Cluj: Denunț penal față de preoții care au folosit aceeași linguriță la împărtășanie

de S.J.     HotNews.ro
Joi, 26 martie 2020, 22:07 Actualitate | Coronavirus


Credinciosi care se impartasesc la Cluj Napoca, in fata catedralei
Foto: Captura de ecran
Deputatul Emanuel Ungureanu și alte două persoane au depus un denunț penal la Parchetul de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca față de preoții și călugării BOR care au folosit în fața Catedralei Mitropolitane din oraș aceeași linguriță la împărtășanie, anunță Mediafax.

Potrivit denunțului penal depus la Parchetul de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, preoții și călugării ortodocși sunt acuzați că au pus în pericol sănătatea populației, adulți și copii.

„Subsemnații Emanuel Ungureanu, Daniela Vomir Bizo și Adina Smeu formulăm prezentul denunț față de clericii Bisericii Ortodoxe Romane (preoți, călugări) care, în data de 22 martie, au efectuat slujba religioasă pe platoul din fața Catedralei Mitropolitane Ortodoxe din Cluj-Napoca și care, prin acțiunile lor, au pus în pericol sănătatea populației (adulți și copii). Vă solicităm ca, în urma identificării acestora, să dispuneți începerea urmăririi penale sub aspectul comiterii infracțiunii de nerespectare a măsurilor privitoare la prevenirea sau combaterea bolilor infecto-contagioase”, se arată în denunț.

În document se subliniază că preoții au efectuat slujba religioasă pe platoul din fața Catedralei Mitropolitane din Cluj-Napoca, iar la final „au procedat la împărtășirea din Sfântul Potir, folosind o linguriță comună, respectiv un prosop comun, în acest sens fiind împărtășiți toți cei prezenți la slujbă.

„Fără a aduce vreo atingere libertății religioase, garantate de Constituția României și legislația internă, considerăm că gestul acestor reprezentanți ai BOR aduce grave atingeri sănătății populației, punând, practic, în pericol viețile a sute de oameni. Aceasta, în contextul în care, în momentul actual, ne aflăm în plină epidemie de infectare cu virusul COVID-19, în contextul în care, pe teritoriul României, s-a instituit stare de urgență, în contextul în care autoritățile publice au luat și iau măsuri referitoare la prevenirea și contaminarea cu acest virus”, se mai arată în denunțul penal.

Cele trei persoane care au depus denunțul susțin că măsurile privitoare la prevenirea sau combaterea bolilor infecto-contagioase sunt obligații sau îndatoriri impuse de actele normative în materie sau, în baza acestora, de către factori decizionali, având în vedere necesitatea prevenirii sau înlăturării unor boli contaminante.

„În aceste condiții, și reprezentanții BOR au obligația de a respecta normele în vigoare, de a lua toate măsurile necesare pentru a preveni răspândirea acestei boli cu efecte devastatoare în rândul populației. Actul de împărtășanie cu lingurița comună și cu prosopul comun efectuat asupra unui număr impresionant de persoane de către reprezentanții BOR aduce o gravă atingere sănătății publice, existând practic riscul ca una dintre aceste persoane să fie infectată cu coronavirus, iar acesta să fie transmis în masă, tuturor persoanelor care au folosit acea linguriță, respectiv prosopul”, se mai arată în denunțul penal.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















16603 vizualizari

  • +19 (43 voturi)    
    Exemplar (Joi, 26 martie 2020, 22:40)

    NoFive [utilizator]

    O initiativa civica necesara.
    • -11 (25 voturi)    
      Nu e initiativa civica (Vineri, 27 martie 2020, 12:07)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui NoFive

      E initiativa USR. E o lupta politica.
      Chiar nu e evident?
      • +5 (23 voturi)    
        Precizare (Vineri, 27 martie 2020, 13:50)

        NoFive [utilizator] i-a raspuns lui Anges

        Subscriu initiativei in civismul ei. Nu ma intereseaza latura ei politica, daca o fi vreuna. Eu comentez in nume personal.
  • -32 (50 voturi)    
    Reintoarceti-va la credinta (Joi, 26 martie 2020, 23:19)

