Ludovic Orban: Epidemiologii vorbesc de un risc de infectare cu coronavirus între 40% și 70%, în doi ani/ Avem un plan în trei etape de tratare a pacienților

de CP     HotNews.ro
Duminică, 15 martie 2020, 20:10 Actualitate | Coronavirus


Ludovic Orban
Foto: Hotnews
Guvernul analizează toate scenariile posibile și încearcă să fie pregătit pentru orice situație, a declarat duminică premierul Ludovic Orban, întrebat în ce măsură este pregătită România pentru un scenariu precum cele prezentate de oficiali francezi și germani, care se așteaptă la un număr foarte mare de oameni care vor fi afectați de pandemie. Ludovic Orban a mai spus că "la un anumit moment nu vom putea trata toți pacienții la spitale". Mai exact, s-ar putea ajunge în situația în care să fie tratate în spitale doar cazurile mai grave.

Premierul a spus că epidemiologii vorbesc despre un risc de infectare între 40 și 70%, într-o perioadă de doi ani.

"Prezentarea acestui scenariu ca și cum în scurt timp ar exista un asemenea risc de infectare nu e total conformă cu realitatea. În declarații ale epidemiologilor se vorbește de acest risc de infectare între 40 și 70%, dar într-o perioadă mai lungă, de doi ani de zile. Deocamdată nu există o previziune cu argumente foarte solide. Noi analizăm scenariile posibile și încercăm să fim pregătiți pentru orice situație. Din cauza asta urmărim pe mai multe planuri diferite posibilități de reacție. Tocmai de asta am anunțat că la un anumit moment nu vom putea trata toți pacienții la spitale", a răspuns Orban întrebat în ce măsură este pregătit sistemul medical pentru un număr mare de cazuri de infectare, așa cum vorbesc oficialii din Franța și Germania.

Anterior spusese că a fost gândit un plan în trei etape de tratare a pacienților.

"Am gândit un plan în trei etape de tratare a pacienților. Sunt mai multe categorii de spitale, pe care le pregătim progresiv. Există o capacitate de tratare care a fost stabilită, există măsuri de reducere a numărului de alte tipuri de cazuri tratate, pentru disponibilizarea graduală a numărului de paturi. Dacă evoluția răspândirii va fi de asemenea natură, vom aplica măsura care este folosită și în alte țări: cazurile care nu sunt grave vor fi tratate la domiciliu, cazurile care prezintă simptome care necesită internare vor fi tratate în alte secții decât terapie intensivă, unde vor fi tratate doar cazurile cele mai grave. Și dacă se va lua o măsură de natură fiscală, se va lua în sensul acordării unui fel de credit fiscal, să fie scutiți 3, 4 luni de la plata anumitor categorii, să nu sufere dobânzi și penalități, urmând să fie reeșalonată plata sumelor către buget, după ce trece criza", a spus premierul.

Guvernele europene au dat informații diferite legate de numărul potențial al oamenilor care vor fi afectați de pandemia de coronavirus, relatează BBC News. Duminică, ministrul francez al Educației, Jean-Michel Blanquer, a declarat că în jur de jumătate din populația Franței va contracta virusul.

Franța are o populație de 67 de milioane și, în prezent, a înregistrat în jur de 4.500 de cazuri de infecție și 91 de decese.

"De la bun început, strategia nu a fost de a bloca răspândirea virusului, pentru că știm că probabil jumătate dintre noi îl va contracta. Strategia a fost aceea de a ne asigura că se va răspândi pe o perioadă cât mai mare de timp”, a declarat el, la France Info, referindu-se la faptul că este nevoie de încetinirea ritmului pentru a nu pune presiune pe sistemul medical în același timp.

Cancelarul Germaniei, Angela Merkel, a fost prima dintre șefii de guverne care avertiza săptămâna trecută că până la 70% din populația țării (58 de milioane de cetățeni) va fi infectată.

