Doctorii și personalul medical care lucrează cu pacienți Covid-19 ar putea primi un bonus lunar de 500 de euro UPDATE

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 2 aprilie 2020, 16:59 Actualitate | Coronavirus


Klaus Iohannis
Foto: Administrația Prezidențială
Președintele Klaus Iohannis a anunțat joi că a cerut Guvernului să identifice fonduri europene pentru a putea plăti un bonus lunar de 500 de euro pentru doctorii și personalul medical care lucrează cu pacienți Covid-19.

„Deci, am solicitat astăzi Guvernului să identifice fonduri europene suficiente pentru a putea plăti un bonus lunar medicilor și personalului medical care lucrează cu pacienți COVID. Și vorbesc aici despre un bonus consistent, de câteva sute de euro pe lună. Cred că o sumă de 500 de euro pe lună pentru medicii și personalul medical care lucrează cu pacienți COVID ar fi un bonus onorabil. Am promisiuni din Guvern, am vorbit cu Premierul Orban, cu ministrul Fondurilor Europene, am promisiuni că în foarte puțin timp vor veni cu soluții foarte concrete”, a afirmat șeful statului.

Spitalul din Suceava, militarizat



În ceea ce privește situația spitalului din Suceava, secretarul de stat Ionel Oprea, medic militar, are sarcina de a-l repune în funcțiune și va asigura în perioada următoare „conducerea operativă a spitalului”. „Este corect, este oportun și este necesar să se introducă proceduri militare, deci militarizarea spitalului, pentru a reveni foarte rapid la normalitate”, a afirmat Iohannis, după o videoconferință cu premierul Ludovic Orban, ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, prefectul județului Suceava, Alexandru Moldovan, și reprezentanți ai instituțiilor locale din județ.

Potrivit președintelui, în acest moment în spital au fost deja livrate 5.000 de combinezoane pentru medici și personalul medical, 20.000 de măști de protecție, de mănuși, inclusiv medicamente specifice pentru bolnavii de COVID, care „trebuie puse urgent la dispoziția personalului medical”.

De asemenea, se va face „o dezinfecție profundă și în spital, și posibil și în oraș”, lucru de care se va ocupa „o echipă specială de dezinfecție, care va veni din Dorohoi”.

Apelul lui Iohannis către medici: Reveniți, vă rog, la serviciu! Preluați bolnavii, respectați procedurile! Ne bazăm pe voi!


O altă prioritate anunțată de Klaus Iohannis: testarea urgentă a personalului medical și încă un aparat de testare, care va fi pus la dispoziție în timpul cel mai scurt.

„Deci, medicamente sunt, material de protecție este, proceduri sunt, conducere este. Resursa umană există, există în spitalul din Suceava, și mă adresez în mod expres și special medicilor și personalului medical din spitalul Suceava: reveniți, vă rog, la serviciu! Preluați bolnavii, respectați procedurile! Ne bazăm pe voi! Am mai spus-o și am să o mai repet: medicii, personalul medical, sunt în prima linie de apărare împotriva acestei epidemii. Este nevoie de voi!”, a subliniat Klaus Iohannis.

Nu se întrerupe aprovizionarea în Suceava



Președintele a precizat că „nu se va întrerupe în niciun fel aprovizionarea municipiului Suceava și a comunelor din jur” iar economia din zonă, atât cât funcționează, trebuie să meargă mai departe.

Iohannis a avertizat că în săptămânile următoare ne vom confrunta cu „situații complicate în Suceava, dar, cu siguranță, așa ne spun experții, specialiștii, și în alte zone” și a cerut forțelor de ordine să intervină „rapid, ferm - politicos, dar ferm” iar „acolo unde există persoane care nu au înțeles care este miza acestor măsuri”.

„Încă o dată, aceste măsuri s-au luat pentru protejarea sănătății sucevenilor și pentru îngrădirea răspândirii virusului. Fiți clari, fermi, faceți ordine, țineți ordine, sucevenii sunt oameni care doresc să meargă lucrurile înainte”, a mai spus Klaus Iohannis.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















16702 vizualizari

  • +3 (29 voturi)    
    In curand nu vom mai avea buget. (Joi, 2 aprilie 2020, 17:05)

    Amad [utilizator]

    Vom munci doar pentru stat.
    • +3 (11 voturi)    
      COvid19 e o capcana (Joi, 2 aprilie 2020, 20:57)

      TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Amad

      Iar D-l Presedinte a picat in ea. Ca de altfel si toate statele Europene cu mici exceptii unde viata decurge cat de cat normal
      Covid 19 nu omoara populatia sanatoasa atat cat omoara starea de urgenta si bolile existente
      Populatia infometata si fara job il va linsa pe cei de la Cotroceni si de la Guvern/..
      • +2 (2 voturi)    
        500 E înseamnă creștere de 1.14 ori a salariului! (Vineri, 3 aprilie 2020, 1:51)

        simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

        Creșterea total nejustificata a salariilor pentru medici și asistente, din martie 2018, i-a făcut pe aceștia extrem de bogați pe total nemerit deoarece majoritatea sunt figuranți care nu au ajutat niciodată pe nimeni cu nimic, ba mai mult încurcă. Ei nu au nici o inclinație reala spre medicina făcând facultatea sau alte școli medicale ca asa au vrut părintii lor, multi din ei doctori sau personal medical.

