​De Singles Day, uriasa zi a cumparaturilor online organizata in China, vanzarile cumulate ale retailer-ilor de pe platforma Alibaba au ajuns la un record de 17,8 miliarde dolari. Sunt insa voci care contesta cifrele comunicate de Alibaba, iar estimarile analistilor indicau vanzari de 20 miliarde dolari. Peste 80% dintre comenzi au fost facute de pe mobil si, desi majoritatea covarsitoare au fost din China, per total au venit comenzi din 207 tari si teritorii.

HotNews.roFoto: Hotnews

Daca in 2015 s-au vandut de 14,3 miliarde dolari de Ziua Celibatarilor - 11.11 - anul acesta s-a ajuns la 17,8 miliarde dolari, nivelul de anul trecut fiind depasit cu noua ore inainte de finalul sarbatorii de shopping. Vanzarile totale generate de cele 14.000 de brand-uri care au avut produse la reducere au fost de peste trei ori mai mari decat vanzarile de anul trecut din cele doua mari sarbatori americane:Black Friday si Cyber Monday.

Sarbatoarea de shopping a fost transformata de Alibaba intr-un spectacol, iar la numaratoarea inversa dinaintea inceperii au participat star-ul NBA Kobe Bryant si fotbalistul David Beckham.

Totusi, desi in prima ora s-au facut 175.000 comenzi/secunda, totalul a fost cu peste 10% mai mic decat cel estimat, iar valoarea comenzii medii a scazut cu cateva procente, spre 27 dolari. Este un semn ca intr-un climat economic tot mai dificil chinezii au fost ceva mai prudenti cu cumparaturile.

Unii au contestat insa acuratetea cifrelor prezentate de Alibaba, spunand ca par nerealist de mari si ca nu pot fi verificate. Alte critici au venit in legatura cu numarul mare de bunuri contrafacute care se vand pe magazinele online de pe platforma. Jack Ma, fondatorul Alibaba, a facut apel la autoritati sa retraga licentele producatorilor care realizeaza marfuri contrafacute.

Surse: Reutersc, CNBC, BBC