Mărturia "pacientului 102" vindecat de COVID-19: Simțeam că mi se rup mușchii de pe picioare, fâșie cu fâșie / Ar fi foarte important ca lumea să afle și să înțeleagă că există speranță

de I.H.     HotNews.ro
Duminică, 26 aprilie 2020, 17:06 Actualitate | Coronavirus


Andrei Ando
Foto: Facebook
Andrei Ando este pacientul 102. Unul dintre cei peste 3.000 de români care s-au vindecat de COVID-19. El își povestește experiența cu boala, accesele de disperare, când febra nu îi ceda nici după zece zile de tratament, sau când simțea că i se rup mușchii de pe picioare, "fâșie cu fâșie". Necunoscutul te face să crezi într-un deznodământ tragic inevitabil, deși peste 90% dintre pacienți ajung acasă pe picioare, vindecați, afirmă bărbatul. El spune că ar fi foarte important ca lumea să afle și să înțeleagă că există speranță și că din spitalele românești "ieși și pe picioare, nu doar în cosciug".

Bărbatul, din Arad, vorbește, într-o postare pe Facebook, despre simptomele bolii, despre momentele de panică prin care a trecut, despre spaima de a nu ajunge la terapie intensivă și despre "durerile și chinurile suportate în timpul tratamentului".

De asemenea, el critică autoritățile pentru că publică doar datele pacienților decedați, nu și informații despre bolnavii care s-au vindecat de COVID-19. El spune că ar fi foarte important ca lumea să afle și să înțeleagă că există speranță, că "medicii sunt capabili și să performeze și că din spitalele românești ieși și pe picioare, nu doar în cosciug".

Mărturia lui Andrei Ando:
  • "Sunt pacientul 102 vindecat la Arad de Covid-19. De fapt, între 102 și 105, nu știu exact, dar îmi place să cred că am fost în capul listei, la cât de nerăbdător am așteptat rezultatul… Vă mulțumesc tuturor pentru susținere, pentru încurajări, pentru miile de mesaje (care continuă să curgă), pentru apelurile telefonice din aceste săptămâni. Nu am răspuns la toate, mai ales la telefon, pentru că nu m-am simțit în stare de conversații, nici măcar scurte.

  • Da, am avut emoții, am fost îngrijorat. Am avut uneori accese de panică, mi s-a părut, în anumite momente, că starea mea se degradează, mai ales atunci când febra nu ceda nici după zece zile de tratament greu, sau când aveam frisoane, sau când simțeam că mi se rup mușchii, fâșie cu fâșie, de pe picioare.

  • Am avut o formă moderată Covid-19, fără să fiu cuplat la oxigen. Am urmat 14 zile de tratament, cu medicamente foarte puternice: Lopinavir (Kaletra), Plaquenil, Norvir, Azitromicină, la care s-au adăugat Paracetamol, Algozone, Hepiflor, Vitamina C cu zinc. Lopinavir și Norvir se administrează pacienților care suferă de HIV-SIDA, Plaquenil (sulfat de hidroxiclorochină) celor care suferă de malarie sau lupus. Azitromicina este un antibiotic utilizat în tratamentul unor infecții bacteriene severe, inclusiv pentru bolnavii de HIV. Acesta este, astăzi, tratamentul pentru formele moderate de Covid-19, dar înțeleg că e o dinamică permanentă a medicației, că se experimentează formule noi mai ales la pacienții afectați sever.

  • Cea mai mare spaimă a mea a fost să nu ajung la Terapie Intensivă. Acolo, rata de supraviețuire este sub 20%, și nu pentru că medicii nu ar face tot posibilul pentru salvarea pacienților, ci fiindcă virusul ăsta păcătos evoluează agresiv și imprevizibil. Am citit știrile despre morțile frecvente, am văzut dezbaterile la televiziuni și, de fier să fi fost, tot te-ar fi îndoit infodemia violentă, relatările alarmiste, scandalurile permanente stârnite în jurul situației de la Arad. Din interior, lucrurile se văd diferit. Aștepți, stors de putere, ca medicamentele să își facă efectul. Ești într-o stare psihică delicată, orice creștere de puls sau scăderea cu o unitate a oxigenării plămânului ți se pare semn de sfârșit inevitabil, chiar dacă nu este așa. Și, da, uneori ești în pragul isteriei sau treci de el, te agiți, te panichezi. Nu te-ar consola nici o sută de medici la căpătâi, pentru că ai o tensiune interioară care îți strânge stomacul, îți întunecă rațiunea. Te simți suspendat între viață și moarte, chiar dacă nu ești așa… Necunoscutul te face să crezi într-un deznodământ tragic inevitabil, deși peste 90% dintre pacienți ajung acasă pe picioare, vindecați.

