Streinu Cercel: Un vaccin experimental pentru coronavirus făcut în Marea Britanie ar putea fi adus în România și testat în aproximativ o lună

de I.H.     HotNews.ro
Vineri, 20 martie 2020, 18:38 Actualitate | Coronavirus


Vaccin
Foto: Stirile ProTV
Un vaccin experimental pentru coronavirus făcut în Marea Britanie ar putea fi adus în România și testat pe grupe de persoane, în termen de aproximativ o lună, a declarat vineri, la Antena 3, managerul Institutului Matei Balș, Adrian Streinu-Cercel.

El a spus că din momentul în care se va ratifica protocolul științific de cercetare, produsul va ajunge pentru avizare la Agenția Națională a Medicamentului din România.
  • ”Și în Statele Unite, și în Marea Britanie se testează un vaccin împotriva coronavirus. Noi, de la Institutul Național de Boli infecțioase Matei Balș, avem deja o colaborare în acest sens și urmează să primim protocolul de colaborare pentru a putea pune în experiment acest nou vaccin.
  • Este un vaccin făcut prin inginerie genetică. (...) S-au indentificat structurile de la nivelul virusului care pot genera anticorpii protectori și este un vaccin care se referă populației care nu a trecut prin infecție. Și atunci vom avea nevoie de testele acelea rapide ca să putem să identificăm persoanele, a declarat profesorul Streinu Cercel.
Întrebat când ar putea fi adus în România acest vaccin experimental, Cercel a răspuns: "Din momentul în care se ratifică protocolul științific de cercetare, evident el va face obiectul unor avizări nivelul Agenției Naționale a Medicamentului și după acest avizul acestei agenții va putea să înceapă. După care urmează proceduri destul de laborioasă prin care preparatul evaluat să fie adus în țară și pe urmă „investigatorii” vor trece la treabă împreună cu echipele lor. (...) Noi ne gândim ca undeva într-o lună de zile să fim în posesia tuturor documentelor și pentru a putea face primele înrolări de voluntari. (...) Vaccinul vine prin relația cu Marea Britanie".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















17872 vizualizari

  • +10 (20 voturi)    
    streinu cercel (Vineri, 20 martie 2020, 18:41)

    Captain Obvious [utilizator]

    vad ca nu e deloc strein de a3
    • +6 (18 voturi)    
      asta nu era ala (Vineri, 20 martie 2020, 19:39)

      Stefan534324 [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      care ne spunea acum cativa ani ca vor muri milioane de oameni de gripa aviara ?
    • -6 (14 voturi)    
      Asa, si? (Vineri, 20 martie 2020, 20:33)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      Asa, si?
  • -14 (30 voturi)    
    importam gunoaie din UK (Vineri, 20 martie 2020, 18:43)

    Kosmos [utilizator]

    De ce -am avea nevoie de si mai multe gunoaie?
  • +19 (41 voturi)    
    Incredere (Vineri, 20 martie 2020, 18:51)

    Jolly Roger [utilizator]

    Am încredere zero, ca sa nu spun negativa in tot ce este promovat la A3 & co. Si aceeasi parere o am si despre cei ce se asociaza cu latrinele in cauza.
    Iar omul asta devine invitatul lor permanent.

    Din UK stiam ca primi vapoare cu deseuri.
    Acum primi si vaccinuri experimentale?

    Bun, bun...
    • +11 (27 voturi)    
      Money , money (Vineri, 20 martie 2020, 19:18)

      verid [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

      Nu este vorba de un cadou . Pur si simplu este nevoie de cobai din lumea a treia . Nu stiu cine ia banii .
      • +9 (17 voturi)    
        Nu ar fi primul caz (Sâmbătă, 21 martie 2020, 0:35)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui verid

        Parca si acum cativa ani era un experiment de injectie pentru col uterin. Fete se plangeau de efecte secundare... dar ce conta?

        Romania e buna pentru cobai. Doar se stie ca romanii se vand pe o punga de malai de cateva ori la 4 (sau 5) ani. De ce ar fi acum altfel?

