​Articol actualizat

România se apropie de scenariul 4. Ministrul Sănătății: Vârful epidemiei de coronavirus ar putea fi în aprilie, cu 10.000 de cazuri

de Redactia     HotNews.ro
Sâmbătă, 28 martie 2020, 21:28 Actualitate | Coronavirus


Coronavirus
Foto: Stirile ProTV
România va depăşi numărul de 2.000 de persoane infectate cu coronavirus şi va trece în scenariul 4 la începutul săptămânii viitoare. Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a precizat, la Digi 24, că vârful epidemiei în România ar putea fi la jumătatea lunii aprilie. Astfel, în punctul culminant al epidemiei, potrivit estimărilor ministrului, este posibil ca România să aibă în jur de 10.000 de cazuri de infectare cu Covid-19. Ministrul a subliniat însă că numărul cazurilor poate varia și în funcție de respectarea, în continuare, a măsurilor restrictive.

România are deja peste 1.500 de persoane infectate cu SARS-Cov-2, iar în condiţiile în care zilnic apar cel puţin 200 de cazuri, intrarea în scenariul 4 al pandemiei e o chestiune de zile.

În scenariul 4, ministrul sănătății a mai spus că pacienții cu simptome ușoare și medii vor fi tratați la domiciliu, pentru ca sistemul medical să poată face față situației. În acest context, Tătaru a spus că luni se va decide dacă vor fi impuse noi restricții.

”Vrem să-i ducem la domiciliu pe cei cu simptomatologie uşoară şi medie. Tot la fel, propunem ca medicii care sunt asimptomatici, dar infectaţi cu coronavirus să poată să rămână în unităţile spitaliceşti, să trateze pacienţii de coronavirus. Avem mai multe facilităţi pe care să le cerem prin ordonanţă şi pentru unităţile sanitare, să se poată face angajări direct, fără concurs, să se poată mări organigramele la direcţiile de sănătate publică şi sanitare, sunt multe propuneri pe care fiecare minister le face şi din aceste propuneri, ele sunt făcute publice şi oficiale printr-o ordonanţă militară”, a spus ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, și la Realitatea Plus, citat de Mediafax.

Trecerea la scenariul 4 cu peste 2.000 de îmbolnăviri a fost semnalată și de Alexandru Rafila, preşedintele Societăţii Române de Microbiologie. Acesta a precizat, la Digi24, că bolnavii infectaţi cu SARS-Cov-2 ar putea fi trataţi şi la hotelurile unde sunt carantinaţi sau în spaţii special amenajate, nu neapărat la domiciliu.

„Probabil că luni sau marţi o să fim în această situaţie. Scenariul 4 presupune măsuri suplimentare care să nu aglomereze spitalele, presupune şi deja cred că săptămâna viitoare, la începutul săptămânii, va fi adoptată o hotărâre care să prevadă că cazurile uşoare se tratează acasă sau în alte condiţii de izolare, pentru că aceasta este politica care previne colmatarea spitalelor şi permite tratarea exclusvă a pacienţilor care au forme severe ale bolii în spital. Ar putea fi tratate acasă sau în spaţii amenajate, cum sunt hotelurile, sunt spaţii foarte bine amenajate acolo, personalul medical verifică periodic starea loc de sănătate, dacă se agravează sunt transferaţi la spital, dacă nu sunt doar monitorizaţi şi în momentul în care devin negative două teste consecutive pot să plece acasă", a spus Alexandru Rafila, preşedintele Societăţii Române de Microbiologie, la Digi 24.

Preşedintele Societăţii Române de Microbiologie nu exclude, în scenariul 4, închiderea unor oraşe sau localităţi. „Dacă există o creştere locală extrem de puternică a cazurilor, atunci trebuie să iei o măsură de genul acesta (să închizi oraşele -n.r.). Gândiţi-vă că şi în nordul Italiei au fost la început 12 localităţi care au fost practice închise astfel încât s-a redus circulaţia persoanelor la localităţile învecinate”, a mai spus Rafila.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















43461 vizualizari

  • 0 (28 voturi)    
    Doar 10.000? (Sâmbătă, 28 martie 2020, 21:47)

    Nyk1 [utilizator]

    Intuiția îmi spune că vor fi mai degrabă undeva pe la 50.000.
    • +8 (12 voturi)    
      Din pacate (Sâmbătă, 28 martie 2020, 22:28)

      Task Damager [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Sper sa te inseli....
      • +4 (8 voturi)    
        Și eu sper (Sâmbătă, 28 martie 2020, 23:01)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Task Damager

        .
      • +2 (2 voturi)    
        Este și profeția o boală. (Duminică, 29 martie 2020, 11:08)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Task Damager

        Unii vor să iasă în evidență dându-se profeți.Este un mod lejer de a fi//vedetă//.Nu-ți trebuie prea multe studii,nici să asculți ce spun alții care au studiat problema.Arunci câteva fraze,dai niște cifre și susții că așa va fi.Stilul multor politicieni actuali.Și ne mirăm că sunt votați!Crează falsa impresie că știu.Și noi credem și rămânem cu deznădejdea.
    • -3 (9 voturi)    
      Doar 50.000? (Duminică, 29 martie 2020, 2:33)

      batmanss [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Eu zic ca mult mai multi ...
    • -1 (1 vot)    
      Nu prea o să reușim să ii numaram (Duminică, 29 martie 2020, 4:53)

      Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Vor fi mai mulți. Ziceam zilele trecute că noi o sa avem decedați mai mulți decât identificați. Pare că jumătate din cei morți sunt confirmați la careva zile după.
      Cel de 39 de ani trebuie mediatizat poate înțeleg și berbecii că nu e ok ce se întâmplă.
    • -2 (4 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Duminică, 29 martie 2020, 6:24)

      [anonim] i-a raspuns lui Nyk1

    • -2 (6 voturi)    
      Teste (Duminică, 29 martie 2020, 8:25)

      robyzs [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Depinde de numarul de teste, pana acum au fost testati doar cei cu simptome grave, doctorii, mortii si politicienii PNL care se dau medici pentru a sari coada la testare
    • +2 (6 voturi)    
      Din ce ma informez mai mult, (Duminică, 29 martie 2020, 8:38)

      Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      cu atat cred ca deja suntem vreo cateva sute de mii! Daca gripa normala, de la sfarsitul lui septembrie pana in martie, e o fac la 36 de milioane de americani, in medie, de ce am fi ''scutiti ''de asta noua? Ca pare , din ce spun astia, ca se transmite chiar mai usor....
    • +1 (7 voturi)    
      e aceeasi intuitie care iti spunea ca Dancila (Duminică, 29 martie 2020, 9:35)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Va fi presedinte? Sau ca Dragnea e victima statului paralel?
      Nykolai, mai bine fii atent la cifrele de la Moscova, fiindca Putin le-a bagat sub pres bine de tot.
      • 0 (0 voturi)    
        Au avut ceva legat de un mai sovietic ieri (Luni, 30 martie 2020, 0:43)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        S au facut manga, @mazeta a tusit la adresa tuturor
    • +4 (4 voturi)    
      mie intuitia imi zice ca... (Duminică, 29 martie 2020, 10:56)

      dori999 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      numarul de cazuri va depinde de numarul de teste... Daca vor testa multi oameni, numarul va trece de 50000, daca vor testa ca acum va fi sub 10000. Cati au fost testati abia cand au ajuns la ATI??? Ma revolta gandul ca toti acestia puteau fi testati din timp, tratati si poate vindecati. Din pacate Romania ramane tara in care traiesti doar daca esti sanatos; daca ajungi la serviciile medicale ai terminat-o.
  • -7 (21 voturi)    
    De ce restricțiile nu dau rezultate în Italia? (Sâmbătă, 28 martie 2020, 21:51)

    Demokritos [utilizator]

    Totuși, în ciuda tuturor restricțiilor mult mai dure, în Italia lucrurile nu par să se imbunătățească deloc ...
    • -9 (17 voturi)    
      Pentru că personalul medical (Sâmbătă, 28 martie 2020, 22:15)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Demokritos

      și bugetarii care asigure servicii vitale sunt derogați de la carantină și răspândesc virusul. Cei derogați de la carantină trebuie să fie echipați cu costume izolatoare pentru a se opri răspândirea virusului.
    • +13 (25 voturi)    
      Restrictiile dau rezultate in Italia (Sâmbătă, 28 martie 2020, 22:25)

      AliB [utilizator] i-a raspuns lui Demokritos

      Paramentrul care trebuie urmarit este numarul de cazuri noi pe zi, nu numarul decedatilor. Ieri - 5909 cazuri noi, azi - 5974. Factorul de crestere e 1 si un pic. Nu mai sunt in cretere exponentiala si asta e bine. Probabil undeva pe la mijlocul saptamanii viitoare vor mai putine cazuri noi in fircare zi. Este de asteptat ca numarul martilor sa ramana ridicat pentru o perioda - consecinta varfului de infectie din ultimele saptamani.
      • +5 (11 voturi)    
        hmm (Duminică, 29 martie 2020, 0:57)

        Anonimul [utilizator] i-a raspuns lui AliB

        Nu e crestere exponentiala pentru ca nu testeaza exponential. :)
        • +4 (4 voturi)    
          Testează zeci de mii pe zi (Duminică, 29 martie 2020, 4:55)

          Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui Anonimul

          Italienii nu respectă carantina, cum nu o facem nici noi
      • +3 (3 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Duminică, 29 martie 2020, 6:26)

        [anonim] i-a raspuns lui AliB

    • +5 (15 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 28 martie 2020, 22:28)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui Demokritos

      @kevin...pt. ca in Italia restrictiile nu se respecta. Se estimeaza ca restrictiile in Italia sunt respectate in proportie de 50%. Din pct. meu de vedere restrictiile totale nu sunt neaparat o masura buna pt. ca nu sunt sustenabile. Disciplina de fier in domeniul sanatatii, testarea, carantinarea serioasa si nu la misto a grupurilor de risc si protectia individuala serioasa (masca, manusi, eventual ochelari de protectie) precum si interzicerea aglomerarilor de persoane si suspendarea transprtului uin comun ar fi fost calea corecta. Cea mai stupida si criminala a fost minciuna ca mastile nu protejeaza. Pt. personalul medical masca chirurgicala e mult prea putin (fiind necesare masti full face cu filtre) iar pt. omul obisnuit orice masca, chiar artizanala e mult mai buna decat nimic pt a ajuta la prevenirea infectarii intamplatoare. Vom vedea ce va fi. O simpla carpa peste fatza filtreaza aprox. 50% din micropicaturile purtatoare de virioni. In cazul bolnavilor masca e inca si mai eficienta. Purtarea mastilor (chiar si facute in casa) de catre toata lumea ar fi dus la incetinirea epidemiei.
    • +16 (22 voturi)    
      Mai durează (Sâmbătă, 28 martie 2020, 22:28)

      alien_ [utilizator] i-a raspuns lui Demokritos

      Masurile nu se vad imediat, deoarece boala are o perioada de incubare și sunt raportate doar cazurile care necesita îngrijire medicala, durează 2-3 săptămâni până când un bolnav nou infectat ajunge sa fie spitalizat și sa apară în statistici.

      În Italia se poate observa cum de câteva zile numărul de infecții noi nu mai creste exponențial ci este relativ constant și probabil ca va începe sa scadă în următoarele săptămâni, dar procesul este lent.

      În China a fost la fel, a durat mai bine de o luna cu carantina foarte stricta pană când epidemia a fost sub control.
      • -2 (8 voturi)    
        Cum sa dureze 2-3 saptamini? (Sâmbătă, 28 martie 2020, 22:56)

        Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui alien_

        Parca simptomele apar mult mai repede.
        • +7 (9 voturi)    
          Atat poate sa dureze, da (Duminică, 29 martie 2020, 1:11)

          griffonu [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Panet

          Perioada de incubatie poate sa fie 2 saptamani, chiar daca, in general, simptomele apar mai repede de-atat. "In general" nu inseamna intotdeauna. Pot aparea si mult mai tarziu. Perioada de incubatie foarte mare, fara simptome, e unul din principalii factori care face virusul asta asa de greu de controla.