Guvernul britanic a susținut că în jur de o cincime din forța de muncă ar putea intra în concediu medical pe durata epidemiei în Regatul Unit. În cel mai rău scenariu, 80% dintre britanici vor lua virusul.

Câți oameni vor fi infectați cu coronavirus în Europa- estimări oficiale






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















35021 vizualizari

  • +21 (55 voturi)    
    ... (Duminică, 15 martie 2020, 20:15)

    tirolez [utilizator]

    Bine ca prioritatea tuturor tarilor a fost inarmarea, nu cercetarea. Cat mai multi bani in armament si cat mai multe taieri de fonduri in cercetare. Acum se vede.
    • +10 (42 voturi)    
      Ai perfecta dreptate (Duminică, 15 martie 2020, 20:32)

      Mircea Marinescu [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Cei care ti-au dat minus sunt niste retarzi.
      • +4 (30 voturi)    
        bifez (Duminică, 15 martie 2020, 21:14)

        nicoR [utilizator] i-a raspuns lui Mircea Marinescu

        acum toti (retardatii) orbiti de propaganda MSM cu rusii, cu chinezii, cu nord coreea, cu venezuela, cu ala si celalalt (care nu stateau capra), POATE isi vor da seama cat ne costa resursele uriase pentru inarmare (bani directionati in cea mai mare parte catre amerloci), in loc sa dezvoltam firme proprii in EU, in medicinal, IT, industrial, petrol-gaze, etc si mai ales sa dezvoltam un tip de capitalism specific Europei, cu invatamant gratuit, asistenta medicala gratuita (in tot EU), FARA discrepante sociale gigantice (intre clasa de mijloc si milionari, miliardari), FARA sa distrugem sistem si tari doar pt jocuri geo-politice (chiar daca sunt disctaturi, sau ce sunt)
        • +14 (20 voturi)    
          /// (Duminică, 15 martie 2020, 22:45)

          GemstonePig [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

          Da dece nu se dezarmeaza chinezii rusii si nord coreeeni si sa bage toti banii in cercetare medicala (si nu doar otravuri praf si picaturi nedetectabile la autopsie)?
          • -8 (16 voturi)    
            simplu (Duminică, 15 martie 2020, 22:56)

            srpc [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

            fiindca postacii mercenari ca tine ar ramane fara mijloace de subzistenta ;)
          • -3 (15 voturi)    
            bag seama (Duminică, 15 martie 2020, 23:06)

            nicoR [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

            ca nu stii cat e bugetul amerlocilor pt inarmare: 1 trilion de parai + cat e bugetul nato fara amerloci: de zece ori al rushilor
            - sau cate baze intretion amerlocii + nato pe glob: > 1000
            - ei ce zici, poti raspunde tu de ce la toate astea ?
            • +6 (8 voturi)    
              Treaba sta cam asa (Luni, 16 martie 2020, 1:03)

              John_Re [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

              ceva timp in urma Germania si URSS au distrus Europa. In Asia japonezii au facut si mai mare prapad.

              Dupa al 2-lea razboi mondial SUA au ocupat vidul de putere. A incercat si URSS dar un regim totalitar care a omorat milioane din propria populatie nu putea sa prospere.
              • 0 (2 voturi)    
                Dar chiar nu era nevoie! (Luni, 16 martie 2020, 10:47)

                Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

                Chiar nu era nevoie sa raspunzi trollului kaghebist, care oricum face doar propaganda pentu Imperiul Raului si este imun la argumente rationale!

