Zeci de mii de pasageri Wizz Air au fost afectaţi în vară de problemele cu care s-a confruntat compania, iar cei din România reprezintă aproximativ 20% din total, a declarat, marţi, József Váradi, CEO-ul companiei aeriene, citat de Agerpres.

Avion WizzAirFoto: HotNews.ro / Victor Cozmei

„Vorbim despre câteva zeci de mii de pasageri afectaţi în vară. Eu vorbesc la nivel total, în reţeaua totală. Probabil că România reprezintă cam 20% din această cifră”, a afirmat el în cadrul unei conferințe de presă.

El a precizat că vara aceasta compensaţiile pentru cursele anulate s-au ridicat la aproape 100 de milioane de euro, dând asigurări că Wizzair compensează „ în mod corespunzător” pasagerii afectați de problemele companiei.

„Nu trebuie să vă îngrijoraţi de asta. Sigur că nu ne dorim să anulăm, de aceea suntem preocupaţi să efectuăm zborurile. Dar dacă totuşi trebuie să anulăm dintr-un motiv sau altul, noi respectăm regulamentele europene şi plătim pasagerilor orice drepturi au”, a spus Váradi, adăugând că în prezent aproximativ 70% din cererile de despăgubire sunt procesate în mod automatizat.

„Deci chiar şi clienţii pot să-şi obţină rambursarea. Apasă pe un buton şi primesc banii fără nicio intervenţie din partea companiei. Şi practic facem foarte multe eforturi astfel încât acest proces să fie cât mai automatizat cu putinţă. Sigur că întotdeauna există şi cereri de despăgubire mai complicate, care necesită mai mult timp de procesare”, a explicat șeful Wizz Air.

Wizz Air spune că a luat mai multe decizii grele în ultima perioadă

Váradi a subliniat că luna trecută compania aeriană nu a avut niciun zbor anulat în România, menționând că în țara noastră au fost probleme în lunile iunie şi iulie.

„Am luat o serie de decizii grele pentru că ne costă bani. Investim în aeronave de rezervă. O aeronavă de rezervă costă 100 de milioane de euro. Înainte aveam cinci aeronave de rezervă în sistem. La începutul verii am ajuns la opt aeronave, deci pentru toată reţeaua Wizz, pentru tot sistemul Wizz. Am investit 300 de milioane de euro pentru asta”, a mai spus József Váradi.

„De exemplu, avem o bază logistică la Bucureşti, astfel încât să fim cât mai aproape de problemă. Dacă este o problemă în România, să nu aducem piesele din Polonia, pentru că avem o bază mare în Polonia, dar avem piese şi aici la Bucureşti. Vorbim despre depozite, hangare, despre piese de schimb”, a adăugat acesta.

El a precizat că problemele nu au dispărut cu totul, dar că în prezent compania nu se mai confruntă cu situaţia din iunie şi iulie.