    Andrei2.0 [utilizator]

    Cine ia in deradere sau in batjocura Biserica Crestina incercand sa-i blocheze activitatea nu intelege prea bine cine este si lumea in care se afla. Una este sa nu intelegi si sa nu accepti traditiile Bisericii Crestine, si alta este sa nu o respecti nesocotindu-i lucratorii. Cei care credeti ca le stiti pe toate va inselati. Putini stiti ca printre acesti preoti sunt oameni cu o inteligenta peste medie, cu diplome luate la universitati tehnice(fizica, matematica, electronica, telecomunicatii, etc) si care au ales un altfel de drum in viata dupa ce au realizat ca nu toate raspunsurile se regasesc aici pe Pamant. Recomand tuturor, nu doar crestinilor, sa tina post in aceasta perioada, si sa se roage pentru sanatatea si bunastarea tuturor.
    • +7 (29 voturi)    
      dar nu de Medicina! (Vineri, 27 martie 2020, 0:02)

      credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui Andrei2.0

      peste mediu la matematica,merge
      la fizica e dubios ca fizica explica multe fenomene care au raspunsuri fantasmagorice in biblie
      Dar la biologie,anatomie,sigur suntCORIJENTI,ca sa nu spun repetenti!
      • +4 (16 voturi)    
        Matematică? (Vineri, 27 martie 2020, 17:38)

        NicioLae2 [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

        Matematica e mult prea logică (chiar și o ramură - logica matematică) ca să fie alăturată într-un fel religiei în general și bibliei sau coranului în special!
    • +16 (30 voturi)    
      esti simptatic... (Vineri, 27 martie 2020, 0:24)

      AnderT [utilizator] i-a raspuns lui Andrei2.0

      dar noi nu traim de himere sau diplome luate pe bani, traim vremuri cand parohiile sunt repartizate pe bani frumosi direct de la umbra mitropoliei de bucale.... Cu siguranta sunt preoti care inca mai gandesc si isi respecta semenii. Cei care iau in deradere un cult sunt ei niste clovni dar in societatea nostra romaneasca si din europa de est cultul Ortodox a fost si mama si ciuma, in ultimele decenii mai mult ciuma, fiind implicat direct in politica, economie si alte sectoare nepertinente lor, implicatie de cele mai multe ori nociva semenilor sai si benefica pentru putinii prea inalti. Ce frumos si curat era Daniel in tinerete, dar de cand pe metereze umbla vorba rea ca nu discuta decat de la zeci de mii in sus si investete pomelnicele in afaceri ce voi habar nu aveti. Intorcandu-ma la faptele de la Cluj, arzalar focul pe acel avocat care ar avea tupeul sa apere asemena fete jerpelite numai de dorinta impacarii economice.

      P.s. neblocand activitatea sportiv criminala ale acestor inconstienti multi enoriasi vor pleca de pe aceasta lume pentru o amarata lingura.

      Asa sa nu va ajute ceL la care ne rugam daca nu va bagati mintile in cap pana cand trece acest razboi !!!
      • -11 (25 voturi)    
        Nu esti “simpatic” Ander (Vineri, 27 martie 2020, 12:26)

        Anges [utilizator] i-a raspuns lui AnderT

        Cateva observatii la postarea ta:
        - parohiile nu se aloca de la “bucale”, ci la nivelul fiecarei (arhi)episcopii; exista un statut al BOR emis de guvern in 2008 - ar fi bine sa-l citesti inainte sa “dai” cu parerea;
        - corect se scrie cu litere mari Europa de Est si cu litere mici ortodox;
        - corect se scrie “arza-l-ar”.
        Un pic de smerenie/humbleness cum e la moda acum sa se zica, nu ti-ar strica nici tie, nici altora care imediat sar sa dea cu pietre.
        • +2 (18 voturi)    
          imi pare bine (Vineri, 27 martie 2020, 15:48)