  • Câteva cuvinte și despre starea fizică a unui bolnav Covid-19 cu formă moderată (asta înseamnă că nu trece ușor peste boală, dar nici nu dezvoltă complicații care să îl ducă la Terapie Intensivă, pe aparate). În primele cinci zile am urmat tratamentul cu Lopinavir (Kaletra), Hepiflor, vitamine și Paracetamol. Efectele adverse au apărut de la prima administrare: tulburări digestive, mialgie (dureri musculare). Mi-am pierdut total gustul și mirosul. Zilnic schimbam de patru ori pijamalele, uneori nu apucau să se zvânte pe măsură ce transpiram în ele. Am avut frisoane care mă țineau sub pătura pe care o simțeam ca pe o lespede de marmură deasupra mea. M-a îngrijorat o febră constantă, până în 38,3 (în majoritatea timpului 37,5-38 de grade Celsius, foarte rar peste 38). Kaletra mai are un efect advers delicat, la nivel intestinal. Se administrează după micul dejun și cină. La câteva minute de la administrare te lipești de vasul toaletei, apoi îl „vizitezi” frecvent, ceea ce nu e ușor, pentru că de la Kaletra simți o sfârșeală, o amețeală, te deplasezi greu și nesigur. Cel puțin în cazul meu, la alții poate acționa diferit.

  • În ce privește mialgia, durerile au început inițial în zona șalelor, au coborât în fese, apoi în pulpe și în gambe. Dureri severe, de nu știi cum să te învârți în pat, cum să stai, să te ghemuiești, să te ridici, să te întorci pe spate sau pe burtă, să îți ridici picioarele pe perete, poate-poate sângele va oxigena mușchii încordați. Nu se compară cu o febră musculară, ci cu o senzație de strâns în menghină și smuls, și te chinuie mai ales noaptea, când totul se liniștește în jur…

  • După cinci zile de Kaletra, febra nu a cedat, iar analizele de sânge au arătat o creștere a infecției în organism. Am trecut pe Plaquenilor și Norvir. A fost ca un miracol. De la prima administrare a hidroxiclorochinei durerile de mușchi au dispărut ca luate cu mâna. Dar febra a continuat să persiste, îngrijorător. În plus, deja de la prima administrare a Plaquenilului pulsul a crescut la 115, de unde până atunci era 80-85. A crescut și tensiunea, și deși nu la valori îngrijorătoare pentru un medic, nu puteam să nu îmi fac o mie de scenarii despre asta. M-au chinuit mai mult gândurile decât efectele adverse ale medicamentului… Am rămas în continuare cu durerile de stomac, cu vertijul și cu o slăbiciune ca o sfârșeală, o epuizare care mă țintuia în pat, fără poftă de mâncare, fără chef de vorbă, apatic și îngrijorat. Am continuat să citesc știrile despre morțile subite, și recunosc că asta m-a afectat. Fiecare oscilație de tensiune, tuse, amețeală, am interpretat-o ca pe un semnal critic al organismului, chiar dacă nu era cazul… Am scăzut cinci kilograme în greutate.

  • La acest capitol aș vrea să fac o paranteză și să mă refer la prostia Grupului de Comunicare Strategică, o prostie profundă, o lipsă incredibilă de profesionalism. Sunt sute de site-uri obscure care răspândesc știri false, tendențioase, minciuni ce alarmează românii, de la cei din spitale la cei sănătoși. Se publică știri „pe surse” întotdeauna anonime, fără consultarea celeilalte părți, într-o competiție imbecilă (și imbecilizantă) pentru audiență, o foame de clicuri și de vizibilitate. Deși i s-a dat posibilitatea să limiteze acest fenomen de dezinformare și manipulare, de creare a panicii, Grupul de Comunicare Strategică le tolerează complice, contribuind la o atmosferă încărcată de vești negative și de foarte multe ori false sau neverificabile. În al doilea rând, și asta este deja o prostie instituționalizată, Grupul de Comunicare Strategică publică numai datele morților. Exclusiv ale decedaților! Nicio referire la starea celor vindecați, de parcă ei nu ar conta, nu ar exista. Or, chiar și pentru moralul public, ar fi foarte important ca lumea să afle și să înțeleagă că există speranță, că medicii sunt capabili și să performeze, că din spitalele românești ieși și pe picioare, nu doar în cosciug. Ce împiedică (altceva decât incompetența!) Grupul de Comunicare Strategică să publice în paralel cu informațiile despre cei decedați și informații dătătoare de încredere și speranță despre cei vindecați?! Când au fost internați, ce vârstă au, cât au fost spitalizați, suferă sau nu de comorbidități. Fiindcă, trebuie să fie foarte clar, nu toți bătrânii și nu toți cei cu comorbidități mor, așa cum ai fi tentat să interpretezi informările.

