniel pe pereti, referendum familie, banii bucurestenilor in catedrala, lumina adusa de militieni, lingurita de argint in pandemie. O sa aveti bisericile GOALE in curand ! Nu mai prostiti voi generatiile astea conectate non stop la informatie ! Cunosc deja n cazuri de tineri (crestini !) care sunt efectiv scarbiti si refuza sa se mai casatoreasca in biserica ! Sincer, cred ati cam umplut paharul !
    • +3 (3 voturi)    
      Oare ? (Duminică, 17 mai 2020, 10:10)

      Akylas [utilizator] i-a raspuns lui Zero_Kelvin

      Umplut paharul ? Deja de ani de zile paharul s-a revarsat.... BOR = Stat in stat
  • -6 (8 voturi)    
    Bravo IPS Teodosie, cinste lui! BOR e autocefala! (Sâmbătă, 16 mai 2020, 23:33)

    Alex735 [utilizator]

    BOR n-are nici o treaba cu rusnacii.
    Mamaliga romaneasca oricum nu explodeaza dar e bine si asa!
  • +7 (13 voturi)    
    BOR (Duminică, 17 mai 2020, 4:22)

    Tudor1128 [utilizator]

    De azi nu mai sunt ortodox. Niste cretini inapoiati, habotnici. Trec la catolici sau ma declar ateu.
    • -3 (7 voturi)    
      Du-te ma, de-aici... N-ai tu treaba cu crestinii (Duminică, 17 mai 2020, 13:51)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Tudor1128

      Tu (generic, cei ca tine) doar vorbesti in numele altora, la deruta.

      Dar in numele tau, cel adevarat, vei avea vreodata onestitatea sa vorbesti?
      Sa ne spui care sunt interesele pe care le urmaresti.
  • +5 (9 voturi)    
    Dubios (Duminică, 17 mai 2020, 7:30)

    Mircea Mongolul Munteanu [anonim]

    Dupa Pimen si Putna, o astfel de atitudine este dubioasa, de-a dreptul.
    Dar la aceasta personalitate, nu ne mai mira.
    De vazt consecintele. Si medicale si legale (stat, BOR).
    Sau suntem un sat fara caini?
  • +7 (13 voturi)    
    scoateti religia din scoli (Duminică, 17 mai 2020, 7:46)

    John_Re [utilizator]

    .
    • +3 (3 voturi)    
      religia (Duminică, 17 mai 2020, 11:31)

      Wn [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

      pe timpul lui ceausescu nu se facea in scoli.se pare ca mergem inapoi.
  • +1 (3 voturi)    
    Sigur (Duminică, 17 mai 2020, 7:53)

    Casargoz [utilizator]

    hrana cea mai sfântă pentru viața veșnică,
  • +3 (3 voturi)    
    Astept sa vad AMENDA!! (Duminică, 17 mai 2020, 13:32)

    Codruta N [utilizator]

    "Zadarnicirea raspandirii epidemiei" - sau cum i-o zice! >:
    Pt. ca, d.ex., eu si niste rude ale mele am LUA amenda daca am merge impreuna ca munte, deoarece am fi 4 in masina - si nu locuim "la aceeasi adresa:! :P
  • -4 (6 voturi)    
    Linguritele si potirele sunt din argint. Ignoranti (Duminică, 17 mai 2020, 14:02)

    D-or [utilizator]

    Daca nu ati fi ignoranti, ati sti ca ionii de argint sunt cel mai puternic antiseptic si antibiotic cunoscut.

    Apa in tancurile de pe vapoare ramine potabila luni, chiar ani de zile pentru ca este tratata cu argint.
    Nici azi nu s-a descoperit o alta metoda in locul celei de mii de ani.

    Nimeni nu s-a imbolnavit vreodata la impartasanie, daca aceasta a fost data cu obiecte de cult din argint.
  • 0 (0 voturi)    
    tentativa de omor (Luni, 18 mai 2020, 1:02)

    Aurel Tiberiu [anonim]

    Ce a facut acel animal se numeste tentativa de omor si se poate- si trebuie- sanctionat penal! Sa nu uitam ca un alt gunoi a impartasit, undeva in Moldova, la inceputul pandemiei, o serie de credinciosi, tot cu o lingurita pe care scria covid-19! Cei doi ar trebui inchisi instantaneu!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by