Coronavirus în România: Bilanțul îmbolnăvirilor - 1.760 / 308 cazuri noi - cel mai mare număr înregistrat într-o zi de la apariția COVID-19 în țara noastră / Pacienți vindecați - 169

de I.H.     HotNews.ro
Duminică, 29 martie 2020, 13:00 Actualitate | Coronavirus


Rezidentii ajuta medicii in criza coronavirusului
Foto: Agerpres
Alte 308 noi cazuri de coronavirus au fost confirmate în România, bilanțul îmbolnăvirilor ajungând la 1.760, potrivit informațiilor transmise de Grupul de Comunicare Strategică, duminică, la ora 13.00. Este cel mai mare număr de cazuri înregistrat într-o zi de la apariția COVID-19 în țara noastră.
Până astăzi, 29 martie, pe teritoriul României au fost confirmate 1.760 de cazuri de persoane infectate cu coronavirus. Dintre cele 1.760 de persoane confirmate pozitiv, 169 au fost declarate vindecate și externate - 55 la Timișoara, 79 la București, 17 la Iași, 7 la Craiova, 9 la Constanța și 2 la Cluj.

Totodată, până acum 38 de persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19, internate în spitale din Craiova, București, Iași, Suceava, Arad, Bacău, Timișoara, Cluj, Neamț, Hunedoara, Constanța și Ialomița, au decedat.

De la ultima informare transmisă de Grupul de Comunicare Strategică, au fost înregistrate alte 308 noi cazuri de îmbolnăvire. Este cel mai grav bilanț de la apariția COVID-19 în România.

Pacienții nou confirmați au vârsta cuprinsă între 0 și 89 de ani.

La ATI, în acest moment, sunt internați 38 de pacienți, dintre care 31 în stare gravă. Starea de sănătate a celorlalți pacienți este bună, staționară.

Pe teritoriul României, în carantină instituționalizată sunt 8.666 de persoane. Alte 132.641 de persoane sunt în izolare la domiciliu și se află sub monitorizare medicală.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 21.460 de teste, din care 1.400 în unități medicale private.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















23763 vizualizari

  • +5 (21 voturi)    
    Economia crapă dacă izolarea se prelungește (Duminică, 29 martie 2020, 13:11)

    Moldoveanul [utilizator]

    Izolarea asta prea lungă poate duce la o criză economică care să facă cu mult mai mulți morți decât Covid.

    Cred că înțelegeți lucrurile. Unii spun că 8 săptămâni cu economia oprită rezistăm. Eu nu cred. Dar dacă vorbim de câteva luni cum spun unii virusologi, atunci o să fie mai rău decât la mare criză din 1929-1939 (Great Depression)! Deja sunt semne că va fi mai rău.

    Sunteți toți prea concentrați pe numărul de morți și nu pe rata de mortalitate. La nivelul global e în jur de 4,6% din cazurile cunoscute. Cine știe câte sute de mii sau milioane de cazuri sunt necunoscute - în cazul ăsta ar fi o rată de mortalitate de 1%, hai poate maxim 2%.

    Prin urmare, mai bine să fie izolată populația cu risc mare (bătrâni, cei cu boli preexistente), iar cei sănătoși să iasă și să țină economia. Altfel va fi rău de tot.

    Și dacă economia crapă, după ce ieșim din case la ce ne vom întoarce? La ce locuri de muncă? La alea care au dispărut? Credeți că ieșim din case după 2-3 luni și gata economia continuă la fel cum era când am oprit-o? Nici vorbă de așa ceva. Avem un mare risc ca atunci când ne întoarcem să o găsim devastată. Cum am spus, nu vom avea la ce să ne întoarcem!

    Trump a început să fie conștient de asta și acționează. Poate ideile astea vor ajunge și la domnul Orban și la ceilalți din guvern.
    • +3 (5 voturi)    
      ??? (Duminică, 29 martie 2020, 17:08)

      Imedion [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

      Tu crezi ca intelegi lucrurile? Moarte pentru bani? Asta zici? Adica sa ne vedem de treaba si oamenii sa moara pe strada, chiar daca este vorba de prietenul cel mai bun sau vecinul sau cineva din familie sau orice om d epe lumea asta?

      Cand ai pe cineva bolnav ce faci? Apelezi la doctor, da? Cum apelezi la doctor daca tot sistemul sanitar este in cap, sau mai bine zis, este ras de pe fata pamantului? Sa mearga toata economia zici? Macro si micro ca inainte, nu? Dragule, economia este blocata la nivel mondial pentru ca nu mai exista fluxurile si procesele de achizitii si vanzari existente inainte. Sa produci pentru cine? Sa vinzi pentru cine? Nu mai exista aceeasi piata de desfacere.

