​DOCUMENT

Condițiile de carantină, relaxate tocmai când este așteptat vârful epidemiei: Românii care se întorc în țară din Italia sau Spania vor sta în carantină la domiciliu, nu în centre păzite de autorități

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 15 aprilie 2020, 17:55 Actualitate | Coronavirus


Carantina
Foto: AGERPRES
Românii care revin în țară din așa-numitele zone roșii (Italia, Spania, Franța, Belgia, Marea Britanie, Statele Unite, Turcia sau Iran, unde există transmitere comunitară extinsă a coronavirusului), care erau plasați până acum în centre de carantină, vor putea sta în premieră în carantină la domiciliu, "pe baza declaraţiei pe propria răspundere", prevede un Ordin al Ministerului Sănătății publicat astăzi în Monitorul Oficial. Condiția este ca spațiul să permită carantinarea individuală sau în condiţii de separare completă de restul locatarilor în acelaşi domiciliu.

Pe lângă persoanele care se întorc în țară din zone roșii, în carantină la domiciliu vor putea sta și cele confirmate cu infecția cu virusul, care nu au simptome. Autoritățile au anunțat încă de acum câteva săptămâni că, dintr-un anumit punct al epidemiei, pacienții infectați cu coronavirus, dar cu forme ușoare ale bolii, vor putea fi tratați la domiciliu.

Decizia vine într-un moment în care, potrivit declarațiilor oficialilor responsabili cu gestionarea crizei coronavirusului, în țara noastră este așteptat, în săptămânile următoare, vârful epidemiei.

De asemenea, în perioada sărbătorii de Paști este de așteptat ca un număr mare de români să revină în țară, în ciuda apelurilor repetate ale autorităților ca românii din diaspora să evite revenirea în țară în această perioadă.



Pe lista zonelor roșii se află Italia, Spania, Franța, Belgia, Marea Britanie, Germania, Austria, Olanda, Elveția, Turcia, Statele Unite și Iran. Toți românii care se întorceau din aceste zone erau plasați până acum în carantină instituționalizată pentru 14 zile. Cei care se întorceau din alte țări, mai puțin afectate de pandemie, erau plasați în izolare la domiciliu timp de 14 zile.

Potrivit Ordinului publicat astăzi, prin carantină se înţelege atât instituirea măsurii de carantină instituţionalizată (în spaţii special amenajate), măsurii de carantină la domiciliu, cât şi instituirea izolării la domiciliu.



Cele 3 categorii de persoane care pot fi plasate în carantină la domiciliu, conform Ordinului Ministerului Sănătății, sunt:
  • persoanele asimptomatice care intră pe teritoriul României venind din zonele cu transmitere comunitară extinsă afectate de COVID-19 (zona roşie).
  • persoanele asimptomatice confirmate cu coronavirus.
  • membri de familie asimptomatici confirmaţi cu coronavirus care se carantinează la acelaşi domiciliu.

Ordinul Ministerului Sănătății publicat astăzi în Monitorul Oficial modifică Ordinul nr. 414/2020 privind instituirea măsurii de carantină pentru persoanele aflate în situaţia de urgenţă de sănătate publică internaţională determinată de infecţia cu COVID-19. Ordinul este semnat de medicul Horațiu Moldovan, secretar de stat în Ministerul Sănătății.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















53267 vizualizari

  • +24 (42 voturi)    
    Macar (Miercuri, 15 aprilie 2020, 17:59)

    Zaph [utilizator]

    Sa nu puna capac doar relaxarea cu mersul la biserica pt painic asi asteptatul luminii, sa mai vina si aia deja confirmati peste familie, acasa. Minunat. Trebuie sa ii ajungem din urma pe cei din UK, Spania, Italia, la numarul de imbolnaviri si decese, cum nu. Mai stam asa in autoizolare si arest la domiciliu inca doua luni, daca tot....
    • +12 (36 voturi)    
      Se face "imunizare de turma", dar neoficial (Miercuri, 15 aprilie 2020, 19:02)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui Zaph

      O parte dintre romanii care isi propun sa vina in tara de sarbatori nu vor putea pt ca sunt restrictii peste tot in Europa.