        Pe de alta parte, nu cred ca medicii vor fi mulțumiți cu cei 500 Euro suplimentari. Suma aceasta poate stimula doar brancardierii, infirmierele și poate pe unele asistente. La 3500 Euro cât era netul unui doctor de la UPU (înainte de coronavirus) eu nu îl vad pe acesta mai motivat cu 4000 Euro adică dacă ii creste venitul de 1.14 ori în condiții de pericol crescut din cauza Covid-19!

        Inca ceva: Sporurile nu se pot cumula. Personalul medical are deja sporuri.

        Citat: "Președintele Klaus Iohannis a anunțat joi că a cerut Guvernului să identifice fonduri europene pentru a putea plăti un bonus lunar de 500 de euro pentru doctorii și personalul medical care lucrează cu pacienți Covid-19."
  • +10 (26 voturi)    
    Nu-i rau...20% dintr-o pensie speciala (Joi, 2 aprilie 2020, 17:05)

    rov [utilizator]

    celor care se sacrifica sa-i tina in viata pe sclavii ce le platesc pensiile speciale...
    • -4 (32 voturi)    
      Cei 500 (Joi, 2 aprilie 2020, 17:58)

      Necorsepondentu [utilizator] i-a raspuns lui rov

      Si ceausescu a mai da 100 de lei inainte sa fie fugarit. Astia dau cinci sute. De ce, nu sunt in stare sa fuga destul de repede?
      • -2 (6 voturi)    
        100 lei=4 dolari (Joi, 2 aprilie 2020, 19:55)

        marcus61 [utilizator] i-a raspuns lui Necorsepondentu

        Cam atat era atunci. Daca am fi primit 500x4= 2000 lei, sa zicem, cine stie poate ne placea comunismul.
        Numai ca nu prea aveam ce sa cumparam nici cu cei 2000 pe care ii primeam in mod obisnuit. Sa nu mai vorbim de libertate.
    • +9 (15 voturi)    
      Uitati logica (Joi, 2 aprilie 2020, 18:58)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui rov

      Medicilor, pentru ca fac sau pentru a face acum un efort li se da 500 EUR/luna. Este OK din parte a mea, merita!
      DAR....
      dar medicilor nu le se acorda pensie speciala. Li se dau mai multi bani cat timp muncesc si numai celor care muncesc mai mult, nu TUTUROR medicilor. Cand criza se va incheia, adio 500 EUR/luna, nema pensii speciale. Si asa este logic: sa se plateasca efortul suplimentar si numai acei angajati care fac aceste eforturi.

      Sa revenim la bugetari: judecatorii, de exemplu. Presupunem ca munca lor este grea, periculoasa, etc Atunci sa li se dea (si lor chiar li se da) salarii mai mari cat timp presteaza acea munca. Dar cand se termina munca, gata banii, pensii pe contributii ca si medicilor de altfel. Grefierii atarna si ei pe langa judecatori. De ce? Sa nu mai vorbum de angajatii din politie, armata, servicii. Au munci periculoase, insa bani multi si sporuri au si cei din birouri, nu doar cei care umbla dupa criminali, spioni sau se duc in Afganistan. De ce ? Apoi, cand ies la pensie, de ce au pensii speciale? De ce nu dupa contributii ?
      Parlamentarii, soferii lor, primarii, ce sa mai vorbim, ca mi-e greata deja...
      • +5 (13 voturi)    
        Ciudat e ca doar medicii dau bir cu fugitii (Joi, 2 aprilie 2020, 19:24)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

        Dar vanzatorii, tir-istii, politia, armata si altii la fel de vitali si la fel de expusi avand in vedere fluxul de persoane ce le trece pe sub nas... sa stea si sa venereze drama medicilor pe net si la tv, pe bani mai putini.
        • -1 (5 voturi)    
          fals (Joi, 2 aprilie 2020, 23:31)

          hemostatic [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          nu e adevarat
          medicii si asistentele sunt mai expusi riscului de infectie, si in special de infectie mortala, fata de alte categorii profesionale
        • +1 (1 vot)    
          Doctorii stiu carte (Vineri, 3 aprilie 2020, 10:03)

          CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Si isi mai gasesc de lucru prin Germania, Franta, Iatlia. Cine nu are nevoie de doctori azi?
          Dar militiannul care nu stie decat sa dea cu gaze in propriul popor, unde-si gaseste el de lucru? La vreun dictator din Afrca, poate.
  • -6 (30 voturi)    
    Presedintele cel bun si ministrul cel rau (Joi, 2 aprilie 2020, 17:08)

    justin puscasu [utilizator]

    Johanis vine cu zaharelul.
    urmeaza, peste cateva zile, Vela cu jandarmii.
  • -8 (28 voturi)    
    A la Ceausesccu (Joi, 2 aprilie 2020, 17:11)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    s-a apucat sa dea indicatii. Limbaj de lemn, gargara, reteta de la Grivco. Penibil. el si „guvernul lui” de incompetenti ciolanari pe care i-a durut in *** de epidemia care venea in vreme ce ei faceau circ cu anticipatele.
  • -8 (26 voturi)    
    A promis 100 de lei (Joi, 2 aprilie 2020, 17:13)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Reteta cunoscuta.
    • -2 (4 voturi)    
      Preferi moartea? (Joi, 2 aprilie 2020, 20:03)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Acum este vorba de viață și de moarte.
  • +9 (25 voturi)    
    si cei care refuza sa lucreze? (Joi, 2 aprilie 2020, 17:14)

    cici balerina [utilizator]