      Un lucru important la indemana noastra este sa cumparam produse romanesti si sa incercam sa tinem in viata oamenii care mai produc ceva aici in tara pentru ca daca icrapa si ei nu e bine.

      Nu te juca de-a Dumnezeu! Nu ai dreptul sa judeci viata si moartea nimanui.
    • +1 (3 voturi)    
      Supraproductie (Duminică, 29 martie 2020, 17:31)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

      Amice, amesteci merele cu elefantii. Criza din 29-33 a fost una de supraproductie! Trump al tau, o sa omoare vreo 100000 de newyorkezi pentru inceput! Norocul Californiei ca au guvernator cu conducere democrata!
      • 0 (2 voturi)    
        De acord! (Duminică, 29 martie 2020, 21:45)

        Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

        Nu, habar nu am ce va fi la NY!

        Insa cu certitudine, asa cum invatam la scoala inainte de 1989, criza din 29-33 a fost una de SUPRAPRODUCTIE, nu cauzata de oprirea productiei, ca acum.

        Fimele produceau de zor dar "clientii" potentiali nu aveau bani sa cumpere produsele!
    • +2 (2 voturi)    
      cred ca trebuie spus adevarul (Duminică, 29 martie 2020, 18:47)

      TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

      Din cei asa zisi depistati si luati in statistici adica putin peste 1700 de persoane nu prezinta simptome
      Avem asa zisii vindecati care probabil au mers la spital cu ceva simptome si apoi au fost declarati vindecati dupa 2 pastile
      Si avem cei la terapie intensiva aproximativ 30 dintre care doar jumatate in stare grav.
      Reiese clar ca dintte cei care au murot 90% aveau cormobiditati.
      Deci despre ce vorbim aici? Experiment in masa? Falimentare fortata ? Ca epidemie nu pare ..
      • +1 (1 vot)    
        Timpul iti va spune... (Duminică, 29 martie 2020, 19:31)

        Imedion [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

        Da-ti timp sa gandesti si vei intelege peste o luna in ce stare suntem, cu totii nu numai Romania, relitatea te va contrazice nu oamenii de aici.
        • 0 (2 voturi)    
          nu cred (Duminică, 29 martie 2020, 20:49)

          TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Imedion

          Omentan masurile fac mai multe victime . Se stie ca stresul diabetul si bolile de inima fac ravagii in perioada asta.
          Apoi nu vad logica sa intram in faliment pe ceva ce nu pare deloc a pandemie.
  • +4 (4 voturi)    
    Propun (Duminică, 29 martie 2020, 13:11)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Propun să fie intonat Imnul de 5 ori pe zi.
    • -2 (8 voturi)    
      cati din cei 1760 (Duminică, 29 martie 2020, 15:49)

      TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Sunt acasa fara nici o simptoma?
      Se pare ca am intrat in era manipularii grosolane
      • -3 (7 voturi)    
        Se pare? (Duminică, 29 martie 2020, 16:39)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

        Nu. Suntem in plina minciuna. Guvernul a jucat 3-4 luni hora anticipatelor, impreuna cu Marele Mut fabricat la Grivco, si acum vrea sa isi dreaga imaginea. Cânta imnul pe strazi, că altceva nu mai sunt in stare sa faca (incompetenti ca Vela, Tataru Arafat etc). Secretomania si cenzura au aparut odata cu motorizatele si pușcioacele pe strazi (din nou, ca sa impresioneze - rusine Armatei că se preteaza la asa ceva). Vor plati cu vârf si indesat ticalosia lor de politruci, impreuna cu toata presa aservită lor.
  • -1 (11 voturi)    
    Mor tineri de 39 si 45 de ani (Duminică, 29 martie 2020, 13:13)

    mihaipricop [utilizator]

    fara alte boli pt care nu-s testati la timp in schimb sunt suficiente teste pt politicieni: orban, violeta alexandru, flutur...care nu au nici un simptom.
    • -2 (8 voturi)    
      nu a murit nimeni fara boli preexistente (Duminică, 29 martie 2020, 15:12)

      florin4u [utilizator] i-a raspuns lui mihaipricop

      fake news.
      • +1 (3 voturi)    
        Acelasi Bula fara parinti (Duminică, 29 martie 2020, 17:33)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

        Vezi mai draga comentariul de dincolo, tu esti fiul ploii fara parinti, unchi, matusi!
  • 0 (8 voturi)    
    intrebare (Duminică, 29 martie 2020, 13:16)

    cucuveauamov [utilizator]

    ce facem peste 2-3 saptamani, cand se va duce omul la magazin, isi va incarca cosul cu de-ale gurii si va dori sa plece fara sa plateasca, caci nu mai are cu ce?
    • +5 (7 voturi)    
      ce facem? (Duminică, 29 martie 2020, 14:31)

      feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Baga baiatul de la finante rapid un oug prin care o sa platesti cu 30 zile intarziere, dar la valoarea bonului se mai adauga o dobanda.

