Măștile din pânză, bumbac sau tifon NU protejează împotriva coronavirusului

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 20 martie 2020, 15:21 Actualitate | Coronavirus


Masti
Foto: Observatorul roman de sanatate
​Măștile fabricate manual sau din pânză/bumbac/tifon nu protejează împotriva infecției cu noul coronavirus, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății și altor instituții internaționale din domeniul sănătății publice, avertizează Ministerul Sănătății și Observatorul Român de Sănătate, care derulează o campanie de informare în contextul epidemiei.
  • Dacă sunteți suspect sau aveți infecție cu coronavirus, purtatul unei măști faciale poate reduce riscul de a-i infecta pe cei din jur.
  • Dacă nu sunteți infectat, nu există în prezent dovezi științifice că sunteți mai protejat în fața coronavirusului dacă purtați mască decât dacă nu purtați.
"Organizația Mondială a Sănătății și alte instituții internaționale de sănătate publică menționează foarte clar că măștile fabricate manual sau din pânză/bumbac/tifon nu protejează împotriva infecției cu coronavirus", arată Ministerul Sănătății.

Pentru a proteja eficient împotriva unor infecții, măștile faciale trebuie să respecte câteva reguli speciale. Ele trebuie să fie o barieră eficientă împotriva microbilor prin existența unor filtre speciale și, în același timp, să permită respirația corectă. Materialul din care sunt fabricate măștile care nu respectă aceste reguli speciale de fabricație prezintă o rețea de fibre prea largă, care permite trecerea microorganismelor și astfel nu ne protejează eficient împotriva infecțiilor.

Important: în orice situație, măștile faciale protejează doar dacă sunt însoțite de spălarea frecventă a mâinilor cu săpun sau dezinfectanți pe bază de alcool (concentrație 70%).


Unde puteți pune întrebări despre coronavirus


Observatorul Român de Sănătate, Ministerul Sănătății, Grupul de Comunicare Strategică al Guvernului României și Inspectoratul pentru Situații de Urgență derulează o campanie de informare în contextul epidemiei de coronavirus.

Observatorul Român de Sănătate este un ONG care își propune să contribuie la îmbunătățirea sistemului de sănătate din România prin desfăşurarea de studii de cercetare privind performanța politicilor si a serviciilor de sănătate. Președintele Observatorului Român de Sănătate este Vlad Mixich, expert în politici de sănătate și membru în conducerea Alianței Europene de Sănătate Publică.

"Dacă aveți întrebări sau ați identificat informații despre care nu sunteți siguri că sunt adevărate, spuneți-ne prin formularul de pe această pagină https://health-observatory.ro/coronavirus/. Ne ocupăm strict de informație medicală și dăm răspunsuri strict bazate pe ultimele dovezi științifice", este mesajul lui Vlad Mixich, președintele Observatorului Român de Sănătate.

"Facem asta de ceva zile (și nu e chiar ușor) de când am început să lucrăm pro-bono împreună cu Ministerul Sănătății și Grupul de Comunicare Strategică la o campanie anti-dezinformare legată de coronavirus. Când spun noi, mă refer la Observatorul Român de Sănătate (alături de colegii mei Stefan Voinea, Dr Cristi Radu, Dr Marius Ungureanu, Dr Adrian Gheorghe) și la sprijinul excelent oferit de Asociația Universităților de Medicină și Farmacie din România prin medicii și specialiștii lor",
spune Vlad Mixich.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















23624 vizualizari

  • +46 (58 voturi)    
    Lasati oamenii sa poarte masti, idiotilor! (Vineri, 20 martie 2020, 15:43)

    IoPaNet [utilizator]

    Nu le mai bagati in cap ca "nu există în prezent dovezi științifice că sunteți mai protejat în fața coronavirusului dacă purtați mască decât dacă nu purtați".
    Principalul avantaj al purtarii mastii este imposibilitatea de a-ti mai atinge gura si nasul cu mana in mod involuntar. Studiile arata ca, involuntar, ne atingem fata o data la 3-4 minute. Masca te face sa constientizezi si sa-ti inhibi acest impuls.
    Ganditi un pic inainte sa scrieti articolele astea.
    • +15 (27 voturi)    
      coruptia munceste? (Vineri, 20 martie 2020, 15:50)

      tsunami [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      Corect. VIrusul se transmite prin stropi si condens care vine din plamani. ORICE opreste asta e efectiv!.
      De acord ca tifonul nu poate opri asa ceva, dar intre a nu purta masca deloc si a puirta una de bumbac...
      GANDITI inainte sa scrieti tampenii
    • +2 (10 voturi)    
      De de alta parte... (Vineri, 20 martie 2020, 15:51)

      cont_nou [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      sunt ferm convins ca sunt foarte multi care cred ca masca ii face automat imuni la virus si ca sunt protejati daca o poarta si in felul asta se expun in lipsa de cunostinta.
      • +4 (8 voturi)    
        Terminati cu prostiile!! (Vineri, 20 martie 2020, 17:24)

        Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui cont_nou

        Suntem cu 1000 de ani in urma asiaticilor, ca ne stergem la fund cu hartie igienica in loc sa ne spalam si ei poarta masca si noi nu.
        Pur si simplu suntem barbari neciopliti, dar ne gasim tot felul de scuze.