        Nu e nicio bunatate a inimii. Stiu ca putine tari sunt dispuse sa isi puna cetatenii in pericol pe experimente heirupiste. Din fericire, Romania a avut mereu la conducere oameni de baza, integri, responsabili, care nu au avut aceasta problema, aceasta retinere. Iar pentru bani, sunt gata sa vanda si cetatenii.

        USL traieste. Make no mistake about it.
        • +3 (3 voturi)    
          străinu (Sâmbătă, 21 martie 2020, 11:54)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

          chiar se lăuda că le-a făcut fetelor lui vaccinul ăla mirobolant.
  • +11 (23 voturi)    
    Streinu Cercel (Vineri, 20 martie 2020, 18:52)

    robyzs [utilizator]

    Streinu Cercel care ne asigura ca nu vom avea Coronavirus in Romania si care declara ca Spirtul nu distruge Covid19?

    De ce Iohannis, Orban si PNL nu il schimba? In timpul unei epidemii mondiale trebuie sa fim condusi de oameni care stiu ce vorbesc, Streinu Cercel pare amator si panicard.
    • -6 (16 voturi)    
      Precis stii despre cine vorbesti? (Vineri, 20 martie 2020, 20:09)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      .
    • +3 (9 voturi)    
      Vaccin (Vineri, 20 martie 2020, 20:31)

      Ghioc [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      Mai rasfirati baieti, mai rasfirati!
    • -5 (15 voturi)    
      Si care-s aia? (Vineri, 20 martie 2020, 20:36)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      Si care-s aia, #rezistii "care stiu ce vorbesc"?

      Ca vad ca tot la Arafat si Streinu-Cercel se intorc #rezistii alfabetizati pe FaceBuci.
    • -2 (6 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 21 martie 2020, 6:28)

      [anonim] i-a raspuns lui robyzs

  • +8 (16 voturi)    
    Si unde il multiplicam? (Vineri, 20 martie 2020, 18:55)

    Andy500 [utilizator]

    Ati facut praf Institutul Cantacuzino, care in 2009 a facut vaccinul pentru H1N1.
    Ar trebui sa va apucati de retehnologizare ACUM, dac an-ati fi iresponsabili!
  • +1 (17 voturi)    
    Imediat vin conspirationistii si antivaccinistii (Vineri, 20 martie 2020, 18:57)

    YorkshireTerrier [utilizator]

    sa ne explice cum incearca cineva sa ne otraveasca.
    • -4 (12 voturi)    
      Daca tu esti increzator, (Vineri, 20 martie 2020, 21:03)

      blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

      te poti oferi voluntar.. is US se si plateste, ca altfel cam greu..
      Recomand sa cititi despre vaccinul scos pe repede inainte in ‘76.
  • +1 (21 voturi)    
    pe linga deseuri... (Vineri, 20 martie 2020, 18:59)

    cititoare [utilizator]

    ne mai trimit si vaccine sa le testam, ca niste cobai ce sintem.
  • -2 (26 voturi)    
    Atenție! (Vineri, 20 martie 2020, 19:07)

    Mazeta [utilizator]

    Cine dă minusuri la acest articol va fi identificat și vaccinat cu prioritate.
    • +7 (15 voturi)    
      Hai s-o propunem pe Mulguța, Veorica. (Vineri, 20 martie 2020, 19:29)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ciordache, Nicolicea.....
  • +13 (21 voturi)    
    sa fim seriosi (Vineri, 20 martie 2020, 19:14)

    Dedalus [utilizator]

    Nici vorba!

    Optimista, exagerata estimare ar fi de 6 luni pana la demonstrarea eficientei. Si asta daca se foloseste tehnica genetica moderna. Ar insemna iulie aanul acesta.

    Estimarea realista este de 18 luni - adica un vaccin eficient ar putea fi gata in dozele necesare in vara lui 2021 (durata este de 18 luni).

    ===

    Dar inceperea testarii pe om nu inseamna ca avem un vaccin bun de folosit. Mai intai se face testarea pe cativa voluntari sanatosi - pentru a vedea daca nu e daunator. Apoi pe cateva sute de bolnavi si apoi pe cateva mii.

    Trebuie aprobat de autoritatile competente. Apoi laboratorul trebuie sa treaca la scara industriala, o intreprindere indelungata si costisitoare.

    Asa ca desi e bine sa fii optimist, nu e cazul sa ne imbujoram.