          De-asta perioada de carantina sau auto-izolare este de 2 saptamani.
      • 0 (0 voturi)    
        In Italia (Duminică, 29 martie 2020, 11:05)

        justin puscasu [utilizator] i-a raspuns lui alien_

        aparenta plafonare a numarului de cazuri noi e pentru ca s-a atins limita de testare.
        Carantina simpla nu rezolva nimic.
        Oamenii vor continua sa iasa din case pentru cumparaturi de prima necesitate si se vor imbolnavi. Singura solutie sunt mastile si manusile si China a reluat productia.
        O masca buna reduce cu 90% sansele de contaminare. Si costa muult mai putin decat infrijirea unui bolnav si carantina pentru contacti.
        Unde sunt mastile domnule Vela?
    • +8 (12 voturi)    
      Curba (Sâmbătă, 28 martie 2020, 22:29)

      Task Damager [utilizator] i-a raspuns lui Demokritos

      va intra in coborare abia dupa vreo 3 saptamani de la instituirea carantinei totale. In momentul de fata abia incep sa aiba simptome oameni care pareau sanatosi la inceputul carantinei....
    • +1 (11 voturi)    
      Motivele pe care merg eu: (Sâmbătă, 28 martie 2020, 22:29)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui Demokritos

      1. Lipsa echipamenteleor pentru medici ii imbolnaveste
      2. Medicii la randul lor imbolnavesc oameni bolnavi relativ grav, care a fost nevoie sa ajunga la spital
      3. Urmareste camere live din Italia si vei vedea o oarecare forfota si cum doar mersul poate sa-ti arate varsta unei persoane majoritatea celor care fac mini-forfota de data asta sunt batranii. Cu toata izolarea multi batrani inca se misca mai mult decat necesar.
    • +2 (8 voturi)    
      ba da, dar (Sâmbătă, 28 martie 2020, 22:32)

      Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui Demokritos

      trebuie sa treaca varful infectiilor- se pare ca a scuzat rata de infectare, a crescut cea de mortalitate, deci mai putini noi infectati, datorita masurile de izolare, insa se agraveaza starea multora din cei deja contaminati pana sa se instituie cele mai severe restrictii....
      asa a fost si in Wuhan..
      Probabil ca daca o tine asa, in ITalia in 2,3 sapt se calmeaza, de tot, insa sa vedem cum si ce pot restarta, teoretic ar trebui sa poata doar daca sunt 9 cazuri noi si cele existente inca sunt izolate si tratate...aici va fi pb. In Wuhan a tinut 2 luni fix. Deci, cam asa o sa tina peste tot. Plus ca vor trebui sa ramana cu granitele inchise (sau impuse carantinele de 14 zile la oricine intra).
      Cred ca vor ajunge la solutia scanarii rapide, la eroport, etc, pe langa scanarea cu X pt explozibili, etc, sa faca la plecare si scanarea -testare instant de covid...
    • +1 (11 voturi)    
      Dau rezultate (Sâmbătă, 28 martie 2020, 22:33)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Demokritos

      Creșterea nu mai este exponențială, ci a ajuns liniară, cu undeva pe la +5800 cazuri pe zi și +900 morți pe zi. Deci momentan sunt chiar undeva aproape de vârf, dar acesta nu a fost încă atins.
      • 0 (0 voturi)    
        Creterea liniara.. (Duminică, 29 martie 2020, 11:18)

        justin puscasu [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        e pentru ca s-a atins limita de testare.
        Carantina singura nu face doua parale.
        Virisul de transmite direct prin aer in 90% din cazuri si doar in 10% din cazuri indirect prin suprafete.
        Solutia este sa cumparam si sa ditribuim milioane de masti si manusi.
        Alternativa este sa comandam sicrie, pentru ca nici de alea nu avem suficiente!
    • +12 (14 voturi)    
      . (Sâmbătă, 28 martie 2020, 22:39)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui Demokritos

      Gresesti. In Italia cresterea exponentiala a fost stopata acum o saptamana, insemnand ca au succes masurile de distantare sociala, carantinare de regiuni/localitati si oprirea sectoarelor neesentiale. E drept, se moare foarte mult din cauza sistemului sanitar suprasaturat, iar aceasta problema va persista poate si mai bine de o saptamana, dar fara aceste masuri cred ca doar azi ar fi murit vreo 3000-5000 de italieni, urmand ca saptamana viitoare sa se fi ajuns si la peste 10.000 pe zi. Daca se pastreaza aceste masuri si nu se apuca italienii sa se pupe iar unul cu altul cand se intalnesc si cum obisnuiesc ei, probabil ca peste o luna Italia va fi salvata de la un dezastru inimaginabil.
    • +2 (8 voturi)    
      Eu cred ca dau (Sâmbătă, 28 martie 2020, 22:54)

      Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui Demokritos

      De ex. Italia pare sa fi ajuns la maxim, dar inca nu e sigur (da Doamne!)

      Masurile luate azi au efect intirziat, peste 6-12 zile. Aici intervine perioada de incubatie a bolii si alti factori; practic cei infectati azi pot avea simptome peste 4-6 zile in medie (depinde cind realizeaza si ei ca le au).
    • +3 (7 voturi)    
      par sa nu faca fatsa... (Duminică, 29 martie 2020, 0:10)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Demokritos

