Toate spitalele din România se confruntă în aceste zile cu lipsuri de produse medicale, fie că vorbim de mănuși sau combinezoane de protecție, fie că discutăm de măști de protecție, dezinfectant, săpun lichid sau chiar apă. În același timp, numeroase ONG-uri depun eforturi considerabile în a aduna și dona astfel de produse. O platformă realizată de către think tank-ul digital MAD Intelligence reunește nevoile cuantificate din spitale, conform raportărilor ONG-urilor, dar oferă și altor asociații interesate posibilitatea să raporteze alte nevoi constatate sau să ofere, la rândul lor, produse spre a fi donate.

Harta - necesarul de produse medicale din spitalele din RomâniaFoto: Captura de ecran

MAD Intelligence, un think tank digital din România a lansat o platformă pentru ONG-urile implicate în lupta împotriva COVID-19 din aceste zile și care centralizează nevoile de produse medicale din spitalele din județele României, cât și produse de donat către unitățile medicale.

„Pe hartă avem informații care provin până acum de la câteva ONG-uri. Alte ONG-uri care intră spun și ele din ce județ sunt, ce nevoi au consemnate sau ce au de donat. Asta este intenția noastră: să încercăm să ajutăm ONG-urile să-și coreleze informațiile și cu alții. Ei scriu în formular necesarul, dar au și posibilitatea de asemenea să scrie și ce nevoi au reușit să acopere sau ce oferă”, a explicat pentru HotNews.ro Antonio Amuza, cadru didactic la Universitatea din București, Facultatea de Sociologie, co-partener la MAD Intelligence și cercetător sociolog la Institutul Român pentru Evaluare și Strategie.

„Pot pe de-o parte să spună „Am aflat că în Sectorul 1 din București sunt necesare 100.000 de măști”, după care același ONG poate veni și spune „Eu pot acoperi 50.000 din produsul respectiv”. Noi în spate putem să facem calculul respectiv să dăm o raportare zilnică. Cine are doar de dat ceva poate folosi formularul doar pentru a oferi, iar la nevoi să treacă 0. Noi am vorbit și cu ONG-urile în sensul în care să le dăm și un newsletter zilnic cu stadiul”, a mai explicat Amuza.

Potrivit acestuia, cu cât soluția asta ar ajunge la mai multe ONG-uri, cu atât mai multe informații s-ar corela și ar intra în contact mai ușor unii cu alții.

NOTĂ: Harta de mai jos afișează pe județe nevoile de produse după cum selectează utilizatorul din tabelul de dedesubt. / Mai jos există formularul destinat ONG-urilor care doresc să raporteze ce nevoi de produse medicale au consemnate sau ce pot oferi la rândul lor.