Pierderea mirosului, un simptom legat de coronavirus, în special la tineri

de R.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 21 martie 2020, 17:46 Actualitate | Coronavirus


Doctori Italia
Foto: Profimedia Images
Se știe că noul coronavirus dă stări de febră, tuse și dificultăți respiratorii. Dar ORL-iștii alertează despre un alt simptom asociat cu boala: o pierdere a mirosului, scrie AFP.

Doctorii ORL-iști au observat în ultimele zile "o recrudescență de cazuri de anosmie", a declarat vineri numărul doi în ministerul francez al Sănătății, Salomon. Este vorba de o "dispariție brutală" a mirosului, dar fără nas înfundat, și uneori însoțită de dispariția gustului (ageuzie).

Această anosmie reclamată de mai multe persoane infectate de Covid-19 poate surveni de manieră izolată sau cu alte simptome legate de virus.

În caz de anosmie, "trebuie sunat doctorul de familie și evitată orice automedicație fără aviz specializat", a subliniat Jérôme Salomon.

Acest simptom rămâne însă "destul de rar" și "în general" observat la tinerii pacienți, cu forme puțin severe ale bolii, a precizat acesta.

Societatea franceză a doctorilor ORL-iști a lansat vineri o alertă legată de recrudescența acestor cazuri.

"Există o legătură evidentă" între anosmie și virus, afirmă Jean-Michel Klein, președintele Consiliului național al profesioniștilor din domeniul ORL. "Toate cazurile Covid-pozitiv nu sunt anosmice, dar toate anosmiile izolate fără cauză locală, fără inflamare, sunt Covid-pozitiv", a afirmat el.

"Persoanele are prezintă o anosmie trebuie să se izoleze din precauție și să poarte o mască, chiar și la nivel familial", a subliniat Jean-Michel Klein.

Spre deosebire de cazurile clasice de anosmie, doctorul recomandă să nu se administreze tratamente bazate pe corticosteroizi, "care reduc apărarea imunitară", sau spălarea nasului care riscă "să trimită virusul din mucoasa nazală în plămâni".

Publicații germane și americane au remarcat aceleași simptome, a precizat Jean-Michel Klein.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















20031 vizualizari

  • +1 (7 voturi)    
    .... (Sâmbătă, 21 martie 2020, 17:51)

    tirolez [utilizator]

    https://twitter.com/yaletung
    Doctorul asta, afectat si el, zice in comentarii ca e efect secundar la tratamentul indelungat/doze mari cu clorochina - medicamentul ala antimalarie despre care vorbea Trump. El a ramas si fara gust si fara miros momentan.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by