  • Închid paranteza, pentru că oricum strigătul este în zadar. Deși sistemul medical românesc se încordează să facă față și reușește rezultate bune, Grupul de Comunicare Strategică acționează stupid, fără să sprijine perceptibil, cu efecte pozitive, efortul medical, administrativ și politic pentru stăpânirea Covid-19 în fiecare județ din România. Pentru moralul oamenilor, al pacienților, acest Grup este la fel de nociv ca reacțiile idioate din mediul on-line, ca emisiunile stresante de la televiziuni, ca știrile neverificate care circulă libere și bagă spaima în toți.

  • Apropo, am mai constatat un fenomen. Presa preia cu multă voluptate și amplifică orice declarație de pacient nemulțumit, chiar dacă este o voce dintr-o sută. O voce agitată dintr-o sută contează mai mult decât calmul celorlalte 99 și orchestrează o isterie publică contagioasă. Eu nu spun că nu se fac și greșeli, pentru că este un fenomen nou pentru întreaga lume, nu doar pentru Arad sau pentru România. Dar, de aici, să generalizezi și să afirmi că se fac doar greșeli, că nimic din ceea ce se întreprinde nu este corect, că toate spitalele sunt lagăre ale morții, că toți medicii sunt parșivi și neprofesioniști, că toată administrația a furat banii de la sănătate, că în general nu se face nimic bine, că autoritățile sunt toate proaste și corupte, că Dumnezeu cu mila, este un lanț de neadevăruri care trec drept realitate pentru că sunt prezentate și susținute ca atare, insistent, permanent. Nu am văzut o știre pozitivă, în afara comunicărilor oficiale. Nici măcar una singură! Cum să ai moralul bun, în aceste condiții? Cum să ai încredere că vei fi tratat bine? Coronavirus nu a atacat doar sistemul imunitar al unor indivizi, ci și sistemul nervos al comunității și a scos la suprafață o încărcătură tenebroasă, violentă, inumană, ipocrită. Sau poate am fost eu prea sensibil de la boală… Este adevărat, se fac și erori în sistemul medical și în jurul lui. Dar este profund incorect că doar acestea sunt scoase în evidență de mass-media sau rețelele sociale. Sunt neajunsuri. Dar în același timp sunt și multe reușite. Situația nu este atât de dramatică precum insistă unii să o prezinte cu orice preț. Doctorița care ne-a tratat pe noi, de exemplu, un rezident entuziast, este o minune de om, plăcut, profesionist, sufletist. Și majoritatea sunt astfel. O spun să le dau încredere viitorilor bolnavi. Există speranță, nu vor încăpea pe mâini de măcelari insensibili și ignoranți, așa cum li se sugerează!

  • Revin la tratament. După al doilea calup de cinci zile, medicația a fost completată cu Azitromicină, pentru că febra nu a cedat, ci dimpotrivă, a continuat să crească încet, dar sigur. De la prima administrare a Azitromicinei, situația s-a normalizat. În următoarele cinci zile nu a mai revenit febra deloc, au revenit mirosul și gustul, tensiunea s-a reglat. Am recuperat și kilogramele pierdute (m-aș fi lepădat cu drag de ele, dacă e să fi ales o „victimă colaterală” a bolii…)

  • Am fost declarat vindecat, pacientul 102. Cu o seară mai devreme, ultimul vindecat fusese pacientul 101. Repet, nerăbdarea mă face să cred că am fost primul după el, deși în ziua respectivă alți câțiva arădeni au fost declarați vindecați.

  • Urmează câteva zile de liniște și izolare, vitamine, mâncare. În continuare răspund puțin la telefon. Evit știrile, emisiunile, comentariile despre boală. Pe Facebook oameni care nu au citit în viața lor o carte, care nu au avut decența să învețe să scrie corect în limba lor maternă se consideră experți avizați să își spună părerea și să tăvălească pe oricine i-ar corecta. Îmi doresc să mai păstrez distanța față de acea bulă a societății plină de ură, de persiflare, de răutate, de contestare. Caut compania virtuală a oamenilor pozitivi, a celor reținuți, empatici și decenți. Vestea bună este că ei există, chiar dacă sunt mai puțin vocali și vizibili. Ce bine că sunt! Le sunt recunoscător tuturor pentru încurajări și pentru înțelegere!