      Multi dintre cei care totusi vor ajunge pana la frontierele Romaniei au petrecut deja mai multe saptamani in "zonele rosii" din italia sau Spania, sunt fie asimptomatici, fie imunizati deja.

      La frontiera se face triaj epidemiologic si cei care prezinta simptome vor fi dusi la testare si apoi eventual in carantina sau spital.

      Totusi o parte dintre cei care vor veni in tara sunt infectati mai tarziu, nu prezinta inca simptomele si vor merge in localitatile lor de origine unde vor infecta cu siguranta membri ai familiilor, prieteni, vecini, etc.

      Romania s-a protejat bine pana acum, indiferent ce urla postacii de partid sau propaganda ruso-maghiara.

      Noi am luat masuri cand nu aveam nici un deces, in timp ce altii prin Europa organizau alegeri locale in timp ce aveau oficial mii de infectati si morti.

      Daca guvernul PNL a decis sa faca "imunizare de turma" fara sa o declare (vezi acordul cu BOR si ordinul de a lasa Diaspora sa vina de Pasti), e foarte grav, poporul roman e supus suficient la stres, nu are nici un sens sa fie aruncat in haosul unei contaminari de masa cu mii de morti si spitale saturate cu bolnavi zacand pe holuri.

      Coreea de sud obliga astfel de persoane sa poarte la domiciliu bratara electronica pt ca politia sa vada in timp real daca respectivul respecta carantina.

      Tot in aceeasi tara, o democratie care a stopat primul val epidemic si are economia in functiune, oricine a trecut prin frontiera e urmarit pe telefon de o aplicatie a serviciilor secrete sud-coreene si de o alta aplicatie pe cardul bancar.

      Bratara electronica obligatorie pt izolarea la domiciliu.

      Urmarirea telefonului mobil si cardului bancar pt oricine intra in Romania pe perioada starii de urgenta.

      Chiar si asa, nu vor putea fi impiedicati sa-si infecteze familia, parintii, bunicii, rudele, vecinii de bloc !
      • -4 (20 voturi)    
        Really, tu crezi ce spui??? (Miercuri, 15 aprilie 2020, 20:18)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        Nu aveai nici un deces official, cum nici acum nu sunt delarati destui batrani care mor singuri prin casele lor unde au fost inchisi si izolati de autoritati!!!
        • -4 (16 voturi)    
          Statistica nu prevede vârf epidemie de Paste! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 23:10)

          simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

          Uitați-va la graficele:
          Daily New Deaths in Romania
          Daily New Cases in Romania
          de aici:
          https://www.worldometers.info/coronavirus/country/romania/

          Numarul cazurilor noi și cel al decedaților încă variază haotic. Nimic nu indica creșteri sau scăderi în perioada imediat după Paste.

          Presupunerea ca vor navali acum în țara multi romani și aceștia se vor înghesui în fata bisericilor nu se susține. Densitatea de oameni pe unitatea de suprafața va fi inferioara celei din metrou sau autobuze într-o zi obișnuită.
        • +2 (4 voturi)    
          Nu gândești? (Joi, 16 aprilie 2020, 9:23)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

          Nu mai sunt locuri libere pentru carantinare păzită de autorități și îi lasă acasă sperând în bunul simț al oamenilor.
      • +9 (13 voturi)    
        @animatron (Miercuri, 15 aprilie 2020, 21:47)

        paonipao [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        Ar fi perfect sa aiba Romania bratari pentru toti cei care sunt infestati si sunt obligati sa stea in izolare la domiciliu!
        Statul roman nu este in stare sa le dea romanilor niste amarate de masti medicinale...si are bani sa cumpere bratari cu gps sa dea la zeci de mii de oameni?!
        • 0 (0 voturi)    
          io zik (Vineri, 17 aprilie 2020, 1:07)

          hanu [utilizator] i-a raspuns lui paonipao

          sa le punem stea galbena pe maneca.
    • -1 (23 voturi)    
      PNL = PSD 2. USL traieste! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 19:58)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Zaph

