Mesajul de 15 mai al medicului care a vindecat cei mai mulți români de coronavirus: Marea responsabilizare și nu marea relaxare!

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 15 mai 2020, 10:01 Actualitate | Coronavirus


Virgil Musta
Foto: Arhiva personala
​Virgil Musta, medicul infecționist timișorean care a vindecat cei mai mulți români infectați cu coronavirus, face apel la oameni "să nu șteargă cu buretele ce am câștigat până acum și să nu ajungem să trăim din nou cu toții cu teama că totul poate scăpa de sub control", în condițiile în care țara noastră a reușit până acum să țină situația sub control, "în special datorită responsabilități manifestate de marea majoritate a românilor".

Medicul Virgil Musta este șef de secție la Spitalul de Boli Infecțioase Victor Babeș din Timișoara, unde s-au vindecat, până acum, cei mai mulți pacienți români infectați cu coronavirus. Apelul medicului timișorean a fost publicat pe grupul online City Doctors, o comunitate care își propune să ajute la îmbunătățirea comunicării dintre medici și pacienți, în perioada pandemiei.

"Poate că unora li se pare că insist prea mult pe această idee de a continua să rămânem și după 15 mai foarte atenți și să păstrăm la nivel personal și familial majoritatea măsurilor de prevenție și precauție cu care deja ne-am obișnuit. Dar am motivele mele, bazate pe ceea ce am trăit intens în această perioadă și tocmai de aceea încerc să explic și celor care, din fericire pentru ei, nu au ajuns să simtă pe pielea lor decât frustrarea izolării, nu și boala", spune Virgil Musta.

"Știu că aceste două luni de zile au reprezentat o perioadă grea, în care pentru mulți s-au acumulat multe frustrări, din diverse motive întemeiate. Dar mai știu foarte bine și că destui oameni au suferit în spitale (unii încă mai suferă) din cauza acestui virus. Este o realitate pe care eu am trăit-o direct. Am încercat împreună cu colegii mei să găsim în permanență soluții astfel încât să reușim să le alinăm suferința și să facem tot posibilul să-i vindecăm cât mai repede.

"Dar mai știu foarte bine și că destui oameni au suferit în spitale (unii încă mai suferă) din cauza acestui virus. Este o realitate pe care eu am trăit-o direct. Am încercat împreună cu colegii mei să găsim în permanență soluții astfel încât să reușim să le alinăm suferința și să facem tot posibilul să-i vindecăm cât mai repede. Chiar dacă nu am ajuns la dramele din alte țări, noi medicii din linia întâi am trăit tot timpul cu gândul că e posibil oricând să explodeze numărul de cazuri și să ajungem să nu-i mai putem trata pe toți, în special cazurile grave. Așa că, dacă până acum am reușit să ținem situația sub control, în special datorită responsabilități manifestate de marea majoritate a românilor (așa cum am mai spus), nu vreau să ștergem cu buretele ce am câștigat și să trăim din nou cu toții cu teama că totul poate scăpa de sub control", adaugă medicul timișorean.

El îndeamnă "Să nu uităm că totuși suntem încă într-o pandemie, într-o fază de platou, dar curba încă poate merge în jos sau în sus."


Mesajul integral al medicului timișorean:

"Marea responsabilizare și nu marea relaxare!

Poate că unora li se pare că insist prea mult pe această idee de a continua să rămânem și după 15 mai foarte atenți și să păstrăm la nivel personal și familial majoritatea măsurilor de prevenție și precauție cu care deja ne-am obișnuit. Dar am motivele mele, bazate pe ceea ce am trăit intens în această perioadă și tocmai de aceea încerc să explic și celor care, din fericire pentru ei, nu au ajuns să simtă pe pielea lor decât frustrarea izolării, nu și boala.

Știu că aceste două luni de zile au reprezentat o perioadă grea, în care pentru mulți s-au acumulat multe frustrări, din diverse motive întemeiate.

Dar mai știu foarte bine și că destui oameni au suferit în spitale (unii încă mai suferă) din cauza acestui virus. Este o realitate pe care eu am trăit-o direct. Am încercat împreună cu colegii mei să găsim în permanență soluții astfel încât să reușim să le alinăm suferința și să facem tot posibilul să-i vindecăm cât mai repede.

Chiar dacă nu am ajuns la dramele din alte țări, noi medicii din linia întâi am trăit tot timpul cu gândul că e posibil oricând să explodeze numărul de cazuri și să ajungem să nu-i mai putem trata pe toți, în special cazurile grave.

