VIDEO Klaus Iohannis: Starea de urgență încetează în 14 mai și va fi înlocuită de starea de alertă / Se redeschid frizeriile, cabinetele stomatologice și muzeele / Deplasările în alte orașe, restricționate strict

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 4 mai 2020, 13:38 Actualitate | Coronavirus


Klaus Iohannis
Foto: Presidency.ro
Starea de urgență va înceta în 14 mai și va fi înlocuită cu starea de alertă, începând cu 15 mai, când se vor redeschide saloanele de coafură, frizeriile, cabinetele stomatologice sau muzeele, urmând ca eventuale noi măsuri de relaxare să fie dispuse după două săptămâni, în funcție de evoluția pandemiei de coronavirus, a declarat luni președintele Klaus Iohannis.




„Starea de urgență nu va fi prelungită. Data de 14 mai e ultima zi în care avem stare de urgență. Din 15 mai, pentru a ține epidemia sub control, vom intra în stare de alertă”, a spus șeful statului, într-o declarație de presă după o ședință la Palatul Cotroceni privind măsurile de gestionare a epidemiei COVID-19 la care au participat, printre alții, premierul Ludovic Orban, Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, Ministrul Apărării Naționale, Nicolae Ciucă și ministrul Educației, Monica Anisie.

Începând cu data de 15 mai, oamenii vor putea să circule în interiorul localității de domiciliu fără a completa o declarație pe proprie răspundere, „dar nu e bine să exagerăm” în condițiile în care „epidemia nu a trecut”, a subliniat Klaus Iohannis, care a vorbit despre o relaxare „pas cu pas”, cu noi posibile măsuri de relaxare la un interval de două săptămâni.

Din 15 mai, masca de protecție va fi obligatorie în spațiile publice închise și în transportul public în comun.

  • Măsurile de mișcare mai liberă nu se aplică însă în localitățile în carantină iar deplasările „vor fi restricționate pentru a pleca din localitate”, cu câteva excepții:
  • în interes de serviciu,
  • probleme medicale,
  • pentru sport individual, cum ar fi mersul cu bicicleta.
De asemenea, sportivii de performanță vor putea „în condiții foarte speciale” să înceapă cantonamentele, dar bazele sportive nu se deschid pentru amatori, a avertizat președintele.


Declarația președintelui Klaus Iohannis (sursa - Administrația Prezidențială):

  • Bună ziua!
  • Am finalizat întâlnirea pe care am avut-o cu Premierul și mai mulți miniștri și consilieri. Am analizat situația în care ne aflăm din punct de vedere epidemiologic și al situației stării de urgență.
  • Dați-mi voi să încep cu ceva legat de zilele care au trecut, weekendul de 1 mai. Am văzut cu toții că lucrurile au stat destul de bine și trebuie să spun: sunt foarte mulțumit de felul în care oamenii au reacționat la apelul autorităților. Au stat acasă și, chiar dacă a fost 1 mai, nu am avut încălcări semnificative ale regulilor, deci lucrurile au decurs bine.
  • Astăzi am analizat mai multe chestiuni și unele dintre deciziile pe care le-am luat cred că sunt de mare interes pentru publicul general.
  • În primul rând, starea de urgență nu va fi prelungită. Nu voi emite un nou decret pentru a prelungi starea de urgență și, în acest fel, data de 14 mai este ultima zi în care mai avem stare de urgență.
  • Începând din 15 mai, pentru a ține, evident, epidemia sub control, vom intra într-o așa-numită stare de alertă. Deci starea de urgență va fi înlocuită prin starea de alertă.
  • Această stare de alertă este prevăzută de legislația specifică care clarifică cum se acționează în situația unei epidemii și noi clar suntem, din păcate, încă într-o epidemie de COVID-19.
  • Situația nu s-a îmbunătățit încă. Deci, nu vreau să apară impresia că epidemia a trecut și suntem într-o normalitate. Din păcate, epidemia nu a trecut. Ați observat, cu siguranță, din comunicările publice că am avut și astăzi iarăși peste 300 de persoane care au fost testate pozitiv și, în acest fel, nu putem să spunem că boala a trecut. Însă, la un moment dat, trebuie să mergem mai departe și acest mai departe se concretizează în forma de organizată, trecând de la starea de urgență la stare de alertă.
  • Acum, câteva lucruri totuși se schimbă, dar, înainte să spun ce se relaxează, repet: epidemia nu a trecut! Trebuie să fim foarte responsabili și trebuie să avem foarte mare grijă în continuare!
  • În realitate, indiferent ce auziți la televizor, nu știe nimeni până când durează această epidemie și depinde de noi dacă aici, la noi, în România, o controlăm mai bine sau mai puțin bine.
  • Eu îmi doresc foarte mult să o controlăm bine, cu toții împreună, asta însemnând să respectăm indicațiile autorităților!
  • În primul rând, după 15 mai putem, în principiu, să ne mișcăm în interiorul localității unde avem treabă, dar este clar: nu e bine să exagerăm. Deplasările să se facă atunci când sunt necesare, dar nu va mai fi nevoie să declarăm în prealabil unde mergem.
  • Este un prim pas important. Mulți mă întreabă, și se întreabă: „bun, și ce se întâmplă mai departe?”, și vreau să spun din capul locului că așa-numita relaxare se va face pas cu pas. Un astfel de pas fiind, de regulă, cam de două săptămâni. Deci, unele măsuri le vom lua începând din 15 mai, dar următorul calup de măsuri de relaxare va veni probabil la începutul la iunie, pe urmă la mijlocul lui iunie, și așa mai departe.
  • Acum, din 15 mai, vom avea, de exemplu, la dispoziție iarăși saloanele de îngrijire personală, deci se vor redeschide saloanele de coafură, frizerie, și așa mai departe. De asemenea, din 15 mai, se vor redeschide cabinetele stomatologice. Tot din 15 mai se vor redeschide muzeele.
  • Dar toate, în condiții speciale de distanțare, în condiții de igienă, cu toții, repet, și o să o mai repet de câteva ori – cu toții vom purta mască de protecție când suntem în spații publice închise. De asemenea, când ne deplasăm cu transportul public în comun. Aceste lucruri rămân obligatorii.
  • Măsurile de relaxare de mișcare mai liberă, atenție, nu se aplică în localitățile care sunt în carantină! Deci, acolo unde localitatea este declarată în carantină, această relaxare nu va avea loc decât atunci când ni se spune de la experți că pericolul este diminuat.
  • Deplasările, în esență, vor fi restricționate pentru a pleca din localitate. Însă și aici sunt câteva excepții. Este voie să se plece din localitate, de exemplu, în interes de serviciu, pentru probleme medicale. Este posibil să se iasă, de exemplu, pentru sport individual, pentru mers cu bicicleta în afara localității sau altele. Deci, sporturile individuale vor fi permise - atenție, individuale!
  • Rămâne restricția că sunt interzise întâlnirile cu mai mult de 3 persoane. Asta se aplică, evident, și atunci când mergem să facem mișcare în aer liber.
  • Este încă un aspect destul de important pe care l-aș menționa pe scurt, care se referă la sportivi. Sportivii de performanță vor putea, în condiții foarte speciale, care vor fi detaliate de specialiști, să înceapă cantonamentele, dar nu vor începe competițiile sportive decât după o perioadă suficient de lungă de pregătire - deci, pentru, atenție, sportivii de performanță. Bazele sportive nu se redeschid pentru amatori – atenție, ca să nu fim greșit înțeleși. Deci, cantonamentele, dar numai în condiții speciale, pentru profesioniști.
  • În final, nu pot să nu menționez o temă pe care am adus-o în discuție săptămâna trecută și care a preocupat pe foarte mulți. Este chestiunea din Parlament care ține de autonomia teritoriului care este denumit în Transilvania Ținutul Secuiesc.
  • Am făcut atunci niște afirmații și sper să fi fost bine înțeles. Eu nu am niciun fel de problemă cu persoanele de etnie maghiară. Îi cunosc pe mulți, am avut mulți colegi, am în continuare colegi, îi respect, marea majoritate sunt oameni de treabă, harnici, care își văd de ale lor. Problema pe care o am este cu politicienii, în special cu politicienii din PSD, care, culmea, au încercat să promoveze legislație care privește autonomia Ținutului Secuiesc.
  • Este surprinzător și, recunosc, pentru mine și cred că pentru mulți dintre dumneavoastră, supărător. Au încercat să se scoată pesediștii și după scurt timp au introdus legislația în Senat, unde au picat-o.
  • Dar iată că vin dovezi că nu a fost o chestiune singulară. Culmea, în Senat a trecut, tot tacit, o altă inițiativă a UDMR care, practic, se constituie într-un cod administrativ paralel cu cel existent deja, un fel de cod administrativ în varianta UDMR.
  • Acest cod administrativ introdus de UDMR în circuit parlamentar prevede, de exemplu, ce credeți, obligativitatea limbii maghiare în unele zone din Ardeal.
  • De data aceasta PSD nu poate să spună că nu a știut, fiindcă această inițiativă a trecut prin comisiile Senatului, unde membrii PSD au votat pentru.
  • Acum, probabil, după ce am arătat public ce se dorește iar din partea PSD, vor găsi o formă să voteze împotriva și acestei legi. Însă nu putem să ne facem că nu vedem cum PSD este evident în situația de a promova anumite acte administrative, legi, care vin să ducă la autonomia Ținutului Secuiesc, ori așa ceva este pur și simplu neconstituțional și nu voi tolera apariția unor astfel de legi.
  • Vă mulțumesc!
































Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















62577 vizualizari

  • +8 (22 voturi)    
    Legea Lustratiei (Luni, 4 mai 2020, 14:03)

    un domn [utilizator]

    Pentru Partide si TV uri ( Antena 3 si Romania TV )
  • +8 (32 voturi)    
    ehh (Luni, 4 mai 2020, 14:08)

    transpenibilus [utilizator]

    Poate sa zica orice presedintele, astepatm nerabdatori sutele de glume si explicatii rusesti ale trolilor lui putin, grupa kiiselef 6 cu Mazeta.
    Explicatii pe care administratorul Hotnews le promoveaza generos iar pentru echilibrare cenzureaza orice opinie care nu e pe aliniamentul Bucuresti-Moscova.
    • -2 (2 voturi)    
      Shalom shalom.. Mare sarbatoare (Luni, 4 mai 2020, 20:34)

      Alex735 [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

      Sarbatoare globala.
  • -11 (35 voturi)    
    Lol (Luni, 4 mai 2020, 14:08)

    HP [utilizator]

    Bine ca am stat 2 luni degeaba in carantina, din moment ce absolut oricine a plecat absolut oriunde a vrut, pe baza declaratiei.

    Inutililor.
  • -20 (42 voturi)    
    deci (Luni, 4 mai 2020, 14:16)

    cucuveauamov [utilizator]

    de ce am stat inchisi pana acum? aaaaaa .... e, lasati! bine ca deschid frizeriile, iar scolile nu. Capul e bine sa arate frumos.
    • +10 (34 voturi)    
      )))) al tau ii patrat (Luni, 4 mai 2020, 16:03)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      ))))) ce sa tunzi ))))
      • 0 (12 voturi)    
        exista frizerii si pentru capetele patrate (Luni, 4 mai 2020, 16:17)

        qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        ..
        • +6 (8 voturi)    
          Ar trebui cateva centre (Luni, 4 mai 2020, 18:24)

          2016 [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

          pentru antrenarea neuronilor stingheri ai trolilor de pe acest site. Uite-i mai sus, se intreaba la ce a fost utila carantina. Mai bine puneau mana pe o carte, sa-si mai antreneze neuronii plictisiti si imbacsiti de atat uitat la latrinele tv.
  • +9 (45 voturi)    
    Relaxam, dar din nou nu gandim (Luni, 4 mai 2020, 14:21)

    Eu38 [utilizator]

    Inteleg ca de la 15 mai nu vor fi permise in continuare deplasarile in afara localitatilor pentru activitati outdoor gen mers la munte.