      Din pacate asta e realitatea. In loc sa avem un guvern adevarat, avem un PSD cu alte culori.
      Sper sa vina mai repede USR la putere sa avem si noi un guvern adevarat
      • -5 (11 voturi)    
        :))) (Miercuri, 15 aprilie 2020, 22:10)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        cu un barna "lucrand" la laptop?
  • +21 (37 voturi)    
    Așa, da! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 18:00)

    spirache [utilizator]

    Pai nu de aia suntem noi români? Că sa aruncam cu m****i în fasole la sfârșit. :))) Pompele funebre au de lucru.
    • +5 (21 voturi)    
      Pestele de la cap se impute (Miercuri, 15 aprilie 2020, 19:50)

      Arminius [utilizator] i-a raspuns lui spirache

      De cand s-a dat liber la curse charter spre Germania, Italia si in curand Spania, Marea Britanie, Franta, Austria, a cazut in derizoriu treaba cu seriozitatea distantarii sociale.
      Obisnuinta dublei masuri naste monstri. La chartere, da, la lumina ba. De ce? Pentru ca in primul caz se rotunjesc niste conturi, iar in cel de-al doilea e vorba de oameni obisnuiti.
    • +2 (4 voturi)    
      sincer (Joi, 16 aprilie 2020, 11:13)

      stilatu [utilizator] i-a raspuns lui spirache

      nu vad de ce ai atatea plus-uri... poate doar faptul ca noi avem un mod ciudat de a rezolva lucrurile, mai pe romaneste, prin mituire, cum am facut si cu cadrele medicale, cum mituim si votantii psd, poate, poate vor vota pnl daca ii tin acasa si nu le iau din salarii... cat priveste trreaba cu pompele funebre, chiar crezi ca au mai mult de lucru?da, in italia au facut greseala de au transformat spitale intregi, cu mii de paturi, in focare de infectie, unde erau adusi toti cei cu probleme medicale, care oricum erau cu un picior si jumatate in groapa, dar s-au infectat de covid in spital, rudele nu ii doreau acasa, sa nu se imbolnaveasca, si am avut acele imagini care au sensibilizat o lume intreaga si au dat de lucru la pompele funebre din zonele respective... cat priveste numarul de morti, asa de curiozitate, in italia mor cam 1700 persoane pe zi, in romania cam 600 persoane, pai pe luna ar veni cam 51000 in italia, 18000 in romania, deci despre ce vorbim cand spunem victimele covidului? sunteti constienti de asta? la noi numarul de morti de covid, in afara faptului ca multi aveau probleme grave de sanatate, nu inseamna nici macar numarul de morti in mod obisnuit dintr-o zi obisnuita... ori virusul nu-si face treaba, adica nu este atat de contagios precum se spune, ori noi avem alte gene-ca asa au zis belgienii sau elvetienii, nu?- ori deja l-am avut majoritatea...
  • +8 (40 voturi)    
    E haios (Miercuri, 15 aprilie 2020, 18:01)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Bine măcar că se înțelege despre ce este vorba. Statul nu mai poate ține in mizerie atâtea persoane, adică nici măcar niște condiții omenesti de carantină nu au putut asigura - nu mai spun de mâncarea mai rea ca la pușcărie. Deci fiecare asimptomtic e liber să infecteze „pe proprie răspundere” unde și pe cine vrea. Si apoi să stea la coadă la sinecurile numite DSP ca să obțină o adeverință astfel încât să se poată infecta din nou.
    • +12 (18 voturi)    
      ... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 19:44)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Eu am vazut in unele poze ca era mancare decenta in cele mai multe locuri.
      Acasa ce vor manca? Ups, vor merge la supermarket sa-si cumpere. Vedeti sa nu va intalniti cumva.
      Poate fac si un gratar cu ocazia asta, ca puiul sau ce primeau din carantina era doar fiert si n-avea gust. Daca nu stateau in carantina(pe care si-au asumat-o cand au venit) ar fi mancat doar specialitati culinare.
  • +15 (21 voturi)    
    Pai daca-i bal! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 18:02)

