​BMW a făcut la Munchen unul dintre cele mai importante anunțuri din istoria recentă a mărcii care va lansa șase modele electrice în 24 de luni, sub numele Neue Klasse. Vor fi și berline, dar și SUV-uri, iar primele vor fi produse la uzina de la Debrecen (Ungaria).

Conceptul BMW Vision Neue KlasseFoto: BMW

Marca a prezentat la salonul de mobilitate de la Munchen și un concept denumit Vision Neue Klasse, care oferă câteva idei despre cum va evolua designul electricelor mărcii bavareze.

Foto BMW

Oliver Zipse, șeful BMW, a anunțat că Neue Klasse va consta în lansarea a șase noi modele electrice în decurs de 24 de luni. Primele vor fi produse la Debrecen, în Ungaria, dar vor urma și uzinele din Germania, Mexic și China.

„De la sedan la SUV, vom avea câte ceva pentru orice client”, spune Zipse. Primul model va fi un sedan 100% electric cu dimensiuni apropiate de Seria 3, un concurent pentru modele precum Tesla Model 3 și Hyundai Ioniq 6.

„Autonomie mai mare cu 30%, încărcare mai rapidă cu 30%, eficienţă mai mare cu 25% - Neue Klasse reprezintă un salt tehnologic major care va duce EfficientDynamics la un nou nivel. Acelaşi lucru este valabil şi pentru designul său - care nu ar putea fi mai futurist", declară Frank Weber, membru al Consiliului de Administraţie al BMW.

„Designul Neue Klasse este caracteristic BMW şi atât de progresiv încât pare că am sărit peste o generaţie de modele", spune Adrian van Hooydonk. șef de design la BMW, explicând că este nevoie de așa ceva, fiindcă tot mai mulți jucători sunt în piață pe segmentele electrice.

BMW lucrează și la eficientizarea bateriilor, pentru a putea fi reduse chiar și la jumătate costurile de producție.

BMW a anunțat pentru prima oară în 2021 strategia Neue Klasse și spune acum că este „o perspectivă clară a viitorului mărcii BMW: electrică, digitală şi circulară”.

BMW are în Europa vânzări de mașini electrice mai mici decât Tesla și Volkswagen și vrea să le crească puternic prin Neue Klasse, brand pe care l-a utilizat în anii '60.

Ce spune compania despre design:

„Vision Vehicle întruchipează un limbaj de design clar, cu suprafeţe extinse şi un set clar de linii distinctive, care a fost redus la esenţial. Această abordare accentuează caracteristicile emblematice, cum ar fi grila BMW şi curba Hofmeister din grafica geamurilor laterale, făcând designul mărcii şi mai recognoscibil”.