O universitate belgiană a prezentat marți o nouă procedură de diagnostic pentru Covid-19

de I.B.     HotNews.ro
Miercuri, 18 martie 2020, 0:16 Actualitate | Coronavirus

Testare coronavirus
Foto: Agerpres
Universitatea din Namur (Beligia) a prezentat marți o nouă procedură de diagnostic pentru Covid-19, potrivit presei belgiene.

Aprobat de Agenția Federală pentru Medicamente și Produse pentru Sănătate (FAMHP) marți după-amiază, procedura va permite creșterea numărului de teste efectuate în Belgia. De asemenea, deschide noi perspective în lupta împotriva noului coronavirus la nivel mondial.

Tehnica ajută în cazul deficitului de reactivi și poate fi complementară pentru metodele folosite deja de laboratoarele de referință, supraîncărcate cu cererea.

"Acesta este un proces pentru extragerea manuală a codului genetic al virusului folosind un compus chimic și o centrifugă", a spus Benoït Muylkens, virolog și director al Unitatea de cercetare veterinară integrată UNamur, aflată la originea descoperirii.

"Codul genetic este apoi transformat în ADN care este amplificat și în timpul amplificării este dat un semnal luminos pentru a indica dacă pacientul este sau nu afectat." „Această tehnică permite unui cercetător să proceseze în medie 50 de probe pe zi, prin urmare vom putea efectua un număr mare de diagnostice”, a adăugat el.

Un rezultat de încredere este obținut în mai puțin de 24 de ore. După o fază de testare, procedura oficială a fost lansată marți în urma aprobării procesului de către FAMHP.

În câteva zile, UNamur singură va putea livra 480 de diagnostice pe zi laboratorului de referință al Universității din Louvain (KUL). Doisprezece cercetători sunt mobilizați în această direcție. Procesul ar trebui extins în curând și la alte universități și laboratoare din Belgia, dar și din întreaga lume.

Procedura curentă: Deoarece SARS-CoV-2 este un virus de tip ARN (informația genetică e codificată sub formă de acid ribonucleic) este necesară adăugarea enzimei revers transcriptază, care transformă fragmentele de ARN în secvențele corespunzătoare de ADN. Ulterior, prin procedeul RT-PCR, secvențele ADN sunt multiplicate, astfel încât ating o concentrație suficientă pentru a fi identificate. Ulterior, se adaugă un marker fluorescent, care recunoaște în mod exclusiv secvențe genetice specifice virusului SARS-CoV-2. Astfel, proba este considerată pozitivă dacă apare fluorescența (adică prezența virusului e confirmată de existența secvențelor genetice unice).

Un institut din Belgia anunță că a dezvoltat un anticorp capabil să neutralizeze virusul SARS-COV-2

Institutul flamand de cercetări de biotehnologie (VIB) a anunțat luni descoperirea unui anticorp care poate neutraliza virusul SARS-COV-2, scrie ziarul belgian "Le Soir", citat de Rador.

Totuși, pentru confirmarea rezultatelor, mai este nevoie de cercetări suplimentare. Potrivit explicațiilor cercetătorilor, „rezultatele arată că anticorpul ar putea împiedica noul coronavirus să infecteze celulele umane”.

Și, mai spun ei, „el ar putea fi produs pe scară mare fololsindu-se procedee de producție folosite curent în industria biofarmaceutică”.

Spre deosebire de vaccinuri, un anticorp oferă protecție imediată – deși de scurtă durata. Avantajul față de vaccinuri este că pacienții nu trebuie să producă propriii anticorpi”. Personalul din sănătate care se află în situație de risc sporit poate beneficia astfel de o protecție imediată, mai spun cercetătorii într-un comunicat.

În prezent se fac experimente pentru confirmarea acestor rezultate și cercetătorii de la VIB pregătesc faza de teste preclinice pentru un tratament contra coronavirusurilor.

Echipa de cercetători spune că a dezvoltat acest anticorp în colaborare cu două echipe din Statele Unite.

Știri cu tratamente și metode testare = interzise! (Miercuri, 18 martie 2020, 0:51)

simplex1 [utilizator]

Ar trebui interzise orice știri despre tratamente, vaccinuri sau detecție în legătură cu virusul chinezesc Covid-19.

Acestea nu fac decât sa creeze o falsa impresie de siguranță în rândul oamenilor.

In final, dacă citești articolul cu atenție, undeva pe la final, vezi ca de fapt mai sunt unele necunoscute și nu se poate vorbi de un vaccin, tratament, sau metode de testare în masa decât peste cel putin un an.

Tot felul de laboratoare și cercetători își fac reclama în speranța obținerii de finanțări. Peste vreo 5 ani, dacă vom citi toate descoperirile anunțata acum în 2020, în legătură cu virusul chinezesc, vom vedea ca 99% nu au dat nici un rezultat.
      Prefer stiri de acest tip decat stiri (Miercuri, 18 martie 2020, 11:44)

sim18 [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

care prezinta numarul de morti si infectati.
      E usor pentu tine sa vorbesti (Miercuri, 18 martie 2020, 12:39)

Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

din .......Moscova !.
      Am auzit recent ca in Russia se zice ca s-au facut deja peste 100.000 de teste !............ Asta arata ca armata rusa a lui Putin e bine dotata ..........pentru razboaie mondiale cu arme biologice ..............inclusiv corona--virusi !

Comparatie Romania: 19 mil de lociutori ........vreo 4000 de teste facute
      Russia 130 mil de locuitori ....... mult peste 100.000 de teste facute, desi sunt doar 100 de cazuri...........de vreo 2 ori mai putin ca in Romania.
      Asta inseamna ca Russia are mult mai mute aparate de testare pentu virusi.
      Romania are doar vreo 2 in Bucuresti, si cate unul la: Timisoara, Cluj, Constanta, Iasi, Craiova .
      Un apararat din asta costa (probabil) sute de mii de Eu.