    Alui [utilizator]

    De tot rasul!
  • +14 (30 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 15 aprilie 2020, 18:05)

    [anonim]

  • +29 (41 voturi)    
    deci i-ati pacalit (Miercuri, 15 aprilie 2020, 18:07)

    bobo2 [utilizator]

    sa nu vina ca vor sta in carantina 2 saptamani departe de casa, si cei care s-au incapatanat totusi sa vina vor fi lasati acasa. prost sa fii sa asculti de autoritati.
  • +6 (42 voturi)    
    No problem (Miercuri, 15 aprilie 2020, 18:10)

    Mihail. [utilizator]

    Diasporezii care vin cu zecile de mii din zonele rosii nu reprezinta absolut niciun pericol. Se vor autoizola cuminti la domicilii, in grupuri de 20-30 persoane, ca sa se imbete, dar unde-i problema?
    Batraneii din scara blocului sunt extrem de periculosi, insa. Puneti pulanele pe ei, d-le presedinte al tuturor romanilor!
    • -7 (13 voturi)    
      Oricum (Miercuri, 15 aprilie 2020, 20:15)

      Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui Mihail.

      Teoretic tu tre sa stai in casa ca e stare de urgenta.. deci conteaza mai putin ce fac aia care se intorc acum in tara. Iesi o data pe sapt la cumparaturi, iti pui masca si manusi si n ai treaba.
      • +5 (9 voturi)    
        @costi888 (Miercuri, 15 aprilie 2020, 21:53)

        paonipao [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

        Iti pui manusi si masca sub nas(asa cum poarta multi in Romania), apoi te scarpini la nas...si chiar nu ai treaba!
      • +1 (7 voturi)    
        Istet (Miercuri, 15 aprilie 2020, 23:17)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

        Si o data pe saptamana aia cand iesi dai piept in piept cu petrecaretii tai! Mare e gradina domnului si incapatoare pentru toti cei care gandesc ca tine!
  • +18 (26 voturi)    
    Nebuni (Miercuri, 15 aprilie 2020, 18:15)

    Calin_file_de_dosar [utilizator]

    Le-a luat Dumnezeu mințile!..
  • +17 (35 voturi)    
    starea de urgenta (Miercuri, 15 aprilie 2020, 18:16)

    Captain Obvious [utilizator]

    in momentul declararii starii de urgenta guvernul trebuia inlocuit de niste militari cu experienta pe front (irak, afganistan) nu oprea cu nastase. in acel momentu nu se mai luau decizii politice. asa o labarim cu asta pana la anu
    • -3 (19 voturi)    
      să trăiți! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 19:15)

      di livio [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      am înțeles! mr. captain...poate ne alegem și noi cu niște pensii speciale militare dacă ezecutăm ordinili...sau poate renunță la pensiili speciale militare gheniralii dă birou...ăia făcuți la kilă dă comandantu suprem ot Cotroceni...ăștia nu văzură Iraku nici în poze...de plătit noi sclavii îi plătim, nu ficusu
      • -1 (3 voturi)    
        poti sa numesti un singur "general de birou" (Joi, 16 aprilie 2020, 10:11)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui di livio