      ... pentru ca nu intelegi cu functioneaza efectele masurilor...
      Din momentul in care ai inceput izlarea, ai 2-3 saptamani sa vezi scaderea scaderea nunarului de cazuri noi, pentru ca atat dureaza incubarea + febra + testarea + rezultatul testului. Dupa aia, in inca 1-2 saptamani, vezi efectul in numarul deceselor. Si ceea ce e imbucurator in Italia e ca numarul de cazuri noi s-a plafonat undeva la 6000 pe zi, fata de cresterile anterioare asimptotice (vezi aici: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/)
    • -2 (4 voturi)    
      Post hoc ergo propter hoc (Duminică, 29 martie 2020, 10:05)

      ww [utilizator] i-a raspuns lui Demokritos

      De ce nu dau restrictiile rezultate in Italia? Pentru ca sunt gargara chinezeasca si pentru ca planeta a ajuns turma de imbecili ai PCC.
      In primul rand e evident ca chinezii au mintit in privinta ratei mortalitatii, doar la ei a fost "4%". In restul tarilor, daca raportam rata mortalitatii la cazurile incheiate (singurul termen pe care il stim, macar cu aproximatie, intr-o ecuatie cu atat de multe necunoscute), aceasta este de 45-50%.
      Au mintit si in privinta varstei medii a celor decedati, lucru care acum este evident. Cate minciuni suntem dispusi sa credem? Daca chiar au reusit sa stopeze flagelul, cum se lauda, atunci sigur nu au facut-o cu carantina sau numai cu carantina. In mod evident, tinand cont de contagiunea nemaintalnita, de rezistenta acestui virus, de faptul ca purtatorii pot fi asimptomatici si ca o infectare tratata nu garanteaza imunitatea, acest lucru nu era posibil in lipsa unui tratament eficient. Ca China a avut acest tratament sau nu inainte de raspandirea molimei, asta putem doar specula, tot asa cum speculam in privinta originii acestui virus. Desi, daca s-ar lamuri al doilea aspect, raspunsurile ar veni si pentru prima intrebare. China nu a reusit sa dea explicatii credibile privitoare la aparitia virusului, dar a convins pe toata lumea, inclusiv pe italieni, de "eficacitatea" metodelor "recomandate". Dar daca au avut dinainte tratamentul? Daca au vaccinat o parte a populatiei contra acestui virus? Aceste intrebari pot parea deplasate doar cuiva care nu a citit istoria comunismului in general si a celui chinezesc in particular.
      Asadar, chiar daca toate guvernele incerca sa ne convinga contrariul, nu exista nicio relatie cauza-efect demonstrata intre carantina si stoparea molimei (Italia e un exemplu mai mult decat elocvent), tot asa cum nu exista vreuna intre testare si o rata scazuta a mortalitatii, cum ne aburesc nemtii.
      • +2 (2 voturi)    
        Festina Laente (Duminică, 29 martie 2020, 10:13)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui ww

        Inteleg faptul ca statul acasa este similar cu motorul pornit la semfor vara cu 45 gade in aer, de aceea electro valva ta determia aceasta laborioasa supa de cuvinte, un monolog similar cu textele iscalite de Moise Guran, adica Fara Finlitate, Fara Solutie, doar trancaneala ca la Fieraria lui Iocan
    • +1 (1 vot)    
      Pentru ca doar carantina nu rezolva nimic (Duminică, 29 martie 2020, 11:02)

      justin puscasu [utilizator] i-a raspuns lui Demokritos

      a devenit evident ca simpla carantina nu rezolva nimic. In Italia, Franta, Spania sunt in vigoare de cateva saptamani deja masuri de carantina destul de severe, dar boala isi vede de evolutia ei exponentiala. Desi aparent numarul de cazuri noi din Italia s-a plafonat in ultimele zile, se pare ca asta se datoreaza atingerii limitei de testare si nu reflecta un ecul al epidemiei.
      Virusul se transmite prin aer direct in 90% din cazuri si indirect prin maini murdare in restul de 10% din cazuri.
      Rezulta ca folosirea unor masti bune (ffp3) si a manusilor asigura protectie aproape deplina.
      Problema a fost ca mastile si manusile se produc in China, care a fost prima afectata.
      Dar acum productia s-a reluat si ar fi trebuit sa avem deja milioane de masti. Nu le avem si e putin probabil ca Dl Vela et Co. vor intelege ca e mult mai ieftin sa cumperi masti decat sa distrugi economia.
      Cu toate ordonantele lor militare, oamenii vor continua sa iasa din casa pentru cumparaturi de prima necesitate si se vor imbolnavi.
      Vrem masti nu megafoane!
  • +2 (10 voturi)    
    10000 de cazuri pana pe 10 Aprilie! (Sâmbătă, 28 martie 2020, 22:05)

    transalpinarum [utilizator]

    La o crestere de 20%, ceea ce nu este real, avem mai mult, vom atinge 2000 de cazuri luni dau marti, iar 10000 de cazuri cam in jurul datei de 8-9 Aprilie. Ma astept sa vad si un "salt" in numarul de imbolnaviri, atunci cand testarile vor fi mai multe... Dar nu cred ca e ceva de sperial, stam acasa si speram sa fie bine...
    • +3 (9 voturi)    
      10.000 pe 9 / 50.000 pe 19 la +18% cazuri noi/zi (Duminică, 29 martie 2020, 1:38)

      simplex [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      Mutli nu stiu ce-ai aia crestere exponentiala.

      Trist.
  • -10 (12 voturi)    
    Intrebare inocenta. (I) (Sâmbătă, 28 martie 2020, 22:16)

    Marionette [utilizator]

    Pentru a castiga BANI si pentru a stinge aceasta boala avem studii de 10 ani. In ele se arata ca hidroxiclorochina blocheaza in vitro atat SARS1, MERS, cat si studii de urgenta in vivo pe SARS2. Deci stim ca hidroxiclorochina protejeaza de SARS. Avem si dozele la care potential pot fi active in vitro pe SARS1 si MERS. Sunt doze foarte mici. Daca iei o pastila pe zi de 200 de miligrame deja ai doza in corp de vreo 5 ori mai mare in orice celula a plamanului decat in vitro. Nu se cunoaste exact mecanismul prin care antiparazitarul are actiune antivirala. Se pare ca este faptul ca acidifiaza in acea doza celulele plamanului si virusul nu iubeste acidul.
    • -3 (9 voturi)    
      Intrebare si mai inocenta (Sâmbătă, 28 martie 2020, 23:28)