      Ochii la ce patesc italienii, ce vor pati spaniolii in 15-30 zile iar in 45-60 zile urmam noi.

      Nu te astepta de la vreun leu de la astia ca nu au de unde. Au de intretinut un aparat umflat care pe starea de urgenta se umfla si mai tare, au de sustinut cheltuieli si achizitii la suprapret.

      Pe scurt - cine are de unde va trai daca are bulanul sa il duca organismul si sa nu se pricopseasca cu ceva ganganie.

      Cei care au nevoie de spital sunt cu un picior in groapa (desi nu o stiu) iar cei care nu au resurse materiale pentru a cumpara alimente din ce in ce mai scumpe vor muri de foame sau vor recurge la masuri disperate (furt, sinucideri, etc.).
    • +5 (7 voturi)    
      bani sunt in piata (Duminică, 29 martie 2020, 14:52)

      florin4u [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      vor mai avea valoare e intrebarea?!Exista riscul sa ajungem ca in venezuela!
      • -2 (2 voturi)    
        Venezuela (Duminică, 29 martie 2020, 17:35)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

        PArca Dragnea e la puscarie, de unde pana unde Venezuela?
    • +2 (2 voturi)    
      Fuge (Duminică, 29 martie 2020, 17:34)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Da fuguta la Moscova, acolo e voie la plimbat in parc si putin da o masa calda gratis!
  • +6 (10 voturi)    
    Romania...Italia (Duminică, 29 martie 2020, 13:19)

    ggiiggii [utilizator]

    Aceasi mizerie, aceasi coruptie, aceasi incompetenta, aceasi politicieni hoti
  • +4 (12 voturi)    
    308 intr-o zi!!!!! (Duminică, 29 martie 2020, 13:21)

    voxpopulix [utilizator]

    E plina tara de cazuri care nu apar inca in numere.

    Pentru ca incompetentul guver LuCovid Orban si PNL - diareea galbena, fratii buni cu colegii lor de la ciuma rosie, au urmatoarele realizari:

    - isi bata joc de testare, plie, nepotisme, testari cu rezultate compromise, pregatire ZERO

    - organizare ZERO desi au avut tot timpul din lume iar ei o tot dadeau cu AVEM DE TOATE - clasic PSD

    - uite guvernul, nu e guvernul. S-a prins LuCovid ca o sa fie votat Catu asa ca a vurt el, el, el sa fie prim mandolin al patriei, sa coordoneze tunurile si mizeriile

    - blaturi cu PSD-ul la felul cum ne-au mintit cu PENSIILE SPECIALE, ALEGERI IN DOUA TURURI, anticipate, STOP NEPOTISM - toate au fost minciuni, nu au avut niciodata de gand sa faca asa ceva

    - puna tunurile pe primul loc si in perioada asta, in care mor oamenii pe capete. Nimic nu se cumpara fara parandarat, nimic nu se cumpara fara traseul de partid, nu se renunta la panselute, beculete si alte metode clasice de furat din banii nostri.


    Sunteti o adunatura dezgustatoare, un candidat puternic la cel mai nociv guvern (mafie) din istoria Romaniei.


    Alaturi de PSD, sunteti incompatibili cu viitorul Romaniei si trebuie sa fiti eliminati.
    • -1 (3 voturi)    
      Relax (Duminică, 29 martie 2020, 14:39)

      feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

      Alte tari contabilizeaza cazuri mult mai multe.
      Ghinionul nostrum si al multor tari din jur, pozitonate geografic in Europa dar institutional in Africa/America Latina este lipsa unei clase politice dar mai ales a unui aparat administrativ performant.

      Ghinionul astora de acum este aceasta pandemie. Ei si-au dorit sa vina si sa fure / traficheze influenta ca in vremurile bune, socotind ca a venit si vremea lor dupa ce au stat pe bara 2 ani.