          AnderT [utilizator] i-a raspuns lui Anges

          ca pe cand tara arde tu ma gramatichezi asta denota semn de senilism precoce din partea ta si oricum REPET: parohiile se dau pe sub mana de catre supusii lui Dany, fiecare avand preturi intre 15.000 si 90.000 depinde de zona, acelasi sistem folosit de turci cu fanariotii de la noi. Smerenie am, in felul meu dar imi dispare atunci cand vad nesimtirea politicii generale BOR.

          p.s. Mai erau greseli in text de ce nu le-ai enumerat pe toate?
          • +1 (17 voturi)    
            Esti jenant (Vineri, 27 martie 2020, 16:30)

            Altiro [utilizator] i-a raspuns lui AnderT

            Macelaresti lb. romana dar ai pretentia sa fii luat in serios.
          • -1 (15 voturi)    
            @AnderT (Vineri, 27 martie 2020, 18:28)

            Iomen [utilizator] i-a raspuns lui AnderT

            Te oftici ca iti arata lumea cat de incult esti? Ti se intampla des? ;)
        • -2 (6 voturi)    
          Cateva observatii la postarea ta: (Sâmbătă, 28 martie 2020, 18:35)

          NicioLae2 [utilizator] i-a raspuns lui Anges

          @Anges

          De ce e obligatoriu "Europa de Est"? "Europa de est" ce are?

          Credincioșii vor scrie întotdeauna Ortodox, cu "O" mare. Nu cumva să scrii "dumnezeu", cu "d" mic, că se stropșesc la tine imediat și dau cu pietre.

          Nu e corect “arza-l-ar”, ci "arză-l-ar".

          Cine spune că parohiile nu se alocă de la “bucale”? Ca și în politică, posturile se împart de la centru, începând cu preafericitu', iar ce mai rămân se târguiesc local.
    • +18 (32 voturi)    
      @Andrei2.0 (Vineri, 27 martie 2020, 0:32)

      Godzillagrrr [utilizator] i-a raspuns lui Andrei2.0

      Aici nu e vorba de a lua in derâdere biserica, preotii, credinta etc.

      Cunosc personal preoti, oameni deosebiti, demni de respect.

      Aici e vorba de un act criminal.

      Inteleg ca li s-a cerut bietilor credinciosi sa vina cu linguritele de acasa, deci nu se poate spune ca preotii aia ignorau pericolul transmiterii virusului.

      Si ce-au facut, cu tot cu inteligenta lor peste medie? Vazând ca bietii oameni nu si-au adus linguritele personale... le-au folosit, in mod criminal, tot pe ale lor.

      Multi dintre credinciosii aceia se vor imbolnavi. Unii vor muri. Din cauza acelor preoti!
    • -8 (14 voturi)    
      rusine!!!!!!!!! (Vineri, 27 martie 2020, 5:18)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui Andrei2.0

      sa acuzi "slujitorii" aluia de sus....ai dreaqului parca hotii si escrocii ce conduc tara nu au diplome ....unii au chiar si doctorate ...si nu unul , mai multe...si tot numai imbecilii ii...asculta...
    • +3 (19 voturi)    
      Ce face popa (Vineri, 27 martie 2020, 11:08)

      NoFive [utilizator] i-a raspuns lui Andrei2.0

      In ziua de azi, un om cu inteligenta peste medie nu ofera mai multora spre folosinta aceeasi lingurita. Un preot este prin ceea ce face si ce zice, lider de opinie. Gestul preotului in cauza il descalifica si il trece in rindul inamicilor publici. Si nu trebuie sa ai inteligenta peste medie pentru a iti da seama de asta.
      • +4 (18 voturi)    
        corect, cu o remarca (Vineri, 27 martie 2020, 16:21)

        fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui NoFive

        Popa e lider de opinie pentru cei cu inteligenta sub medie.
  • -21 (35 voturi)    
    propaganda ieftina, politicianista, (Vineri, 27 martie 2020, 7:52)