Așa că, dacă până acum am reușit să ținem situația sub control, în special datorită responsabilități manifestate de marea majoritate a românilor (așa cum am mai spus), nu vreau să ștergem cu buretele ce am câștigat și să trăim din nou cu toții cu teama că totul poate scăpa de sub control.

Să nu uităm că totuși suntem încă într-o pandemie, într-o fază de platou, dar curba încă poate merge în jos sau în sus.

Consider că în perioada următoare rămân foarte importante următoarele:

· protejarea persoanelor cu risc, atât prin atitudinea lor individuală, cât și prin atitudinea și ajutorul celor din jurul lor.

· respectarea măsurilor de precauție individuală, ce constau în special în evitarea locurilor aglomerate, purtarea măștii, păstrarea distanței de 2 metri, dezinfectarea spațiilor și suprafețelor și spălarea mâinilor.

· pe cât putem, dacă ne deplasăm pe distanțe scurte, să mergem pe jos. În aer liber riscul de contaminare este mai mic. Putem frecventa parcurile, dar să nu ne întâlnim și să stăm la povești, în număr mare și foarte apropiați.

· la serviciu, companiile să-și calculeze bine riscurile, să-și facă planuri individualizate, în funcție de cei care lucrează acolo, de caracteristicile locului de muncă, de posibilitatea servirii mesei, de transportul persoanelor sau modul în care ajung la serviciu.

Avem nevoie să ne reluăm viața, să ne păstrăm locurile de muncă, să ne bucurăm de prieteni. Și vom începe să facem aceste lucruri, dar trebuie să avem înțelepciunea să le facem pas cu pas, cu responsabilitate personală.

Indiferent de măsurile luate de autorități, responsabilitatea este în primul rând la fiecare dintre noi. Aceasta presupune ca fiecare să-și calculeze pur-și-simplu riscul său individual, al familiei sale sau al impactului asupra celor din jur, înainte de a întreprinde o acțiune din zona de “relaxare”. Apoi să gândească cum poate să-l evite sau să-l minimizeze cât de mult posibil.
Nu este greu, trebuie doar să ne obișnuim cu acest obicei, cel puțin pentru o perioadă.

Vă mulțumesc anticipat pentru efortul fiecăruia dintre voi!

Ținem aproape, deși încă păstrăm distanța!

Numai împreună vom reuși!

Dr. Virgil Musta"


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















21890 vizualizari

  • -8 (26 voturi)    
    Cine scrie textele astea la pacienti sau doctori? (Vineri, 15 mai 2020, 10:26)

    Lok [utilizator]

    Ca sunt mega unitare, unidirectionale si nu inspira incredere. Problema nu e HN, problema e ca alte mesaje nu gasesti.
    • -5 (25 voturi)    
      60% din cei care au COVID nici macar nu stiu (Vineri, 15 mai 2020, 11:36)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      60% din cei care au COVID-19 nici macar nu stiu ca il au si se vindeca fara nici un medicament, fara ajutorul vreunui medic

      doar vreo 30% au simptome.

      Deci cu alte cuvinte 90% dintre oameni sunt pusi sa stea in casa ca sa ii protejeze pe cei 10% care sunt vulnerabili
      • -6 (22 voturi)    
        important e ca (Vineri, 15 mai 2020, 12:08)

        TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        a fost pe la doctor au semnat si au mers acasa si s-au vindecat cu ceai de salvie si musetel. Apoi doctorasul asta ia credit pt ''vindecari''
        Doar avem nevoie de eroi doctori transformati in ingeri. noua religie
        • +2 (2 voturi)    
          i-a vindecat Dumnezeu (Vineri, 15 mai 2020, 15:45)

          Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

          nu doctorul asta, si daca i-a vindecat el, sa ne spuna si noua cum, sa vindem solutia la americani, chinezi si rusi, ne umplem de bani. Asa m-am saturat de toti doctorii astia super-eroi din presa care canta toti aceeasi partitura, parca ar citi de pe foaie....
      • +12 (22 voturi)    
        sacrificiul. (Vineri, 15 mai 2020, 12:14)

        ursu78 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Ai perfecta dreptate...merita sa sacrificam 10% din populatie pentru confortul a 90% din populatie. Eu zic sa inceapa sacrificiul...incepem cu tine si parintii tai, Ce zici? Cam asta inseamna ipocirizia: Iti pare normal intr-o societate civilizata, sa sacrificam oamenii in numele confortului nostru...cu conditia sa nu fim noi sacrificati...atunci 90% din populatie trebuie sacrtificata in numele nostru.. Deh...ipocriti pana la capat.
        • -4 (14 voturi)    
          nu inseamna ca daca esti batran ai probleme (Vineri, 15 mai 2020, 12:51)