      Crezi ca desteptul ala de la finante isi dorea sa isi puna mintea la contributie pentru cetatenii, contribuabilii si firmele romanesti? Omul a fost parasutat pentru a da niste servite caci foame este si in GER, ITA, GER, NED si aia au nevoie de fiecare euroi care se poate aduna de prin colonii. Si acum i-a pus in dificultate pe astia din banci care nu se asteptau la asa pomana - unii s-au grabit si pierd :).


      Si lista poate continua la nesfasit.
      • +1 (3 voturi)    
        Au umblat la productia la hectar (Duminică, 29 martie 2020, 18:14)

        voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

        Din ce vad deja au fost descoperite morti de Corona nedeclarate.

        Nu ma mira, dupa ce au incetat sa mai prezinta situatia pe judete, acum probabil trec multe decese la alte cauze.

        Noi si Coreea de Nord.

        Bravo PNL!
  • 0 (4 voturi)    
    308 din 1500 (Duminică, 29 martie 2020, 13:22)

    ggiiggii [utilizator]

    avem deja peste 20% din teste pozitive....hai ca se poate mai mult, macar un 75-80%.
    Asa le place politicienilor( cate 3 teste pe zi)
  • +6 (8 voturi)    
    Nu sunt mai multe! (Duminică, 29 martie 2020, 13:24)

    fdaniel [utilizator]

    Nu sunt mai multe cazuri noi ci mai multe cazuri DEPISTATE.
    Pe măsură ce avem mai multe teste și e testată mai multă lume, crește și numărul cazurilor depistate.
    Probabil că sunt zeci-sute de mii de infectați acum.
  • +5 (7 voturi)    
    Imunizare colectiva progresiva (Duminică, 29 martie 2020, 13:42)

    animatron [utilizator]

    Potrivit epidemiologilor britanici, care au rulat simulari pe modele matematice folosite in astfel de situatii, numarul real al celor contaminati este de cel putin 30 de ori mai mare decat numarul celor care prezinta simptome.

    Ar rezulta ca in Romania avem cu siguranta zeci de mii de persoane contaminate.

    La covid19 o mare parte a populatiei infectate nici macar nu prezinta simptome specifice (bolnavi asimptomatici), de aceea expertii de la Imperial College sunt convinsi ca e probabil ca cel putin 50% din populatie sa fie deja infectata, sa fi facut boala si sa se fi vindecat natural, capatand imunitate.

    Sunt deja cel putin 8 saptamani de cand e confirmat oficial ca virusul se plimba prin Europa, exista o mare probabilitate ca o parte a europenilor sa fi capatat deja imunitate colectiva.

    Nu vom sti cu siguranta pana nu se ruleaza teste in numar foarte mare, pe esantioane reprezentative de populatie.

    Deocamdata doar Germania a anuntat ca face asta, alte state vestice considera ca o asemenea masura ar descuraja carantina, pt ca cei care ar afla ca au devenit imuni ar incepe sa nu mai respecte regulile de distantiere sociala si ar pune in pericol oamenii bolnavi, batranii, pe cei fragili.

    Cred ca dupa aprilie, cand se preconizeaza varful epidemic in toata Europa, vom reveni treptat la activitate economica normala iar masurile de izolare si carantinare vor pune accent puternic pe batrani si cei cu boli cronice (riscul la ei e foarte mare).
    • +5 (5 voturi)    
      Potrivit M Finante (Duminică, 29 martie 2020, 14:43)

      feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Isi revin repede ... Primele semne au fost pe platile de pe 25. Apoi 25 luna viitoare. Ai consumul de energie electrica si gaze industrial bine monitorizat. Ai vanzarile de carburanti bine monitorizare. Ai semnele de la M Muncii cu cele 400.000 contracte suspendate and still counting on it (la stat vad ca inca se fac angajari prin DSP-uri - ce sa faca, nu pricep).

      Si vine prima decada din aprilie cu salarii si pensii. Apoi prima decada din mai, cand o sa fie adevarata distractie, dupa un martie de basm.
    • 0 (4 voturi)    
      contaminate (Duminică, 29 martie 2020, 16:03)

      TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Dar Fara simptome..!!!!
      Apoi daca iti fac tie analize s-ar putea sa gasesc zeci de virusi si sa nu ai simptome apoi iti ordon sa stai in carantina ca eati contaminat
    • +1 (1 vot)    
      Corect (Duminică, 29 martie 2020, 22:13)

