Opt ofertanti din 64 au contestat rezultatele licitatiilor organizate de Compania Nationala pentru Autostrazi si Drumuri Nationale pentru tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu, potrivit datelor CNADNR transmise la solicitarea HotNews.ro. Doar castigatorii a trei loturi din noua nu au fost contestati. Printre companiile nemultumite se afla si Colas, grupul francez la care statul roman tocmai a renuntat in cazul autostrazii Cernavoda-Medgidia. Cel mai contestat este lotul 1 din tronsonul Timisoara-Lugoj care a fost castigat de consortiul condus de Spedition UMB, grup detinut de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului".

Lista cu firmele care au depus contestatiiFoto: CNADNR

Cel mai contestat castigator a fost Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Construzioni SpA.

Rezultatul pentru lotul 1 din tronsonul Timisoara-Lugoja fost contestat de asocierea Balzola-Rover Alcisa sa-Puentes, dar si de asocierea Confort-MonteAdriano-Viaponte Projectos e Consultoria de Engenharia. Pentru acest lot au luptat opt consortii,

Rezultatul pentru lotul 2din tronsonul Timisoara-Lugoj a fost contestat de consortiul Tehnologica Radion-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Lena -Rosas-Arcadis. Acest lot a fost castigat de asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Costruzioni SpA. La aceasta licitatie au participat noua consortii.

Tot consortiul format din Tehnologica Radion-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Lena -Rosas-Arcadis a depus contestatie si in cazul licitatiei organizate pentru lotul 1 din tronsonul Orastie-Sibiu. Acesta a fost castigat de compania austriaca Strabag. Pentru acest lot au fost depuse trei oferte.

De la Orastie-Sibiu au mai fost contastate rezultatele pentru loturile 2 si 4. Lotul 2 a fost castigat de asocierea Straco Grup SRL - Studio Corona SRL Civil Engineering, insa asocierea Max Boegl-Geiger-Tancrad-Primacons nu a fost multumita cu acest rezultat. Aici au fost depuse opt oferte.

Rezultatul pentru lotul 4 a fost contestat de J&P Avax dupa ce a fost declarata castigatoare asocierea Astaldi SpA – Euroconstruct Trading '98 SRL – Astalrom SA. Aici au fost depuse sase oferte.

In ceea ce priveste tronsonul Timisoara-Lugoj, a fost contestat rezultatul pentru lotul 2 care a fost castigat de asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Costruzioni SpA. In aceast caz, contestatia a fost depusa de SCCF Iasi-Colas-Egis. SCCF Iasi este o societate la care Colas este actionar majoritar. Aici au fost depuse noua oferte.

In cazul singurului lot scos la licitatie din tronsonul Lugoj-Deva a fost depusa o contestatie din partea asocierii Aktor-Shapir. Acest lot a fost castigat de asocierea tot de Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Construzioni SpA. Aici au fost depuse opt oferte.

  • UPDATE Aktor-Shapir si-a retras cotestatia, informeaza CNADNR. Astfel, au mai ramas in derulare sapte contestatii din opt pentru trei tronsoane din patru.

"Urmatoarele proceduri nu au fost contestate: Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu (lotul 3), Proiectare si executie autostrada Nadlac-Arad (loturile 1 si 2)", a precizat CNADNR.

CNADNR a anuntat pe 12 aprilie castigatorii licitatiilor pentru mai multe loturi din tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu. Printre castigatori se afla Grupul Romstrade (controlat de omul de afaceri Nelu Iordache), Spedition UMB si Tehnostrade (companii detinute de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului), Strabag (care are numeroase afaceri cu statul si care se mai ocupa deja de constructia unui alt tronson de autostradă din Coridorul IV Paneuropean) si Astaldi (se ocupa, de asemenea, de un alt tronson de autostrada).