                faptul ca zice "amerloci" este edificator, nu mai lipseste decat sa blameze "fascistii"!
                • -3 (3 voturi)    
                  iti sugerez (Luni, 16 martie 2020, 12:28)

                  nicoR [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

                  sa-ti schimbi nickname-ul in "rapanul ..." in loc de "jegul ..". ar suna si mai realist ..
                  - amerloci este multimea de excroci de pe ws, sau clasa politica din usha si alte tari europene ..
                  - chestia cu fascisti ai dreptate. in europa majoritatea clasei politice din germania sunt urmasii lor ...
                • -3 (3 voturi)    
                  iti sugerez (Luni, 16 martie 2020, 12:28)

                  nicoR [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

                  sa-ti schimbi nickname-ul in "rapanul ..." in loc de "jegul ..". ar suna si mai realist ..
                  - amerloci este multimea de excroci de pe ws, sau clasa politica din usha si alte tari europene ..
                  - chestia cu fascisti ai dreptate. in europa majoritatea clasei politice din germania sunt urmasii lor ...
    • -8 (10 voturi)    
      Bai Sica (Luni, 16 martie 2020, 0:46)

      uncetateansimplu [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Asa rau a ajuns tara asta, sa se bazeze pe strategiile tale? Bai mestere, ce ai realizat tu profesional pana acum? In afara de a fi bufonul de serviciu? Vai steaua noastra, sa fim “condunsi” constant de astfel de elite!
  • +12 (24 voturi)    
    noi ne imbolnavim cu zecile de milioane (Duminică, 15 martie 2020, 20:24)

    doejohn [utilizator]

    Ai dracului chinezii astia. O scapat asa de repede la miliardul lor, iar noi ne imbolnavim cu zecile de milioane.
    • +9 (19 voturi)    
      China (Duminică, 15 martie 2020, 21:41)

      copci [utilizator] i-a raspuns lui doejohn

      Foarte tare, si cand te gandesti ca in China epidemia s-a incheiat, cu imbolnavirea a 0.005% din populatie, in doar o luna si jumatate. Ma intreb, Europa vrea imbolnavirea intentionata a atator oameni sau care e ideea?
      • -1 (19 voturi)    
        Nimic nu va mai fi la fel după (Duminică, 15 martie 2020, 22:39)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui copci

        Uniunea Europeană va trebui să dea socoteală dacă va avea loc un genocid pe teritoriul ei, chiar și datorat lipsei de acțiuni de prevenire!

        Aici este vorba, în principal, de oamenii în vârstă; dar și de cei tineri care suferă de alte afecțiuni.

        GENOCÍD, genocide, s. n. Infracțiune săvârșită în scopul de a distruge deliberat și sistematic, în întregime sau în parte, o colectivitate sau un grup național, rasial, etnic sau politic.
        • +2 (8 voturi)    
          Nu vreau sa o dau pe teoria conspiratiei (Duminică, 15 martie 2020, 23:11)

          clint [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

          dar toate sistemele publice din Europa sunt in pragul colapsului din cauza imbatranirii populatiei. Au incercat cu imigranti, dar tot se duce dracului sistemul de pensii. Din ce in ce mai multi batrani si din ce in ce mai multi imbecili care sunt preocupati de Fesibuc si Instagram care ar trebui sa le plateasca pensiile primilor, mai ceva ca in filmul "Idiocracy"

          Am facut niste calcule matematice mai jos, nu sunt grele deloc, daca 50% din populatie se va infecta in umratorii 2 ani la o rata uniforma, cam 10% din populatie, aia batranii si bolnavii ( care incarca si sitemul de asigurari de sanatate ) vor muri. La o populatie ca Romania vor veni cam 10.000 de bolnavi grav. Une ii vom trata ? Faceti un calcul cati bolnavi vor fi pe o luna si tineti cont ca 10% au nevoie de terapie intensiva.