        Din aia facuti la "kila" de Johannis?
        Confunzi cu Iliescu dar incep sa ma obisnuiesc cu noul postac al ciumei rosii.
        • 0 (0 voturi)    
          28 nov 2019 (Joi, 16 aprilie 2020, 16:27)

          di livio [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          patru zile după alegerile prezidențiale...42 de colonei se făcură generali, din care 24 generali de servicii, conform presa că n-am alte surse de informații...într-adevăr nu știu dacă o fi vreunu de birou, or fi fost toți prin războaie...SRI,singuru serviciu de informații militarizat din NATO, 9 generali...poate au fost în teatre de operațiuni, nu știu...or fi mulți, puțini, iar nu știu
    • +6 (8 voturi)    
      cum sa nu (Joi, 16 aprilie 2020, 11:29)

      stilatu [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      la mine in oras, dupa ordonanta 2 parca, a iesit armata pe strazi, ca de, eram in razboi cu virusul... si ce sa vezi, erau niste tab-uri frumoase, straluceau in soare si niste militari ca brazii, cu pistoale mitraliera la piept, incat s-a speriat si virusul nu numai oamenii...
      adevarul este ca ce se intampla acum este un circ, in toata lumea, nu ai cum sa izolezi milioane sau miliarde de oameni, sub nici o forma, cei care tipa sa stam acasa, se complac in situatia asta, au beneficii materiale mari, chiar unii zic sa stam pe termen nelimitat acasa, numai cei care lucreaza in industria alimentare sa lucreze, probabil nu stiu ce inseamna asta, sau uita ca si acum muncesc milioane de oameni, care la randul lor intra in contact cu alte milioane..., adica statul acasa nu este o solutie, am inteles l-a inceput, nu se dorea sa se imbolnaveasca multe lume odata, sa nu aglomeram spitalele, acum am vazut ca nici virusul nu este atat de periculos, este un virus gripal ca oricare, anul trecut au murit de gripa 500000 de oameni in lume, anul asta o sa fie bagati la covid, marii nostri specialisti, aceiasi care ne panicau si cu gripa aviara si s-a vazut cata dreptate au avut, ias acum si ne spun exact cand o sa actioneze virusul, cate imbolnaviri o sa fie, cand o sa reapara, nu suna a raspandire de stiri false?, cand s-au intors masiv romanii din afara ne spuneau ca o sa avem un varf in 2-3 saptamani, acum au mai amanat 2-3 saptamani, ciudat este ca cele mai multe infectari s-au petrecut in spitale, lumea are o teama sa mai mearga la spital, nici nu prea mai are cine sa te trataze dar nici nu mai e nevoie, ti se da covid sigur
  • +6 (26 voturi)    
    Centrele pazite unde umblau toti pe holuri? (Miercuri, 15 aprilie 2020, 18:30)

    luciannn [utilizator]

    Pentru unii poate e mai bine sa stea in carantina acasa, asa cum ne izolam toti, decat sa stea in acele centre pazite de autoritati, unde umblau cu totii pe holuri...
    • +5 (7 voturi)    
      e raspunderea fiecaruia, nu a guvernului (Miercuri, 15 aprilie 2020, 22:11)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui luciannn

      Nu-i pune nimeni sa umble pe holuri. Ei vor.

      Ce ar trebui facut? Sa ii lege cu lantul de pat?
      • 0 (8 voturi)    
        Cam asa! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 23:20)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Si apoi sa arunce patul in rau. Daca au acceptat carantina cand au venit acasa, apoi carantina sa fie!
    • +2 (8 voturi)    
      Bine? (Miercuri, 15 aprilie 2020, 23:18)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui luciannn

      Umblau prin holuri nu prin supermarket, o mica diferenta nu?
  • +5 (13 voturi)    
    mno... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 18:37)

    Gray [utilizator]