  • Criza aceasta, boala, sunt și o traumă, sunt și o oportunitate. Îți resetezi prioritățile, îți selectezi anturajul (cel virtual, pentru că de cel real te ține departe virusul), îți faci ordine în gânduri și activități. Totul va fi bine!".
Andrei Ando este directorul Direcţiei de Comunicare şi Strategii din Consiliul Judeţean din Arad.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















71093 vizualizari

  • -19 (41 voturi)    
    ... (Duminică, 26 aprilie 2020, 17:22)

    tirolez [utilizator]

    Cam agresiv pentru cineva vlaguit, cum se descrie. Nu se pot inchide ochii la abuzurile din sistem. Si-asa nu pare sa reactioneze nimeni. Pacienti cu gripa lasati sa zaca pentru ca se credea ca au COVID si nu intra nimeni la ei, cum a fost femeia aia din Buzau. Cum sa nu vorbeasca presa despre asta?
    PS Nu avea cum sa se "normalizeze" de la prima doza de azitromicina.
    • +8 (22 voturi)    
      dap (Duminică, 26 aprilie 2020, 18:30)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Despre d-ăștia ca tine vorbea săracul. Ce-i drept, tu ai citit măcar o carte în viață, aia care te face expert în antibotice. Una !
      • -2 (22 voturi)    
        Nu stie el cum sta treaba (Duminică, 26 aprilie 2020, 19:50)

        vudejea [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

        A avut noroc de un organism sanatos, de un sistem imunitar bun, echilibrat...Crede ca datoreaza insanatosirea spitalelor in conditiile in care nu exista niciun tratament pentru Covid 2019 si in spitale fac fel de fel de experimente pe pacienti...Nu doar in Ro ci in intreaga lume..Daca ai primit ceva medicamente, ai fost cobai, nenicule, si-ai scapat...Multumeste lui D.zeu, nu spitalelor...Daca tot mai ctrezi ca datorezi ceva spitalului, ai putea sa ne spui si noua ce anume datorezi? Recunostinta pentru ce tratament specific romanesc, necunoscut in restul lumii? Daca ai intreba un doctor, ti-ar spune ca nu exista tratament pentru niciun fel de infectii virale, doar diverse antivirale care ajuta dar nu garanteaza nimeni niciodata ca nu o sa mori de un virus, orice virus..Antibioticele sunt pt bacterii, nu pt virusi...Daca ti-au dat antibiotice, au facut asta preventiv sa nu patesti ceva de la superbacteriile super rezistente din spitalele romanesti..Ce sa mai atata palavrageaka, multumeste-i lui D,zeu
  • -23 (39 voturi)    
    Cel mai probabil (Duminică, 26 aprilie 2020, 17:31)

    Marionete [utilizator]

    A pierdut 10 ani de viata si, in plus, in lipsa existentei unui vaccin, peste un an va face din nou boala, in acelasi grad de severitate (genetic este la fel pregatit pentru infectia virala ca acum o luna).
    • +14 (20 voturi)    
      clar (Duminică, 26 aprilie 2020, 18:30)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Marionete

      Alt expert
    • +9 (17 voturi)    
      Sper ca gresesti ...ornitologule! (Duminică, 26 aprilie 2020, 18:36)

      mike123 [utilizator] i-a raspuns lui Marionete

      Cred ca greseti cu partea ca: "a pierdut 10 ani de viata"
      Esti Dzeu, Mama Omida, Nostradamus, Oracolul din LasFierbinti sau ce?
      Chestia cu predispozitia si cu materialul genetic este posibila, avind in vedere ca cei infectati nu dobindesc imunitate naturala (dupa unele studii existente!).
      Ai bagajelul pregatit, caci te va lua Trump consultant la WH!
  • +28 (46 voturi)    
    Balantă (Duminică, 26 aprilie 2020, 17:37)

    sanchez [utilizator]

    Multumim pentru informatii. De stiri de genul acesta e nevoie pentru a balansa cat de cat informatiile care ni se vâră pe gât.
    • -1 (23 voturi)    
      intr-adevar (Duminică, 26 aprilie 2020, 18:02)

      panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui sanchez

      dupa ce am citit ca simtea ca i se rup muschii fasie cu fasie, ma simt mai bine, ceva cu adevarat pozitiv.
  • +14 (34 voturi)    
    Are dreptate. (Duminică, 26 aprilie 2020, 17:39)

    Luk [utilizator]

    Strategia Grupului aluia a fost tocmai crearea unei sari de tensiune negativa pentru a convinge cetatenii mai lenti la minte sa ramana in case. A marsat imediat toata media pentru ca stirile negative se vand bine.