    Cu alte cuvinte, dupa ce am tinut copiii in case sau i-am plimbat in jurul blocului ca pe caini, din 15 mai ii vom putea plimba cel mult in parcuri. Unii vor zice ca tot e ceva. Pe principiul mai bine decat nimic, este.

    Insa asta imi arata ca in continuare autoritatile nu gandesc aceste masuri. Ce risc este sa merg pana la munte vs. sa merg in parc/piata/hypermarket? Unde este riscul mai mare de a lua acest virus? Intr-un oras sau undeva afara unde sunt la zeci de metri de orice alta persoana?
    • 0 (12 voturi)    
      nuuuuu... sa nu care cumva sa mergi la munte (Luni, 4 mai 2020, 16:18)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui Eu38

      ca superi toti couch-surferii
    • +4 (24 voturi)    
      Mai mult ca sigur, unii au probleme la mansardă (Luni, 4 mai 2020, 16:41)

      XYZZZ [utilizator] i-a raspuns lui Eu38

      E greu să faci efortul de a înțelege că statul nu are mii de polițiști disponibili pentru vârfurile de munte unde se trezește Gheo că vrea să meargă, care să verifice regula celor maxim trei persoane împreună. Autoritățile nu găndesc sau altcineva? Pe scurt, românașul nu are voie acolo unde nu poate fi verificat dacă nu respectă regulile fiindcă, dacă nu le respectă - așa cum face când știe că nu e supravegheat, pune în pericol viața alrora.
      • -1 (17 voturi)    
        De ce te jignesti singur? (Luni, 4 mai 2020, 16:54)

        Eu38 [utilizator] i-a raspuns lui XYZZZ

        E greu sa faci efortul de a intelege ca atata timp cat poti merge la piata, hypermarket, oriunde in oras vrei tu, te vei intalni cu mai multi oameni decat ai face-o in varf de munte. Autoritatile nu gandesc, dar nici unii comentatori de pe HotNews nu o fac. Pe scurt, romanasul XYZZZ crede ca in oras se pot respecta mai bine regulile de distantare sociala decat la munte unde in cel mai rau caz este la zeci de metri de alte persoane.

        Eu cred ca romanasul XYZZZ este la fel de inteligent ca autoritatile noastre. Vedeti? Nu l-am jignit.
        • +1 (7 voturi)    
          Explica-ne si noua (Luni, 4 mai 2020, 18:28)

          2016 [utilizator] i-a raspuns lui Eu38

          unde dormi, daca te duci la munte. In masina? La pensiune nu te primeste nimeni, doar daca isi asuma riscurile aferente. Hotelurile sunt inchise. Tu stii ca esti ok, fara virus, insa la o pensiune, nu stiu daca gazda te crede pe cuvant.
          Cand se vor redeschide si locurile de cazare, se va putea merge si la munte.
          • +2 (2 voturi)    
            E vina mea ca vorbesc cu oraseni (Luni, 4 mai 2020, 21:37)

            Eu38 [utilizator] i-a raspuns lui 2016

            In esenta, ai dreptate. Ar trebui sa fie deschise si hotelurile, dar poti foarte bine sa pleci de dimineata si sa te intorci seara. Am facut-o de mai multe ori, e obositor, dar tot e mai bine sa stai la aer decat in oras, mai ales dupa atata stat in casa.

            Nu te gandi ca pensiunile nu te primesc, la cat de afectat e turismul in perioada asta.
        • +1 (7 voturi)    
          Ideea era alta (Luni, 4 mai 2020, 19:45)

          andypandy [utilizator] i-a raspuns lui Eu38

          si anume ca circulatia este restrictionata ca sa poata fi controlata. Oriune in oras se poate face acest control caci sunt echipaje de politie mai peste tot. In varf de munte nu se poate controla de exemplu un gratar pe sestache a 30 de persoane ... ca nu sta politia/jandarmeria sa patruleze muntele.
          • -1 (1 vot)    
            Care e diferenta? (Luni, 4 mai 2020, 21:49)

            Eu38 [utilizator] i-a raspuns lui andypandy

            O sa merg pe exemplul tau. Tu spui ca autoritatile vor sa controleze sa nu se stranga 30 de idioti care sa faca un gratar in varf de munte.

            Iti dai seama ca dupa ce se vor ridica restrictiile in oras, ne vom intalni fiecare cu mai mult de 30 de persoane in fiecare zi. In metrou, la serviciu, oricum si acum in piete/hypermarketuri ne intalnim zilnic cu zeci de persoane.

            Deci, care e diferenta? Nu suntem in acelasi risc? Sau conteaza doar daca suntem 30 de persoane fix la gratar? :)
            • 0 (0 voturi)    
              Sa incerc sa clarific :) (Joi, 14 mai 2020, 16:22)

              andypandy [utilizator] i-a raspuns lui Eu38

              Daca sunteti 30 de oameni la gratar in oras, este mai usor de vazut daca purtati masca, etc ... va alearga jandarmeria daca e cazul sau va da o amenta fictiva. Dar daca sunteti 30 de oameni la gratar in padure la munte ... cucu si veveritza o sa raporteze daca aveti sau nu masca regulamentara si obligatorie dupa ridicarea urgentei :))) stiu, e o situatie serioasa dar deja o dam in hilar cu despicatul firului in 15 Iaca, e ca la copii. Daca se duc si fac prostii in parc nu-i vad (vin acasa cu genunchii juliti si tricourile rupte ca semn de "traznaie"). Dar daca sunt in curte la joaca am mari sanse sa-i vad si sa-i salvez de dude. Mai bine?
      • +3 (7 voturi)    
        Pentru tine munte inseamna telecabina din Busteni? (Luni, 4 mai 2020, 19:15)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui XYZZZ

        Sau carciumile din Sinaia.
        Fiindca altfel nu imi explic comentariul tau.
    • +3 (3 voturi)    
      Nu prea pricepi. (Luni, 4 mai 2020, 18:15)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Eu38