    Pe ei cum ii premiati?
    Cu un concediu platit pana trece pandemia sau cu ajutor de somaj pentru recalificare intr-o noua profesie?
    • -3 (15 voturi)    
      Tu chiar esti tampit? (Joi, 2 aprilie 2020, 18:44)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui cici balerina

      A cerut vreun medic bani in plus acum? Nu vezi ca ei vor sa fie protejati si politrucii le intind bani in loc de materiale, medicamente, teste, siguranta pentru ei si familii? ( ah, da intrebarea era si pentru votanti)
      • -1 (9 voturi)    
        zxzxzxz (Joi, 2 aprilie 2020, 22:18)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

        DA ! VOR SA-i compromită pe medici in fața publicului !. Asta vor ! Nu despre bani e vorba acum ! Despre faptul că nu poți trimite un soldat fără pușcă pe linia intai ! Si ultimul plutonier major stie asta ! După ce ai asmuțat toți... cîinii de pază ai coruptiei aspupra medicilor acum pui militarii plătiți cu bani grei să ofere flori insultatelor infirmiere de la GALAȚI ! Hai, că-i fain !!
  • -3 (21 voturi)    
    100 de lei la salariu (Joi, 2 aprilie 2020, 17:18)

    VaseaV [utilizator]

    a mai zis unu' asa si uita-te inapoi sa vezi ce s-a ajuns de el . Doctorii, politistii, profesorii si chiar politicienii trebuie a isi recucereasca locul lor in societate. Din cauza clasei politici si apucaturilor lor de clanuri de interlopi, toata scietatea are alte valori care nu sunt compatibile cu o societate responsabila. Oamenii incearca sa se faca si sa fure unii de la altii si sa fie responsabili doar pentru ceea ce le pasa, inclusiv doctorii. Responsabilitatea docotorilor in aceasta societata otravita este sa aibe grija de ei pentru familie si apropiati si nu de societata, pentru ca reprezentatii societatii, adica politicienii asta arata prin puterea exemplului, motiv pentru care in Romania nu exista voluntariat.
  • -1 (17 voturi)    
    si ceasca (Joi, 2 aprilie 2020, 17:22)

    DiDiRo [utilizator]

    a sfarsit-o tot dupa un bonus, e drept in lei nu in euro ca nu intrasem in Europa.
  • +17 (21 voturi)    
    //// (Joi, 2 aprilie 2020, 17:22)

    GemstonePig [utilizator]

    Pai bine bre,cand le-au marit la cer salariile nu era pentru ca lucrau in mediu periculos?! iata ca a aparut si mediul periculos.Maine o sa le maresti cu 1000 euro politistilor militarilor si paznicilor zisi politisti locali
  • +13 (23 voturi)    
    Aloooooooooo? (Joi, 2 aprilie 2020, 17:25)

    floriniulian [utilizator]

    Cand ai de gand dl.Presedinte sa denunti inechitatea pensiilor si a salariilor nesmtite din statul mafioto-securist bugetar ca incepi sa ne plictisesti cu conferintele astea de 2 bani?
    As vrea sa stiu rezultatele si riscurile acestui sistem mafiot format din cei de la SRI/PARCHET/IPJ/ANI/TRIBUNALE/DIICOT,etc pentru care sunt platiti cu salarii colosale si pensiile speciale?
    Pentru ce primesc aceste aberatii de privilegii in conditiile in care tocmai din cauza lor aceasta tara este parf si pulbere?

    Umblati cu spagi la doctori?

    Cand aveti de gand sa faceti reforma in tara asta care e in faliment?

    Nu e momentul acum?
    • 0 (4 voturi)    
      asta e floricica (Joi, 2 aprilie 2020, 18:18)

      Spartacus37 [utilizator] i-a raspuns lui floriniulian

      Relax, 500 de euro pt un vraci sunt bani de seminte...
      • +3 (5 voturi)    
        vorbeste lumea ... (Joi, 2 aprilie 2020, 19:32)

        nu conteaza cine zice [utilizator] i-a raspuns lui Spartacus37

        am avut un cos infectat pe spate. am ajuns la un centru medical cu plata. o anestezie locala, incizat si trei bandajari la cate trei zile diferenta=total 400 lei cash. domnu' doctor dadea indicatii prin telefon la complicatii la o operatie de-a dumnealui care nu avusese rezultatele scontate si cei ramasi sa se descurce il solicitau. la mine doar a incizat doua secunde, dadea cu penseta cu dezinfectant si atat. maxim 4 minute la fiecare sedinta. tot restu' il facea asistenta, care-i explica tare si retete de bomboane facute in casa. pentru veniturile locului, suma e foarte mare si castigata de ambii extrem de usor. sa le dam si mai mult ...???
        • -1 (3 voturi)    
          tot lacomia (Joi, 2 aprilie 2020, 20:36)