          Kivek [utilizator] i-a raspuns lui ursu78

          incepem cu mine, cu tine si cu parintii mei si ai tai, fara nici o problema.


          poti fi vulnerabil si daca nu esti in varsta dar e mai probabil sa fii daca esti in varsta,.

          ce nu pricepi tu e ca boala asta NU va disparea nici in 1 an si pana la urma oricum o vor lua 80% dintre oameni

          si vaccinul nu garanteaza vindecarea pt ca poti face complicatii daca esti vulnerabil
        • +2 (8 voturi)    
          O sa ii sacrificam oricum. (Vineri, 15 mai 2020, 13:02)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui ursu78

          Mai ales pe astia cu comorbiditati. De acuma in cativa ani pauza asta artificiala va lasa urme economice ce vor afecta multe dar cu predominanta sistemul medical. De unde rezultatul este acelasi sau chiar mai rau.
        • -1 (3 voturi)    
          care populație? (Vineri, 15 mai 2020, 15:13)

          di livio [utilizator] i-a raspuns lui ursu78

          populația globului?...în Africa mor anual 400.000 de malarie, pricepuși nea postache?...tineri și copii, nu vîrstnici cu comorbidități...anu ăsta vor muri 700000 de malarie...nu pot să primească plase antițînțari din cauza restricții covizi...ăla sacrificiu dom postache...
          10 la sută din populație sacrifici?...dacă scriam io așa ceva eram cenzurat...postacii HN nu-s cenzurați...să trăiți bine în casă cu mască...una mie ani
          • 0 (4 voturi)    
            Draga Dili Vio (Vineri, 15 mai 2020, 15:38)

            Armelocu [utilizator] i-a raspuns lui di livio

            Ai avut tu anul asta probleme in receptionarea unei plase anti-tantari din cauza carantinei?
            • +3 (3 voturi)    
              pt iubitorii de dictatura! (Vineri, 15 mai 2020, 17:07)

              wweesstt [utilizator] i-a raspuns lui Armelocu

              pe voi astia care sustineti ordonantele militare v-as pune sa suportati si financiar costurile economice ale acestor masuri! ca de suportat tot fraierii suporta, smecherii (bugetari, speciali etc)nu! ia dati voi macar un 25% din pensie sau salariu si apoi, aveti dreptul sa tineti morala!
      • +12 (16 voturi)    
        .... (Vineri, 15 mai 2020, 12:15)

        tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Dar cine te tine in casa azi? Sau nu poti sa mergi decat in grupuri mai mari de 3 persoane?
        A testat cineva toata populatia si noi nu stim? Cifre din burta(60%) sunt usor de scos sau preluate din asa-zise cercetari fara suport real. Cu cat sunt mai multi infectati cu atat apar tot felul de situatii greu de controlat, vezi si zecile de cazuri grave la copii raportate atat in Europa cat si in America. Sau cazuri grave (chiar si decese) la persoane tinere si aparent sanatoase.
        • -5 (15 voturi)    
          Eu am iesit zilnic, nu am simtit restrictia (Vineri, 15 mai 2020, 12:32)

          Kivek [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

          ies si astazi si in fiecare zi

          am avut covid si m-am vindecat acasa, singur fara probleme. e mai slab decat o raceala daca nu faci complicatii
          • +1 (13 voturi)    
            zilnic adica inclusiv bolnav, nu? autodenunt? (Vineri, 15 mai 2020, 13:18)

            asadar... [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

            felicitari, poti sa contribui in continuare la scaderea mediei IQ-ului populatiei.
            • +3 (3 voturi)    
              am si stranutat la metrou, sa vina mascatii :-D (Vineri, 15 mai 2020, 17:03)

              Kivek [utilizator] i-a raspuns lui asadar...

              eu nu stiu sigur daca am avut, dar eu asa cred ca l-am avut


              am iesit din casa si o sa ies in fiecare zi din casa si fac ce vreau pt ca sunt un om liber si SOCIALISTII nu ma pot vreodata pune pe mine sub control

              capisci?
      • +1 (5 voturi)    
        Atunci (Vineri, 15 mai 2020, 14:16)

        Armelocu [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Identifica-i pe cei 10%. Care sunt exact ei?
        • +3 (3 voturi)    
          Oamenii care au alt boli cronice grave (Vineri, 15 mai 2020, 17:03)

          Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Armelocu

          aia sunt cei 10%

          si din ei doar 3-4% au probleme grave si mor
      • 0 (2 voturi)    
        De asemenea nici eu nu inteleg (Vineri, 15 mai 2020, 16:05)

        Armelocu [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Pentru ce anume sunt cumparate autobuze cu platforma pt carucioare (mai scumpe), pentru ce anume se instaleaza rampre pt carucioare, pentru ce ne mai batem capul sa facem sisteme audio pt nevazatori. Toate acestea nu sunt decat investitii facute fara sems, doar pentru cei cativa cu handicap. Persoanele cu handicap (10%) sa se descurce. Doar nu suntem prosti 90% sa dam bani cu nemiluita pentru niste sisteme pe care oricum noi nu le folosim.
        • +2 (2 voturi)    
          ti-am dat upvote desi comparatia nu e ok (Vineri, 15 mai 2020, 22:14)

          Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Armelocu

          da, e marea zbaterea in romania pt personae cu handicap. mhm


          autobuze, trenuri toate sunt facute pt ei in romania, va zbateti mult.


          dar tu nu intelegi ca eu de fapt am spus ujn punct de vedere, am ridicat o discutie care nu se face in Romania.
          Aici se prefera minciuna: STATI IN CASA ALTFEL MURITI.
    • +4 (26 voturi)    
      Nimeni in drum (Vineri, 15 mai 2020, 11:41)

      ursu78 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Da...ai perfecta dreptate...omul asta nu insipa incredere...deh...nu apare la antena 3. nu recunoaste faptul ca 5G-ul este cauza pentru care s-a transmis guvid-ul...pardon...covid-ul. El este doar un nimeni...care a facut si el o schema de tratament cu un succes foarte mare...si care acum este folosita in mare parte din europa...si doar astia primitivii din tarile bananiere (Italia, Austria, Germania) il suna sa se consulte.

      P.S. Eram sarcastic daca nu te-ai prins. Omul asta chiar stie ce vorbeste...si este recunoscut ca o valoare. Nu de romani, romanii sunt prea prosti...este recunoscut international...de tari ce au descoperit de mult ca nu-i obligatoriu sa ai WC-ul in fundul curtii...si ca apa calda si sapunul este o chestie buna.
      • +3 (7 voturi)    
        Nu a facut nicio schema de tratament (Vineri, 15 mai 2020, 14:29)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui ursu78

        Ci a preluat una. Sau, poti sa ne dai niste detalii, cu referinte din afara, unde, evident, daca ar fi facut asa ceva ar fi devenit celebru?

        In rest, ca toti ceilalti, a internat in majoritate asimptomatici si forme usoare (profitand de faptul ca in Romania lui Arafat e obligatoriu sa te spitalizeze si fara simptome!) si aceia evident s-au vindecat.

        Nu mai puneti botul la toate ametelile. Sa fim seriosi!
  • -12 (34 voturi)    
    O fi un medic bun... (Vineri, 15 mai 2020, 10:38)

    newlook [utilizator]

    O fi un medic bun...dar il umflati cu pompa.

    BTW, filozoful, ganditorul, politicianul, inteleptul Godina ot Brasov (militian, in viata de zi cu zi) proslavit si preaslavit de HotNews, ce mai face. La a 6-a incercare de acces la studii superioare a reusit? Nu ne mai tineti la curent.
  • +11 (25 voturi)    
    Medici-vedete (Vineri, 15 mai 2020, 10:49)

    TheFreeOne [utilizator]

    Sa nu cumva sa fie medicul care a dat cele mai multe interviuri.

    N-am o parere buna despre aceste persoane (cercelus la a3, monicapop - semnul "racului", lucan - acest "domn" facea acte caritabile doar daca ii cresteau popularitatea masiv; Leon Danaila - acesta, uneori, se pronunta pe subiecte din afara ariei de acoperire a domniei sale). Avem 2 tipuri de medici: cei vedete care s-au lipit de canapelele din studioul tv si cei care lucreaza - astia au emigrat de mult, nu au timp de aparitii pe "sticla" si n-o sa-i vedeti prin reviste.

