Rețeaua de socializare TikTok a lansat luni un nou instrument care permite utilizatorilor să posteze mesaje care conțin doar text, o noutate pentru această platformă dedicată până acum imaginilor, permițându-i astfel să concureze direct cu Twitter, potrivit AFP.

Logo TikTokFoto: Justlight, Dreamstime.com

Noua funcție le permite utilizatorilor „să își împărtășească poveștile, poemele, versurile (cântecelor) și alt gen de conținut scris, oferindu-le creatorilor o altă modalitate de a se exprima”, a precizat într-un comunicat filiala grupului chinez ByteDance.

TikTok le permite utilizatorilor care creează conținut scris să adauge sunet, să dea o locație, să autorizeze comentarii sau să permită altor utilizatori să folosească modul „Duets”, care le permite utilizatorilor să își posteze propriul mesaj alături de cel al unui alt creator.

Construit pe baza videoclipurilor de scurt metraj care l-au făcut atât de popular, TikTok încearcă să își extindă oferta.

În special, a crescut treptat durata maximă a videoclipurilor sale de la 15 secunde la lansarea sa în 2017 la 10 minute, pentru a concura cu unul dintre principalii săi rivali, YouTube, care a creat la rândul său formatele scurte YouTube Shorts, inspirate de TikTok.

Acest nou format care permite săpostezi doar text este o altă alternativă la regele rețelelor sociale centrate pe text, Twitter, redenumit luni X, a cărui hegemonie este din ce în ce mai contestată.

Pe lângă noii veniți Mastodon, Bluesky, T2 și Substack Notes, gigantul Meta a lansat la începutul lunii iulie Threads, care numără în prezent 117 milioane de utilizatori, potrivit firmei de consultanță specializate Quiver Quantitative.

La fel ca Meta, TikTok beneficiază de dimensiunea sa, cu aproximativ 1,4 miliarde de utilizatori activi lunar, potrivit site-ului specializat Business of Apps.

Însă, spre deosebire de compania mamă a Facebook, a ales să integreze o nouă funcție în aplicația sa, în loc să lanseze un produs separat, așa cum a făcut Meta cu Threads. (Foto: Justlight, Dreamstime.com)