    Mno, acuma sa vedem cum ii convinge onor "Grupul" sa iasa din case pe acei cetateni speriati (cativa aproape de patologic si irational).
    • +3 (9 voturi)    
      eu zic (Duminică, 26 aprilie 2020, 19:34)

      xan [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      ca unora dintre noi ar trebui sa nu le mai zicem cand e liber la iesit din casa...
      • +1 (7 voturi)    
        Si eu zic la fel :) (Duminică, 26 aprilie 2020, 23:21)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui xan

        E prea periculos afara: sunt oameni, masini si parcuri. Poti pati necazuri mari :))
        Au fost comentatori care m-au facut "ucigas", "jigodie" , "inconstient si criminal" pentru ca am afirmat ca fiecare trebuie sa-si asume raspunderea pentru ce face, sa iasa sau nu, doar sa nu-i oblige pe ceilalti sa-i impartaseasca fobiile pentru ca nu-i rational. Drept e ca nici fobiile nu-s rationale asa ca poate n-am fost foarte convingator.
        Categoric trebuie sa ne vedem de vieti, de munca, de prieteni si prietene iar copiii trebuie sa-si vada de viata, jocuri si scoala. N-o sa fie ca inainte asta-i clar. Doua luni de stat in casa au schimbat oameni in toata firea, recluziunea asta a schimbat adulti, e evident ca-i posibil sa aiba acelasi efect si asupra copiilor si tinerilor.
        Nu e de dorit sa prelungim situatia, in special pentru ca nu e chiar nimic de asteptat. N-o sa se intample nimic in plus daca mai stam o luna sau doua, iar numarul de cazuri o sa creasca oricand o sa incepem sa iesim din case.
        Aveti dreptate, o parte dintre noi, cativa, ar trebui sa ramana in casa pentru mai multa vreme, poate pentru o jumatate de an sau un an. Nu ne-ar deranja cu nimic si poate ca le-ar face bine. E decizia lor.
        • 0 (2 voturi)    
          mda (Luni, 27 aprilie 2020, 17:44)

          nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          bun. voi(si pacientul ~102) nu realizati un lucru. A primit tratamentul ala lung si scump pentru ca au fost locuri in spital. pesedeii vor sa ancheteze achizitiile 'suspecte'. fie si asa.
          D-le 102 va spun o treaba: habar nu am de unde v-ati procopsit cu virusul, banuiesc ca nu de la statul in casa. Dar daca noi ceilalti - nu luk, xan si romii - nu am fi stat in casa, v-ati fi rupt muschii pe casa scarilor spitalelor cu o aspirina si un paracetamol in bot. Inca odata nu va dati seama ce scurt e drumul de la a putea ingriji la spital pacientii la a nu mai avea loc, a nu mai avea cu ce. Italienii si spaniolii, de 10 ori mai bogati ca noi au tusit si inca tusesc la numarul de infectii care i-a napadit. Asa ca mergeti pe afara, bateti-va joc de noi ceilalti care intelegem ca cel putin pana vremea va fi constant calda nu vrem sa riscam sa umplem spitalele ca nu vor putea duce prea mult. Si da, sunt si asa destui oameni care au nevoie de ajutor medical chiar si fara covid, care acum sunt oarecum afectati oricine ce-ar zice. Voi veti fi primii care veti zbiera cand veti astepta pe holurile spitalelor. De parca asa ne dorim noi, asa ne place sa stam acasa ca vezi doamne suntem oi proaste nu dashteptaciuni ca voi care au decis ca ce-o fi o fi. Mai mare toleranta si lipsa de compasiune eu nu am mai vazut. In frunte cu pacientul 102. Ia zi-ne pacientule, cum se face ca nu ai dat un sfat de preventie in toata epistola ta? Pentru ca probabil ti s-a rupt si tie si asa ai ajuns acolo. Imi vine sa-mi para rau pentru toti banii pe care i-am donat pana acum. Daca erau doar de-alde tine si nu ar fi fost implicati si oameni nevinovati n-as fi donat un leu. Solidaritate sa primiti de la altcineva nu de la mine. Si sa va explicati fiecare copiilor de 10 ani care se uita pe geam si vad cativa jucandu-se pe afara de ce altii au voie si ei nu. Iesiti in padure, nu ne sfidati pe toti care suntem constienti ca e important sa tinem NOI infectia asta sub control NU medicii.
  • +2 (22 voturi)    
    presa al doilea covid (Duminică, 26 aprilie 2020, 17:54)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Draga domnule Andrei Ando,

    E bine ca ati scris ce ati scris , in primul rand pentru nerabdatorilor sanatosi care vor sa iasa din case fara o minima protectie, de cat mai multe ori posibil. Poate inteleg axum cat de greu e.
    E iarasi bine ca ati scris atat de bine despre efectul presei asupra Dv, la fel de nociv ca si Covid-ul. La fel si faimosul grup strategic.Putem extinde si la guvern si KWI.