        Port masca si o fac 90% pentru a-mi aduce aminte mie dar si celor din jur in ce situatie suntem.
        Rau nu poate sa faca.

        Pot sa bag mana-n foc ca nu exista UN SINGUR om, UNUL SINGUR care sa creada ca e imun pt ca poarta masca si drept urmare sa-si bage picioarele si sa nu se mai spele pe maini sau sa mearga in discoteca, ca-l protejeaza masca.
        • +1 (5 voturi)    
          Poftim? (Vineri, 20 martie 2020, 22:05)

          cont_nou [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

          Asiaticii poartă mască pt ca este în cultura lor, datorită poluării. Virusul ăsta trece fără nicio problemă prin măști. Plus sa poate pt numele lui dumnezeu doar aia raciti sau suspecți, în felul ăsta sa știi de cine sa te ferești. E un element de diferentiere masca, atât.
    • -9 (21 voturi)    
      Si cine nu-i lasa? vrei ascunderea adevarului? (Vineri, 20 martie 2020, 15:54)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      Adevarul e ca mastila de panza NU protejeaza impotriva Covid-19


      masca de panza e doar un PLACEBO

      faptul ca unii au nevoie sa poarte masca pt a nu uita ca trebuie sa nu puna mana la gura sau la nas inseamna ca sunt... ca tine.

      dar cred ca nu poarta masti si cand dorm, cand mananca, cand etc
      • +7 (7 voturi)    
        Mesajul era pentru cei... ca mine (Vineri, 20 martie 2020, 17:02)

        IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Pentru cei cu neuronii plecati in vacanta, fac o precizare importanta: cand ajungeti acasa, dati-va jos masca, spalati-va temeinic pe maini, dezinfectati-va, spalati si dezonfectati si masca, in cazul in care nu este de unica folosinta, in nici un caz nu mancati / dormiti cu ea.
    • +5 (11 voturi)    
      nu se mai găsesc (Vineri, 20 martie 2020, 15:58)

      of of [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      Nu se mai găsesc destule iar acelea care sunt au un preț foarte mare. E greu pentru pensionari să cumpere la preț de speculă. De-asta e utilă informarea.
    • +14 (24 voturi)    
      Total de acord (Vineri, 20 martie 2020, 16:07)

      Task Damager [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      Greseala asta a OMS a ajutat ENORM la raspandirea virusului! Oameni care, purtatori de virus fiind, dac neavand simptome, au imprastiat inconstient virusul peste tot, Daca idiotii astia nu ar fi spus ca oamenii care nu au simptome sa nu poarte masti, virusul nu s-ar fi raspandit in halul asta. Criminali!
      • -1 (3 voturi)    
        OMS a spus asta (Vineri, 20 martie 2020, 17:06)

        robyzs [utilizator] i-a raspuns lui Task Damager

        OMS a spus asta inca de la epidemia Sars ai AH1N1
      • +2 (6 voturi)    
        In plus, stigmatizeaza masca (Vineri, 20 martie 2020, 17:27)

        Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui Task Damager

        Daca ai 20 de ani si ai o mica raceala, porti masca?
        Pai de ce, ca doar bolnavii de coronavirus trebuie s-o poarte, de ce sa-ti iei injuraturi in metrou degeaba, nu?

        Dar daca esti complet asimptomatic, dar de fapt ai coronavirus, porti masca?

        Eeee?

        Din intrebarea asta rezulta ca oricine nu recomanda purtarea de masca e complet idiot.
      • +2 (6 voturi)    
        Foarte buna observatia ta! (Vineri, 20 martie 2020, 17:41)

        IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui Task Damager

        Este un nonsens sa spui ca oamenii care nu au simptome sa nu poarte masti, in conditiile in care vorbim despre un virus care se transmite inainte de aparitia simptomelor.
    • -6 (16 voturi)    
      ce ba? (Vineri, 20 martie 2020, 16:13)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      cand iti dai masca jos, exista riscul ridicat sa te contaminezi ca idiotu'... unde mai pui ca majoritatea nici nu stiu cum sa poarte o masca. trag de ea in jos, scot nasul.. ca transpira sau li se aburesc ochelarii.
      • +5 (7 voturi)    
        Hai sa ne lamurim... (Vineri, 20 martie 2020, 17:21)

        IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

        Nu te-am uitat, tu esti cel care ne spunea, cand epidemia era inca in China, ca vor muri cateva mii, deci "paguba in ciuperci" (sper ca te-am citat exact). M-a socat modul in care priveai lucrurile, de aceea am si retinut. Deci... cam greu sa iti mai ascultam opiniile. Apropos, acum, cand a ajuns la noi, nu mai e "paguba in ciuperci"?
        In rest, nu toti suntem idioti, nu e chiar fizica nucleara scoaterea unei masti si nici spalatul, dezinfectatul, etc.
        • -2 (4 voturi)    
          ce bine ar fi sa fie asa (Vineri, 20 martie 2020, 21:52)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

          Incearca sa porti corect o masca.