      Poți sa te duci la munte cu gagica sau familia. Dar sa te plimbi sau la escalada. Grătare magnifice la Pârâul Rece nu ai voie. Doar drumeție, pe jos sau cu bicicleta sau daca ai cu ce escalada.
      • -2 (4 voturi)    
        Sper sa fi priceput tu mai bine (Luni, 4 mai 2020, 21:38)

        Eu38 [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

        Si sa fie asa cum zici tu. Eu nu am incredere deloc in capacitarea autoritatilor de a lua masuri rationale.
  • +14 (26 voturi)    
    Foarte bine (Luni, 4 mai 2020, 14:26)

    fdaniel [utilizator]

    Că presează pesede pe tema colaborării tradiționale și evidente cu UDMR. Acolo e un troc murdar și mai ales electoratul naționalist trebuie țintit. Iohannis a prins momentul și trebuie să profite de el.
    Da, e o mizerie dar nu poți fi domn cu niște derbedei infractori.
    • -4 (6 voturi)    
      Mizeria noastra (Luni, 4 mai 2020, 17:54)

      mihaipricop [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      e mai frumoasa decat mizeria lor, de aia suntem in aceiasi mocirla de 30 de ani indiferent de partidele aflate la putere.
  • +5 (13 voturi)    
    Si clinicile private? (Luni, 4 mai 2020, 14:29)

    Sparafucile [utilizator]

    Nu ne spune nimic despre ele? Firesc ar fi ca daca un cabinet stomatologic nu mai este considerat periculos, cu atit mai mult o clinica de oftalmologie, sau de ortopedie sau de fizioterapie.
    • +1 (1 vot)    
      De fapt (Luni, 4 mai 2020, 19:50)

      andypandy [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      cabinetele stomatologice au fost deschise dar doar pentru urgente. Deci daca merg la control din 6 in 6 luni, controlul de acum o saptamana l-am sarit ca nu se putea. Dar daca era o urgenta puteam sa merg sunand in prealabil pentru ca sa poata lua toate masurile de precautie (dezinfectia inainte/dupa pacienti dureaza destul de mult).
  • -17 (35 voturi)    
    presh-ul va deschide frizeriile... (Luni, 4 mai 2020, 14:32)

    demaGOGU [utilizator]

    ...zero viziune, zero strategie, zero perspective pentru milioanele de romani cu sabia (economica) a lui Damocles deasupra capului.
  • -15 (29 voturi)    
    Terasele ... (Luni, 4 mai 2020, 14:40)

    PrivireCritica [utilizator]

    Chiar nu se puteau si terasele deschide din 16 mai? Porcarie ... Asa se vede si de ce e brambureala asta cu cazurile, intarziate, declarate gresit sau partial ... vor sa isi mai bata joc de lume inca un timp ..
    • +5 (7 voturi)    
      Cumpara-ti bere (Luni, 4 mai 2020, 18:31)

      2016 [utilizator] i-a raspuns lui PrivireCritica

      si mici si trateaza-te acasa. Ce faci la terase, tai frunza la caini? Te inteleg daca ai fi proprietar de terasa sau restaurnt, daca nu, micii se fac si pe aragaz, iar berea se toarna in pahare si in sufragerie.
  • +4 (36 voturi)    
    Bravo Klaus Iohannis! (Luni, 4 mai 2020, 14:49)

    dihania [utilizator]

    Ai luat in considerare feedback-ul din primul mandat si acum ai mai multe iesiri publice si esti alaturi de popor pe durata acestei crize. Nu sunt de acord cu tot ce spui, cred ca a gresi e omeneste, dar cu siguranta esti cel mai bun presedinte din 1989 incoace. Felicitari!
    • -5 (9 voturi)    
      Declaratia lui iohannis. (Luni, 4 mai 2020, 16:50)

      Theros [utilizator] i-a raspuns lui dihania

      Sunt multi proşti pe lumea asta şi când un om aflat într- o poziţie destul de înalta nu-şi dă aere, îi bate pe umeri şi le spune că e gata să facă orice pentru ei, are toate şansele ca ei sa-l socoată isteţ.
      • +3 (3 voturi)    
        Yep, era mai bine cu Dancila (Luni, 4 mai 2020, 21:16)

        dihania [utilizator] i-a raspuns lui Theros

        Ea era cu adevarat sincera, draguta si amabila. Un leader perfect
  • -2 (18 voturi)    
    Declaratie Iohannis (Luni, 4 mai 2020, 14:49)

    Ibit [utilizator]

    Hai la anticipate , Iohannis !
    • +5 (17 voturi)    
      Trebuie sa fii prost sau rau intentionat (Luni, 4 mai 2020, 16:45)

      dihania [utilizator] i-a raspuns lui Ibit

      Trebuie sa fii prost sau rau intentionat (tu pari sa ai ambele trasaturi) sa iti doresti sa-l dai jos, sa vina nasu pesedist inapoi.

      Atata poate Romania, nu avem altii mai buni! Doamne-ajuta ca nu e Trump! Sau mai rau dracnea, bombonel, iliescu etc.!
      • -8 (14 voturi)    
        și io mi-s prost (Luni, 4 mai 2020, 17:30)

        di livio [utilizator] i-a raspuns lui dihania

        nu văd nici o diferență între ficus și daddy...ficusu nu deschide școlile că Italia, că institutu Pasteur...n-ar fi zis d-a drequ că școlile din România educată n-au apă curentă, spălați-vă pe mîini...oi fi io prost da nici ficusu nu-i prea dăștept...trăiește în bula lui, cu securiști, amenzi, carantină și izolare...nu io am tăiat bani de la sănătate să dau la sri, ficusu, chiar el...o zis ceva dă pensii speciale?...nu, nici de școli că n-au apă curentă, spălați-vă pe mîini...dacă crede că oamenii nu văd îi prost informat...sau numa prost
        • +3 (3 voturi)    
          Ai dreptate (Luni, 4 mai 2020, 18:31)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui di livio

          cel putin in titlu.
      • -5 (9 voturi)    
        Viorica Dancila era mai funny (Luni, 4 mai 2020, 18:12)

        Rares-Manuel Farcas [anonim] i-a raspuns lui dihania

        :)))))
  • -23 (35 voturi)    
    Dezamagitor. (Luni, 4 mai 2020, 14:55)

    clint [utilizator]

    O decizie pur politica, pe care nu o sustine nimic. Pana ieri inclusiv Arafat, Rafila spuneau ca e prematur sa avanseze aceasta data, acum vine Iohannis, in calitate de eliberator...

