Mass media din Rusia a desfășurat o ”campanie de dezinformare semnificativă” împotriva Occidentului pentru a înrăutăți impactul coronavirusului, pentru a genera panică și să semene neîncredere, potrivit unui document al Uniunii Europene văzut de Reuters.

Coronavirus in ItaliaFoto: Agerpres/EPA

Kremlinul a negat acuzațiile miercuri, spunând că sunt nefondate și nerealiste.

Documentul UE spune că campania Rusiei, care a distribuit fake news online în engleză, spaniolă, italiană, germană și franceză, folosește informații contradictorii, derutante și malțioase pentru a îngreuna comunicarea UE cu privire la reacția sa în lupta cu coronavirusul.

”Se derulează o campanie semnificativă de dezinformare a mass-mediei de stat din Rusia și a ziarelor pro-Kremlin cu privire la COVID-19”, arată documentul intern de nouă pagini, din data de 16 martie.

”Ținta dezinformării Kremlinului este de a agrava criza sănătății publice în țările occidentale în linie cu strategia mai largă a Kremlinului de a submina societățile europene”, a spus documentul realizat de către Serviciul European de Acțiune Externă.

Au fost înregistrate aproximativ 80 de cazuri de dezinformare cu privire la coronavirus din 22 ianuarie, subliniind eforturile Rusiei de a amplifica acuzațiile iraniene care circulă online, potrivit cărora coronavirusul este o armă biologică americană.

Cei mai mulți cercetători cred că boala provine de la liliecii din China înainte ca aceasta să fie transmisă oamenilor.

Purtătorul de cuvânt al Kremlinului, Dmitri Peskov, spune că documentul UE nu are exemple specifice sau link-uri către un ziar specific.

”Vorbim despre acuzații nefondate care în situația actuală probabil sunt rezultatul unei obsesii anti Rusia”, a spus Peskov.

Documentul UE citează exemple din Lituania până la Ucraina, inclusiv afirmații false că un soldat american detașat în Lituania a fost infectat și spitalizat. Acesta a mai spus că pe rețelele de socializare, Russian Today Spania a fost a 12-a cea mai populară sursă de știri între ianuarie și mijlocul lunii martie, pe baza cantității de știri distribuite pe rețelele de socializare.