      vudejea [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Dar mi-as dori raspunsul unui profesionist, un specialist in boli infectioase/microbiologie. Anume, vaccinul impotriva coronavirusului vechi ar putea sa ajute? De exemplu, in cazul gripei vaccinul de acum 10 ani, cu strabunicul virusului de anul acesta, ajuta...Covid 2 e nepotul coronavirsului pe care-l fac animalele...Covid 2 vine de la animale, deci e un nepot smecheros daca a reusit sa treaca la om, dar tot gena lu| bunicu o are..Asadar, intrebarea mea e- ar putea sa ajute vaccinul pentru coronavirus? Stiu ca in afara de alergie, nu are ce sa-ti strice. Cu hidrocortizon si dexametazona la indemana, stai linistit din acest punct de vedere. Am tot asteptat de la bun inceput o parere de specialist despre acest subiect, dar tacere totala or citesc inclusiv in limba chineza ( traiasca google translate)..Tacerea asta e chiar suspecta in conditiile in care ar fi trebuit sa fie printre primele subiecte ale profilaxiei la actualul Covid 2 ( Coronavirusul animalelor--Cobid 1 Sars-- Cobid 2, carcalacul de acum)...Asadar, o sa repet acest mesaj pana ma lamureste cineva cu argumente- un specialist ! Merci
      • +9 (11 voturi)    
        Iti raspund eu (Sâmbătă, 28 martie 2020, 23:49)

        blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui vudejea

        Care vaccin pt coronavirus? Nu a existat si nu exista nici un vaccin pt nici un fel de coronavirus. Cand a fost SARS, au incercat sa faca un vaccin. Au ajuns la faza de testare pe animale, si .. nu le-a fost bine deloc, asa ca nu au mai incercat testarea pe oameni.
        • -3 (5 voturi)    
          Esti ardelean, nu-i asa? (Duminică, 29 martie 2020, 10:10)

          vudejea [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

          Doar ardeleanul, cand a vazut prima oara girafa, dupa ce i-a dat tarcoale o ora, a zis - asa ceva nu exista..Faptul ca nu stii nu e o problema pt mine, eu doream parerea unui specialist.
      • +8 (8 voturi)    
        . (Sâmbătă, 28 martie 2020, 23:52)

        radukku [utilizator] i-a raspuns lui vudejea

        Nu cunosc ce vaccin este pentru alte coronavirusuri, poate ca te referi la vaccinul pentru coronavirusul felin sau altele cu uz veterinar. Din cate stiu, tocmai de aceea un vaccin uman nu va fi pe piata inainte de 2021 pentru ca nu exista nici unul aprobat. Oricum, cel mai probabil un vaccin pentru o tulpina diferita nu ar da o imunizare mai mare de 10%-20%, adica insignifiant cand vrei sa ai o imunitate comunitara acceptabila. Nu s-ar justifica nici din punct de vedere medical, nici economic. Cel mai bun candidat pentru o imunizare partiala este vaccinul pentru TBC (BCG), insa nu stiu daca va avea cine stie ce rezultate avand in vedere ca, cel putin in teorie, covid-19 face ravagii si prin tarile unde acest vaccin este obligatoriu. Totusi, tot in teorie acest vaccin produce un raspuns imunitar puternic care se estompeaza pe parcursul anilor. Aceasta poate fi si una din explicatiile copiilor pentru care covid-19 nu este o boala letala.
        • +4 (8 voturi)    
          Nu prea (Duminică, 29 martie 2020, 1:02)

          blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui radukku

          merge teoria cu copiii care nu fac forme grave pt ca au facut vaccinul BCG, pentru ca nu toate tarile fac vaccinul BCG la nastere. Unele nu il fac deloc, nici nu il au in schemele de vaccinare (Italia, Franta, Germania, etc.). De fapt, daca te uiti un pic cu atentie, sunt foarte putine tari care folosesc acest vaccin.
        • -2 (2 voturi)    
          10% in plus ar fi imens (Duminică, 29 martie 2020, 10:24)

          vudejea [utilizator] i-a raspuns lui radukku

          Merci pt parere , dar nu asa functioneaza sistemul imunitar...Un coronavirus e un coronavirus, la animale, pasari or la om..Gheorghe, de la Vascauti, daca se duce la Paris, devine parizian? Virusul e acelasi, din aceeasi familie-difera celulele tinta si felul in care se transmite. La caini si pisici simptome digestive, etc.Cateodata, cainii iau fripa de la om si mor. Vaccinul uman pt gripa imunizeaza cainele..De fapt, experimentele nu se fac pe om ci pe animale..Nu e decat o dovada de nestiinta or nerozie sa crezi ca acelasi virus difera de la caini la om...Am zis doar ca actualul carcalac e nepotul virusului pt care eexista vaccin. Asadar, o parere de specialist, va rog
          • 0 (0 voturi)    
            . (Duminică, 29 martie 2020, 13:00)

            radukku [utilizator] i-a raspuns lui vudejea

            Inseamna ca o gripa e o gripa, nu ar trebui sa se mai produca vaccin tetravalent cu 4 tulpini, e suficient una si avem imunizare 100%. Fara suparare, dar e o gandire demna de secolul al XVIII-lea cand medicina era la nivelul degustarii de urina si al scurgerii de sange cu lipitori. Probabil ca doresti o parere de "specialist" care sa-ti spuna ca se poate vindeca acest virus cu musetel si cu vaccinuri pentru pisici. Nu voi fi eu cel care iti va sustine ideile superficiale despre medicina si epidemiologie.
      • +11 (11 voturi)    
        ?? (Duminică, 29 martie 2020, 0:00)

        hemostatic [utilizator] i-a raspuns lui vudejea

        care este vaccinul contra coronavirusului vechi???