          Sper ca ce prezic sa nu se adevereasca. Singura solutie pare a fi un vaccin...
          • 0 (0 voturi)    
            se vor trata acasa la volguta (Luni, 16 martie 2020, 14:08)

            ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui clint

            la metralera, la dracne, la oprtea, mele, tari, bombonel, ilici, la whodrea, samd
            la idilii lor de-o viatza, carora le sunt datori cu-o moarte
        • +1 (1 vot)    
          nu "chiar si datorat"! (Luni, 16 martie 2020, 10:49)

          Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

          Nu exista nicio conspiratie, dar pare evident ca exista multa, foarte multa incompetenta!
      • +8 (14 voturi)    
        Da, e ciudat... (Duminică, 15 martie 2020, 22:46)

        LuzhinAcademy [utilizator] i-a raspuns lui copci

        Intr-adevar ceva nu se leaga aici. Astia vorbesc cu usurinta de milioane de contaminari, in timp ce alte state par a tine totul sub control, intr-un timp relativ scurt, fara sa pomeneasca asemenea scenarii apocaliptice.
      • +8 (10 voturi)    
        Nu exista "s-a incheiat". (Duminică, 15 martie 2020, 22:58)

        clint [utilizator] i-a raspuns lui copci

        Cred ca termenul mai corect este s-a blocat temporar. Daca un om infecteaza in medie 2.5 persoane, va exista mereu potentialul unei reactii in lant, fix ca la inceput.

        Poti spune ca epidemia s-a incheiat cand viata va reveni la normal, fara riscul de a izbucni din nou.
        Sa nu uitam ca la gripa spaniola, in 1918, au fost 2 varfuri, al 2-lea mult mai grav ca primul.
        China poate ca a oprit infectia, dar cu masuri de izolare a populatiei fara precedent. Cum va putea continua viata economica in in przenta corona virusului ? Este clar ca din cei 2.5 %, 1.5% trebuie sa "absoarba" virusul fara sa se infecteze. Adica sa se imunizeze fie natural, fie cu un vaccin. Altfel, o sa fie jale.

        Nu vreau sa fiu alarmist, poate ma insel, dar hai sa facem niste matematici simple: sa zicem ca infecteaza 50% din populatie ( fac o medie a estimarilor, intre 30 si 70% ). Sa zicem ca toate infecarile se distribuie uniform pe 2 ani. Se zicem ca 10% din cazuri au nevoie de spitalizare.

        La o populatie de 16 milioane, inseamna 8 milioane / 24 luni. Adica 800.000 de oameni au nevoie de spitalizare pe / 24 luni -> 33.333 oameni pe luna. Admitand ca fiecare caz are nevoie sa zicem de 1 saptamana de spitalizare ( optimist ), reiese ca avem nevoie de o capacitate de 8333 locuri in spitale ( terapie intensiva ) doar pentru corona virus. Din astia, cam 1/3 vor muri oricum, fie sunt prea batrani, fie au alte boli si nu pot face fata pneumoniei.

        In realitate, noi avem 2000 locuri ATI, virusul nu se va raspandi uniform, ci in cateva varfuri, samd.

        Acest calcul ar trebui sa ni-l arate autoritatile. Evident, nu o vor face. Ei vor instaura masuri din ce in ce mai dure de izolare, dar tot ei stiu mai bine ca nu vom putea sta in izolare pentru totdeauna: vor incepe alte probleme.

        Daca nu apare un vaccin pe repede inainte, 10% din populatie, aia mai batrani si bolnavi sunt "doomed".
        • +2 (2 voturi)    
          nu s-a incheiat (Luni, 16 martie 2020, 10:51)

          Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui clint

          Sigur ca nu s-a incheiat: vineri citema ca pentu vaccin este nevoie cel putin de un an, si ca pademia va deveni precum gripa clasica, ceva sezonier: in fiecare an, ne asteptam sa REVINA in sezonul rece!
      • +10 (10 voturi)    
        China nu a rezolvat criza (Luni, 16 martie 2020, 0:21)

        Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui copci

        sau, sa zicem ca a "rezolvat" dar cu ce pret? blocarea economiei. Vor avea de ales intre a reporni (si a se expune din nou la epidemie) economia si respectiv a sta blocati si a ajunge muritori de foame.
        Care versiune credeti ca o vor alege?
        Tot ce au facut si ei si fac acum si alte state e sa blocheze totul pt cateva sapt, ca sa izoleze raspindirea initiala exponentiala, sa trateze ce pot si cat pot si dupa sa reporneasca si sa fie cumva controlabil nr de cazuri de contaminare. Altfel, intregi industrii sunt condamnate la moarte- turism, aviatie, transporturi, etc,
  • -11 (19 voturi)    
    Și vaccinul? (Duminică, 15 martie 2020, 20:49)