          Filmeaza-te.

          Pariez ca in 120 de minute faci minim 3 greseli care vor face masca inutila oricum.

          Este mult mai dificil decat pare pentru ca presupune o disciplina stricta si un autocontrol feroce.

          Avem de -a face cu un virus care rezista mult pe suprafete.

          Stiu ca noi toti am dori sa existe o aparare simpla. Dar faptul ca ne dorim nu inseamna ca si exista.

          In afara de statul acasa, evident.

          Apropos, cum crezi ca oameni atat de indiscplinati si nepasatori incat nu inteleg ca trebuie sa stea acasa vor intelege ca a purta o masca presupune respectarea unor reguli?
          • +2 (2 voturi)    
            vezi... (Sâmbătă, 21 martie 2020, 6:33)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

            De aceea nu are ursul coada.

            1. Este sau nu este necesara masca?
            DA este necesara masca;

            2. Este important materialul din care este facuta masca?
            DA - nu orice material asigura o protectie satisfactoare

            3 Este dificil sa iti scoti masca corect?
            DA dar se invata, se exerseaza asa cum orice cadru medical a invatat si a deprins asa putem si noi

            4. Este bine sa te filmezi in timp ce iti scoti masca?
            DA pentru ca te ajuta sa iti corectezi greselile

            5. Virusul rezista mult pe suprafete - pot sa ma protejez?
            DA daca port manusi - invat sa le scot si ma spal des pe maini si daca manusile nu sunt de unica folosinta si pe ele. Si inca ceva - nu eset acest virus unul super - si alti virusi raman pe suprafete vreme indelungata...

            6. Ma ajuta statul in casa?
            Reduce raspandirea virusul DAR distruge dramatic economia si atunci parerea mea este ca trebuie sa inveti ce sa faci ca sa reduci distrugerea acum sau mai tarziu a ta si a celor de langa tine.

            7 Cum pot sa ma protejez simplu de virus?
            Poarta masca si manusi oricand iesi afara din casa si invata sa le folosesti corect.

            8 este complicat pentru a raspunde corect la amenintarea virusului?
            NU, sunt reguli simple - usor de aplicat si de deprins chiar mai usor decat sa invatatul mersului cand esti mic.
    • +10 (16 voturi)    
      Argumentul tau (Vineri, 20 martie 2020, 16:20)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      demn de luat in seama, intr-adevar purtatul mastii are acest efect. Te rog sa nu fii asa de suparat pe acesti "idioti", dintr-o pozitie oficiala e greu sa faci afirmatii ferme. De fapt ei zic doar ca "nu există în prezent dovezi științifice că sunteți mai protejat.." ceea ce poate fi adevarat. Nu afirma categoric ca nu te protejeaza. Ar trebui insa subliniat ca fara protectia ochilor, numai mastile nu te protejeaza, mucoasa ochilor e poarta perfecta de intrare pentru virus. Prin atingere, sau prin picaturile aeropurtate.
      • +3 (5 voturi)    
        da (Vineri, 20 martie 2020, 17:24)

        tsunami [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

        Decat tusea sau stranutul fara masca, ce zici?
        Ce intelege o mamaie din mesajul lor?
        Maica, mai bine fara masca
      • +1 (5 voturi)    
        E un virus nou, NORMAL ca nu exista dovezi (Vineri, 20 martie 2020, 17:31)

        Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

        Dar putem specula.
        Si cum rau nu face masca si cum exista foarte, foarte multi bolnavi asimptomatici, oricine iese din casa ar face bine sa poarte masca.

        Degeaba era masura asta obligatorie in China?
        Cand o sa avem dovezi si o sa fie prea tarziu, ne mai ajuta cu ceva, in afara ca unor idioti cu complexe de dumnezei le place sa faca pe desteptii?
      • +5 (7 voturi)    
        De acord cu ce spui, dar atentie la nuante! (Vineri, 20 martie 2020, 17:38)

        IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

        Este imposibil sa asiguri tuturor oamenilor costume speciale de protectie (ma refer la acele costume cum au medicii de la Matei Bals). Deci este imposibil sa le asiguri protectie 100%. Si atunci ce faci, ii lasi cu protectie 0, sau macar le recomenzi sa poarte niste masti care ii protejeaza 10% - 20%?
        Desigur, informandu-i despre aceste limitari, sa nu-si inchipuie cineva ca, gata, e "imun".
    • +10 (16 voturi)    
      Si ii protejeaza pe ceilalti. (Vineri, 20 martie 2020, 16:21)