          Spartacus37 [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza cine zice

          Da, nu vezi ca nu se mai satura javrele? Sunt la fel de prosti si de lacomi ca si puliticienii - au impresia ca merg cu averea de furat in mormant! Lacomi si prosti de put!
    • +1 (5 voturi)    
      . (Joi, 2 aprilie 2020, 18:58)

      Burebista cel Antic [anonim] i-a raspuns lui floriniulian

      Cel care arunca acuze este el insusi vinovat :)
      E frumos sa stai acasa si sa zaci acum. Nu-i asa?
  • 0 (18 voturi)    
    ramaneti linistiti la locurile voastre (Joi, 2 aprilie 2020, 17:26)

    mmmircea [utilizator]

    Am hotarat ca de la in-tai ian-uarie ca salariile sa creasca cu 100 lei...Rusinos, atat intelege omul, si atat respect are pentru viata, respectiv sanatate. N-ai ce sa ceri de unde nu e.
    • -1 (1 vot)    
      Spui,dar nu faci. (Joi, 2 aprilie 2020, 20:06)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Rămâi liniștit.Mâine-i poate prea târziu să gândești.Sper să nu-ți fie așa de rău și să poți relata cum te simți.
  • -1 (17 voturi)    
    In sfarsit (Joi, 2 aprilie 2020, 17:29)

    Luk [utilizator]

    S-a gandit unul ca morcovul din fata e mai util decat batul de la spate. Ma mir.
  • +15 (19 voturi)    
    Nu ii poti condamna, dar au fost complici (Joi, 2 aprilie 2020, 17:33)

    CezarN [utilizator]

    Nu-i poti condamna pe medici ca refuza sa-si puna viata in pericol fara cele mai elementare masuri de protectie si pentru un sistem care nu i-a respectat si, cel mai probabil, nu-i va respecta.
    Insa ar trebui sa-si asume si ei partea lor de vina din acest dezastru. Multi dintre ei au pus umarul la dezastru iar ceilalti au tacut complice la coruptia, risipa de bani si contractele trucate ale caror pagini sunt acuma paginile acestei cumplite piese de teatru a dezastrului si absurdului care se joaca sub ochii nostri neputinciosi.
    • +2 (4 voturi)    
      . (Joi, 2 aprilie 2020, 19:03)

      Burebista cel Antic [anonim] i-a raspuns lui CezarN

      Ba poti! Esti liber sa faci ce vrei (inca!)
      Au depus un juramant :) Sau acum ideea de "juramant" are doar un caracter informativ si formal ?
      Pai pe ideea asta pot sa garantez si sa zic ca medicii care refuza sa-si puna viata in pericol sunt medicii care au terminat facultatea cu 5 si 6 si care au intrat pe pile :)
      Dovedeste contrariul fara a te rezuma la experientele personale :)
      • +3 (5 voturi)    
        :)) (Joi, 2 aprilie 2020, 20:10)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Burebista cel Antic

        Juramantul lui Hippocrate este ceva simbolic si este mai mult despre cum sa-ti exerciti arta, nu daca sa o faci sau nu.
        Si am atins cuvantul critic: ARTA. Acest juramant vine din vremuri antice cand medicina era o ARTA, se baza mult pe flerul si intuitia medicului, pe experienta si cunostintele lui, pe capacitatea lui de a "imporoviza". De aceea erau putini medici adevarati si, putini fiind, erau respectati.

        Acum, medicina tinde sa devina o stiinta destul de exacta, cu analize complete, cu algoritmi ulteriori de diagnosticare, asa incat in curand majoritatea diagnosticelor se vor pune de catre un calculator iar de operat te va putea opera si un medic de la 2000 Km departare. S-a dus arta, traiasca stiinta. Traiasca infomedicina. Medici nu mai sunt niste artisti, nu mai sunt niste semizei, au ajuns operatori la calculator si buni meseriasi care isi dau cu parerea pe langa un program de inteligenta artificiala. Ce juraminte, ce legaturi? Si chiar asa sa fie, o stii pe aia cu "pana ce moartea ne va desparti"? Ei bine se aplica si aici, la relatia medic-pacient. :)

        Si, da, fata de standardele din alte vremuri, toti medicii de azi au terminat cu 5 si cu 6. Acum 30 de ani aceste note nu erau la medicina, ori aveai 9 sau 10, ori aveai 4. Nici nu isi au rostul, dealtfel. Ce inseama un chirurg de nota 6, de exemplu? Sau un psihiatru? Daca ala de 10 mai da rateuri si omoara sau innebuneste pacientii, ce face ala de 5 sau 6?
        In curand google sau telefonul tau iti vor pune diagnostice mai precise decat 90% dintre medici. Si atunci unde crezi tu ca se indreapta profesia asta si practicantii ei?
  • +10 (12 voturi)    
    Mia bine... (Joi, 2 aprilie 2020, 17:35)

    grongobar [utilizator]

    ...ar aduce echipamentele de care au nevoie.Astia 500 de euro teoretici nu ar face decat sa creasca antipatia oamenilor fata de personalul medical.Nu salarizarea e problema ci dotarile.
    • +1 (1 vot)    
      Pai.. (Vineri, 3 aprilie 2020, 15:35)

      justin puscasu [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

      poate asta vor. Sa creeze un curent favorabil ideii de a militariza toate spitalele cu o noua ordonanta.
      "V-am marit salariile, v-am dat sporuri, tot nu vreti sa munciti. Ia luati de aici un colonel care sa va conduca!"
  • +10 (14 voturi)    
    Bonus 500 de euro (Joi, 2 aprilie 2020, 17:38)

    spirache [utilizator]