    A scazut numarul celor din spitale ?
    Exista imunizare colectiva ?
    Vedem la alte tari ca ridicarea carantinei functioneaza ?
    • +4 (4 voturi)    
      Este o chestie de economie mai mult (Luni, 4 mai 2020, 19:59)

      andypandy [utilizator] i-a raspuns lui clint

      Ca orice lucru in viata totul are un raport beneficiu/pret.Probabil ca undeva in calculele lor a reiesit ca e mai rau sa continue cu starea de urgenta. Evident mai rau pentru economie nu neaparat pentru populatie. Desi cred ca si populatia este la capatul rabdarii ... in special cei cu copii cred ca sunt pe la "culmea exasperarii". Acu daca o ia iar in sus numarul de internati ... acolo o sa fie buba si o sa bage iar urgenta.
  • +7 (19 voturi)    
    Bravo Klaus (Luni, 4 mai 2020, 15:11)

    1anonim [utilizator]

    Eu sunt de acord cu tine vreo 90% !
  • 0 (26 voturi)    
    PNL nu scade, e crestere in V (Luni, 4 mai 2020, 15:11)

    Fides [utilizator]

    Klaus are o calitate rara: e consecvent, vrea cu orice pret guvernul meu. Desi e acolo, Orban II. Nu e rau nimic in asta, cum nu e nimic rau in a dori sa conduca PNL in Parlament, desi mai trebuie sa-i si voteze poporul. Sa vedem ce iese din caposenia lui cu Ardealul vandut de PSD ungurilor. Nu pot sa nu remarc insa ca acum nu a vorbit maghiara, sa-i fi spus cineva cat de aiurea a fost prima data? Oricum la capitolul fakenews in vreme de covid va fi mentionat in istorie.
    PS. Istoria ne arata ca cel ce apasa pe pedala nationalista pt a castiga voturi produce efecte colaterale nebanuite. Va fi interesant metamorfoza lui Klaus pe viitor. Si da, cel mai probabil PNL sta mult mai rau in sondaje. Dar nu stiam ca suntem in campanie electorala.
    • -1 (21 voturi)    
      Sa iti bati capul de P$D (Luni, 4 mai 2020, 16:05)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Fides

      Sansa sa ajunga sub 14 % Party $hpagas of Democracy este o Realitate Cruda pentru tine !
      • -1 (13 voturi)    
        Realitatea o vom afla dupa vot (Luni, 4 mai 2020, 17:18)

        Fides [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Dar retine faptul ca desi in general sondajele de opinie sunt usor umflate, chiar peste sau sub marija de eroare, trendul votantilor este inregistrat corect. Suprinde pe multi faptul ca PSD creste, inclusiv pe Klaus. Nu intelege ca in loc sa sufle in panzele PNL, a devenit o ancora. PSD o sa fructifice din plin ineptiile debitate de Citu, Orban, Vela, aia de la munca ori de la invatamant. Nu mai vorbesc de mediu ori economie. Parca era vorba de un guvern de exceptie, nu?
    • 0 (6 voturi)    
      :))) (Luni, 4 mai 2020, 18:48)

      Eu38 [utilizator] i-a raspuns lui Fides

      Buna asta cu cresterea in V. PNL are acum in realitate vreo 30% intentie de vot. Daca nu s-ar ridica restrictiile pe 15, ar scadea la 20%. Eu am zis ca ei o sa ia intre 15-20% la alegeri, dar sincer m-au surprins cu incapatanarea lor constanta de a enerva lumea. Asa ca daca o tin tot asa, e posibil ca estimarea asta sa fie optimista.

      Ei credeau ca lumea o sa ii aprecieze pentru ca avem mai putine cazuri decat in alte state. Cand ai un milion de someri, cateva sute de mii cu salariile taiate si cateva sute de mii amendati de militianul Vela, amenintarea asta a pandemiei, chiar daca e reala, nu mai conteaza.

      Iohannis a sarit in sus asa de tare la faza cu autonomia pentru ca stie ca PNL-ul e in scadere abrupta si asta era singura chestie de care se putea agata. Au fost destui care au muscat momeala, insa efectul este doar pe termen scurt. Situatia este tragica pentru PNL, dar pe de alta parte si-au si facut-o cu mana lor. Puteau sa gestioneze criza asta cu mai multa empatie, insa ei au ales sa se comporte totalitar.
  • -7 (23 voturi)    
    Ne relansăm economic (Luni, 4 mai 2020, 15:12)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Klaus a pornit relansarea economică: cabinetele de infrumusetare si cele stomatologice se REDESCHID ! Bine că măcar nu ne mai iau ungurii Ardealul! M-am mai liniștit.
  • -2 (24 voturi)    
    Ce-ai cu noi, bă? (Luni, 4 mai 2020, 15:14)

    Mazeta [utilizator]

    Pentru ce să dăm cu var?
  • +16 (20 voturi)    
    Lipsă de detalii (Luni, 4 mai 2020, 15:15)

    Moldoveanul [utilizator]

    Păcat că autoritățile la noi nu sunt suficient de clare, iar aplicarea din partea autorităților e și ea deficitară.

    De exemplu, am o casă la țară în Vrancea. Nu stă nimeni acolo. Nu am mai fost de 3 luni acolo și vreau să merg. Am voie sau nu? Pe drum nu mă întâlnesc cu nimeni că merg cu mașina și intru direct în curte.