      Bitacc [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      Mastile, de orice fel ar fi ele, pe langa faptul ca protejeaza intr-o mica masura, ii protejeaza si pe ceilalti.
    • +10 (12 voturi)    
      un om .... (Vineri, 20 martie 2020, 16:24)

      muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      ne atingem fata de cca .2000-3000 de ori pe zi !sigur , dar sigur riscul de a lua virusul ,e de 100%! asa ca , purtati orice carpa pe fata , dar sa fie curata !
    • +7 (9 voturi)    
      corect (Vineri, 20 martie 2020, 16:31)

      KronosTM [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      corect gandit si bine formulat :D
    • +7 (11 voturi)    
      Corect. Normal ca picaturile de la stranut (Vineri, 20 martie 2020, 16:37)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      pot trece prin panza aia, insa modul preponderent prin care se transmite este prin atingerea de obiecte contaminate.
      Adica intai se ia pe mana, apoi dusa mana la nas sau gura.
      Masca, daca nu face rau, face bine. Rau face daca nu o asezam bine si ducem mana mereu la fata sa o aranjam.
      • +1 (3 voturi)    
        cumva (Vineri, 20 martie 2020, 17:36)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Modul de transmitere principal este aerian.

        Masca impiedica raspandirea picaturilor prea departe. De aceea trebuie purtata de cei suspecti, nu de cei sanatosi.

        Masca impiedica si raspandirea pe obiecte, dar daca o atingi cu mana, s-a terminat!
        • +2 (4 voturi)    
          De aceea trebuie purtata de cei suspecti (Vineri, 20 martie 2020, 21:22)

          Task Damager [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          Ce te face sa crezi ca esti sanatos? Ai la tine testul Covid in permanenta?
          Doamne, cand o sa se mai destepte lumea asta??
        • 0 (0 voturi)    
          deci (Sâmbătă, 21 martie 2020, 6:44)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          Masca te protejeaza chiar si daca crezi ca esti sanatos - CREZI...

          Mai mult - stii sigur ca cel de langa tine nu este contagios??? Cum te aperi de el/ea???

          Daca in permanenta poti sa reduci distanta dintre tine si oricare - ORICARE - persoana la 6 picioare atunci nu iti mai trebuie masca

          dar nepurtand masca este POSIBIL ca TU sa raspandesti particule cu virusi...

          Daca insa porti manusi si masca te protejezi pe tine si pe ceilalti cel mai eficient.

          totul este legat de INCERTITUDINI, PROBABILITATI, si oarece CONECTORI LOGICI.
    • +4 (4 voturi)    
      Inca un motiv: doar sidosii poarta masca (Vineri, 20 martie 2020, 17:17)

      Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      Pai daca doar bolnavii trebuie sa poarte masca, nu e evident ca-i descurajezi din a purta masca?
    • 0 (0 voturi)    
      si in plus de atat (Miercuri, 25 martie 2020, 10:25)

      Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      nu se mai stigmatizeaza populatia. acum daca il vezi pe unu cu masca zic ca e bolnav dupa capul lor. in china toata lumea poarta masca.
  • +12 (14 voturi)    
    Asa se zice acum... (Vineri, 20 martie 2020, 15:55)

    AureliusM [utilizator]

    Cand nu sunteti in stare sa ne dati masti?
    Ca nu sunt bune oricum si ca ori cu masca ori fara tot aia e.

    Bai da prosti chinezii si coreeni aia, noi aicea in Carpati suntem mai destepti.
    Nu cumva totusi sunt bune, pentru ca nu ne mai lasa sa ne atingem fata si nasul aiurea.

    De ce nu ziceti nimic de N92 si FFP2 care protejeaza intr-o oarecare masura, dar nu se gasesc NICAIERI?

    Sunteti tot voi aia care pe la mijlocul lui Februarie ziceati ca e doar o gripa, nu? Impreuna cu presedintele, ca sa calmati populatia, nu de altceva.
    • 0 (4 voturi)    
      de fapt (Vineri, 20 martie 2020, 17:18)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui AureliusM

      1) Chinezi si coreeni le poarta ca sa nu infecteze pe altii
      2) Trebuie sa stii cum sa porti o masca
      3) Mastile profesionale care chiar protejeaza au si ele un regim anume, sunt destul de scumpe si nici ele nu protejeaza daca nu stii cum sa le porti (nu sunt prea confortabile, in paranteza fie spus)
      4) Daca stai acasa si pastrezi distanta sociala, e destul
      si

      5) Da, COVID19 este o infectie virala respiratorie, similara gripei. Nu asta il face periculos, ci un R0 de 3 ori mai mare, ceea ce suprasolicita sistemul medical.
      • +1 (3 voturi)    
        cam pe langa (Vineri, 20 martie 2020, 23:11)

        AureliusM [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        1. Da, si daca nu infecteaza pe altii, nu despre asta e. Mail ales cu atati asimptomatici sau infectatii care nu au ajuns la simptome inca.
        2. Poti invata sa o porti, sa nu zici ca de aia nu se gasesc.
        3. Evident, protejeaza 94%, 95% si au textura inca prea mare pt dimensiunea virusului. Dar da-mi optiunea, educa-ma si vad eu, nu ma prostii ca "nu e bune, maica".
        4. Nu e destul. Statul acasa implica iesitul din cand in cand dupa provizii, medicamente etc.
        5. "Similara" gripei. Esti amuzant, Nu e doar R0 mai mare, ci si CFR de vreo 40 de ori mai mare.

