Riposta apărării imunitare a organismului împotriva Covid-19, dezvăluită

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 17 martie 2020, 19:34 Actualitate | Coronavirus

Coronavirus
Foto: Pixabay
Cercetători australieni au anunțat marți că au cartografiat contra-atacul imunitar al organismului uman împotriva noului coronavirus, un avans potențial în lupta împotriva pandemiei mondiale, scrie AFP.

Cercetători de la Institutul Doherty au testat eșantioane de sânge în patru momente diferite ale unei femei de 47 de ani, cu o stare bună de sănătate (nefumătoare și care nu ia niciun medicament), infectată Covid-19 cu simptome moderate, internată la Melbourne, în Australia. Acest lucru le-a permis să exploreze și să descrie cum lucrează frontul celulelor de apărare imunitară și al anticorpilor.

Potrivit acestui studiu, publicat în revista Nature Medicine, este vorba de prima cartografiere a răspunsului imunitar general al corpului în fața noii boli.

"Am constatat un răspuns imunitar cu adevărat robust care a permis recuperarea clinică", a declarat Katherine Kedzierska, de la Institutul Peter Doherty pentru infecții și imunitate al Universității din Melbourne.

Potrivit cercetătorilor, la trei zile după internarea pacientei s-a constatat prezenta unor cantități importante de celule imunitare - care sunt adeseori un semnal de recuperare în timpul gripei - astfel încât doctorii au prezis vindecarea în trei zile. Lucru care s-a întâmplat.

Cercetătorii sunt într-o cursă contracronometru în încercarea de a găsi un vaccin împotriva noului coronavirus care a infectat peste 180.000 de persoane și a ucis peste 7.000 de oameni.

Este vorba de "o etapă importantă în înțelegerea recuperării" bolnavului, a adăugat cercetătoarea.

"Am rezultate verificabile de la mai mulți pacienți afectați de o formă moderată. Acum, ne punem întrebarea: ce este diferit sau ce lipsește persoanelor infectate mortal?"

În opinia sa, studiul are două aplicații practice.

Întâi, va ajuta virusologii să dezvolte un vaccin în condițiile în care obiectivul vaccinării este reproducerea răspunsului imunitar natural al corpului la viruși.

Echipa a identificat patru populații distincte de celule imunitare în sângele pacientei COVID-19 în timpul recuperării. Aceste celule sunt "foarte asemănătoare cu ceea ce vedem la pacienții afectați de gripă", a arătat Katherine Kedzierska.

Gripa ucide sute de mii de persoane în fiecare an dar există un vaccin împotriva acestei boli respiratorii infecțioase.

Markeri de imunitate

Studiul ar putea ajuta de asemenea autoritățile sanitare să realizeze previziuni mai bune în cursul viitoarelor vârfuri ale bolii pentru persoanele cu riscul cel mai mare.

Acești "markeri" ai sistemului imunitar ar putea teoretic prezice cu mai multă precizie care pacienți prezintă simptome ușoare și care riscă să prezinte simptome grave.

Majoritatea deceselor provocate de Covid-19 apar la persoane în vârstă sau care au deja probleme de sănătate, precum boli cardiace sau diabet.

Copiii, în schimb, par să prezinte puține simptome sau chiar deloc. Este nevoie de mai multe studii pentru a înțelege de ce, notează cercetătoarea, care arată că sistemul imunitar încetinește în mod natural odată cu vârsta.

Sunt rezultate promițătoare, spune și Sharon Lewin, directoarea Institutului Doherty și unul dintre marii experți mondiali în boli infecțioase.

"Arată că corpul produce un răspuns imunitar foarte bun și puternic la virus și că este asociat cu suprimarea simptomelor".

"Cu puțin noroc, putem acum repera acești anticorpi și să-i dezvoltăm la scară mare", asigură ea.

O intrebare provocatoare... (Marţi, 17 martie 2020, 21:57)

Sparafucile [utilizator]

Ar putea evolutionistii sa ne convinga ca aceste mecanisme formidabile de aparare impotriva intrusilor, cu care sunt dotate organismele omenesti, sunt rodul "adaptarii " si selectiei naturale si nu au fost concepute de o inteligenta superioara? Denumita indeobste DIVINITATE? Raspuns: ei nu ne vor convinge in vecii vecilor dar nici nu vor recunoaste vreodata ca omul este rodul unei conceptii si nu al hazardului combinational intre moleculele de materie.
      nu, n-am putea sa te convingem (Marţi, 17 martie 2020, 23:19)

TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

Pentru ca cei ca tine neaga evolutia cand este evident ca ea se intampla, si niciun argument nu va convinge. Ba din contra, cu cat primiti mai multe argumente, cu atat negati mai mult.