    Daca cautati in presa veti gasi putine articole optimiste.
    Dar presa se hraneste cu lacomia cititorilor de a afla nefericirile altora si cu satifactia lor groasa ca ei sunt bine. Aceasta lacomie are pauze de publicitate cu supe la plic, solutii miraculaose impotriva hemoroizilor,racelii, ni se ofera fel de fel de baturi si evident invitatii la mancat si baut cat cuprinde.
    Asta este in mare parte lumea in care ni se ofera azi, si este dreptul nostru sa ii intoarcem spatele.
    Hotnews e un site decent , de aici ma informez zilnic si sper sa ramana asa.
  • +13 (19 voturi)    
    sanatate (Duminică, 26 aprilie 2020, 17:58)

    omul.bun [utilizator]

    si multumiri pentru informatii!

    Ar trebui cat mai multi fosti infectati cu Covid-19 sa ne spuna despre cazul lor. Ar elimina multe "mistere" din mintea oamenilor.

    Doua lucruri care merita a fi subliniate::

    1. avalansa de stiri negative si concentrarea pe moarte sperie serios pacientii

    2. in cazul lui s-au folosit in etape diverse medicamente (unele cu efecte adverse foarte puternice) iar altele cu efecte bune pentru pacient: hidroxiclorochina si azitromicina (un antibiotic!) "De la prima administrare a Azitromicinei, situația s-a normalizat."
  • +1 (17 voturi)    
    impresiile impartasite (Duminică, 26 aprilie 2020, 18:13)

    poxim [utilizator]

    vin din partea unuia care a beneficiat in spital de regim preferential prin prisma functiei detinute, de-asta si atatea laude la adresa celor care conduc urbea in spetaș; au deranjat profund dezvaluirile altora ce au fost internati in acelasi spital, in aceeasi perioada, care nu s-au bucurat de aceeasi atentie precum dl director din cadrul CJ Arad.
    • -1 (3 voturi)    
      de unde știi ? (Duminică, 26 aprilie 2020, 20:26)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui poxim

      Că laudele la adresa sistemului de sănătate sunt datorate sistemului preferențial ?
  • 0 (20 voturi)    
    Andrei Ando (Duminică, 26 aprilie 2020, 18:16)

    soloman [utilizator]

    Ziarist lipit de PNL. Cam controversat.Trebuia sa laude sistemul.Probabil internat in vreo rezerva.Lui i s-a facut testul inaintea altor medici din spitalul Judetean Arad
    • 0 (4 voturi)    
      de unde știi ? (Duminică, 26 aprilie 2020, 20:21)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui soloman

      Că i s-a făcut testul înaintea medicilor ?
      Controversat ? Cui îi pasă ? Era în spital în calitate de bolnav.
    • +2 (2 voturi)    
      Ziarist ? (Duminică, 26 aprilie 2020, 21:22)

      VMuntean [utilizator] i-a raspuns lui soloman

      Sigur este ziarist sau are alta meserie ?
      • +2 (8 voturi)    
        Fost ,,ziarist" (Duminică, 26 aprilie 2020, 22:28)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui VMuntean

        La Jurnal Aradean(fost Adevarul), Observator Aradean, etc.
        Actualmente cu penelezde.
  • -2 (10 voturi)    
    Foarte bine si frumos..felicitari! (Duminică, 26 aprilie 2020, 18:25)

    mike123 [utilizator]

    Se pare (studii spun, fake sau nu!) ca daca ai avut infectia cu COVID poti s-o faci din nou!
    Ceea ce nu este de dorit nimanui! Deci "stay safe"!
    Intrebarea este: la ce foloseste un eventual vaccin, daca si cei care au fost infectati pot sa se imbolnaveasca din nou?
    • 0 (4 voturi)    
      Există vaccinuri (Duminică, 26 aprilie 2020, 20:14)

      comentatordiletant [utilizator] i-a raspuns lui mike123

      care imunizează pe viață eventual cu 2-3 rapeluri) și exiată vaccinuri care trebuie repetate la intervale mai mici sau mai mari (cum e vaccinul antigripal, cred că și cel antitetanos).
      Bine-ar fi să apară un vaccin eficient, probabil că perioada de imunizare va trebui „testată” volens-nolens tot monitorizând evoluția îmbolnăvirilor (deci până la o concluzie certă vor mai exista câteva epidemii - să sperăm că nu vor fi avansate la „pan-”)
  • -4 (10 voturi)    
    Andrei Ando (Duminică, 26 aprilie 2020, 18:43)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    Fost jurnalist la ...
  • 0 (18 voturi)    
    Campanie electorala PSD Pacientul 102 (Duminică, 26 aprilie 2020, 18:49)