        Prietene, nici sa tii cu ursul nu prea stii.
      • +1 (1 vot)    
        prostii.. (Sâmbătă, 21 martie 2020, 6:53)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        1. Chinezii s-au invata sa le foloseasca pentru a se proteja de poluare - PROTEJA deci nu pentur a nu infecta pe altii...

        2. Ce este asa de greu??? Tu stii sau ai putea sa inveti sa folosesti o masca???

        3. Nu sunt f. scumpe numai ca problema acum este ca nu se prea gasesc - restul vezi pct. 2

        4. Nu este destul pentru ca nu ai ce manca si pentru ca acest virus o sa lucreze o perioada indelungata - 3-4 luni - stai tu acasa 3- 4 luni si lasa pe altii sa munceasca protejati fiind.

        5 In RO s-a vazut clar la inceidentul de la COLECTIV care este nivelul medical -

        problema de acum este ca toate sistemele medicale sunt solicitate in acelasi timp. Este un soc maxim pentru toata lumea pe o durata relativ indelungata si statul acasa accentueaza degradarea societatii.

        Pacat - ma asteptam la mai mult.

        Uite cum ne arata o situatie exceptionala cum suntem fiecare.
  • +16 (18 voturi)    
    Sfaturi ilogice (Vineri, 20 martie 2020, 16:00)

    MihaiG [utilizator]

    Ce e cu sfatul asta? Si ce e cu sfaturile contradictorii?
    In Cehia au luat masura ca toata populatia e obligata sa poarte masca, iar in Romania nu sunt bune.

    Peste tot personalul medical poarta masti, dar pt populatie nu sunt bune. De ce?
    Chiar si o masca facuta din panza poate opri picaturile de saliva care vin de la cineva care stranuta.

    Uitati, studiu stiintific din 2008 care zice

    Conclusions/Significance
    Any type of general mask use is likely to decrease viral exposure and infection risk on a population level, in spite of imperfect fit and imperfect adherence, personal respirators providing most protection. Masks worn by patients may not offer as great a degree of protection against aerosol transmission.

    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2440799/
  • +10 (14 voturi)    
    "Daca sunteti infectat" (Vineri, 20 martie 2020, 16:09)

    Task Damager [utilizator]

    "Dacă nu sunteți infectat, nu există în prezent dovezi științifice că sunteți mai protejat în fața coronavirusului dacă purtați mască decât dacă nu purtați."

    De unde naiba sa stii ca nu esti infectat si esti asimptomatic, daca nu testati pe toata lumea?! Incompetenti!
    • -1 (3 voturi)    
      e corect cum testeaza (Vineri, 20 martie 2020, 17:19)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Task Damager

      Cine crezi ca testeaza in masa?!

      Este logistic imposibil. Nu au facut-o nici coreeni. Au aplicat mai multe teste, da, dar nu in masa.
  • +7 (11 voturi)    
    uite ca imi fac masca din Hartie (Vineri, 20 martie 2020, 16:14)

    ..13 [utilizator]

    Sau daca trebe din celofan

    si daca nici ala nu este bun imi pun
    un capac de tabla - este bine acum???

    mai incetati dreac cu prostiile publice -

    Protectia este cu MASCA + Manusi

    Auzi la ei ca nu sunt dovezi stiintifice ca masca te apara!!!! Bre baiete esti druli la cao???

    atunci in pana mea sa mearga si DOCTORII FARA MASCA la pacientii cu COVID-19 este corect asa??
    • -3 (3 voturi)    
      surse credibile (Vineri, 20 martie 2020, 17:23)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Manusile nu protejeaza cu absolut nimic. Doar daca ai in acelasi timp si viziera si arunci sau dezinfectezi cu antivirale la fiecare 2 ore si inainte sa le scoti si dupa aia.

      Manevrarea echipamentului de protectie personal nu este chiar atat de simpla cum pare. Iar daca nu o faci 100% corect, l-ai purtat degeaba.

      ===

      Doctorii ar trebui sa poarte masti speciale, nu de tipul celor de panza.

      In plus, doctorii poarta masca si pentru ca la randul lor sa nu contamineze pe cei pe care ii consulta,

      Consider ca sursa articolului este oricum mai credibila decat inchipuirilor oricui,
  • +6 (12 voturi)    
    au auzit astia de filtre pentru masti??? (Vineri, 20 martie 2020, 16:17)

    ..13 [utilizator]

    Deci imi pun un batic si intre batic si gura un filtru care impiedica absorbtia - filtrele acestea se gasesc inca - am cautat pe internet - este ca o mini masca de unica utilizare

    Repet - ca m-am enervat -

    MASCA + MANUSI protectia individuala care te scapa.
    • -1 (3 voturi)    
      stiintific (Vineri, 20 martie 2020, 17:25)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Nu te scapa. Ai impresia asta, dar nu.