Daca te-ar interesa cu adevarat sunt tone de literatura pe aceasta tema, nu te opreste nimeni sa o studiezi.

Pana si Biserica Catolica si Papa de la Roma accepta evolutia prin selectie naturala, de peste 70 de ani.

Mai mult, Biserica Catolica spune ca Dumnezeu a folosit evolutia ca unealta a creatiei.

Dar na, unii trebuie sa fie mai catolici decat Papa.
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 17 martie 2020, 23:44)

[anonim] i-a raspuns lui Sparafucile

Pai tu vorbesti despre prostie? (Miercuri, 18 martie 2020, 11:01)

Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui

Tu care pari convins ca Divinitatea trebuie sa functioneze potrivit viziunii si intereselor tale? Ma mir ca nu-i stabilesti si un calendar al eliminarii totale a pandemiei.
      O intrebare provocatoare la intrebarea ta (Marţi, 17 martie 2020, 23:44)

imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

Daca evolutia nu exista, atunci cum explici mutatiile microbilor, virusilor si bacteriilor? Cum iti explici capatarea lor de imunitate si cum iti explici ca exista?

Sa inteleg ca DIVINITATEA s-a plicitisit si ce a zis? "Ia sa vad daca dau sanse egale unei boli dar si oamenilor, ia, care castiga primul?" sau cum?

Eu sunt un om simplu si nu as pretinde in veci ca stiu planurile (din trecut, prezent sau viitor) ale unei posibile entitati mai puternice si nici ceea ce gandeste, de aceea ma amuza cand vin destepti si explica de ce se intampal ce se intampla pentru ca uite ce vrea si gandeste X zeitate.

De asemenea, ma consider mult mai deschis la minte ca agnostic spunand clar ca fie exista, fie nu exista o divinitate, intr-o forma sau alta, nu ma rezum doar la un "da" absolut si nu il vizualizez ca pe un mosneag pe un nor plictisit care da tot felul de teste de trecut oamenilor.

Nu ma consider mai bun sau superior. Pur si simplu daca chiar exista asa ceva, realizez ca sunt mult prea mic pe scara ierarhica ca sa incep sa inteleg fie ceea ce ar fi creeat fie ceea ce vrea/gandeste. Cum a zis si Einstein: "Vreau să ştiu cum gândeşte Dumnezeu, restul sunt detalii fără importanţă." TOCMAI pentru ca realizeaza ca daca ar exista o divinitate, chiar si el cosndierat unul dintre cei mai inteligenti oameni de pe PLANETA nu a pretins ca ar sti ce si cum gandeste o divinitate.

Si vii tu si ne explici noua ca Dumnezeu face anticorpi si virusi ca sa ... ce?

Bacteriile si virusii sunt dovada clara ale evolutiei, poate chiar mai mult decat noi. Nu as putea spune ca creationismul (nu teoria, ca nu o poti numi teorie - 2 oameni facuti, unul din pamant, altul dintr-o ramasita de coasta? SERIOUSLY???) nu a existat intr-o forma sau alta, clar nu ce scrie mot-a-mot in Biblie (trebuie sa fii inchis la minte sa iei totul la propriu de acolo), dar chiar si acolo e descrisa evolutia: evolutia oamenilor, cum au trecut de la necredinciosi la credinciosi sau de la rai la buni si invers.
        Clarificari pentru tine si alti evolutionisti (Miercuri, 18 martie 2020, 9:45)

Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

Iata care sunt limitarile fundamentale  ale evolutionistilor:

1.Convingerea lor ca evolutia este un proces absolut INDEPENDENT de existenta unei divinitati. Prin divinitate intelegindu-se o inteligența creatoare mai presus de orice performanta umana.

2.Convingerea lor ca insasi existenta hazardului duce la evolutie, prin nenumaratele permutari si combinatii generatoare de schimbare.

Ce trebuie ei sa inteleaga?

1. Ca evolutia este un proces in intregime controlat de catre divinitate.

2.  Ca dintre variantele de schimbare pe care le genereaza hazardul  numai cele selectionate de divinitate - pe baza unei conceptii bine inchegate- sunt destinate a supravietui si sunt inglobate in creatia finala.