    Acum vreo săptămână într-un live pe Facebook, Vela a spus că ai voie să mergi, dar la cum se aplică legea și ce abuzuri s-au făcut...

    Ar trebui ca un astfel de detaliu să fie specificat clar. Și multe altele.
    • -7 (19 voturi)    
      e clar (Luni, 4 mai 2020, 16:06)

      I [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

      ca nu ai voie. E o scapare mare dar cred ca s-a dorit sa se limiteze posibilitatile de a fenta. Ca asa toti se trezeau ca au o casa la tara si vor sa mearga pana acolo.
      • +3 (7 voturi)    
        du-te (Luni, 4 mai 2020, 17:59)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui I

        să-ți văruiești pomii din livadă. Dacă ai casă și teren la țară, ai cu ce să o dovedești și nu te va opri nimeni.
    • +4 (6 voturi)    
      ai voie (Luni, 4 mai 2020, 16:13)

      silurus [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

      citeste clarificarile pe site-ul mai
    • -1 (9 voturi)    
      e intentionat (Luni, 4 mai 2020, 16:38)

      Stefan534324 [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

      sunt anunturi contradictorii, special date ca omul sa nu mai inteleaga nimic, astfel incat, daca ai o nevoie sa iesi din casa, sa iti fie frica, sa te gandesti de 10 ori, ca poate politistul care te verifica n-a urmarit declaratia presedintelui, si-ti da amenda, samd..
      Multi oameni nu ies din casa de frica amenzilor chiar daca au o nevoie reala, unii chiar de doctor, tocmai pt ca lucrurile nu sunt specificate clar.
      • +1 (7 voturi)    
        în general (Luni, 4 mai 2020, 18:02)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Stefan534324

        analfabeților funcționali li se întâmplă asta. Nu pot procesa informațiile și din cauza asta fie o dau cu oiștea-n gard și încasează amenzi, fie stau blocați în casă.
      • +2 (4 voturi)    
        tu iesi din casa sau nu fiindca asa a zis la tv? (Luni, 4 mai 2020, 19:23)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Stefan534324

        Fie el si presedintele?
        Crezi ca politistii isi iau notite cand vorbeste Johanis ca sa afle ultimele legi? si dupa aia te amendeaza sau nu?
        De acte legislative, legi, ordonante, hotarari de guvern ai auzit?
    • +3 (3 voturi)    
      urmează, (Luni, 4 mai 2020, 17:57)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

      evident, detalierea în ordonanțele militare următoare.
      Președintele a făcut declarații politice care urmează a fi detaliate de executiv, adică de Vela, arafat, etc.
      • +1 (1 vot)    
        ai perfecta dreptate numai ca nu vor mai fi (Luni, 4 mai 2020, 19:24)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        ordonante militare dat fiind disparitia starii de urgenta.
    • +1 (1 vot)    
      Omul a facut o informare nu a citit o ordonanta de (Luni, 4 mai 2020, 19:21)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

      urgenta cu toate cazurile detaliate.
      Hai sa zicem ca sunt in aceeasi situatie cu tine si hai sa asteptam actul legislativ concret.
  • +2 (12 voturi)    
    Cateva explicatii va rog (Luni, 4 mai 2020, 15:16)

    dandra [utilizator]

    Ce inseamna ca ai voie sa faci sport in afara localitatii?

    Inseamna ca pot da declaratie ca vreau sa alerg pe faleza din Galati si Tulcea, astfel incat sa merg la socrii si la parinti?

    Nu imi este clar daca pot fenta sistemul astfel.
    • +3 (7 voturi)    
      nu (Luni, 4 mai 2020, 16:05)

      I [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      doar daca alergi sau mergi cu bicicleta pana la ei...
      • +1 (3 voturi)    
        mda.... (Luni, 4 mai 2020, 16:16)

        dandra [utilizator] i-a raspuns lui I

        mda....
    • +1 (1 vot)    
      ciclismul (Luni, 4 mai 2020, 18:03)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      rutier este un exemplu de sport individual căruia i se permite pentru antrenament ieșirea din localitate.
      • 0 (0 voturi)    
        pai si daca ies cu MTB-ul (Luni, 4 mai 2020, 19:35)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        ok, am fost carcotas dar de ce ciclismul in padue ar fi interzis? Si daca permitem ciclismul in padure si pe munte de ce as interzice mersul pe jos.
        Eu zic sa luam ceea ce a spus Johannis exact asa cum e, un exemplu.
    • 0 (0 voturi)    
      Poti sa te duci la pescuit (Luni, 4 mai 2020, 18:18)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Desi pe faleza din Galați nu am încercat niciodată. Poate la Gropeni.
    • +2 (2 voturi)    
      a dreaq de faleza, e cu podet inclus? (Luni, 4 mai 2020, 19:33)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Lasand gluma la o parte pana acum aveai voie sa iti vizitezi parintii batrani, azi am facut un drum de 200 km in afara orasului ca sa imi vad mama de peste 80 de ani singura si cu destule boli pe cap.
      Ar fi destul de trist daca noua reglementare mi-ar lua dreptul asta.
      PS sa imi zici si mie cand e faleza continua pe malul Dunarii de la GL La TL ca 90 de km cu bicla pe dealurile alea sunt cam spooky :)
  • +10 (18 voturi)    
    continua (Luni, 4 mai 2020, 15:16)

    Dedalus [utilizator]

    Eu sper ca se intelege faptul ca epidemia nu s-a terminat.

    Nu a fost atins nivelul de contaminare de 60-70 necesar pentru oprirea de la sine a epidemiei, tocmai din cauza izolarii.

    Cu un nivel de contaminare de 30-40% epidemia va continua.
  • -10 (26 voturi)    
    Klaus Io Napot Iohannis (Luni, 4 mai 2020, 15:19)

    eucomentez [utilizator]

    Numarul de infectii nu este iin scadere, este la fel de mare ca acum cateva saptamani. De unde si intrebarea: cum se justifica ridicarea restrictiilor?

    De ce dezbaterea legilor propuse de minoritati e prioritara in starea de urgenta de pandemie?