      Iar purtatul manusilor este un nonsens.

      Am mai sus o postare , nu o mai repet aici.

      Cred totusi ca sursa articolului este una de incredere, ar trebui sa fim mai ponderati cu imaginatia.

      Hai sa iti pun o intrebare: cum se inmulteste un virus?

      Si inca una: cat e de mare?

      Raspunde din ce stii acum, nu cauta pe internet. Daca nu stii raspunsul, abtine-te sa iti mai dai cu parerea!
      • +3 (3 voturi)    
        inca o intrebare (Sâmbătă, 21 martie 2020, 2:47)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        virusul zboara prin aer ca liliacul sau are nevoie de un "caraus", cum ar fi picatura de saliva? minune: masca din bumbac opreste picatura de saliva! alta intrebare
      • 0 (0 voturi)    
        purtatul manusilor un non-sens???? (Sâmbătă, 21 martie 2020, 7:04)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Pai nu zisesi matale ca se depun virusii pe suprafete si stau acolo mult si bine???

        Pai DA MANUSILE te protejeaza.

        Stiu dimensiunea virusului care se raspandeste prin aer dar nu numai. Daca este depus pe particule cu cat aceastea sunt mai mari cu atat calatoresc mai putin prin aer - este fizica. Dar alea mici pot sa ajunga pana la 2 metri - asa zic cei care au studiat si au facut recomandari medicilor prin diferite studii

        De ce este periculos stranutul?
        pentru ca elibereaza o mare cantitate de virusi.

        De ce este asa de contagios?
        Pentru ca doar daca stai langa cineva care nu a fost inca diagnosticat si respiri aerul expirat de acesta/aceasta poti sa o pui...

        MASCA te protejeaza chiar daca esti sanatos.

        In rest multumesc pentru compliment - de 30 de ani stiu ca sunt un om creativ.

        Si inca ceva imi place sa imi folosesc MINTEA sa incerc sa gandesc cu ce mi-a lasat mama natura
  • +10 (14 voturi)    
    Deci (Vineri, 20 martie 2020, 16:19)

    Casargoz [utilizator]

    Dacă "sunt puțin racit" sa nu mai port prostia aia de cârpă ca "grupul strategic" nu recomanda...
    Asa o sa fac.
    Dar ma gândeam ca dacă toată lumea ar purta masca, fie și de tifon, virusul s-ar răspândi mai greu.
    • +1 (5 voturi)    
      precizari (Vineri, 20 martie 2020, 17:30)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Virusul este "aeropurtat" adica dus de picaturi. Nu este unul raspandit prin aerosoli. E o diferenta uriasa.

      Masa reduce viteza picaturilor si prin urmare distanta la care ajung. Dar ea devine esentiala in caz de tuse sau stranut, care raspandesc mult mai eficient virusul. La fel, masca retine picaturile care altfel s-ar depune pe obiecte. Cum rezistenta pe suprafete a mare (probabil in medie 24 de ore, depinde de suprafata), masca devine esentiala.

      Perioada asimptomatica este de 3-4 zile. De aici si ideea de a purta masca daca ai simptome "de raceala". De aici si ideea de a iesi din casa la 3 zile.

      In cazul in care porti masca pentru a proteja pe altii, acea masca poate fi orice. Daca insa vrei sa te protejezi de contaminare, masca este una anuma, manuirea ei se face dupa reguli. samd
      • 0 (0 voturi)    
        AHA... (Sâmbătă, 21 martie 2020, 7:15)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Daca ies din casa mai des decat odata la 3-4 zile este totusi cumva bine sa port masca???

        Inteleg ca masca - oricare ar fi ea - oarecum reduce viteza particulelor si retine picaturile... AHA

        Si masca doar daca este profesionala te protejeaza de contaminare. Si doar daca stii sa o manuiesti...
  • +3 (9 voturi)    
    aham (Vineri, 20 martie 2020, 16:20)

    Stefan534324 [utilizator]

    nu sunt bune decat dati bani multi pe ele.

    Pana sa apara pandemia asta psihica, se spunea ca mastile nu protejeaza prea mult impotriva a nimic, si lumea nici nu le dadea importanta. Acum brusc au devenit mai cautate decat aurul..
    • 0 (0 voturi)    
      nenorocirea face (Sâmbătă, 21 martie 2020, 7:21)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Stefan534324

      Ca sa am o alergie - asa ca a trebuit sa imi pun problema cum sa ma protejez in fata mizeriei care este in Bucuresti.

      Masca este unul din elementele de protectie.

      Fondul de ten = este un baraj intre microbii de afara si piele.

      Ochelarii - de orice fel - impiedica particulele de praf din aer sa irite ochii.

      Bluza cu maneci lungi si pantalonii - chiar daca este vara - din materiale naturale -

      Un intreg costum de protectie - oarecum adaptat la moda.