    Gogu27 [utilizator]

    in stilul Alexandru Cumpanasu.Inainte de orice comentariu, trebuie vazut cum evolueaza cazurile de coronavirus in Cluj dupa episodul impartasaniei. Daca La Suceava si la Bucuresti contaminarile au explodat din pricina unor inconstienti cu mintea deformata de activitatea profesionala - un manager de spital despotic si un politist mincinos ); La Cluj , evolutia este in parametrii "normali".Nu doar ca Sfanta Impartasanie nu este "apa cu vin" (cum se prezinta in mod tendentios pe canalele de stiri, evitand sa se mentioneze ca este o Taina a Bisericii in care este implicat Duhul Sfant), dar si lingurita folosita etse din argint! .
    • +8 (22 voturi)    
      popica (Vineri, 27 martie 2020, 8:29)

      fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui Gogu27

      du-te si abereaza pe doxologia, prostologia, sputnik si alelalte ale voastre, nu aici.
      • -5 (19 voturi)    
        esti pe langa subiect, (Vineri, 27 martie 2020, 13:09)

        Gogu27 [utilizator] i-a raspuns lui fl0rin

        iar propaganda faci tu , tamnesam , fara nici o argumentare. Eu fac apel la statistica : cat a crescut rata imbolnavirlor in Cluj? Daca nu poti renunta la idei preconcepute (orice om are limetele sale) , mai bine te abtii. Am impresia ca zgomotul de fond iti este foarte drag , genarearea acestuia fiind printre sarcinile de baza ale "conservelor" pe care le mentionezi (hotul striga hotul)
        • +4 (18 voturi)    
          hai hai (Vineri, 27 martie 2020, 14:34)

          fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui Gogu27

          mergi frumusel pe site-urile voastre. doar acolo o insiruire de cuvinte fara nici o noima sunt considerate argumentatie. nu stau la discutii care nu duc nicaieri. dasvidaniya.
    • +10 (30 voturi)    
      despre religie (Vineri, 27 martie 2020, 8:43)

      Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui Gogu27

      1. RELIGIA PROSTESTE PROMOVEAZA INAPOIEREA,: tarile religioase sunt subdezvoltate, educatia este neglijata in aceste state, cecetarea stiintifica R&D, netolerante,drepturile omului la pamant. Promoveaza fatalismul, vezi DA DOAMNE, un fel de cersetorie in locul actiunii personale. Din acest motiv tarile dezvoltate (OECD) sunt si cel mai putin religioase dar si cele in care avutia nationala este distribuita cel mai echitabil.
      2. RELIGIA COSTA: in cazul Romaniei, de ex., salariile sarlatanilor BOR ne costa aproximativ jumatate de miliard lei, cheltuieli la buget national. La acestea se adauga investitiile inutile in temple, ale oamenilor politici, primari, pt voturi. Se poate aprecia, in total cca 5 miliarde lei se pierd anual, echivalent un miliard Euro, care ar trebui folositi pentru investitii in sanatate, educatie. Suma este enorma iar fetisurile credinciosilor ar trebui satisfacute din bani personali, asa cum se procedeaza in statele luminate din Vest. Religia nu trebuie interzisa pt ca transformam sarlatania BOR in victima, aceasta a fost greseala comunistilor. BOR trebuie sa i se taie finantarea de la buget, si sa nu uitam, sa plateasca taxe pentru activitati profitabile. Ca in statele dezvoltate. Bisericile sa fie finantate de adeptii acestora, treaba lor daca ei cred in bazaconii si nu in progres stiintific si valori umane.
      3. RELIGIA UCIDE: scurt, inchizitie, terorism religios, mai recent islamic, cca 90% din razboaiele umanitatii au avut in spate motive religioase. Cazul criminal cu popii sarlatani de la Cluj nu este decat un mic exemplu.
      5.Solutia aceea numita impartasanie este din punct de vedere chimic, apa cu vin, oferita intr-un obiect de metal si care introdus de nenumarate ori in cavitatea bucala a mai multor persoane poate transmite virusi, bacterii. Dpdv juridic si umanitar este tentativa de omor cu premeditare, sau, avand in vedere nivelul de educatie al sarlatanilor trufasi iubitori de aur si limuzine scumpe = BOR, prin neglijenta.
      • -8 (24 voturi)    
        Eroare (Vineri, 27 martie 2020, 11:04)

        Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

        1. Cliseele si prejudecatile-semnele clasice ale ignorantei. Printre cele mai religioase state ale lumii se numara: Vatican, SUA, Israel, Irlanda, Polonia, Portugalia, Grecia etc.Ti se par slab dezvoltate si needucate? 2.BOR are in proprietatea sa peste 800 de centre social-filantropice(azile, orfelinate, spitale, centre pt bolnavi in faza terminala, pt victime ale violentei in familie, ale consumului de droguri, ale traficului de persoane etc) in care sunt ingrijiti zeci de mii de romani de care statul, rudele sau ong-urle ateiste s-au delimitat. BOR a cerut in repetate randuri ca statul sa-i inapoieze proprietatile confiscate de comunisti pt ca sa renunte la ajutorul financiar de la stat, dar nici un guvern post-decembrist nu a vrut asta. In toate statele UE(exceptie Franta) Biserica este subventionata de stat. Conform INStatistica(2011) 98% dintre romani s-au declarat ca apartinand unui cult religios si doar 2% atei. Deci subventia statului pt culte este din taxele majoritatii covarsitoare. 3.Prostia ucide: biserica ortodoxa romana nu a avut inchizitie, nu a purtat razboaie religioase si nu are legatura cu teroristii islamici. Din contra, de-a lungul istoriei, pe langa manastiri si biserici au fiintat scoli unde romanii deslusiau buchiile cartilor si spitale('bolnite' sau 'vasiliade') in care erau ingrijiti bolnavii. Cititul Bibliei a fost si ramane un act de cultura, nu numai de credinta, vorba lui P.Tutea:" fara Biblie, Shakespeare ar fi ramas un scriitoras din Gaiesti"..
        • +5 (23 voturi)    
          Eroare fac habotnicii (Vineri, 27 martie 2020, 13:06)

          hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

          1.a. Faptul că o persoană este trecută în statistică ca având oarece credință, nu înseamnă că este o persoană religioasă. 1.b. Bunăstarea este creată de un procent minim de oameni, deci este foarte posibil ca 10% din cetățenii bogați ai SUA să fie agnostici și să creeze peste 50% din avuția națională.
          2. BOR a primit în folosință pe 49/99 de ani terenuri pe care să construiască biserici în schimbul obligației de a construi pe același teren centrele de care vorbești; TOATE bisericile primesc bani de la stat atunci când au nevoie de întreținere. Dacă de mâine le cerem chirie bisericilor, vom avea bani să susținem financiar nu 900 ci 9000 de astfel de centre.
          Biserica a primit proprietățile de la stat și de la cetățenii lui deci să ne reglăm după ce calculăm exact ce a primit (fără motiv, dacă mă întrebi pe mine) și ce i-a fost luat.
          În Germania, Finlanda, Suedia (despre ele știu eu) există o taxă dedicată religiilor; dacă cetățeanul se declară credincios, banii ajung la biserica sa, dacă nu se declară, ei nu ajung acolo - simplu.
          3. BOR a avut preoți turnători la Securitate; în istorie, țăranii erau obligați să muncească gratis pe pământurile mănăstirilor (muncă forțată), aveau șerbi (sclavagism). Chiar mă gândeam la ce „prostii” a debitat Aristotel, care nu a cunoscut niciun cuvânt din biblie sau ce greșite sunt tratatele lui Ibn Sina.
          • +1 (19 voturi)    
            ai dreptate dar (Vineri, 27 martie 2020, 14:46)

            fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

            te complici prea mult intrand in detalii. esenta problemei e asa:
            biserica este cea mai veche si cea mai mare sarlatanie din toate timpurile. au inventat o fiinta supranaturala (care daca chiar ar exista, ceea ce fac ei ar fi si mai grav).
            dupa care s-au autoproclamat unicii reprezentanti pe pamant acele fiinte, adicatelea au un fel de exclusivitate. si apoi au pus in carca toate nenorocirile care se intampla pe pamant neascultarii si neinchinarii la respectivul baubau, adica in fapt la ei.
            dupa care s-au pus pe acumulat averi, si pe acumulat si mai multe averi, si inca si mai multe, pentru ca sunt nesatui.
            singura solutie - un cuza nr. 2, dar care sa-si duca treaba pana la capat, nu sa fie mazilit dupa cativa ani.
          • -1 (17 voturi)    
            "BOR a avut turnatori" (Vineri, 27 martie 2020, 17:01)