    Hai sa vedem si altfel, ca titlul deja e prea "targetat":
    1. De saptamani e clar ca nu sunt suficiente spatii de carantina conforme...unul din motivele pentru care : "Autoritățile au anunțat încă de acum câteva săptămâni că, dintr-un anumit punct al epidemiei". Dar si populatia trebuie sa inteleaga sa stea acasa
    2. Tocmai pentru ca ne apropriem de varf ne-am cam dori sa fie spatii libere acolo unde est nevoie. Dar iar e nevoie sa inteleaga populatia sa sta acasa...
    3. Vedem cum romani care nu vin din afara, contacte directe cu cei confirmati cu COVID19 nu sunt in stare sa respecte carantina, dar ne place sa o dam in clickbait in ultima vreme.
    Revenind - e o masura anuntata de ceva vreme, stiam toti ca se va ajunge si aici... tot nu inteleg titlul articolului.
  • +17 (21 voturi)    
    :) (Miercuri, 15 aprilie 2020, 18:38)

    Casargoz [utilizator]

    NU am vazut asa aglomeratie in CORA de vreo luna :)
    • +1 (3 voturi)    
      Poate ca se apropie Pastele?? (Joi, 16 aprilie 2020, 10:13)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Aia multi din afara inca nu au ajuns!
  • +5 (17 voturi)    
    Sunt mandru sa spun: (Miercuri, 15 aprilie 2020, 18:48)

    PetricaGhezea [utilizator]

    Multumim Lucovid Orban
  • +13 (15 voturi)    
    Ce-i (Miercuri, 15 aprilie 2020, 18:52)

    Alexa.99. [utilizator]

    porcaria asta?
  • +18 (22 voturi)    
    Ce sa mai crezi ? (Miercuri, 15 aprilie 2020, 18:53)

    Radu I [utilizator]

    O bataie de joc la adresa majoritatii romanilor, care iau de buna actiunea unor politruci iresponsabili. Ordonantele sunt apa de ploaie, care din considerente meschine sunt incalcate chiar de cei care le lanseaza. Minciuna si incompetenta sunt metodele de tinut in jug un popor delasator si lipsit de responsabilitate fata de soarta lui.
    • +3 (13 voturi)    
      Romanii (Miercuri, 15 aprilie 2020, 20:19)

      Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui Radu I

      Isi bat joc singuri de ei :)) cand ai psd si pdl 30 de ani.. nu si mai bate nimeni joc de tine, iti bati singur. Asta e tara in care traim, ne adaptam, daca ne asteptam sa ai statul grija de noi ne amagim singuri.
  • +6 (16 voturi)    
    vârful (Miercuri, 15 aprilie 2020, 19:19)

    of of [utilizator]

    Vârful trebuie atins mai repede, economia noastră nu suportă o curbă nu prea înaltă, dar întinsă pe o durată mai mare. Probabil că între timp au făcut calcule și au cumpărat materiale și le-a ieșit că putem să suportăm un număr mai mare de îmbolnăviri / internări la terapie intensivă. Cu cât atingem vârful mai repede, cu atât începe să scadă mai repede.
  • +16 (22 voturi)    
    Asta presupune ca mai pierdem o luna jumatate. (Miercuri, 15 aprilie 2020, 19:35)

    Marionette [utilizator]

    O data 2 saptamani pana face boala cel intors apoi doua saptamani pana face boala cel din familie.
    O sa ajungem ca italienii la 1000 morti pe zi! Multumim DSP si MS!
    Sa va mai vad facand pe controlorii la alimentarele care dau mancare stricata ca meritati luati la maciuci! Macar alimentarele dau diaree la 20 de oameni, voi ucideti acum premeditat mii!
    • 0 (14 voturi)    
      cel mai mic rau (Miercuri, 15 aprilie 2020, 22:06)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Nu exista spatii atat de multe pentru carantina.

      Desi au fost rugati sa nu vina, vor veni probabil mai multi decat ar fi fost posibil de gestionat.