      Nevoia te invata si te pregateste
  • +4 (10 voturi)    
    cei mai buni , sunt ciorapii nespalati... (Vineri, 20 martie 2020, 16:22)

    muscha mbanana [utilizator]

    sunt unii , care daca arunca cu ciorapii in tavan , raman lipiti acolo . acei ciorapi , omoara orice virus ! incurajati purtarea lor ! mama mare , cand traia , gaura cu par avea , ghici ce e ! (MANSONUL ) ei bine , si un manson e bun de pus si pe maini si pe mufa !
  • +6 (12 voturi)    
    Doar Vila 1 lac protejează (Vineri, 20 martie 2020, 16:22)

    Traian2015 [utilizator]

    Imposibil sa nu protejeze. Nu elimină dar protejează. Dacă cel infectat poartă masca, picaturile de salivă nu mai sar la doi metri distanță atunci când vorbește. Așadar dacă toată lumea poartă mască transmiterea aeriană se oprește. Dacă însă cel sănătos poartă mască și cel bolnav nu, iar cel bolnav vorbește/tușește atunci infecția poate trece de mască. Dar chiar și așa, e evident că va fi o contaminare mai mică. Până la urmă, doar 10 % din contracții unei persoane infectate se infectează la rândul lor. Există și măști care protejează. Dar unde sunt astea? Sunt chiar așa de inaccesibile? Dacă mergeți pe herd immunity atunci spuneți lucrurile pe față. Ce înseamnă și ce presupune.
  • +6 (10 voturi)    
    Ar fi interesant de aflat (Vineri, 20 martie 2020, 16:25)

    ipolitic [utilizator]

    daca materialul (textil?) utilizat la filtrul (sacul de filtrare)
    a anumitor tipuri de aspiratoare performante sunt produse oare cu nanopori? In acest caz, ar fi potrivite pentru masti ad-hoc in caz de altceva.
    • +1 (3 voturi)    
      probabil ca sunt (Vineri, 20 martie 2020, 16:44)

      Cititor2020 [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      Foarte probabil ca sunt iata un studiu despre diverse materiale si eficacitatea lor https://www.researchgate.net/figure/Filtration-Efficiency-and-Pressure-Drop-Across-Materials-Tested-with-Aerosols-of-Bacillus_tbl1_258525804
    • +1 (3 voturi)    
      da (Vineri, 20 martie 2020, 17:32)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      Numai sa poti respira prin astfel de filtre... :-)

      Dar ideea nu e rea.
  • +7 (11 voturi)    
    Poftim? (Vineri, 20 martie 2020, 16:37)

    vlad alexandru [utilizator]

    Nu pot să cred că ăsta e mesaj oficial.
    • +4 (4 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 20 martie 2020, 17:59)

      [anonim] i-a raspuns lui vlad alexandru

    • +1 (3 voturi)    
      nu pot decat sa spun ca... (Vineri, 20 martie 2020, 20:32)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui vlad alexandru

      Asa sunt evropenii si dupa aceea se mira de ce mor pe capete spre deosebire de asiatici...

      dingurii care ii depasesc in prostie pe europeni sunt cei din Iran - sa le traiasca - aia simtesc nevoia sa se distreze in public sa se ingramadeasca la reuniuni religioase, sa nu respecte cateva norme de igiena...

      Ce m-a socat este ca Macron desi tara este in criza umbla teleleu si nu poarta masca... Vai de mama lui!
  • +14 (16 voturi)    
    Purtarea mastilor ar trebui incurajata (Vineri, 20 martie 2020, 16:37)

    Cititor2020 [utilizator]

    Mesajul este partial corect, in sensul ca protectia oferita de masti textile nu este la fel de buna ca in cazul celor profesionale.

    Dar mesajul este complet nepotrivit in contextul actual. Orice protectie, chiar imperfecta, este mult mai buna decat nicio protectie.

    Multi specialisti internationali recomanda incurajarea folosirii mastilor, chiar improvizate, de catre public, in contextul prevenirii raspandirii COVID-19: https://medium.com/@matthiassamwald/promoting-simple-do-it-yourself-masks-an-urgent-intervention-for-covid-19-mitigation-14da4100f429
  • +3 (5 voturi)    
    un % cat de mic e mai bine decat deloc (Vineri, 20 martie 2020, 16:48)

    geronimo00 [utilizator]

    Daca toti ar purta masti, riscul ca o persoana infectata sa raspandeasca virusul celorlalti- care si ei poarta masti, scade considerabil.

    Uitati-va la chinezi cum au izolat epidemia - purtau absolut toti masti. Exista si studii pe aceasta tema :

    https://www.livescience.com/respirators-prevent-coronavirus-infection-study.html

    Va rog sa faceti diferenta intre faptul ca nu protejeaza total si nu protejeaza deloc.

    S-a intrebat cineva ce se intampla cu aerul recirculat din instalatiile de climatizare a cladirilor de birouri, ale centrelor comerciale, ale magazinelor ori ale transportului in comun ? va spun eu : un singur infectat reprezinta sursa de contaminare, pe calea aerului, a intreg spatiului deservit de instalatia de climatizare.

    si inca un fapt demn de retinut : daca faci un sondaj in randul populatiei, 80% dintre ei sunt convinsi ca instalatia de aer conditionat (cele casnice) functioneaza cu aer curat de afara si nu aer recirculat doar din interior.

