Aproape 60% dintre romani spun ca vor sa cumpere ceva de Black Friday, electrocasnicele si electronicele fiind cele mai cautate produse, arata un studiu KantarMillward Brown alcatuit din raspunsurile a 2.000 de persoane. eMAG, Altex, Carefour si Media Galaxy sunt magazinele cel mai adesea luate in calcul.

De unde ar vrea romanii sa cumpere de Black FridayFoto: Millward Brown

Anul acesta, de Black Friday, romanii vor cumpara mai ales produse electro-IT. In topul preferintelor pentru cumparaturi se regasesc cel mai frecvent televizoarele (41% dintre respondenti au mentionat categoria), electrocasnicele mici (32%) si frigiderele (25%). Telefoanele mobile si masinile de spalat sunt urmatoarele doua categorii de produse aflate pe listele de cumparaturi pentru Black Friday, fiind amintite, pentru fiecare categorie, de cate 22% dintre cei intervievati cu privire la intentia de achizitie.

Conform studiului, in prezent, 43% dintre romani auachizitionat cel putinun produs dintr-un magazin onlinevreodata, in crestere de la 37% in 2015.

Profilul cumparatorilor

Anul acesta, 59% dintre romani doresc sa cumpere ceva de Black Friday ("probabil voi cumpara" sau "sigur voi cumpara").Fata de medie, intentia este mai ridicata in randul tinerilor (18-34 de ani), a barbatilor sau a persoanelor care au mai facut vreodata cumparaturi online. Numarul romanilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday, evenimentul anului in comertul romanesc, a ajuns anul acesta la 78% in randul persoanelor cu varste intre 18 si 65 de ani, in crestere de la 71% in 2015. Evenimentul prezinta o notorietate mai ridicata in randul tinerilor (18 ¬ 34 de ani) si a persoanelor din mediul urban.

Topul magazinelor

Intrebati care sunt magazinele pe care le iau in calcul pentru a-si face cumparaturile de Black Friday, topul romanilor, in functie de primul nume mentionat de ei, arata astfel:

Top 10 magazine (online si offline) considerate

Top 10 magazine (online și offline) considerate %

eMAG 29,1%

Altex 25,8%

Flanco 10,6%

Carrefour 5,1%

Media Galaxy 3,1%

Kaufland 3%

Auchan 2,3%

Dedeman 2,2%

Domo 1,6%

Lidl 1,1%

Despre studiu

Cercetarea a fost realizata pe un esantion reprezentativ la nivel national, in randul a 2.000 de respondenti din mediul urban si rural, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani. Interviurile au fost realizate telefonic in perioada: 24octombrie - 29octombrie 2016. Esantionarea a fost una aleatoare, de tip probabilistic. Eroarea de esantionare este de +/-2,2%.

"Black Friday continua sa fie cel mai mare eveniment din an al industriei de retail, asupra caruia se indreapta atentia tuturor. Din ce in ce mai multi jucatori si romani se implica in el. In plus, obiceiul de achizitii online devinetot mai popular in randul cumparatorilor romani, iar anul acesta vedem ca numarul celor care au facut cel putin o achizitie online vreodata a crescut semnificativ. Cresterea numarului de persoane care au acces la Internet, dar si a celor care fac achizitii de pe mobil, lucruri pe care le-am vazut si in altestudii, creeaza premisele unui Black Friday si mai dinamic anul acesta, in mediul online", spune Madalin Vladu,Account Manager la KantarMillwardBrown Romania.