      Guvernul a ales cel mai mic rau, in conditiile in care oamenii nu inteleg pur si simplu ca e vorba despre viata lor.
      • +8 (12 voturi)    
        La cort (Miercuri, 15 aprilie 2020, 23:22)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        La corturile armatei daca nu inteleg si daca alea nu ajung niste frumoase tabere in aer liber ingradite cu sarma ghimpata!
    • 0 (0 voturi)    
      da o sa (Vineri, 17 aprilie 2020, 1:09)

      hanu [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      muriti dar nu de covid ci de prostie :))
  • -4 (16 voturi)    
    Felicitari Johanis !!! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 19:51)

    Ozmo [utilizator]

    Stau si ma gandesc daca nu cumva Johanis a facut o mascarada cu trasul de urechi a lui vela, oricum il doare in cur pe Johanis ca are asigurat locul pentru inca 5 ani, dupa care poate sa isi scrie memoriile:)) asa, da bine pnl-ul la popor cu lasatul la biserica �������� si uite asa ne manipuleaza pe noi romanii, si ficusu’ si peneleaua ��������
    • 0 (2 voturi)    
      "Stau si ma gandesc" (Joi, 16 aprilie 2020, 14:57)

      NicioLae2 [utilizator] i-a raspuns lui Ozmo

      Unde stai?
      Pe WC și te uiți la latrine?
  • +7 (13 voturi)    
    ca in Romania (Miercuri, 15 aprilie 2020, 20:09)

    pashanu [utilizator]

    un pas inainte doi inapoi.
  • +16 (20 voturi)    
    Adica eu stau cate 2 sapt inchis in casa (Miercuri, 15 aprilie 2020, 20:12)

    mynickname [utilizator]

    desi n-am nimic, ii tin pe ai mei blocati in casa din 16 martie, mai am un pic si completez declaratie si cand ma duc la wc, si acum ne bagam picioarele?!
    • +5 (7 voturi)    
      Atentie (Miercuri, 15 aprilie 2020, 23:23)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui mynickname

      Sa nu uiti sa te speli pe maini si inainte de declaratie si dupa, la WC e treaba ta!
    • +2 (8 voturi)    
      Cititi si cutremurati-va (Miercuri, 15 aprilie 2020, 23:44)

      justin puscasu [utilizator] i-a raspuns lui mynickname

      https://www.riseproject.ro/articol/felia-interlopa-din-afacerea-cu-masti/
  • +13 (19 voturi)    
    ceeeeeeee? (Miercuri, 15 aprilie 2020, 20:21)

    zgubilitix [utilizator]

    Nu pot sa cred! Asta e cel mai mare misto!!

    Ce raspundere ma fratilor, ca romanu' nu cunoaste termenul asta. Nici demnitarii (nu am vazut pe vreunu' sa raspunca ca nu a facut nimic in mandatu sau si ca tara e in acelasi rahat ca si atunci cand si-ia inceput jobul) si nici omu' de rand.

    Si asa politia si armata au inchis ochii - in toata perioada asta m-am fatzait (legal!) prin oras la mare arta si nimeni nu m-a intrebat de sanatate nimic. La fel ca mine sunt convins ca si-au plimbat virusii nestingheriti multi altii care nu aveau treaba.

    O ofensa si o sfidare la adresa celor corecti, la adresa celor ce au aplicat toate masurile de protectie a lor si a celor din jur, la adresa medicilor care se sacrifica, la adresa tuturor cetatenilor.

    Nu imi vine sa cred!
    • +1 (13 voturi)    
      ai o atitudine criminala (Miercuri, 15 aprilie 2020, 22:15)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui zgubilitix

      Daca esti iresponsabl, nu e vina guvernului!

      Daca nu pricepi sa stai acasa pentru a nu ucide oamenii, esti inca in stadiul infantil de dezvoltare intelectuala.

      Cum de ai tupeul se te plangi de guvern si sa ii invinuiesti pe altii, cand chiar tu marturisesti cu nonsalanta ca nu ai respectat regulile?!