    Cum isi permite un presedinte de tara sa aiba un discurs rasist?
    • +4 (10 voturi)    
      e simplu (Luni, 4 mai 2020, 16:43)

      Stefan534324 [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      atat instituirea starii de urgenta cat si ridicarea ei nu au legatura cu numarul de cazuri de infectare de la noi. Aceste masuri s-au luat strict urmarind masurile luate in tarile de care depindem dpdv economic (Franta, Germania, Italia...) Atata timp cat ei au avut economiile inchise, automat s-au inchis si sucursalele lor de la noi, fapt ce ne-a obligat sa jucam si noi acelasi teatru.
      • -1 (1 vot)    
        clar - nu conteaza ca epidemia e in toi (Marţi, 5 mai 2020, 7:24)

        eucomentez [utilizator] i-a raspuns lui Stefan534324

        @Stefan534324: cate de adevarat. Decizia asta a fost luata urmand deciziile altor tari si nu realitatea Romaneasca.

        Ce e autentic in toata povestea asta e doar instigarea la ura impotriva minoritarilor si a vecinilor.

        De fapt e posibil ca statisticile publicate de mai sa nu fie reale si o sa fie musamalizate si in viitor, cum se face de fiecare data cand avem o criza sau o epidemie. Nu le pasa de populatie.
  • +11 (19 voturi)    
    Si obligativitatea de a purta masca in public ? (Luni, 4 mai 2020, 15:31)

    learn2think [utilizator]

    Si obligativitatea de a purta masca in spatiile inchise ? Cum se face ? ca eu am vazut multa lume indiferenta... cum le zic eu la interlopi sa poarte masca in RATB ?
    • -5 (13 voturi)    
      Lăsați asta (Luni, 4 mai 2020, 16:02)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui learn2think

      Întrebarea e cum or să facă la cabinetele stomatologice. În afara cazului în care cabinetul e amplasat în aer liber, pacientul înțeleg că va trebui să poarte mască pe gură.
    • +9 (13 voturi)    
      daca nu esti lucrator RATB (Luni, 4 mai 2020, 16:06)

      Wheelwright [utilizator] i-a raspuns lui learn2think

      nu le zici nimic... Eventual anunti RATB-ul, politia locala, politia, poarta tu masca si stai la distanta de aia.
      Problema e ca ei nu mai pot da ordonante, alea date pana acum se sterg si orice astfel de legi trebuie trecute prin parlament.
      Cred ca oamenii vor avea mai multa libertate decat ne spun ei acum, iar daca ne bazam pe faptul ca romanii or sa respecte din spirit cetatenesc recomandarile, am pus-o.
  • 0 (12 voturi)    
    lol (Luni, 4 mai 2020, 15:35)

    Georgiana1995 [utilizator]

    cred că nu se mai plăteşte şomajul tehnic. urgenţă/alertă sunt cam la fel,în afară de "nu vă mai dăm bani",cred
  • -5 (11 voturi)    
    infractiuni (Luni, 4 mai 2020, 15:48)

    Dedalus [utilizator]

    Evaluarea Nationala si Bacalaureatul propuse in iunie vor imbolnavi si ucide parinti si bunici.

    Dupa aceea, starea de urgenta va trebui reluata. Toata lumea va fi suferit degeaba aproapte 3 luni in izolare.

    Si toate astea numai pentru ca profesorii sa mai ia o luna bani din meditatii.

    ===

    Si pentru ca exista parinti carora nu le pasa ca examenele la care participa copiii lor vor ucide oameni.

    Copiii si tinerii se imbolnavesc, ei raspandesc virusul.

    Sa nu creada cineva ca scolile care nu au avut sapun la toaleta timp de 30 de ani si unde notiuni de igiena nu au fost predata mai deloc, vor reusi sa ia masurile de precautie pentru a evita contaminarea.

    Din cauza acestei iresponsabilitati va suferi o tara intreaga inca 4 luni de izolare in toamna.

    ===

    Cine raspunde de mortii care vor aparea in urma contaminarii aduse de la scoli cu prilejul examenelor?

    Vreau sa stiu clar, cu nime si prenume: cine?
    • -1 (3 voturi)    
      Fiecare pentru el insusi (Luni, 4 mai 2020, 17:48)

      Zaph [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Daca se respecta intocmai regulile, poate sa fie bine, daca nu, nu.
      Parintii au vrut sa nu le piarda odraslele un an la scoala sa se poata lauda mai repede in ce licee si facultati au intrat. Or sa traga ponoasele, daca o sa fie rau dupa aceea.
      Profesorii oricum iau salariu intreg, indiferent ca merg la scoala sau nu, deja a fost clarificat lucrul asta acum cateva zile.
      • -1 (3 voturi)    
        toti romanii vor trage ponoasele (Luni, 4 mai 2020, 18:05)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Zaph

        Nu vor trage doar ei ponoasele, asta e problema.

        Toti romanii vor suferi.

        Nu e vorba despre salarii aici, ci despre banii din meditatii. Insista sa dea examenele pentru a lua mai departe bani din meditatii.

        Sunt sume uriase in joc in meditatii. Sunt care castiga de 2-3 ori un salariu din aceste meditatii. Nu platesc impozite, nu-i verifica nimeni.

        Pentru acele sume Ministerul Educatiei risca sanatatea parintilor, a romanilor in general. Pentru bani.

