Ministrul Transporturilor Dan Sova a depus plangere penala in rem pentru licitatia de transport al carbunelui organizata de CE Oltenia, unde diferenta intre preturile solicitate a fost minima, si afirma ca procedura trebuie reluata intrucat au fost depuse doar doua oferte, transmite Mediafax.

"Nu se poate declara un castigator, conditia din caietul de sarcini era sa fie trei oferte, ori au existat numai doua. Va trebui s-o reia", a declarat ministrul Transporturilor.

Surse din Complexul Energetic Oltenia au declarat la 23 mai pentru Mediafax ca o asociere din care face parte Grup Feroviar Roman (GFR) a solicitat suma de 255 milioane lei la aceasta licitatie, iar CFR Marfa a cerut 256 milioane lei.

Ofertele depuse de CFR Marfa si asocierea formata din GFR, companie controlata de omul de afaceri Gruia Stoica, Unifertrans si Servtrans Invest, au fost acceptate pentru faza finala a procedurii de selectie.

CFR Marfa a solicitat ulterior anularea licitatiei, iar CNSC a suspendat procesul de achizitie.

Licitatia a fost programata initial pentru luna ianuarie, cand CE Oltenia a transmis invitatii de participare catre CFR Marfa, GFR si alte trei societati.

Valoarea contractului pentru trei ani era de 473 milioane de lei (peste 100 milioane euro), iar acordul urma sa intre in vigoare in 1 aprilie 2014.

Licitatia a fost insa amanata dupa ce Gruia Stoica a fost retinut de DNA, fiind urmarit penal pentru cumparare de influenta. Stoica i-ar fi promis avocatului Doru Bostina suma de 3 milioane de euro pentru a afla pretul cerut de CFR Marfa la licitatia pentru transportul carbunelui.

Dupa retinerea lui Stoica, CE Oltenia a anuntat ca va prelungi contractul existent cu CFR Marfa. Gruia Stoica este in arest la domiciliu din 9 mai, cand instanta suprema i-a inlocuit masura arestului preventiv.

GFR, parte a grupului Grampet, este al doilea mare transportator de marfa din Romania, dupa CFR Marfa.

Compania a castigat in iunie 2013 licitatia de privatizare a CFR Marfa, insa vanzarea pachetului majoritar de actiuni nu a putut fi finalizata pana la termenul limita pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.