      Intelegi sper ca tu esti cel care omoara batrani, nu guvernul.
  • +14 (20 voturi)    
    Criminala decizie. (Miercuri, 15 aprilie 2020, 20:31)

    Alexos [utilizator]

    Guvern de doi bani care nici macar nu este in stare sa organizeze niste centre de carantina. Nu vor veni oameni educati si responsabili in Romania, aia vor sta cuminti in tarile unde locuiesc, stiind la ce se expun si-i expun pe cei de aici. Nici macar nu sunt implementate masuri de localizare si supraveghere perimetrala. Criminali.
    • -1 (11 voturi)    
      solutia? (Miercuri, 15 aprilie 2020, 22:08)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Alexos

      Spune tu cum se pot organiza in 3 zile spatii de carantina pazite si aprovizionate 14 zile pentru 100.000 de oameni care vin toti in 2 zile?

      Sa nu spui ca ar fi trebuit inchise granitele, pentru ca asa ceva este absolut imposibil- cetatenii romani au dreptul inalienabil de a veni in tara lor.
      • -1 (9 voturi)    
        Usor (Miercuri, 15 aprilie 2020, 23:25)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Cine nu incape la corturile armatei in lagar de coronavirus (mare diferenta fata de cele de concentrare) cu ei!
  • +7 (17 voturi)    
    Cu tot respectul, dar nu despre asta e vorba (Miercuri, 15 aprilie 2020, 21:14)

    andipetre [utilizator]

    Serios, cititi mai atent ordinul, corelat cu cel pe care il modifica si veti vedea ca de fapt e un set de precizari absolut normale si in concordanta cu ceea ce au facut si tarile civilizate din Vest. In primul rand, nu e o masura direct pentru cei care vin din diaspora. E doar precizarea ca se evita carantinarea institutionalizata, inutila, pentru asimptomatici, pentru a nu le mari (prin aglomerarea lor in acelasi spatiu) expunerea si riscul de a li se agrava boala.

    E ceea ce au facut si tari ca Germania, unde asimptomaticii si cei cu simptome moderate s-au tratat integral acasa, in carantina la domiciliu, iar rata mica a mortalitatii a dovedit ca e o masura inteligenta.

    Exista studii care arata ca gradul de expunere influenteaza direct gravitatea bolii, deci a-i izola la domiciliu e cea mai buna masura in acest context.
    • -1 (11 voturi)    
      aveți dreptate (Miercuri, 15 aprilie 2020, 21:37)

      di livio [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      cre că asta-i prima măsură echilibrată luată de guvern...da îs mulți isterici p-aici...dac-ar reduce și amenzile alea, îs pt salarii de Germania, absurd...fusei azi în oraș, toată lumea avea mască, deși cre că nu-s obligatorii peste tot...oamenii nu-s iresponsabili, nu-și riscă sănătatea
    • +1 (11 voturi)    
      mai putin riscant (Miercuri, 15 aprilie 2020, 22:10)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Subscriu.

      Oricum nu puteau fi carantinati institutional sute de mii de oameni deodata. Ar fi facut mai mult rau decat bine.
    • +2 (12 voturi)    
      Germania (Miercuri, 15 aprilie 2020, 23:26)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Tot aud asa: vezi Germania, Suedia, Olanda!. Mai oameni buni aici e Romania! la vreo 200 de ani cel putin de civilizatie in urma!
  • +4 (20 voturi)    
    Criminalilor! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 22:04)

    Petreanu Viorel [anonim]

    Asta e genocid cu premeditare, criminalilor!
    Ciuma galbena a lovit Romania!
  • 0 (0 voturi)    
    acum sa vezi zvarcoliri (Vineri, 17 aprilie 2020, 1:06)

    hanu [utilizator]

    pe rumanii shcolitzi pe feisbuc.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu mai e de actualitate stirea! (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:21)

    Mihai Vls [anonim]

    S-a modificat! S-a specificat ieri, ca cei din diaspora, ce vor veni acasa, vor sta tot in Carantina Institutionalizata, in Centrele de Carantina si nu la domiciliu!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by