    Piata e suprasaturata, nu va mai construiti carierele in jurul a asa ceva.
    Medicii sa isi faca treaba.
    De fapt, fiecare sa isi faca treaba.
  • -6 (18 voturi)    
    pe cine mai intereseaza... (Vineri, 15 mai 2020, 11:44)

    wweesstt [utilizator]

    pe cine mai intereseaza.... aiti vazut ca in aceasta criza econimica provocata de covid si intretinuta de politicieni, foarte multi oameni au ramas far loc de munca, dar politistilor li se maresc salariile?! Icredibil! Defapt in tara pensiilor speciale nesimtite si a bugetarimii dodoloate nu este de mirare! Romania nu mai are viitor! Vindeti tot (cat inca mai puteti) si plecati din tara asta!
    • +3 (7 voturi)    
      rezolvare pt tine (Vineri, 15 mai 2020, 13:26)

      costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

      de ce nu te faci politist ? sa alergi noaptea dupa hoti, sa stai in intersectie pe ploaie, sa te scuipe unu cu hiv, sa te injure conationalii, sa ai servici 12 cu 24, sa stai mai mult pe afara, sa dai amenzi si sa iti "multumeasca " amendatu ? fa-te bugetar cu leafa grasa, canapea si masa si sa nu fi deranjat ? vezi ca sunt locuri de munca la curierii pe bicicleta, salariu mic, dar bacsis gros, scoti 1000 eur pe luna lejer.
      • 0 (6 voturi)    
        Pt ca iti scade IQ-ul daca lucrezi la stat (Vineri, 15 mai 2020, 14:12)

        mmagic [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

        Cam asa se vad de la mine lucrurile in legatura cu lucratul la stat mult laudat, unde cred ca scade IQ-ul.

        Un serviciu la stat:
        - unde ai sa vezi ca pilele conteaza
        - unde ai sa vezi ca puturosenia si incompetenta se plateste bine
        - unde ai sa vezi spagile date si primite
        - unde ai sa vezi ca se incarca cu lejeritate legile
        - unde ai sa vezi ca nu mai exista corectitudine
        - unde nu poti sa schimbi mai nimic fara sa intri in gasca faradelegilor sau sa fii exclus
        - unde ai sa vezi ca iti e frica sa torni si nu prea ai la cine
        - unde oricat de imcompetent ai fii continui sa iti pastrezi postul
        - unde diplomele conteaza desi sunt lipsite de valoare iar personalul incompetent
        - unde noutatile sunt respinse cu multa reticenta
        - unde tehnologiei nu i se permite sa patrunda decat cu prea multa truda
        - unde ai sa vezi banul public risipit cu regularitate

        Astea le vad la: spitale, scoli, adminstratia publica, politie, armata,

        Nu mersi, nu vreau, poate sunt idealist dar nu ar reprezenta serviciul ideal.

        Esti un ipocrit daca este un om cinstit si cu bune intentii si zici ca vrei sa lucrezi la stat, te minti pe tine. Daca iti place lenea, spaga, incompetenta, risipa, atunci hai repede la stat, e job-ul ideal si o sa iti aduca multe satisfactii personale.

        Sper ca poate macar cu ocazia Covid-ului s-a mai pus un pic de presiune pe statul asta sa se mai tehnologizeze.
        • -6 (6 voturi)    
          omu zicea (Vineri, 15 mai 2020, 14:26)

          costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

          ca la politisti le maresc salariile de unde am dedus ca ii invidiaza, la fel si pe cei cu pensii speciale, concluzia lui ca e bine cu salariu marit sau cu pensie speciala, deci i-am recomdat sa intre in domeniul respectiv si atunci o sa ii creasca salariu iar la pensie iese devreme si cu "speciala", daca ii invidiaza asa mult, din pacate pentru tine lucrez la corporate, iar fraza ta nu am inteles-o "daca este un om cinstit si cu bune intentii si zici ca vrei sa lucrezi la stat" ???
          • +3 (5 voturi)    
            bine ca recunosti! (Vineri, 15 mai 2020, 15:42)

            wweesstt [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

            coret, bine ca recunosti ca acesta este mesajul trimis de clasa politica in romania: 'sa ne facem toti bugetari!,ar trebui ca scopul in viata al romanilor este sa devina bugetari! !' si mai este un mesaj : si daca tara crapa economic, de pensiile speciale nu se atinge nimeni! daca n-am mai munci noi pt voi si n-am mai plati ca sclavii 50% din salar taxe si sa va lasam in ofsaid cum ar fi?! nu vrem sa va mai ducem in spate! venim peste voi daca-i nevoie ca la revolutie!
            • -1 (1 vot)    
              esti (Vineri, 15 mai 2020, 17:55)

              costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

              plecat cu sorcova in sat


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by