    Traian2015 [utilizator]

    Nu înțeleg de ce e necesar un an jumate pentru un vaccin când de fapt se poate face in câteva săptămâni. E simplu, inactivezi un virus și îl inoculezi. Ce se poate întâmpla? Să faci boala? Se vede in câteva zile.
    • -1 (19 voturi)    
      Da, tovarase, orice vaccin e la un click distanta (Duminică, 15 martie 2020, 21:02)

      xolv [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      in lumea voastra ideala
      • +4 (16 voturi)    
        .... (Duminică, 15 martie 2020, 21:47)

        tirolez [utilizator] i-a raspuns lui xolv

        La gripa porcina a fost posibil sa-l scoata in mai putin de 1 an, altfel cine stie cate decese erau si atunci. Bine, ca imi amintesc cum se tavaleau Olivia Steer si fanii ei ca se aliniaza oamenii ca oile sa fie vaccinati, de fapt asta fiind si scopul pandemiei, sa se imbogateasca pharma.
        Oricum ar da-o e o conspiratie. Daca scot vaccin e rau, daca nu scot, iar e rau.
    • -5 (21 voturi)    
      problema (Duminică, 15 martie 2020, 21:04)

      nicoR [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      nu e cat de repede, ci in primul rand CINE (are voie) sa iasa cu vaccinul (ca sa faca vapoare de bani ..)
      • +10 (14 voturi)    
        sau poate nu e chiar asa (Duminică, 15 martie 2020, 21:53)

        florin4u [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

        Mai citeste despre vaccinuri caci se pare ca nu prea stii.Itit iei informatiile de pe facebook probabil!?E vorba de a vaccina sute de milioane de oameni?Dureaza cel putin 1-2 ani pana se poate crea un vaccin cu testele facute pe cobai si apoi pe oameni.Mai bine infectie cu corona decat un vaccin facut "pe repede inainte".
        • -4 (8 voturi)    
          chestia (Duminică, 15 martie 2020, 23:10)

          nicoR [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

          cu de unde iau sau cum se ajunge la vaccinul asta nu tine, pt ca ma informez, spre deosebire de majoritatea de pe aici, vezi
          https://www.dw.com/en/germany-and-us-wrestle-over-coronavirus-vaccine/a-52777990
          - da-ti singur un minus ...
    • +2 (2 voturi)    
      ????? (Luni, 16 martie 2020, 11:29)

      VacsAlbina [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      Primele vaccinuri care au fost testate pentru CORONA-VIRUSI, a se vedea SARS / MERS au avut efecte secundare nedorite.
      Vaccinarea in aceasta situatie nu a produs imbolnavirea persoanelor, ci o reactie imunitara exacerbata la contaminarea ulterioara cu virusii respectivi, de genul in care celulele albe au distrus plamanul pacientilor.
      De aceea este dificil de realizat si de TESTAT un astfel de vacin.

      Eu zic sa ne pastram opiniile si pronosticurile pentru meciurile de fotbal.
  • +10 (12 voturi)    
    revedeti de acum un an Stire (Duminică, 15 martie 2020, 21:26)

    Anonim007 [utilizator]

    Stirile Pro TV 13 martie 2019, de la minutul 6.15.
    Se pare ca planul in trei etape a pornit inca din urma cu un an ... si doua zile, dar s-a pierdut pe drum iar ai nostrii politicieni in frunte cu Veorica sau Grindeanu sau Tudorel aveau alte treburi prin Justitie. Pe baza acestei emisiuni si pe baza situatiei de azi cineva ar trebui sa se sesizeze si sa aplice pedepse drastice. De la varf nu de la baza. Iar politicienii ar trebui sa se care acasa cat mai repede. Lasati locul la 300 care se mai si pricep la ceva ... apropo de referendumul transformat in hartie igienica de tov radulescu et co. Au fost preocupati doar cum sa incaseze spaga fara sa-i vada DNA si cam atat.
  • +3 (25 voturi)    
    Ce pregatesc nene astia? (Duminică, 15 martie 2020, 21:34)

    comentacu [utilizator]