            Altiro [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

            Sarmane urmas de aplaudac comunist, BOR a avut doar intre anii 1948-1953 peste 3000 de preoti(25% din cei 12mii existenti atunci) trimisi la Canal si in puscariile comuniste. Majoritatea au murit torturati in chip salbatic, putini au supravietuit ca 'legume' restul vietii. Si, da, au fost unii care au cedat si au accepta sa colaboreze cu securitatea dupa torturi ingrozitoare. Sunt curios, in locul lor, la cate torturi ai fi rezistat, plus amenintarea ca familia ta va disparea fara urma? In perioada aceea filozoful C-tin Noica(un "habotnic,"n-asa?) era la inchisoare, cercetat de securisti si acuzat de "obscurantism"pt credinta lui. La acuzele lor Noica le-a raspuns:"Nu pierd nimic daca sunt credincios si Dumnezeu nu exista dar, daca exista am castigat TOTUL." Da, nelinistea metafizica ce va ridica parul pe spinare oricarui liber-cugetator ajuns la finalul vietii (si daca El exista?) cu conditia ca Divinitatea sa-i mai fi lasat o farama de luciditate. E bine sa meditezi putin la tema asta..
            • +1 (17 voturi)    
              Deci știm foarte clar că BOR turna la Securitate (Vineri, 27 martie 2020, 17:24)

              hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

              Să mergem în profunzime.
              Tu zici că preoții turnau de frică să nu ajungă la canal și în pușcării; însă cei despre care turnau unde ajungeau, nu tot la canal și în pușcării? Acei oameni nu aveau și ei familii care riscau să dispară?
              Memoria celor care au fost torturați și uciși de naziști, pentru că au refuzat să-i toarne pe evreii ascunși, era încă proaspătă când acei popi mizerabili s-au apucat să toarne, așa că a le găsi scuze înseamnă un afront adus memoriei tuturor celor care au suferit din cauza lor.

              Un om moral moare, strigând și apărându-și principiile în care crede - așa cum a făcut un personaj inventat de creștini, pe numele său Isus - sau are cel puțin grijă să nu afecteze pe alții prin faptele sale.

              Ceea ce spune Noica e o prostie; dacă el, tu și orice habotnic credeți că dumnezeul pe care vi l-ați creat le-a permis să intre în rai popilor turnători din cauza cărora multe mii de oameni au fost torturate și ucise, veți avea o mare surpriză când îi veți vedea pe toți - în capul cărora se află teoctist (da, cu t mic) - așezați în cazane cu smoală.
          • -2 (16 voturi)    
            Habotnici (Vineri, 27 martie 2020, 18:01)

            ids [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

            ...sint aia care-l umplu pe Anges cu minusuri cand omu’ spune doar ce e evident: cum sa fie initiativa civica cand Emanuel Ungureanu e USR!?!?
            In rest ce spui e doar o incalceala fara logica, cu multi daca si fara date suport.
            Iti umplu un caiet studentesc cu numele preotilor care au murit in inchisorile comuniste; tu cate nume ai ca sa concluzionezi ca “biserica” a turnat Securitate?
            Cat de indoctrinat sa fii cand pe vremea lui Ceasca se daramau biserici, era interzisa orice sarbatoare religioasa si pana si pe Mos Craciun l-au rebotezat Mos Gerila sa spui ca biserica a fost instrument al comunistilor?
            Chiar asa, cati ani ma taca, vorbesti din ce stii sau din ce ti-au spus altii pe net?
            • +4 (16 voturi)    
              Găsești DEX și online, dacă n-ai unul în casă (Vineri, 27 martie 2020, 20:52)

              hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui ids

              ca să cauți definiția cuvântului „habotnic”.