      Plus2020 [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Imunizarea colectiva a fost filozofia declarata in Olanda, Marea Britanie si tarile nordice, insa realitatea deceselor i-a determinat sa intre si ei in jocul izolarii. De fapt, imunizare colectiva se obtine pana la urma in tarile care nu testeaza suficient, cum ar fi Italia. Pana acum, aplicand inmultirea cu 30, in Italia sunt infectate 3 mil persoane ceea ce inseamna 5% din populatie (poate si mai mult, tinand cont ca ei testeaza numai pe cei cu simptome importante) si infectia inca progreseaza abrupt, dar cu semne discrete de incetinire (dublarea numarului de cazuri la 9 zile fata de 4 zile in SUA).
  • +5 (5 voturi)    
    Cifre (Duminică, 29 martie 2020, 13:55)

    heraasku [utilizator]

    Nu e bilanțul niciunor imbolnaviri. E cifra testărilor și a infectaților. Cazurile grave sunt 34. Dar analfabeții nu știu citi...
  • -1 (5 voturi)    
    Vrabia... (Duminică, 29 martie 2020, 14:14)

    spirache [utilizator]

    Deci mâine, luni intrăm în scenariul 4, guvernul scoate sacoșa cu bani pentru toate firmele, inclusiv alea care în toată activitatea lor au fost pe pierdere pentru a nu plăti impozite, datoria publică explodează, lanțurile de aprovizionare a magazinelor alimentare se șubrezesc, dat în continuare agenții imobiliari ne spun doct și tacticos că piața imobiliară va prospera in continuare cu jdemii de euro pe metru pătrat. Ce sa mai înțelegem?
  • +4 (6 voturi)    
    Lasati mascarada asta (Duminică, 29 martie 2020, 14:23)

    KostasP [utilizator]

    O sa aduceti econ in sapa de lemn, netotilor. Apoi o sa murim toti de foame. Introduceti bolnavii in spitale ambulatorii militare, nu direct in spitale. Creati proceduri speciale pt medicii/asistentele care intra/ies din aceste spitale ambulatorii ca sa nu se contamineze. Lasati spitalele libere pt cazuri cu adevarat grave.
  • +5 (5 voturi)    
    daca noi nu avem suficiente teste (Duminică, 29 martie 2020, 15:21)

    qwerasdf [utilizator]

    ce-o sa se faca in 10 zile cand prognoza zice ca vor fi ~2000 cazuri noi pe zi?
  • +8 (8 voturi)    
    Dincolo de lungul nasului (Duminică, 29 martie 2020, 15:27)

    justin puscasu [utilizator]

    Epidemia asta nu trece de la sine.
    Va inceta in urmatoarele situatii posibile:
    1. Imunizarea (prin vaccin sau in mod natural in cazul celor care au contractat boala si s-au vindecat) a unui procent de 60-70% din populatie.
    2. Incalzirea substantiala a vremii. Nu e sigur, dar in India si Mexic, unde nu dau pe afara de igiena si disciplina, sunt relativ putine cazuri, mult sub curbele teoretice de evolutie a bolii.
    3. Masuri active de protectie, adica masti eficiente (ffp3) + manusi + dezinfectanti distribuite pe scara foarte larga. Mecanismul de blocare a epidemiei in acest caz e similar cu imunizarea, dar trebuie aplicat tot la 70% din populatie.
    Carantina simpla, oricat de stricta ar fi, e o masura pasiva: stam ascunsi si ne rugam sa nu ne loveasca si pe noi. Daca nu e insotita de masuri active de combatere e cam ca agronomul fara ploaie.
    • +1 (1 vot)    
      Boris (Duminică, 29 martie 2020, 17:36)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      Bravo Boris, vezi ca si ala a renuntat la imunizarea prin mass murder!
  • +3 (5 voturi)    
    Coruptia ucide (Duminică, 29 martie 2020, 17:08)

    Arminius [utilizator]

    A trecut o luna de la depistarea primului pacient cu coronavirus si nu se gasesc masti, manusi, echipamente de protectie in spitale.
    S-au ridicat bariere la importul acestor produse (ca sa nu fie specula si sa nu se imbogateasca unii). In realitate cateva firme certificate (una dintre primele masuri de criza ale guvernului- pentru baietii destepti) fac afacerea vietii lor. Cu toate astea, problema ramane in continuare.
    Singura sansa sa gasim masti, manusi si echipamente poate fi doar permitand firmelor sa importe nestingherit. Pretul va scadea atunci cand va exista abundenta. Statul roman nu va putea satisface necesarul pentru ca trebuie sa stea la coada dupa Italia, Germania, Rusia, SUA, etc. Producatorilor chinezi le e teama de statul chinez, dar iubesc banii mai mult.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by