    Monica Balaban [anonim]

    Trist, un PSD-ist anagajat al Consiliului Judetean Arad isi foloseste boala ca sa isi faca campanie electorala. Precizarea de la finalul articolului referitor la locul de munca la varful aparatului de comunicare PSD in Arad explica tot acidul pe care il arunca pe actuala celula de criza. Cat de meschin si suflet negru sa ai ca dupa ce ai vazut moartea cu ochii sa iti folosesti boala ca sa te asiguri ca vei avea un ciolan de ros si dupa 2020 improscand cu noroi ?! Pe pariu ca pacientul 102 nu a intrat in somaj tehnic, nu are salariul micsorat si va avea salariul platit integral pana se va intoarce, agale, sa mai sada la servici...prin august 2020 ??
    • +8 (14 voturi)    
      Lilibanezule (Duminică, 26 aprilie 2020, 19:57)

      vudejea [utilizator] i-a raspuns lui Monica Balaban

      Unde Doamne apara ai vazut tu politica in articolul asta? Daca se vindeca e PSD-ist, daca nu se vindeca ce era? Nu trebuia sa se vindece sau ce? Va arde de campanie elctorala , mah?
  • 0 (6 voturi)    
    si eu am avut Covid-19 (Duminică, 26 aprilie 2020, 19:33)

    AMDATi [utilizator]

    si nici nu mi-am dat seama. Penibil site.
    • -2 (2 voturi)    
      mda, nu prea știi unde ești (Duminică, 26 aprilie 2020, 20:23)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui AMDATi

      Ești pe un site de informații.
  • +5 (13 voturi)    
    sănătate (Duminică, 26 aprilie 2020, 19:49)

    di livio [utilizator]

    articolu m-a dezamăgit cînd văzui funcția lu domnu...direcția de comunicare și strategii, tulai doamne, CJ...culmea că se ia dă ăilalți strategi de comunicare, da ei îs la fel...preferam amănunte despre cei trei de 80-90 ani care s-au vindecat la Arad...sigur că ăia nu-s directori la CJ, n-au feis...da am vrea amănunte despre vindecați de la grupu strategic plin de milițieni...milițienii îs megaexperți în comunicare, dă pă vremea lu Postelnicu și Bobu
    • +1 (1 vot)    
      ești dezamăgit (Duminică, 26 aprilie 2020, 20:24)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui di livio

      Politicienii sunt toți la fel, și tu ca ei
  • 0 (4 voturi)    
    Ce reclama frumoasa.. (Duminică, 26 aprilie 2020, 20:43)

    AliB [utilizator]

    ...la hidoxicloroquina. FDA tocmai a publicat un avertisment cu privire la efectele secundare severe asupra cordului. Si in US nu se mai administreaza atat de frecvent desi tara are un stock de aproape 30 de milione de pastile.....de care acum trebuie sa scape cumva. Domnul face o descriere amanuntita a efectelor secudare provocate de Kaletra, dar nimic despre Plaquenil. Dat fiind faptul ca asta e o postare Facebook evident o sa ajunga la o multime de oameni care o sa fie absolut luati pe sus de efectivitatea hidroxicloroquinei. Manipulare pe fata. PSD si republicanii americani au avut intotdeauna o relatie calda si cordiala. Si nu-i asa, e frumos sa-ti ajuti prietenii la nevoie...
  • +4 (10 voturi)    
    poveste inflorita pescareasca (Duminică, 26 aprilie 2020, 21:01)

    Mihai-75 [utilizator]

    Omul daca raspunde de comunicare la CJ trebuia musai sa-si arate talentul scriitoricesc,
    A inflorit boala, sa arate cat a suferit, cata febra, a mai adaugat cateva grade la febra, era bun de pescar.
    O intrebare tot ramane daca tot lauda doctorii, de ce nu au salvat si pe restul de 600 de morti din Romania ?
    Pesemne omul nu avea si alte boli asociate, ca altfel tratamentul pe care tot il lauda ca "foarte puternic" e apa de ploaie.
    De unde numeste tratamentul foarte puternic? In ce sens ? Atunci bolnavi de cancer care iau citostatice ce sa mai spuna?
  • +3 (17 voturi)    
    NU cred o iota (Duminică, 26 aprilie 2020, 21:23)

    alxxx [utilizator]

