Întoarcerea camioanelor în țara de înmatriculare și odihna șoferilor - acestea sunt cele două aspecte controversate ale Pachetului de Mobilitate asupra cărora au ajuns la un acord Comisia Europeană, Parlamentul European și Consiliul UE. Cu toate acestea, Bulgaria nu este mulțumită, iar ministrul transporturilor, Rosen Jeliazkov, a declarat că, dacă decizia devine realitate, Bulgaria o va contesta în fața Curții de Justiție a UE, potrivit Duma, citată de Rador.

CamioaneFoto: La Transalpine Lyon Turin

Șoferii de camioane grele vor putea dormi nu mai mult de 45 de ore în cabine, iar în restul timpului, ei trebuie să stea la hotel, cheltuielile fiind achitate de angajator. În plus, șoferii trebuie să se întoarcă de oriunde s-ar afla în țara de înmatriculare a vehiculului cel puțin o dată la patru săptămâni. Camioanele vor trebui să se întoarcă în țara în care compania este înregistrată cel puțin o dată la 8 săptămâni.

Există, de asemenea, o condiţie legată de camioane și microbuze: să fie echipate cu așa-numitele tahografe inteligente pentru a contabiliza operațiunile din străinătate. Pentru camioane, termenul-limită este până în anul 2025, iar pentru microbuze - până în 2026. Bulgaria se numără printre țările care se opun întoarcerii camioanelor și odihnei şoferilor în afara cabinei.

Ministrul bulgar al transporturilor, Rosen Jeliazkov, a declarat că, atunci când modificările legislative ale Pachetului de Mobilitate vor deveni realitate, Bulgaria va intenta proces la Curtea de Justiție a UE.

"Ne-am declarat clar intenția de a solicita arbitrajul instanței, deoarece măsurile propuse sunt disproporționate", a spus Jeliazkov după întâlnirea cu reprezentanți ai transportatorilor internaționali. Mă surprinde ceea ce au făcut Comisia pentru Transport și Parlamentul European, pentru că s-au luat unele decizii, dar restricțiile rămân pentru noi. Scopul este acela de a sancţiona - înţelegându-se prin asta statele baltice, România, Bulgaria - ceea ce este regretabil", a comentat Halil Letifov, președintele Comisiei pentru Transporturi din parlamentul bulgar.

Se așteaptă ca, săptămâna viitoare, guvernul să poarte discuții pe această temă, el estimând că vor avea loc proteste ale transportatorilor. Potrivit eurodeputatului Anghel Djambazki, procedura de adoptare a Pachetului de Mobilitate a fost „extrem de defectuoasă”. În prezent, UE protejează în mare măsură interesele Franței și Germaniei. "Mitul unei Europe cu două viteze este o realitate. Franța și Germania urmăresc interese pur economice și consideră celelalte țări ale Uniunii ca pe o periferie din care pot alunga forța de muncă. Aceasta este adevărata față a Bruxelles-ului", a adăugat Djambazki.