        Nu exista nici un vaccin.
        • +1 (3 voturi)    
          unii specialisti... (Duminică, 29 martie 2020, 5:09)

          exilatul [utilizator] i-a raspuns lui hemostatic

          spun ca covid-19 din italia ( spania , etc ) este diferit de cel din china , chiar daca sunt din aceeasi familie de virusi...este mult mai agresiv si periculos....oricum e curios ca italia ( nordul italiei !!!!! ) a fost prima afectata avind in vedere ca alte tari din europa au mai multi chinezi pe teritoriul lor si mai multi turisti si trafic comercial decit au broscarii ( franta si anglia )...
        • +1 (1 vot)    
          Si tu esti ardelean (Duminică, 29 martie 2020, 10:26)

          vudejea [utilizator] i-a raspuns lui hemostatic

          :)) Dar cati sustinatori ai...Pur si simplu, bubuiti
  • -10 (12 voturi)    
    Intrebare inocenta (II) (Sâmbătă, 28 martie 2020, 22:25)

    Marionette [utilizator]

    deci cum spuneam luand 2 pastile azi peste 40 de zile ai in corp concentratia necesara inhibitiei sars in plaman de vreo 5 ori daca am facut corect calcului.
    de ce pentru a bloca acest foc care este infectia imediat ce primim un om din strainatate nu-i dam sa faca hap la 2 pastile de hidroxiclorochina?
    de ce nu dam cate 2 pastile intregii populatii sanatoase pentru ca preventiv sa aiba in plamani concentratie activa anti-sars si infectia sa nu se prinda si raspandeasca? o pastila este 0.1 euro, deci cu o investitie de 20milioane locuitori x2 pastile (bine, se exclud copiii, dar in mare) =4 milioane de euro investite pentru a castiga ulterior luni de carantina intrucat boala nu se transmite.
    clorochina este o substanta veche, relativ bine tolerata, cu efecte adverse cunoscute dar controlabile si decente fata de macelul de acum.
    e o solutie care ar castiga statul roman:
    1. bani - nu s-ar mai imbolnavi atatia si dupa o luna am putea iesi la "bussines as usual"
    2. vieti omenesti, stiu ca nu prea conteaza dar sa nu uitam ca avem o populatie destul de mica si multi pot inca produce taxe, era un studiu ca un om produce cam 0.5 milioane de euro in taxe intr-o viata. acum daca iei pe toti de 40 de ani care mor se pot ajunge la mult mai mult decat aceste 4 milioane de euro pentru clorochina doar de la castigarea vietilor lor!
    de ce nu luam toti odata sanatosi sau nu 400 mg hidroxiclorochina?
    • +7 (9 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 28 martie 2020, 23:07)

      [anonim] i-a raspuns lui Marionette

    • +9 (13 voturi)    
      Nu, nu si nu!!! (Sâmbătă, 28 martie 2020, 23:58)

      AliB [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Hidroxicloquina e aprobata ca tratament pentru cateva boli - si asta in urma unor teste clonice care au durat ani de zile (in medie cam 5) pe sute de pacienti. Numai asa se vad statistic eficienta, contraindicatiile, complicatiile si se gasesc categorii de bolnavi pentru care e contraindicata. Luatul medicamentelor dupa ureche poate sa aiba consecinte grave. Hidroxicloroquina trebuie dozata atent, altfel e pur si simplu otrava. Bagati-va mintile-n cap!!!
    • +6 (8 voturi)    
      simplu (Duminică, 29 martie 2020, 0:04)

      hemostatic [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Este foarte simplu raspunsul: hidroxiclorochina sau clorochina nu sunt dovedite a avea un efect nici pentru preventia, nici pentru tratamentul covid-19.
      Mai este nevoie de timp pt ca studiile sa poata spune ceva util despre asta.

      Activitatea in vitro este cu totul alta mancare de peste decat activitatea clinica.
      • -1 (9 voturi)    
        Argumentul este absurd. (Duminică, 29 martie 2020, 0:47)

        Marionette [utilizator] i-a raspuns lui hemostatic

        Deci am ceva care este dovedit ca omoara SARS2 prin studii :
        https://www.nature.com/articles/s41421-020-0156-0
        Acesta este studiul. Normal ca nu a fost timp sa se dovedeasca stiintific ca previne, boala a aparut ACUM.
        Deci ce facem? Mda, murim prin case si facem teste covid postmortem ca nu exista studii care sa dovedeasca ca ajuta si in vivo!
        E cel putin nebunie birocratica dusa la rang de Holocaust, ca tot trebuie crematorizate trupurile!
  • -5 (17 voturi)    
    Acum a aflat? (Sâmbătă, 28 martie 2020, 22:28)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Acum vreo 2-3 luni când „liberalii” dansau Hora Aniticipatelor, această nu zicea nici pâs. Acum s-a trezit conștiința in el?

    Nu o fi cam târziu, tovarase activist Tătaru?
  • -10 (20 voturi)    
    nu-i nimic (Sâmbătă, 28 martie 2020, 22:29)

    cucuveauamov [utilizator]

    punem imnul la megafon si fuge virusul
    • -4 (10 voturi)    
      La Stalingrad a Functionat Megafonul (Sâmbătă, 28 martie 2020, 22:37)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Si Werhmacht ul a cedat, poate si aici va fi la fel
      • 0 (0 voturi)    
        Asa e (Duminică, 29 martie 2020, 18:59)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Imnule de stat intonat pe strazi va face minni.
  • +6 (10 voturi)    
    cati sunt in terapie intensiva (Sâmbătă, 28 martie 2020, 22:36)

    TrickyWicky [utilizator]

    Acum o saptamana spuneati ca la terapie intensiva in Romania sunt 15 persoane la terapie intensiva dintre care 7 sau 8 in stare grava
    La inceput ati evitat zile intregii sa spuneti numarul vindecarilor in articole iar acum evitati sa spuneti numarul celor care conteaza adica cei la terapie intensiva.
    Nu prea are nici o relevanta ca se testeaza oameni se depisteaza pozitiv dar nu prezinta nici o simpotoma sau prezinta o forma usoara a unei raceli.
    Intreb : Cqti sunt momentan la terapie intensiva ? Daca au cormobiditati si cati sunt in stare grava??
    • +2 (6 voturi)    
      La ultimul raport (Duminică, 29 martie 2020, 0:00)

      AliB [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

      erau 34 de pacienti in stare grava.
      • 0 (0 voturi)    
        am inteles (Duminică, 29 martie 2020, 12:01)

        TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui AliB

        Si asta inseamna epidemie??
    • 0 (0 voturi)    
      informeaza-te (Duminică, 29 martie 2020, 12:13)

      dori999 [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

      daca nu ai gasit tu mura-n gura numarul celor in stare critica nu inseamna ca nu l-au dat. Citeste https://www.worldometers.info/coronavirus/
      • 0 (0 voturi)    
        95% simptome usoare (Duminică, 29 martie 2020, 13:32)

        TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui dori999

        5 % stare grava !!
        In Romania rezulta 1.9 % in stare grava!!! 1760 cazuri 34 stare grava
        Intrebare: Care este definitia epidemiei?
  • +8 (8 voturi)    
    lucruri simple (Sâmbătă, 28 martie 2020, 22:48)

    antivirus2020 [utilizator]

    era un articol despre japonezi cum au controlat epidemia
    1.folosesc des apa si sapunul
    2.educatia ,majoritatea poarta masti pentru a i proteja pe ceilalti de diverse infectii(cand ies in locuri publice)
    Deci daca am fi inteles lucrurile astea simple toata agitatia asta ne costa cateva milioane de euro
    (o masca costa 50 de bani inainte,sapunul 1 leu probabil)
    Ideea ar fi fost ca statul sa le dea gratuit,iar cetatenii sa fie obligati sa le poarte (mastile) cand ies in locuri publice,plus insistarea pe spalarea mainilor.
  • -1 (7 voturi)    
    10 000 cazuri (Sâmbătă, 28 martie 2020, 23:00)

    Mihai Panet [anonim]

    Mie 10 000 de cazuri imi suna foarte rau. Sistemul medical va avea probleme serioase. Poate ca trebuie aplicate mai strict restrictiile. La mine in cartier lumea iese pe afara (e drept, nu foarte multi), se intilnesc, discuta... Nu e bine.
    • +5 (7 voturi)    
      10000 cazuri fara simptome (Sâmbătă, 28 martie 2020, 23:28)

      TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Panet

      Nu te ar interesa cati sunt la terapie intensiva?
      Si atunci poti spune daca avem de a face cu o epidemie???
  • -5 (11 voturi)    
    maine,pastorala lui daniel la megafoane (Sâmbătă, 28 martie 2020, 23:08)

    credinciosul [utilizator]

    si o megarugaciune nationala in catedrala mintuirii de coronavirus,si totul e rezolvat!
    am investit impreuna cu primaria capitalei si cele de sector ceva banuti,dar acum chiar avem nevoie de mantuire,luam personalul de la sf ion si facem o mare rugaciune planetara,ce mai spitale,combinezoane,masti?
    o icona facatoare de minuni si o lingurita de impartasanie si gata ,scadem la 100 nu 10000,pesimistilor!!
    • 0 (0 voturi)    
      .... ne putem ruga .... (Duminică, 29 martie 2020, 10:54)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

      Ne putem ruga si pe stadioane. Pe National chiar acum iar pe cele aflate in constructie in curand (Steaua, Rapid, Arcul de Triumf}. Oricum costa mai multi banuti decat Catedrala dar daca nu mai organizam Campionatul European poate inchidem in ele pe cei in carantina.
  • -2 (6 voturi)    
    acum e acum. (Sâmbătă, 28 martie 2020, 23:38)

    simplex [utilizator]

    Am avut in medie 20% crestere de cazuri noi pe zi. Daca se mentine si avem 18% crestere in fiecare zi atunci pe 9 aprilie vor fi 10.000 de cazuri.
  • +3 (9 voturi)    
    Scenariul 4 - varianta realista (Sâmbătă, 28 martie 2020, 23:40)

    justin puscasu [utilizator]

    "Bolnavii cu forme usoare si medii vor fi tratati acasa" - se traduce "majoritatea bolnavilor vor fi lasati in parasire" in grija rudelor, care se vor contaminasi ele rapid. Urmeaza chestii extrem de stresante de genul "carantina la nivel de scara de bloc". Care va fi din ce in ce mai des incalcata.
    Partea sinistra este ca, foarte curand, se va depasi capacitatea serviciilor funerare, a cimitirelor si crematoriilor. Nu m-as mira sa auzim discutii despre gropi comune.
    Cu cat situatia asta se prelungeste, vor incepe sa apara tot felul de "intreprinzatori" dispusi sa riste un pic ca sa faca repede un ban.
    Dar, cu imnul la megafoane, vom trece glorios si peste asta.
  • -2 (6 voturi)    
    Eu (Duminică, 29 martie 2020, 0:35)

    briciu [utilizator]

    Zic ca varful va fi anul asta ;)))
  • -4 (14 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Duminică, 29 martie 2020, 1:25)

    [anonim]

    • -1 (5 voturi)    
      Dracnia (Duminică, 29 martie 2020, 8:23)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui

      Si a facut targhetul ?
  • 0 (0 voturi)    
    va dati seama ca deja avem 10-20K cazuri (Duminică, 29 martie 2020, 8:37)

    dessik [utilizator]

    situatia e scapata de sub control. Medicii se infecteaza in masa. Am ajuns sa avem confirmari cu coronavirus post-mortem, oameni care au murit acasa. Deci la fiecare confirmat trebuie sa fie cativa care stau acasa cu simptome si spera sa se faca bine. Si inca de cateva ori mai multi in faza de incubare.
  • 0 (2 voturi)    
    de unde sunt? (Duminică, 29 martie 2020, 8:53)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    astia noi infectati de unde se infecteaza daca toti stau in case? sunt din aia care erau izolati sau care? mai vin de-afara? altfel ar trebui sa se scada aia infectati din cei izolati suspecti.
    • 0 (0 voturi)    
      E secret (Duminică, 29 martie 2020, 18:59)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

      Secretomania cucereste Romania. Si minciuna politrucilor de la Grupu de Comunicare - care transmit cf ordinelor primite de la guvernul Orban 1,2, 3 sau ale ficusului de la Grivco-Cotroceni
  • 0 (0 voturi)    
    Oh.. (Duminică, 29 martie 2020, 9:36)