    Nu cred nimic din ce spune nenea asta, specialist sef la Directia de Comunicare si Strategii (adica manipulare si control a populatiei)
    • 0 (2 voturi)    
      asteapta (Luni, 27 aprilie 2020, 10:45)

      costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui alxxx

      sa faci boala si apoi scrie impresiile de calatorie, a mai fost un roman sofer de tir care a scris pe feisbuc daca a vazut cineva bolnavi de covid "asa sa nu moara prost" a facut boala si ce sa vezi a murit la paris, cauta pe net articolul cu soferul respectiv.
  • +6 (8 voturi)    
    Sanatate! (Duminică, 26 aprilie 2020, 21:46)

    Godzillagrrr [utilizator]

    Sanatate, domnule Ando! ����
  • +1 (1 vot)    
    pierdeti din vedere (Luni, 27 aprilie 2020, 10:32)

    costelo999 [utilizator]

    faptul ca omul a avut carcalac si s-a vindecat, va spune simptomele si trairile sale in lupta cu boala, voi o dati cu sistemul sanitar, psd, scheme de tratament, etc, complet aiurea, concluzia mea este : decit sa fac boala asta si sa trec probabil prin ce a trecut omuletzu asta, mai bine ma feresca ca dreaqu de tamiie, pun 2 masti pe fata, ma feresc de inghesuiala, ma dezinfectez, ma distantiez 2 metri de orice zurliu de pe strada care merge cu masca pe barbie, orice numai sa nu fac boala asta.
    • +2 (2 voturi)    
      Pe strada se poate fara masca. Ar creste infectiil (Luni, 27 aprilie 2020, 11:36)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

      Pe strada, in aer liber, se poate merge fara masca.

      Purtarea indelungata a mastii ar creste enorm infectiile cu toti microbii, chiar cei altfel inofensivi, intrucit concentratia acestora la nivelul nasului/gitului va creste.

      Doctorul Alexe spune ca este esentiala aerisirea in saloanele bolnavilor de Covid (cu ventilatoare puse in geamuri orientate spre exterior) astfel ca ei sa nu se reinfecteze permanent cu proprii virusi eliminati.

      Purtarea intemsiva a mastilor ii va afecta si pe cei care altfel ar fi ramas asimptomatici prin cresterea incarcaturii virale peste puterea sistemului imunitar.
      • -2 (2 voturi)    
        sunteti (Luni, 27 aprilie 2020, 12:10)

        costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        medic cumva ? poate treceti fara masca pe linga un asimptomatic razant ca nu se respecta distantarea de 1,5 m si luati carcalacu si o sa va intrebati de unde ? raspuns de la fara masca, asa ca paza buna trece primejdia rea, oriunde 2 masti pe mufa, si fara inghesuiala.
  • +2 (2 voturi)    
    Deci, Plaquenil + Azitrox e tratamentul (Luni, 27 aprilie 2020, 11:30)

    D-or [utilizator]

    Intreb, de ce s-a pierdut timpul cu alte antivirale si cu Plaquenil-ul luat singur, cind se stie de multa vreme ca cele mai bune rezultate s-au obtinut cu Plaquenil + Azitrox? Azitrox-ul nu are reactii adverse grave, de ce nu i s-a dat din prima cu Plaquenil?

    Au facut experimente pe timpul si suferinta bolnavilor.

    Cinic e ca, pentru validarea studiilor, trebuie sa existe si grupuri-martor, adica pacienti care nu primesc absolut nimic, pentru a se vedea mortalitatea in cazul acestora.

    Acesta pare a fi fost cazul pacientilor inchisi in saloane si care nu primeau decit paracetamol, desi aveau febra 39 de grade.

    Dar ei, pacientii, au un cuvint de spus, li se explica toate optiunile de tratament cu tot cu riscuri, iar ei aleg, sau sunt tratati ca niste ostatici in spitale?
  • +1 (1 vot)    
    Parerea mea e ca: Ai fost chinuit in spitale (Luni, 27 aprilie 2020, 11:49)

    mmagic [utilizator]

    Cred ca:
    Ti s-a administrat un coctail deosebit de periculos de medicamente, mult prea puternice.
    De aia te-au durut toate cele.
    Asta e medicina: Ca sa te vindece aproape ca te omoara. Daca mai scapi e in ciuda lor nu datorita lor.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by