Asadar discutam aici strict despre acea forta capabila sa proiecteze si sa realizeze viata in toata complexitatea ei. Nu despre povestiri biblice.
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 18 martie 2020, 14:33)

[anonim] i-a raspuns lui Sparafucile

Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 18 martie 2020, 14:52)

[anonim] i-a raspuns lui Sparafucile

Preacucernice, (Miercuri, 18 martie 2020, 15:19)

nscandal [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

au existat dinozaurii ? Daca da, cind ? La citi ani de la "facerea lumii", acum vreo 7500 de ani, dupa parerea evlaviosilor ?
          I-auzi briu': "Cuvântul Dumnezeu nu este pentru mine nimic altceva decât produsul slăbiciunilor umane, iar Biblia o culegere de legende venerabile dar, în ciuda a toate, destul de primitive", scria Einstein, de la universitatea Princeton, în New Jersey, în aprilie 1955.
          Prefer sa am parerea lui Einstein, decit a celor de pe la moastele sfintei Paraschiva sau a celor care se calca in picioare cind se imparte apa chioa.... pardon, "sfintita".
          Oricum, pentru islamisti de exemplu, tot un necredincios ramii. Apropo, oare cine o avea dreptate, cum o fi in rai, pajisti inverzite si cintece bisericesti, cum cred crestinii, sau 72 de fecioare virgine si serbet la discretie, cum cred mahomedanii? Sau hindusii si budistii au dreptate cu Nirvana lor ?
          Esti creationist, dar te lepezi de povestirile biblice? Omul este rodul unei conceptii? Crezi ca esti abil ? Pai daca te lepezi de biblie, te lepezi si de inviere si de imaculata conceptiune si astfel nu mai esti crestin, ci o struto-camila cu conceptii gen "ghiveci", gen "cai-verzi-pe-pereti".
          Traducere (Miercuri, 18 martie 2020, 19:46)

imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

"1. Ca evolutia este un proces in intregime controlat de catre divinitate.

2. Ca dintre variantele de schimbare pe care le genereaza hazardul numai cele selectionate de divinitate - pe baza unei conceptii bine inchegate- sunt destinate a supravietui si sunt inglobate in creatia finala."

Cu alte cuvinte, liberul arbitru nu exista, totul e decis de Divinitate. Asta nu se cheama creationism. Se numeste determinism.

Poate ar fi bine sa mai pui mana pe carte, pentru ca se pare ca deja confunzi, iei cate un pic din mai multe concepte, le pui laolalta dupa bunul plac, apoi le stampilezi "creationism". Sorry, nu asa merg lucrurile.

Daca tu crezi ca orice faci e decis de o putere mai mare, de ce nu ar fi Destinul acea putere? De ce nu Soarta? De ce e neaparat Dumnezeu?

Sorry, evolutionistii nu sunt limitati pentru ca pun intrebari pertinente. Te demontezi singur.

Tu nici creationist nu esti. Spui lucruri dupa ureche si le vinzi drept teorii dovedite si fapte intamplate. Eu inca supun la discutie si sustin ca nu putem sti ceva sigur.

Ia zi, care din noi e acela mai limitat?
      vad ca-ti dau minus, credinciosii (Marţi, 17 martie 2020, 23:48)

was [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

E din cauza hazardului.
      Apropo, asta va fi soarta noastra, majoritatea dintre noi va fi infectat. Britanicii calculeaza cu 20.000 de morti (daca calculele nu dau gres), vor murii sute de mii, milioade de oameni pe tot globul, dar asta este natural. Asta pare cea mai buna solutie, cand nu avem vaccin, nicaieri, este mai bine sa fie infectat populatia activa si protejati cei cu riscuri (imunodeprimati dein diferite cauze, batrani, indivizi cu boli crnice severe etc), apoi cand va fi disponibil un vaccin si medicament eficient, putem proteja si cei cu riscuri. problema est, ca economic nu este viabil ca populatia activa (si implicit intr-o stare mai buna de sanatate) sa-se imbolnaveasca concomitent. dar daca se tergiverseaza mult raspandirea infectiei, si incep sa trateze cu diferite medicamente, atunci creste mult sansa a un virus mutant, mai rezistent si mai virulent sa-se raspandeasca pe glob, poate sa decimeze populatia Terrei.
      Omul (stiinta) a reusit sa dea cativa ani buni celor varstnici cu tot feluri de tratamente, dar natura face un reset (unii spun ca-i scapat din laborator, vom stii poate peste cativ ani).
      Merita citit "herd immunity" de pe Wikipedia, este si in franceza daca engleza e alien.