    Vladislav Rastoropov [anonim]

    Oh...
  • +1 (5 voturi)    
    terminati cu carantina totala (Duminică, 29 martie 2020, 9:40)

    mihai2015 [utilizator]

    vezi Suedia unde nu e nici o carantina si are rezultate mai bune ca toate tarile Europene, In Suedia nici nu s-au inchis scolile,
    Carantina totala sau partiala sint niste tembelisme, chiar daca s-ar respecta, apare intrebarea ce faci dupa ce ridici carantina ?, pentru ca daca nu ai populatie imunizata boala revine iar.
    Vezi ca si SUA renunta la carantina
    numarul de cazuri 2000, 10 mii este irelevant, cred ca in realitate sint sute de mii in Romania, ar trebui sa se faca teste de anticorpi in toate tarile prin sondaj ca se vada realitatea ca tinem oamenii panicati in case si ei sint jumatate deja imunizati
    • +1 (1 vot)    
      pai da... lasa ca stam acasa (Duminică, 29 martie 2020, 10:13)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui mihai2015

      grobienii de vecini deja au infundat ghenele (pt ca nu e la mintea cocosului daca arunci o punga de gunoi mai mare decat deschiderea tubulaturii - aceasta din urma se infunda)

      nu ne omoara covidul, dar o sa ne rapuna ciuma bubonica si alte boli cu transmitere de la sobolani si gandacii ori o sa se inmulteasca si la noi cazurile de violenta domestica...
    • 0 (2 voturi)    
      Totusi (Duminică, 29 martie 2020, 10:35)

      feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui mihai2015

      Suedezii au un numar dublu de infectati cu o populatie la jumatate fata de .ro (ok, daca am putea sa testam am fi mult mai sus si noi).

      Insa suedezii nu primesc zilnic avioane cu suedezi din ITA si FRA. Poti sa faci un exercitiu de imaginatie - ce ar fi daca in Suedia ar intra 200.000 persoane din Italia si Franta, in urmatoarele doua saptamani.

      In plus, aia au o alta disciplina. PLus lumina naturala mai putina iarna si petrecerea timpului in familie, acasa.

      Poti vedea rezultatele maratoanelor din UK.
    • 0 (0 voturi)    
      Teste prin sondaj (Duminică, 29 martie 2020, 18:56)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui mihai2015

      S-a opus tovarasul Nelu Tataru, ministru carierist al Sanatatii, politruc cu vechi state de serviciu si specialist in a d din gura. Unull din specialistii „liberalilor” pe linia Pintea, Costache, Tataru, Araft
  • 0 (6 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Duminică, 29 martie 2020, 9:45)

    [anonim]

    • 0 (0 voturi)    
      Asa e (Duminică, 29 martie 2020, 18:53)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui

      dar Bulgaria nu a avut un guvern preocupt de ciolaniada anticipatelor, in vreme ce epidemia se raspandea in Europa. Si nici o presa aservita care in loc sa arate pe adevaratii vinovati, ne asalteaza cu stiri alarmiste, declaratii ale incompetentilor din guvern si stiri despre cum se invinge epidemia intonând imnul national pe strazi (??)
  • +1 (1 vot)    
    Mama Omida. (Duminică, 29 martie 2020, 10:16)

    valjean [utilizator]

    Astia s-au apucat acum de preziceri si citit in stele si in ghiocuri ca alea cu fustele largi.Nu stiu cum se pune si cum se da jos un echipament de protectie si cum se face preventia intr-un spital si fac pe clarvazatorii ? Eu zic sa se ocupe de horoscopul saptaminal si sa lase prostiile !
  • +2 (2 voturi)    
    Suntem doar infectaţi şi neinfectaţi (Duminică, 29 martie 2020, 10:25)

    Dariusradius [utilizator]

    Nu mai sunt naţiuni***
    Responsabili, foarte repede, sã schimbãm TEMPORAR* mentalitatea.
    Altfel ne scufundãm PENTRU CÃ NU VEDEM REALUL
    *Medicina cere de multe ori ceva temporar.
    OPRIŢI** Intrarea 100%.
    Faceţi la intrãri, pe câmpuri, spitale mari model militar chinezesc.
    *Temporar, pânã trece.
    **În Evul mediu sau in 1918, nu s-a fãcut.
    ***Recunoașteţi greşitul? El nu este iresponsabilul.
  • +1 (1 vot)    
    +33000 (Duminică, 29 martie 2020, 11:15)

    deimos_ro [utilizator]

    Conform calculelor, daca se mentine rata actuala de crestere, Romania va inregistra la data de 15 Aprile in jur de 33000 de cazuri.
    De notat ca la 15 Aprilie vor fi trecut cele 3 saptamani de carantina totala conform ordonatei militare nr.3 din 24 Martie. In mod normal la aceasta data ar trebui sa observam o incetinire a ratei de imbolnavire de la 20% cat este acum la cifre multa mai mici.
  • 0 (2 voturi)    
    Dacă ești sănătos nu te îmbolnăvești de COVID. (Duminică, 29 martie 2020, 11:24)

    asavreau [utilizator]

    COVID-19 ucide oameni care au și alte complicații.La un om sănătos cu imunitate normală efectele infectării sunt minime și sigur te vindeci.Dacă obții sau nu o imunitate încă nu sa dovedit.Când va veni al doilea val vom ști.Mie nu-mi place pălăvrăgeala lui Streinu ca specialist pe la televiziuni.Nu știe mare lucru despre virusuri și dă sfaturi inutile.Cred că,înafară de recomandările difuzate de toate posturile tv și radio,toate celelalte sunt destinate derutării oamenilor și unor manevre dubioase de îmbogățire.Streinu nu știe cum acționează virusul,cum arată,la ce este sensibil,ce-l favorizează și vorbește la fel ca noi care stăm acasă și așteptăm un sfat documentat de la un specialist.De ce nu vrea Streinu să fie specialistul care să dea sfaturi bune?Vrea să fie vedetă tv?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by