    Saracu' Iohannis :))) Pai 500 de euro alde domn profesor și domn doctor și doamna doctor da la frizer sa le tundă cățelul și manichiuristei sa le facă unghiile. Aud că medicii de MS nu mai vor să conducă și să coordoneze treabă la Suceava, și aduce Orban medici militari că ăștia nu pot demisiona, nu pot comenta ordinele.#mediciimilitarinusuntpitziponci
  • +12 (22 voturi)    
    Domnule Presedinte (Joi, 2 aprilie 2020, 17:41)

    KostasP [utilizator]

    Poate cauza plecarii medicilor e cu totul alta. V-ati asigurat ca halatele alea de unica folosinta au si buzunare?
    • +6 (8 voturi)    
      Bravo (Joi, 2 aprilie 2020, 18:20)

      Spartacus37 [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      Excelent, bine zis.
    • -1 (7 voturi)    
      nu e acelasi... (Joi, 2 aprilie 2020, 20:05)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      papagal care in toamna anului trecut a laudat managementul spitalului din suceava si i a decorat dupa "vizita de lucru" ????...un escroc ca toate ja-rele din politica...
  • -5 (7 voturi)    
    o idee foarte buna dar sa inceapa acum (Joi, 2 aprilie 2020, 17:47)

    cugetatorul [utilizator]

    ar trebui guvernul sa inceapa deja sa implementeze si cu fondurile europene sa vina din urma; in plus, in acelea din spitalele noastre care nu sunt dotate cu echipamente de protectie de calitate/suficiente pentru personalul medical, personalul medical nu ar trebui sa fie obligat sa lucreze cu pacientii covid19 sub amenintarea suspendarii dreptului de practica; sa se creeze cadrul ca sa fie detasat personal medical din alte parti dintre aceia care vor sa-si asume riscuri in schimbul bunusului de 500 Euro in plus lunar; asa se duc si soldatii in teatrele de razboi, riscul este oarecum echivalent...
  • +17 (21 voturi)    
    Mai bine dati-le mai mult (Joi, 2 aprilie 2020, 17:48)

    Leo55 [utilizator]

    lu' Dorneanu et compania din sistemul justitiar ca tare mult risca si trudesc pt numai vreo 10000 de euro pe luna (ma rog media e numai pe la vreo 5000) si de tratat ne-or trata grefierii ca si ei au sporuri si "speciale"!
    Lui Dorneanu este neconstitutional sa-i taiati "specialele" ca tare mult s-a sacrificat pt tara saracul!
    Bataie de joc mai oameni buni, asta e tara asta!
  • -5 (9 voturi)    
    . (Joi, 2 aprilie 2020, 17:52)

    Mihai Panet [anonim]

    Sincer, eu le-as da si dublu.
  • +11 (15 voturi)    
    Sa vedem daca ajuta la ceva... (Joi, 2 aprilie 2020, 17:53)

    YorkshireTerrier [utilizator]

    Salariile erau deja bunicele.
    Date salarizare medici 2019:

    În unitățile clinice, un medic primar câștigă, potrivit documentului publicat pe site-ul SUUB, 16.346 lei (gradație 5) reprezentând baza, iar 2.452 lei reprezintă suma pentru diferite reglementări (echivalentul a 15% din baza)

    La cursul de anul trecut 1 euro = 4,5 lei sa calculam:
    16346 + 2452 = 18798 lei / 4,5 = 4177,33 euro

    Asta e fara garzi plus consultatii private, etc.
    Mai pot sa apara diverse sporuri, dar nu vreau sa ma bag in detalii. Chiar daca unii au salarii mai mici, peste ele se adauga sporuri grase, mai ales la ATI, UPU, SMURD si nu numai.
    Ca nu toata lumea ia banii astia e adevarat, dar sa nu aud ca va plangeti de salarii. Chiar si tinereii ajung la vreo 2000 euro dupa rezidentiat.
    Pe sumele astea... in Romania... fara comentarii.

    Informatii disponibile la:
    https://medijobs.ro/blog/salariile-medicilor-si-ale-asistentelor-in-2019
    • +4 (10 voturi)    
      Lacomia (Joi, 2 aprilie 2020, 18:24)

      Spartacus37 [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

      Si ce, ai impresia ca sunt multumiti? La cat au copiat ei in facultate?
    • +3 (9 voturi)    
      Spagile nu le pui la socoteala? (Joi, 2 aprilie 2020, 18:39)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

      . Daca spaga nu e , nimic u e !
    • +5 (9 voturi)    
      :) (Joi, 2 aprilie 2020, 19:05)

      Burebista cel Antic [anonim] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

      Un salariu de 16k+ de lei in Romania nu este bunicel... Este chiar fabulos !
    • -1 (5 voturi)    
      Ca sa te luminez (Joi, 2 aprilie 2020, 21:31)