              Nicolae Corneanu, mitropolit, turnător cu vechime, și-a început activitatea de trompetă în 1950 și a lucrat până în 1988
              Vasile Zainea, arhiepiscop, turna de rupea prin 1975.
              Gavril Epifranie, arhiepiscop.
              E plin CNSAS-ul de nume la fel de ilustre (pentru că nu turnau doar mizerabilii mici, era o ierarhie a acestor stârpituri pe care o societate morală i-ar fi strivit fără milă.

              Ce biserici se dărâmau pe vremea lui Ceașcă, stimabile?
              În perioada comunistă au fost înființate Arhiepiscopia din SUA și Canada și cea pt Europa de Vest; funcționau 6 seminarii teologice; editau ziare proprii (inclusiv mitropoliile avea ziarele sale); aveau tipografii care tipăreau toate cărțile de cult dorite; au fost făcute investiții în peste 12000 de lăcașuri de cult și au fost construite 500 de biserici noi; prelații aveau frecvent legături cu capi ai altor biserici (nici măcar micii directori nu aveau așa libertate de a călători precum aveau popii) chiar participă la Conferințele Bisericilor Europene (de pe site-ul oficial).
              Copii erau botezați în biserici, popii blocau circulația prin orașe, cântând la capul morților, petrecerile de nunți erau făcute după ieșirea din biserică, popii bântuiau casele oamenilor cu boboteaza și alte astfel de motive idioate ca să le ia banii proștilor (din amintirile unui copil care a trăit în acele vremuri).
              Justinian (patriarh între 1948 și 1977) avea un Cadillac Fleetwood Brougham; Teoctist și el tot Cadillac.

              Deci ce biserici se dărâmau pe vremea lui Ceașcă și cum era interzisă religia?
              • +2 (4 voturi)    
                Comentariu sters de utilizator (Vineri, 27 martie 2020, 21:24)

                [anonim] i-a raspuns lui hic sunt leones

                • +1 (15 voturi)    
                  Statistica: au fost construite peste 500 biserici (Vineri, 27 martie 2020, 21:40)

                  hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui

                  Faptul că s-au dărâmat câteva (20 în București, deci probabil nici 100 în întreaga țară) nu schimbă faptul că regimul comunist a construit în draci biserici (500, potrivit patriarhiei) și s-a îngrijit ca popii să aibă privilegii.
        • +6 (24 voturi)    
          hopa (Vineri, 27 martie 2020, 13:15)

          fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

          a venit valul doi de postaci bor? e zi scurta pe sputnik, sau care-i treaba?
          • -2 (14 voturi)    
            Hopa-tropa nea florin 0 (Vineri, 27 martie 2020, 18:25)

            Iomen [utilizator] i-a raspuns lui fl0rin

            Din Biblia oricarui marxist: daca n-ai argumente sa-i contrazici, denigreaza-i. :p
            • +3 (15 voturi)    
              tavarisci (Vineri, 27 martie 2020, 21:37)

              fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

              mai rasfirati, baieti, mai rasfirati. articolul a iesit de mult din pagina curenta a hotnews. cautati altele mai la zi, ca pt asta nu mai primiti nici o copeica in plus, oricat ati arunca cu laturi.
              • +1 (1 vot)    
                Comentariu sters de utilizator (Vineri, 27 martie 2020, 22:53)

                [anonim] i-a raspuns lui fl0rin

              • 0 (10 voturi)    
                Mai rasfira-te tu (Vineri, 27 martie 2020, 23:59)

                idsoc [utilizator] i-a raspuns lui fl0rin

                Tot postezi de dimineata pe articolul asta expirat. Ai norma?
      • -6 (20 voturi)    
        le cam amesteci; pe scut te invit sa ai in vedere (Vineri, 27 martie 2020, 13:22)

