Asociatia Utilizatorilor Români de Servicii Financiare (AURSF) i-a transmis luni o scrisoare premierului Ludovic Orban, solicitându-i acestuia, în contextul epidemiei de coronoviroză, o serie de măsuri în sprijinul consumatorilor. Printre acestea se numără amânarea pe 3 luni a plății ratelor la credite, suspendarea, pe o perioada de 3 luni, a tuturor executarilor silite, a activității de recuperare a creantelor și interzicerea expresă a blocării conturilor bancare ale consumatorilor.

Redăm mai jos textul scrisorii transmise premierului:

”Grava situatie de criza din sectorul sanitar, pe fondul epidemiei globale a noului coronavirus, a facut ca Ziua Internationala a Consumatorilor, celebrata in fiecare an pe data de 15 martie, sa treaca aproape neobservata.

Aceasta insa nu inseamna ca autoritatile nu au obligatia de a lua toate masurile necesare pentru protejarea consumatorilor. Dimpotriva, consideram ca se impun masuri rapide si decisive pentru sustinerea celor care reprezinta, de departe, cea mai vulnerabila veriga a participantilor la viata economica si sociala a Romaniei.

In calitate de Asociatie care reprezinta de mai bine de 6 ani interesele consumatorilor utilizatori de servicii financiare din Romania, AURSF va solicita adoptarea de urgenta a urmatoarelor masuri:

  • Amanarea, pe o perioada de 3 luni, a platii ratelor la toate creditele consumatorilor, indiferent ca este vorba de credite imobiliare, credite Prima Casa, credite de nevoi personale, carduri de credit, credite acordate de banci sau credite acordate de IFN-uri
  • Suspendarea, pe o perioada de 3 luni, a tuturor executarilor silite care afecteaza consumatorii utilizatori de servicii financiare, indiferent de stadiul de derulare a procedurilor
  • Suspendarea, pentru o perioada de 3 luni, a activitatii de recuperare a creantelor provenite din neplata la termen a datoriilor consumatorilor utilizatori de servicii financiare
  • Interzicerea expresa, pe o perioada de 3 luni, a blocarii conturilor bancare ale consumatorilor de catre banci, pe motivul neactualizarii datelor personale ale acestora.

In perioade de criza majora, cum este si aceea pe care o traversam in acest moment, consideram ca solidaritatea nationala trebuie sa fie primordiala, iar protejarea drepturilor si intereselor consumatorilor, inclusiv a celor utilizatori de servicii financiare, trebuie sa constituie o prioritate majora a Guvernului.

De aceea, domnule prim-ministru, pentru evitarea unei grave crize sociale, speram ca, pe langa masurile de protejare a mediului de business, pe care le sustinem, veti acorda atentia cuvenita si actiunilor si masurilor de protectie a consumatorilor utilizatori de servicii financiare”.