      Kornell [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

      medic primar, categoria 5 (maxima) + doctorat, + sporuri de spital de urgenta = aprx 125000. Reprezinta SUMA MAXIMA pe care o poate lua un medic, fara sporuri suplimentare. Ce prezinti tu este un salariu de UPU/ATI care au sporuri de 50-75% sau de anatomie patologica unde sporurile sunt de 100%. Vi se pare mult? mergeti si voi si invatati, nu din spatele tastaturilor. Pt restul datelor - MINTI cu nerusinare fata de ceea ce citezi in medijobs
      In Fr cand lucram aveam atata ca specialist, fara garzi - si am veni inapoi, gandindu-ma ca poate... Cat despre garzi, sunt platite la salariul din 2017, inainte de marire deci 40% - incorect dar asta primim. Adauga faptul ca ultima marire de leafa la medici inainte de 2018 fusese IN 2009!!!!
      • +1 (5 voturi)    
        Vrei mai multe exemple? (Vineri, 3 aprilie 2020, 1:44)

        YorkshireTerrier [utilizator] i-a raspuns lui Kornell

        Marirea salariala din 1 Martie 2018:
        (intre timp au mai crescut salariile)

        http://www.ms.ro/2018/02/08/in-urma-aplicarii-noii-legi-a-salarizarii-salariile-personalului-medical-vor-inregistra-cresteri-semnificative/

        – medic primar, anatomie patologică şi medicină legală: 20.234 lei
        – medic primar, unităţi sanitare neclinice: 15.254 lei
        Acestea sunt salarii de baza brute, adica impozabile. (Ghinion, platesc impozit si doctorii!)

        Iata si un salariu de baza NET exemplificat de minister:
        – medic primar, unităţi sanitare clinice: 9.106 lei, la care se adauga sporurile, garzile si contravaloarea indemnizatiei de hrana.

        Sunt salarii bunicele, asa cum am spus eufemistic si in postarea care te-a scandalizat.
        Unde mint cher docteur?
        Poate ai remarcat ca n-am sugerat nicaieri existenta unor foloase ilicite, asa cum fac alti comentatori. Nu fac asta pentru ca stiu ca nu toti doctorii sunt spagari, deci n-ar fi corect sa spun asta. Unii chiar isi merita bani, dar nu toti!
        Dar cher docteur, de ce nu vrei sa recunosti ca salariile sunt bune si foarte bune in sistem?

        P.S. Am cautat si am salvat mai multe pagini de internet si grile de salarizare. Exista surse nenumarate de informare. E putin jenant sa strigi ca altul minte camd informatia e publica.
        Repet: grila asta e din martie 2018 si intre timp salariile au mai crescut putin. De unde vine vaicareala asta si mai ales de unde vine tupeul?
    • +1 (5 voturi)    
      Voi nu sunteti normali. (Joi, 2 aprilie 2020, 21:51)

      Mirobo [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

      Eu va spun ca un medic primar are net 11k.Daca face si garzi alea sunt platite la salariul de dinaintea majorarii salariale adica la 5k brut.Si nu e vechime in munca garda.Bai oamenilor personalul medical e prezent dar nu e prezent!!! V-ar conveni să munciti noaptea dar sa nu fie vechime? Pai e corect sa ne jucam de-a salarizarea?Sunt medicii atat de prosti?Asta cu 18.798 nu zic ca nu e reala dar nu e reprezentativa.Iar salarizarea asta e de 2 ani.Asa ca lasati-o mai moale poate nu pleaca toti din tara sa ne tratam la vraci!
      • +1 (3 voturi)    
        11k NET e rau? Mizerabil salariu! (Vineri, 3 aprilie 2020, 2:26)

        YorkshireTerrier [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

        Ar trebui sa le plangem pe umar sau ce sugerezi?
        Mai ales celor care demisioneaza acum, nu?
        Unul care are 2300 euro si fuge, va reveni la treaba pentru 2800 euro? Nu cred ca o va face nici pentru bani si nici pentru ca isi va descoperi constiinta profesionala. Daca se va intoarce probabil o va face din cauza altei frici. Aici nu vorbim despre niste viteji, tocmai au dovedit ca nu sunt.
  • +3 (11 voturi)    
    hahaha!!!!!!!!!! (Joi, 2 aprilie 2020, 17:56)

    exilatul [utilizator]

    """"„Deci, medicamente sunt, material de protecție este, proceduri sunt, conducere este. """...asa e, aveti tot ce va trebuie sa continuati ....scufundarea....inca putin si o sa aveti ce meritati.... mlastina nu are fund....
  • +3 (9 voturi)    
    Modalitatea? (Joi, 2 aprilie 2020, 18:24)

    Uskaat2004 [utilizator]

    Si cum primesc bonusul? Il ducem in plic?
  • +1 (7 voturi)    
    Bani pt. medicii covid si materiale sanitare (Joi, 2 aprilie 2020, 18:34)

    bal71 [utilizator]