    Singura solutie este identificarea unor agenti chimici antivirali, asta s-ar putea face in cateva luni. Dar eficienta va fi redusa. Sigur, mai bine decat nimic.
  • -7 (27 voturi)    
    Experimental (Vineri, 20 martie 2020, 19:15)

    xolv [utilizator]

    ca in experimentele naziste ?
    • 0 (2 voturi)    
      ce? (Sâmbătă, 21 martie 2020, 11:58)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      virusul? Da, cred că ai dreptate.
  • -4 (18 voturi)    
    Experimental (Vineri, 20 martie 2020, 19:21)

    calin_ionescu [utilizator]

    Hmm... Putem sa trimitem si noi un vaccin experimental cellar din UK? Paine maine dimineata cred ca-i gata. Daca le cade mandibula (la propriu) de la el, asta e, era in Beta oricum.
  • +4 (18 voturi)    
    Să-l probeze bugetarii. (Vineri, 20 martie 2020, 19:25)

    prec [utilizator]

    Și niște pensionari speciali.
  • +7 (11 voturi)    
    HAHAHAHA (Vineri, 20 martie 2020, 19:25)

    FlOd0 [utilizator]

    Ia de aici, Strainu Cercel:

    https://imgur.com/Xz2TMg6
    • +4 (6 voturi)    
      e plina ro de... (Sâmbătă, 21 martie 2020, 5:35)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui FlOd0

      astfel de .."speciallisti"....mai poti sa te miri cind un pacalici escroc zice ca pandemia va dispare cind vine... caldura...
  • +4 (20 voturi)    
    Plin de papagali pe aici (Vineri, 20 martie 2020, 19:49)

    adi_69 [utilizator]

    In momentul de fata nu exista un vaccinn anti-CODIV19. Prin urmar,e absolut orice astfel de vaccin ar aparea, in prima faza va fi experimental pana va fi aprobat.
    Aprobarea inseamna sa fie testat pe un numar semnificativ de pacienti, in conditii bine stabilite, sub suprevegherea unei institutii specializate.
    Putem sa numim acesti pacienti cobai, daca ne face bine la simtaminte, dar dati-mi voie sa ii numesc sobolani pe cei care vor tipa dupa un astfel de vaaccin dupa ce va trece testele pe cei numiti de ei cobia.
    Plus, ca daca se va aproba un vaccine, acesta nu se va produce instantaneu pentru intreaga lume infectata. Iar cand se vor stabili "ratiile" pentru fiecare tara, sa nu credeti ca nu vor fi intrebate: dar tu cu ce ai contribuit? Si e o chestie pozitiva sa spui ca ai contribuit la testarea unui vaccine, chiar daca nu e cel aprobat, cel putin te-ai implicat cu ce ai putut...
    • +8 (10 voturi)    
      mai e mult pana atunci (Vineri, 20 martie 2020, 20:33)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

      In SUA ideea lui Trump de a avea un vaccin pana in noiembrie a fost primita cu extrem de mare reticenta.

      Adica in 8 luni, in cea mai puternica natiune a lumii.

      Trebuie sa fim realisti. Duratele sunt arhicunoscute de catre specialisti.
    • 0 (8 voturi)    
      Vaccin (Vineri, 20 martie 2020, 20:48)

      Ghioc [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

      E singurul comentariu pertinent in masa asta de habarnisti si glumele lor nesarate!
    • -1 (9 voturi)    
      Ai dreptate (Vineri, 20 martie 2020, 20:58)

      blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

      Te oferi voluntar?
      • +4 (6 voturi)    
        Daca se pune problema, da (Sâmbătă, 21 martie 2020, 1:22)

        adi_69 [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

        Dar tu tot sobolan, nu?
        • 0 (6 voturi)    
          Absolut! (Sâmbătă, 21 martie 2020, 8:16)

          blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

          Ziceam de cel din ‘76. Unii n-au mai apucat sa se laude cu ce au contribuit ei. Altii s-au laudat ca au ramas paralizati. Exista un motiv pt care se fac initial teste pe animale. Un medicament e monitorizat si cate 10 ani inainte sa fie pus pe piata. Dar tu ofera-te, sanatos fiind, la ceva produs intr-o luna. Sau intr-un an. Apropo, daca ai avea copii, i-ai lasa sa fie cobai?
          • +1 (5 voturi)    
            Intrebare doar pentru "impresia artistica" (Sâmbătă, 21 martie 2020, 11:05)

