Opt state membre cer UE să amâne Pachetul Mobilitate pe fondul pandemiei de coronavirus; printre ele se află Bulgaria și România

de S.J.     HotNews.ro
Joi, 2 aprilie 2020, 6:25 Actualitate | Coronavirus


Camion
Foto: Getty Images / Stirile ProTV
Opt state membre, între care Bulgaria și România, au solicitat sprijin Uniunii Europene pentru firmele de transport rutier afectate de criza provocată de coronavirus. În afară de aceasta, statele au insistat să înceteze activitatea legată de reformarea condițiilor de muncă pentru șoferii de camioane care, în opinia lor, vor înrăutăți și mai mult situația companiilor vulnerabile, informează Devnik, citat de Rador.

Miniștrii transporturilor din Bulgaria, Ungaria, Lituania, Polonia, Cipru, Letonia, Malta și România au arătat că blocul comunitar trebuie să sprijine firmele de transport, după cum a făcut deja pentru sprijinirea companiilor aeriene aflate în dificultate.

„În schimb, noi suntem pe cale să adoptăm primul Pachet Mobilitate, ale cărui prevederi, împreună cu consecințele crizei de coronavirus, vor însemna efectiv finalul pentru multe companii europene de transport rutier”, se arată într-o scrisoare trimisă șefilor celor trei principale instituții europene.

Încă de dinainte de pandemie, aceleași state, în principal din Europa de Est, au vrut să atace în instanță preconizatele reforme ale regulilor de transport care, în opinia lor, le vor pune propriile firme în situații defavorabile, obligându-le să trimită camioane goale acasă, ceea ce va însemna costuri suplimentare și va duce la mai multe emisii de CO2.

Majoritatea țărilor UE și Parlamentul European au ajuns însă la un acord cu privire la reforma din luna decembrie. Aceasta va obliga camioanele să se întoarcă în țările de origine la fiecare opt săptămâni, oferind șoferilor dreptul de a se întoarce acasă la fiecare patru săptămâni și le va cere să își petreacă orele de odihnă în afara vehiculului, iar angajatorii vor suporta costurile de cazare.

Blocul comunitar intenționa să adopte definitiv regulile la o reuniune programată pentru data de 24 martie, însă pandemia de coronavirus a scos subiectul de pe ordinea de zi.

Transportul rutier a fost afectat de pandemie, având în vedere că statele au impus verificări ieșite din comun la frontiere deschise în mod normal, ceea ce a dus la cozi de camioane și la așteptări de mai bine de 24 de ore pentru a trece frontierele interne ale blocului comunitar.

Comisia Europeană face apel la state să creeze „coridoare verzi”, pentru ca livrările de produse proaspete și medicamentele să nu stea în ambuteiaje.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4963 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Reporniti economia (Joi, 2 aprilie 2020, 6:40)

    tontu [utilizator]

    Daca tot sunt culoare speciale de transport camioanele numai au de ce sa opreasca la granite. Carantina trebuie instituita doar punctual in zonele in care sunt focare, iar oamenii trebuie sa se intoarca la munca.
  • +2 (4 voturi)    
    Astea sunt masuri protectioniste mascate (Joi, 2 aprilie 2020, 7:53)

    CezarN [utilizator]

    Asta este ipocrizia occidentala. Nu pot pune bariere vamale sau interzice serviciile esticilor si arunci inveteaza tot felul de reguli: sa fie castravetele in forma de semiluna, sa aiba 20 cm minim, sa doarma soferii de TIR la 5 stele, etc.
    Numai la femeile care le ingrijesc batranii nu punt conditii sa aiba, de ex 90-60-90, ci vin cu avioanele speciale dupa ele. Sau la gunoiul pe care il exporta pe sestache in Est.
    • -1 (3 voturi)    
      Gunoiul e adus in Romania contra cost ! (Joi, 2 aprilie 2020, 9:12)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Cine obliga Romania sa "cumpere" gunoi ?
  • -1 (1 vot)    
    vorbeste lumea ... (Joi, 2 aprilie 2020, 8:51)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    angajatoru' capitalist e mult mai sensibil la existenta sa financiara decat la cea fizica a angajatului sau. ca sa nu mai vorbim de comportamentul diferentiat fata de conationali si alte etnii. cand are nevoie, capitalistul invoca atasament neconditionat fata de interesul comun. dar cand angajatul ii solicita ceva, ii arata acestuia reguli. in rest, pozeaza in binefacator, fiind permanent pregatit sa concedieze fara clipire. cam asta ar fi realitatea.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by