    Foarte buna idee de a rasplati munca celor care lucreaza in totalitate in prima linie de front impotriva covid19 cu 500 euro.
    Banii nu sunt o problema, multi mari infractori prinsi(ce au furat statul roman) si care au o sentinta definitiva data de justitia romana, nu au platit paguba(desi in sentinta definitiva se precizeaza clar ce si cat trebuie sa recupereze statul roman, in bani de la infractori). Sunt multi fosti puscariasi in aceasta restanta.
    Un singur exemplu: Dan Voiculescu patronul latrina3(antena3) are de platit cam 40.000.000 euro, cu acesti bani poate fi platit suplimentul de 500 euro pe intreaga perioada a epidemiei a luptatorilor prima linie de front covid.
    De asemenea este de amendat si cercetat un oarecare CHIREAC vierme obraznic, bandit media ce impute cu duhoarea ticalosiei spatiul media latrina3. Si cum spuneam mai sunt o multime ca varanul securistofuracios.
    Pacat ca nu se poate da o ordonanta militara , ca aceste gunoaie ce omoara se 25 de ani populimea, sa fie duse la Targoviste.
    Ok fara pedeapsa capitala, ca suntem europeni, da ma intreb ei(marii infractori, moguli, baroni locali, etc) de ce ne omoara?(un singur exemplu de actualitate: sistemul sanitar facut sfaiter)
  • -1 (9 voturi)    
    Oamenii astia au cap dau dovleci? (Joi, 2 aprilie 2020, 18:42)

    Marionette [utilizator]

    Nu a zis nici un doctor ca-si da demisia pentru ca nu are el mai multi bani. Isi da demisia pentru ca el si familia sa sunt expusi idioteste, prosteste, inutil bolii, fara teste si fara echipamente de protectie?
    Solutia? Sa crestem salariile! Adica muriti ca prostii in continuare, voi, copiii vostri, mai ales parintii si bunicii dar va dam 500 Euro!
    E revoltator.
    Bai oameni buni discutati cu ei! Cautati solutii cu ei! Desfiintati nenorocirile alea de DSP! Spre exemplu: uite, suntem disperati, vrem sa va dam si 500 de euro in plus, dar nu avem cum sa facem rost de materiale. Pai hai sa facem camere separate pentru medici si pacienti si pacientii sa se autotrateze! Medicul sa-i dea indicatii si sa primeasca date. Cautati solutii inteligente, poate ce-am spus eu e o cretinatate, dar nu marsati pe uciderea prosteasca si inutila fara materiale de protectie a medicilor!
  • +4 (6 voturi)    
    Degeaba dar bani daca nu dai protectie (Joi, 2 aprilie 2020, 19:22)

    Doru1963 [utilizator]

    1. 'ar putea'.
    Ce gargara de 2 bani!

    2. Daca exista riscul real si mare sa mori, nu se merita nici 1 milion de EUR pe luna.

    3. De ce Iohanis nu cere mai degraba sa se "identifice" metode sa ajunga echipament de protectie la toti medicii.

    Medicii pleaca din cauza pericolului si pentru ca au fost lasati de isbeliste de stat fara dotarile care sa-i protejeze.
  • +2 (4 voturi)    
    Presedintele si Guvernul ,,liberal" (Joi, 2 aprilie 2020, 19:26)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    Oficializeaza spaga !
    Ce mentalitate ii aceasta, sa le dai in plus pt. ca isi fac meseria ? Nu ne vom schimba niciodata.
    Guvernul ar fi trebuit sa ia masuri drastice impotriva celor care isi parasesc posturile in timpul programului, cazul de la Orastie, cat si impotriva celor care isi iau concediu acum sau isi dau demisia, ar trebui sa li se retraga licentele.
  • -1 (5 voturi)    
    500 Euro? LOL (Joi, 2 aprilie 2020, 19:31)

    farty [utilizator]

    Asta e o munca de cel putin 5000 Euro (si aia putini), deci, hai sa fim seriosi.
  • +1 (5 voturi)    
    Sa stabilit pretul vietii=500 euro (Joi, 2 aprilie 2020, 19:32)

    nevada [utilizator]

    Jenant! Cum poate sa scoata pe gura asa ceva? Atata i-a trecut prin cap, lui sau poate altuia. Daca isi amintea ca a mai fost unul care ne-a aruncat 100 lei, mai bine isi musca limba! Parca retardatii aceia care au aruncat cu dezinfectant cu clor pe usa asistentei nu m-au revoltat mai mult!
  • +3 (7 voturi)    
    500 euro (Joi, 2 aprilie 2020, 19:42)

    Adi72 [utilizator]

    Un gest "frumos" care se numeste "MITA INSTITUTIONALIZATA"!
  • +8 (10 voturi)    
    Mi-e jena de jena lor ! Ieri le luau dreptul de (Joi, 2 aprilie 2020, 19:44)

    deval [utilizator]

    practica si azi ii premiaza !!
    Mi-e jena de asemenea guvernanti dar si de dezertori !!
    De nosocomialele care sunt in toate spitatele de peste 30 de ani, nu le-a fost frica, nici sa nu le raporteze, nu le-a fost frica, nici ca mor oameni din cauza lor !!
  • +6 (6 voturi)    
    Nu știu ce să zic, dar, (Joi, 2 aprilie 2020, 19:52)

    comentatordiletant [utilizator]

    în afara celor știute/dezbătute (lipsurile ca circumstanțe atenuante pentru dezertare, jurământul lui Hipocrat care o exclude):
    1) Se creează un precedent periculos - mi-aș dori să nu ne mai confruntăm (ca specie sau cel puțin nație) cu situații-limită, dar criza de acum ne arată cât se poate de clar că nu putem controla viitorul.