            adi_69 [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

            Copiii nu intra deloc in categoria de risc in cazul COVID19, deci nu lor li se adreseaza ipoteticul vaccin.
            Daca vrei o intrebare artistica si de la mine. In fiecare zi in Romania mor, in medie, 5 oameni in accidente rutiere. Mai mergi cu masina sau mai traversezi strada?
            • -3 (3 voturi)    
              Permite-mi (Sâmbătă, 21 martie 2020, 13:26)

              blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

              sa-ti spun ca esti naiv. Vaccinul li se va adresa in special copiilor. ‘Vaccinati-va copiii ca sa va protejati batranii!’
              Analogia cu masina nu are sens. In primul rand, nimeni nu ma obliga sa conduc. Daca aleg sa o fac, e pe riscul meu. Iar daca ma uit bine in jur cand traversez, nu are cum sa apara din senin o masina. In al doilea rand, nimeni nu incearca sa nege efectele accidentelor de masina sau sa catalogheze faptul ca ai ajuns la urgenta dupa accident drept coincidenta. Si, in al treilea rand, realizezi ca te bazezi fix pe aceeasi oameni care stiu ca mor 5 romani / zi in accidente si nu fac nimic de 30 de ani, sa te tina sanatos prin vaccinare, nu?
  • -1 (13 voturi)    
    Elitele (Vineri, 20 martie 2020, 20:03)

    Ciprian Nedisan [anonim]

    Unde ne sunt elitele, "olimpicii"? noi care ne mandream ca suntem cei mai tari.... iar englezii, ca sa citez niste cunoscuti care au fost in anglia, is niste "puturosi, prosti, nespalati".
  • +3 (11 voturi)    
    Domnul Streinu Cercel? (Vineri, 20 martie 2020, 20:15)

    Diletant [utilizator]

    Nu am de loc incredere in omul asta! Inclin sa cred ca va fi bine platit ca sa se faca experimente la noi. Sper sa ma insel, dar ... are antecedente. Si apoi, ce institut / firma produce vaccinul? S-a mai remarcat prin ceva? Dubios!
    • +3 (5 voturi)    
      Domnul Streinu Cercel? (Vineri, 20 martie 2020, 20:30)

      Diletant [utilizator] i-a raspuns lui Diletant

      De fapt, am aflat, acum. E vorba, totusi, de Universitatea Oxford. Poate e de bine desi cam in pripa. Dar in Cercel si in miscarile lui tot n-am incredere.
      https://www.theguardian.com/society/2020/mar/19/uk-drive-develop-coronavirus-vaccine-science
  • +3 (11 voturi)    
    Mmdea (Vineri, 20 martie 2020, 21:08)

    Zenohm [utilizator]

    Zici Adrian Streinu-Cercel si tragi apa la WC...
  • +4 (10 voturi)    
    Ma face sa rad (Vineri, 20 martie 2020, 21:29)

    AndreeaK [utilizator]

    Locuiesc in UK si nici vorba de vre-un vaccin, experimental sau altfel. Nimeni nu se apuca sa faca declaratii din astea inainte ca vaccinul sa fi fost testat si ultra-testat si apoi aprobat pentru teste umane. Iar daca era asa ceva pe masa de lucru si in stare avansata de cercetare, nu ar mai fi fost (si este in continuare) nebunia care este si aici - cumparaturi in masa, inchideri de scoli, universitati, puburi, restaurante, you name it.
    Asa ca mai usor cu pianul pe scari, dr. Cercel, ca nu merge cu zisu.
  • +3 (5 voturi)    
    Acest Streinu Cercel... (Sâmbătă, 21 martie 2020, 8:27)

    Ion Alexandru [utilizator]

    ...este cumva acelasi care, acum cateva zile, zicea ca spirtul medicinal nu e bun de nimic impotriva Covid-ului ? Dupa declaratia aia, inca se plimba liber si da declaratii publice ??? Kafka, nu alta...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by