    Omul asta e plecat cu mandolina.
    CEO-ul de la Terapia Ranbaxy (Cluj) a spus clar ca poate produce o multime de medicamente, in cantitati foarte mari dar nimeni nu l-a intrebat nimic, si ne explica Orban ca a GANDIT un plan in 3 etape de tratare a pacientilor.
    Domnu' Orban, conform capacitatilor guvernului dvs. sunt doar 2 etape:
    1) etapa Doamne ajuta!
    2) etapa Dumnezeu sa-l odihneasca
    • +1 (1 vot)    
      nu, nu se descurca mai bine! (Luni, 16 martie 2020, 10:57)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

      Ai dreptate, dar eu NU cred ca Docila se descurca mai bine!

      Ai perfecta dreptate ca trebuia gandit din timp planul.

      O sa fie nevoie de medicamente in cantitati foarte mari, chiar daca nu exista vaccin sau medicament specific - sunt antivirale generice, si alte medicamente ADJUVANTE!

      Evident ca va fi criza de medicamente, asa cum a fost deja criza de dezinfectante, masti, etc.
  • +11 (15 voturi)    
    Sorina Pintea (Duminică, 15 martie 2020, 22:50)

    ciuche [utilizator]

    Oare in conditille in care se plang toti de slaba dotare a spitalelor, nu ar trebui condamnata individa asta la 25 de ani de parnaie?
    • -8 (14 voturi)    
      de ce ea? (Duminică, 15 martie 2020, 22:57)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui ciuche

      ministrii PDL sunt scutiti?
  • +3 (13 voturi)    
    Reporniti urgent Institutul Cantacuzino cu pension (Luni, 16 martie 2020, 1:21)

    D-or [utilizator]

    Chiar fara un vaccin specific, sigur ar fi functionat pt Covid si Gammaglobulinele care se dadeau pt virusul hepatic sau Polidinul, ca sa nu mai vorbim de Cantastim. Ar fi valorat enorm daca le-am fi avut.

    Institutul nu mai poate fi repornit decit cu vechii specialisti care stiau sa faca vaccinurile si care arau atit de devotati incit testau vaccinurile pe ei insisi.

    Dati un termen de maxim 40-50 zile pentru primele vaccinuri cu alocarea tuturor resurselor finnciare si umane necesare.

    Pentru a nu intirzia cu atestarile europene, se poate limita utilizarea vaccinurilor doar la teritoriul Romaniei, asa cum fac si institutule din alte tari, Polonia, de exemplu. Polonia produce vaccinuri anti-cancer care nu se pot cumpara decit in Polonia.
    • +3 (3 voturi)    
      Categoric! (Luni, 16 martie 2020, 11:00)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Categoric se refera si la " Ar fi valorat enorm daca le-am fi avut", dar si la timpul necesar pentru REPORNIRE, esti mult prea optimist cu "40-50 zile pentru primele vaccinuri"!

      Chiar daca resursele financiare se aloca AZI, cu cele uman este mai greu, refacerea Institutului dureaza.

      Cand eram eu mic, erau foarte apreciate Polidin si gama-globulinele, dar din anii '80 nu prea se mai vorbea de acestea ...
  • 0 (0 voturi)    
    hohoho (Luni, 16 martie 2020, 15:59)

    ..13 [utilizator]

    Va anuntz cam o sa contacteze virusul asta...

    Nu cred ca o sa fiu printre aia scapati de 60% - variata optimista- pana a 30% - varianta pesimista...

    Cata energie consumata cu prostii...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by