Cei care vor cu orice pret sa-si cumpere ceva de Black Friday sunt sfatuiti sa se documenteze din timp in legatura cu preturile, spun autorii unei investigatii din Marea Britanie care a aratat ca jumatate dintre produsele din oferta au fost mai ieftine fie inainte, fie dupa Black Friday editia 2015. Which?, o asociatie de protectie a consumatorului, a urmarit evolutia pretului a 20 de produse populare vandute de cinci mari retaileri si a descoperit ca reducerile nu au fost reale. informeaza BBC.

Intr-un mallFoto: Flickr

Which? a ajuns la concluzia ca 90 dintre cele 178 de oferte monitorizate au avut de Black Friday cel mai mic pret, la restul pretul fiind mai mic fie inainte de marea "sarbatoare a reducerilor", fie la putin timp dupa ea. Cele cinci companii ale caror oferte au fost monitorizate sunt Amazon, AO.com, Argos, Currys si John Lewis.

De exemplu, Currys ar fi redus cu numai o lira pretul de Black Friday la un TV Samsung, in timp ce pe site scria ca reducerea era de 101 lire. Acel televizor costa 749 de lire inainte de 30 octombrie 2015, in timp ce pe 24 noiembrie, de Black Friday, costa 748 lire. Mai mult, timp de 18 zile la final de august si inceput de septembrie acel TV putea fi cumparat cu 699 lire.

Problema des intalnita tine de faptul ca reducerea afisata de Black Friday era mult mai mica decat cea aplicata in realitate. Cei de la Which? sfatuiesc cumparatorii sa se documenteze, sa urmareasca din timp pretul unui produs si sa nu cumpere impulsiv.

Comerciantii inclusi in analiza contesta concluziile analizei si modul in care ea a fost efectuata.