        Gogu27 [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

        1. abordare bolsevica; multi dintre marii oameni de stiinta au fost religiosi (mai ales dupa ce au atins apogeul carierei -Oppenheimer , Stephen Hawking) tocmai pentru ca toate fenomenele fizice / bio- chimice / etc, de la un anumit nivel nu mai pot fi explicate teoretic. Sugerez a se incepe cu stuierea cartilor Dl Dumitru Constantin Dulcan
        2.sunt de acord cu finantarea cultelor strict de catre practicanti , nu de catre guverne (nationale sau straine) nic de care ONG-ri
        3.prostia si inapoierea ucid;
        4.??
        5. esti total pe langa subiect; te rog sa nu mai insisti
        • +2 (16 voturi)    
          Faci afirmații neadevărate (Vineri, 27 martie 2020, 16:07)

          hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Gogu27

          Hawking a fost unul dintre cei mai de seamă atei și la fel sunt marile minți ale lumii științifice; foarte mulți mari filosofi ai lumii au fost și ei cel puțin agnostici; mulți din ei au dat de înțeles acest lucru prin munca lor, iar după ce biserica nu a mai avut puterea să-i ucidă au început să afirme acest lucru și în mod direct.
          Faptul că fenomenele nu pot fi explicate de cunoștințele pe care le avem în acest moment înseamnă doar că mai avem lucruri de învățat, nu dovedesc existența unei divinități.
          • -3 (15 voturi)    
            Pt cei cu pete albe... (Vineri, 27 martie 2020, 19:15)

            Iomen [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

            in cultura generala, o scurta lista a oamenilor de stiinta (unii si filozofi) crestini: Bacon, Copernic, Galilei, Pascal, Leibniz, Boyle, Newton, Kepler, Lavoisier, Volta, Ampere, Faraday, Maxwell, Kelvin, Joule, Mercalli, Rontgen, Pasteur, Marconi.
            • +4 (16 voturi)    
              Oamenii de știință nu pot face și ei (Vineri, 27 martie 2020, 20:56)

              hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

              alegeri proaste?
  • -7 (21 voturi)    
    Despre religie se intoarce (Vineri, 27 martie 2020, 13:54)

    Anarb [utilizator]

    1. Religia nu promoveaza inapoierea, iar corelatia ta nu are baza statistica. Majoritatea statelor dezvoltate au o proportie mai mare de persoane religioase decat atei, iar in cele in care raportul s-a inversat recent prosperitatea a aparut cand persoanele religioase erau majoritare. Prin contrast state declarat atee (Cuba, Coreea de Nord) sint profund indoctrinate si inapoiate. In particular in Romania corelatia e clar inversa; nu religia a adus inapoiere, ci ateismul comunist (vezi economia si societatea in ‘45 vs. ‘90).
    2. Tot nu stiu de unde iti iei datele. Cu aproximatie, bugetul anual pentru culte e cam 60 mil. Eur pe an; spre comparatie pentru sanatate bugetul e de 6-7 miliarde Eur pe an. Imi pare o investitie minima pentru o minte echilibrata (omul fara spiritualitate e incomplet) intr-un corp sanatos.
    3. Iar n-ai baza pentru afirmatie. Primul si al 2-lea razboi mondial nu au avut cauze religioase si probabil au insemnat ca impact cat toate razboaiele adunate de pana atunci. La fel Coreea, Vietnam, Malvine sau alte confruntari majore de dupa ‘45. Nici macar razboaiele israeliano-arabe sau cele din Irak si Afganistan (si cu rusii, si cu americanii) nu sint religioase daca intelegi un pic de geopolitica si nu te fraiereste propaganda. Deci care 90%!?!?
    Faci o confuzie cu Inchizitia care a nu a fost a unei religii, ci a unei biserici; si chiar si asa, nu in toate tarile, ci doar in acelea in care statul, care gira procesul, avea interes (vezi Spania eliberata de arabi vs. musulmani si evrei).
    Da, islamul este o religie nascuta si crescuta cu sabia in mana, dar ce te faci in teoria ta cu budismul bazat pe compasiune si crestinii martirizati sute de ani inainte sa fie acceptati.
    Faptul ca statele crestine au ales sa lupte in Evul Mediu impotriva islamului e mai degraba o dorinta a societatii civile de a-si prezerva modul de viata. Si sincer, eu sint recunoscator lui Mircea, Stefan sau Mihai Viteazul ca nu pup pamantul de 5 ori pe zi si pot sa am o dezbatere libera legata de religie.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by