    2) Demisionarii - se vor întoarce la slujbe? Asta aduce a mită - lucru de care oricum sunt acuzați în bloc, și pe care mulți chiar îl practică (acum însă instituționalizată la nivel înalt). Nu știu ce respect/ încredere aș mai avea față de astfel de medici.
  • +2 (6 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 2 aprilie 2020, 20:00)

    [anonim]

  • +4 (6 voturi)    
    Promisiuni Iohannis (Joi, 2 aprilie 2020, 20:10)

    Ibit [utilizator]

    Promisiunile lui Iohannis seamana cu ale lui Ceausescu din Decembrie 1989 .
    Trebuie sa ne asteptam sa il vedem plecand cu elicopterul de la Cotroceni , definitiv ?
  • +7 (7 voturi)    
    spaga? (Joi, 2 aprilie 2020, 21:02)

    TrueBlue [utilizator]

    O idee proasta. Ar fi putut sa-i premieze dupa, dar acum mi se pare deplasat. E ca un fel de SPAGA.
  • +2 (4 voturi)    
    NU VREM POMANA (Joi, 2 aprilie 2020, 21:21)

    Kornell [utilizator]

    La nivelul grupurilor de medici exista deja petitie care a reunit mai multe SUTE de semnaturi prin care REFUZAM pomana, cerand sa se cumpere echipament de protectie in schimb. In plus, daca ar fi fost bani dati de stat, ar fi fost oarecum o recunoastere a riscului - dar KJ a cerut sa se ia banii din FONDURI EUROPENE !!! adica bani de la UE iar din partea romanilor...mi-e scarba
  • +5 (5 voturi)    
    Dom' President! (Joi, 2 aprilie 2020, 21:23)

    Andy500 [utilizator]

    Nu bani le trebuie, ci sapun, hartie igienica, dezinfectanti, manusi, masti, combinezoane, manageri, fix in ordinea asta!

    Ah, si DNA-ul sa-i intrebe ce mama dracului au facut cu banii pe care i-au primit pana acum!
    Cum se poate ca 2-3 spitale sa nu aiba nicio problema, iar celelalte sa fie toate praf?!
  • +6 (6 voturi)    
    Rusine (Joi, 2 aprilie 2020, 21:26)

    angimerkel [utilizator]

    Parca moneda nationala a Romaniei era LEU si nu EUR... ultima oara cand am verificat, tradatorii de neam spuneau ca nu suntem pregatiti pentru zona EUR. Pana si Ceausescu de la balcon arunca cu LEI si nu cu dolari sau altceva... dar deh, el n-a fost asa inspirat sa scoata armata pe strazi inainte de asta.

    Ce sa spun, medicii sunt platiti nu bine, ci foarte bine in Romania. Nu spun ca nu merita, insa in conditiile in care salariul mediu brut este undeva la 5400 lei, medicii chiar si rezidenti depasesc cu mult aceasta suma. Toti medicii consacrati lucreaza simultan la stat si in privat, atentie, de multe ori in timpul orelor de program. Am platit si 400 lei ora de consultatie la nush ce profesor la o clinica privata.

    Dar totusi, mi se pare o rusine in sine ideea de a-i da bugetarului mai mult, numai sa-si faca treaba pentru care deja este platit regeste. Asa ati facut cu toate categoriile "speciale" SRI/SIE/DIA/DNA/DIICOT/parlamentari/etc. In curand, o sa secatuiti de tot si ce-a mai ramas din tara asta si sa vedem pe cine o sa mai capusati atunci. O sa ajungeti ca in Grecia, unde nepotismele si aparatul bugetar au iesit in strada cu milioanele si pentru ce? pentru ce li s-a tot dat de-a lungul timpului, pomana de la niste nenorociti de politruci.

    Deasemenea este o rusine si ce-au facut toti medicii care au dat bir cu fugitii. Insa nu-i putem judeca, este dreptul lor, atata timp cat mai traim intr-o tara democratica. Corect este insa pentru ce au facut sa nu mai aibe dreptul sa mai lucreze NICIODATA la stat in Romania. Cand a fost bine au stat pe salarii mai mult decat decente, acum cand tara are nevoie de ei au fugit, rusine sa le fie.
    • +2 (4 voturi)    
      supercomment (Joi, 2 aprilie 2020, 22:25)

      di livio [utilizator] i-a raspuns lui angimerkel

      mă mir că ți-au permis dragii români de la HN să pomenești de lucruri sfinte, sri, sie, etc...amu îi starea de urgență a nației și una două ne acuză primaru de Caransebeș că denigrăm...armata pe stradă, spital militarizat, imnu la megafoane, ca-n dictaturile latino-americane...medicii nu-i putem judeca, una-i să te trimită la război angimerkel și alta-i să te trimită ficusu și mandolină...sri din România are buget mai mare ca sriu lu angimerkel...da care-i țara din UE cu cel mai mic procent din pib alocat sănătății?...poate ne spune mandolină
  • 0 (4 voturi)    
    Atat pierd din 20 zile fara spaga la plic (Joi, 2 aprilie 2020, 22:42)

    xolv [utilizator]

    ..
  • +2 (2 voturi)    
    ooo, pasa, (Vineri, 3 aprilie 2020, 10:15)

    nash pandelica [utilizator]

    cat de darnic esti !

    de banii aia, mai bine le'ati da echipament de protective...ca de aia fug din spitale.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by