        ===

        Este imposibil sa fie respectate masurile propuse. Nu au reusit ei medicii sa le respecte, credeti ca le vor respecta profesorii, in scolile care nu au nici macar sapun la toaleta?
  • -3 (23 voturi)    
    Poate sa fie si mama starii de alerta, (Luni, 4 mai 2020, 15:59)

    adi_69 [utilizator]

    restrictionarea drepturilor fundamentale se face doar prin lege votata in Parlament.
    Oricat vrea Werner sa fenteze Parlamentul, nu poate. Deci relaxarea va insemna un mare circ Werner + PNL versus Parlament (aka PSD, Pro Romania, ALDE si, cu voia lui Werner, UDMR).
    • +12 (16 voturi)    
      da (Luni, 4 mai 2020, 16:04)

      I [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

      pentru legea aia pesedeul o sa fie responsabil. Sa vedem ce isi doresc pesedistii.
    • +2 (2 voturi)    
      xexe (Luni, 4 mai 2020, 18:20)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

      Ce-i Ivanusha, te excita sa pronunti si sa scri Werner? Hai, scrie rapid de 100 de ori Werner ca-ti rupe daddy urechile.
      Si nu mai fura ceasuri si paltoane!
      • +1 (1 vot)    
        Daca tot ai fost cam degeaba la scoala (Luni, 4 mai 2020, 22:09)

        adi_69 [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        a scrie: scri + u > scriu (eu) –> scri + i > scrii (tu)
        In rest, ramane cum am stabilit.
  • +4 (16 voturi)    
    mda (Luni, 4 mai 2020, 16:02)

    strategy [utilizator]

    si circulatia in scop turistic? adica merg cu masina la munte sau la padure. Nu ca-mi primesc amenda cea de toate zilele.

    Din exces de zel si controlul maselor (adica, sa traiti, am inteles) .. ne doare-n cot si nu prea. Facem doar sa fie.
  • -7 (13 voturi)    
    Io nupot ... (Luni, 4 mai 2020, 16:11)

    ZVrk [utilizator]

    ... sa inteleg cum poate psd sa vanfa Ardealul daca hungurii nu-l cumpara. Ca vad ca nu are nimic cu ei, chiar cunoaste cativa. Sau e voie sa cumperi Ardealul, numai sa-l vinzi nu e voie?
  • -8 (20 voturi)    
    scapa cine poate (Luni, 4 mai 2020, 16:25)

    Dedalus [utilizator]

    Pe scurt spus - am suferit degeaba 2 luni. Reluam starea de urgenta in septembrie. Cati vom mai fi.
  • +1 (7 voturi)    
    Deplasarile in alte orase -stare de alerta (Luni, 4 mai 2020, 16:55)

    Zangur [utilizator]

    Daca din nefericire trebuie sa-ti inmormantezi un parinte care domiciliaza cu tine intr-un oras si are locul de veci in alt oras, ce faci daca deplasarile sunt restrictionate strict in timpul starii de alerta?
    • +1 (3 voturi)    
      Înmormăntarile (Luni, 4 mai 2020, 19:54)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui Zangur

      Deplasarea la înmormăntari e permisă și acum, în stare de urgență, dece inventați probleme?
  • -4 (12 voturi)    
    Drumul catre Totalitarism (Luni, 4 mai 2020, 17:25)

    Dalinar [utilizator]

    Roman care se va vinde bine. Aveam alte asteptari de la Neamtz, dar neamtzul tot neamtz. O biata marioneta e, saracul!!!
  • -2 (10 voturi)    
    Dar (Luni, 4 mai 2020, 17:35)

    Contrache [utilizator]

    Virusul se relaxeaza? Pe aici sigur nu da semne...In 2 luni o sa fie debandada.
  • +1 (5 voturi)    
    Nu pot sa cred... (Luni, 4 mai 2020, 18:22)

    suk-yi [utilizator]

    Ca se limiteaza iesirea din localitate la modul asta.... Adica asa-zisii sportivi de performanta pot face sport in draci, de sa iasa din oras cu alergatul, dar sutele de mii de romani care au o gradina la tara nu pot merge sa si-o lucreze. E incredibil cit de obtuza e conducerea politica, s-au facut si petitii, sunt persoane intre 65 si 75 de ani care nu au plantat nimic inca anul asta, voi stiti ca multi subzista cu ajutorul acelor culturi? Ce va pasa voua, primiti mese gratis la Guvern si Parlament, nici macar la supermarket nu prea ajungeti. Saracii pot crapa de foame....
  • 0 (2 voturi)    
    Piesa de teatru (Luni, 4 mai 2020, 20:09)

    Criogenia [utilizator]

    Sunteti actori fara voia voastra in aceasta piesa de teatru pusa in scena de data asta de angajatorii actualei conduceri a statului. La fel ca pe timpul PSD s-a constatat nevoia de a concentra opinia publice in orice directie numai sa nu vada realitatea, sunteti deja victime colaterale in acest razboi pe bani multi dus de acesti degenerati care se numesc intre ei "politicieni". In realitate nu sunt decat niste bande de hoti coagulate si puse la fereala in asa-zisele directii doctrinare denumite pompos Dreapta si Stanga, denumiri servite sec pe diversele canale media aflate in proprietatea fiecarei bande. Castiga banda care detine controlul pe justitie intotdeauna, control pe care-l pierde doar la alegeri sau datorita decesului diverselor personaje aflate sub control, iar unealta manipularii este doar un instrument de mascare a afacerilor proprii. Nu v-ati intrebat niciodata cum o saracie dupa ce a pupat ghiulul si a intrat in gasca devine bogat dupa 4 ani de mandat fara se fie intrebat de nimeni de unde a cumparat sau construit case masini firme etc? Raspuns: Cine sa-l intrebe? Acelasi procuror si judecator mentinut pe functie tot de gasca care pe acelasi principiu nu poate dovedi "averea" pusa discret pe numele parintilor,fratilor,bunicilor etc. Acest stat este bolnav, trebuie reformat, ca o prima masura ar trebui , chiar daca suna comunist, IMPUS codul penal American conform caruia pentru infractiuni mai ales economice se dau pedepse multiple privative pe viata. Macar atat, mai sperie degeneratii, se mai spala clasa asta, macar se transforma daca nu dispare complet. Copiati Codul Penal American, lasati-l pe asta European cu puscarie la hotel sau acasa, unde infractorii sunt eliberati dupa 2 ani dar raman si cu banii si proprietatile etc. Trebuie adoptata o sperietoare dintr-asta pentru aceste gasti, cine vine cu o astfel de propunere, pun stampila de vot si nu clipesc!!!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by