    Chiar si in randul cladirilor noi, sistemele centralizate de climatizare folosesc un amestec de aer uzat, recirculat, cu aport de aer curat de afara - asadar ajuta la distributia unui eventual virus in tot open space-ul unui etaj.
  • +8 (12 voturi)    
    specialistii (Vineri, 20 martie 2020, 16:57)

    noi2013 [utilizator]

    ministerului nu mai stiu cand se foloseau masti chirurgicale textile?!

    Practic atunci pacientul deschis nu era protejat?!

    Cu ce e mai buna o hartie de filtru destul de "rara" fata de un material textil foarte dens?!
    • +4 (8 voturi)    
      invers (Vineri, 20 martie 2020, 17:34)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      Medicii purtau masti ca sa protejeze pacientul, nu pe ei.

      Asta e si ideea mastilor in epidemie: sa nu contaminezi pe altii, nu sa te protejezi tu!

      ===

      Masca nu actioneaza ca o sita, sunt alte fenomene acolo.

      Se respira greu prin hartia de filtru.
      • 0 (2 voturi)    
        protectia este necesara pentru ambele parti (Vineri, 20 martie 2020, 20:14)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Numai ca este necesara utilizarea lor rationala.

        Practoc daca mergi in parc si nu este nimeni de cine de geresti???

        Se pare ca virusyl actioneaxa la o distanta de 5 feets si de aceea magazinel - unele - au fiscat o distanta intre cei care achita la casa.

        More details from UK
        Claim: ‘Face masks don’t work’

        Wearing a face mask is certainly not an iron-clad guarantee that you won’t get sick – viruses can also transmit through the eyes and tiny viral particles, known as aerosols, can penetrate masks.

        However, masks are effective at capturing droplets, which is a main transmission route of coronavirus, and some studies have estimated a roughly fivefold protection versus no barrier alone (although others have found lower levels of effectiveness).= pam- pam

        If you are likely to be in close contact with someone infected, a mask cuts the chance of the disease being passed on.

        If you’re showing symptoms of coronavirus, or have been diagnosed, wearing a mask can also protect others.

        So masks are crucial for health and social care workers looking after patients and are also recommended for family members who need to care for someone who is ill – ideally both the patient and carer should have a mask.= BOTH

        However, masks will probably make little difference if you’re just walking around town or taking a bus so there is no need to bulk-buy a huge supply.
        • -1 (3 voturi)    
          zero plus e langa zero (Vineri, 20 martie 2020, 20:52)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          Sigur, captureaza picaturile. Dar le si pastreaza pe ea.

          Asta inseamna ca daca nu stii cum sa o dai jos, nu faci decat sa iei picaturile pe mana si apoi gura nas ochi etc.

          Studiile se refera la caracteristicile fizice ale mastii, nicidecum la comportamentul de zi cu zi, mai ales al acelor persoane neobisnuite cu asa ceva.

          Am vazut pe cineva cum isi tot potrivea masca cu mana :-).

          ===

          Efectul invers al mastii este ca iti ofera senzatia protectiei. Te face imprudent.

          ===

          Sa retinem ca virusul rezista mult pe suprafete, de unde poate fi usor preluat pe mana. Probabil ca asta este si explicatia multor contaminari.

          Preluarea se poate face si de pe o suprafata, cu mana apoi pe o alta suprafata. Ca suprafata conteaza si masca in sine.

          ===

          Viziera are mai mare capacitate de protectie dar asta, din nou, daca nu o atingi cu mana si o dezinfectezi. Asta, daca coronavirusul este intr-adevat purtat de picaturi, nu de aerosoli. Sper sa fie real, altfel am incurcat-o rau.

          Din pacate, nu exista alta aparare decat izolarea. In acest moment.
    • +1 (1 vot)    
      uneie hartii de filtru (Vineri, 20 martie 2020, 20:08)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      sunt special destinate pentru a bloca anumite particulele

      Unele tipuri de filtre au indicatori cae iti spun cand trebuue sa fie inlocuiti ca la un aspirator cand iti indica prea plin savul
  • +4 (6 voturi)    
    N-or fi protejand...!! (Vineri, 20 martie 2020, 18:52)

    Codruta N [utilizator]

    Dar eu, daca te vad pe tine cu masca, stiu ca VREI sa ma protejezi si ca, de la tine, n-or sa-mi vina stropi de saliva!
    Iar tu, daca ma vezi pe mine cu masca, stii la randul tau ca vreau sa te protejez!
    Per ansamblu, amandoua stim ca, intre noi, riscul de a lua virusul una de la alta, a scazut cu vreo 99%!
    Deci macar ne simtim cat de cat mai "confortabil" daca ne intalnim ;)
    • -2 (4 voturi)    
      - (Vineri, 20 martie 2020, 20:52)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Nu mai bine nu ne intalnim?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by