Vânzările de mașini electrice au crescut puternic în luna mai și reprezintă acum 13,8% din vânzările europene, față de mai puțin de 10% în mai 2022, potrivit cifrelor publicate miercuri de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), informeaza AFP.

Dacia Electrică SpringFoto: Dacia

Vânzările de mașini electrice au crescut vertiginos în Olanda, Suedia, Franța și Germania, iar compania americană Tesla deține acum o cotă de piață de 2,6%.

La sfârșitul lunii martie, UE a aprobat un plan de eliminare a vânzării de mașini cu motoare cu combustie internă până în 2035, iar mașinile pe benzină sunt în scădere, deși reprezintă în continuare majoritatea înmatriculărilor noi (36,5%).

Vehiculele hibride se află pe locul al doilea, reprezentând acum 25% din vânzări (în creștere cu 1,8 puncte față de anul precedent).

Vânzările de automobile hibride reîncărcabile (care pot fi conectate la o priză sau la un terminal) au continuat să scadă (-0,6%), penalizate de Germania, care a redus subvențiile pentru acest tip de motorizare.

Vokswagen, lider detasat / Dacia ridică vanzările Renault

În general, înmatriculările de mașini noi în Europa au înregistrat în mai a zecea lună consecutivă de creștere, cu +18,5%, dar sunt în continuare cu aproape un sfert mai mici decât înainte de criza Covid.

Aproape un milion de autoturisme noi au fost puse luna trecută pe drumurile din țările Uniunii Europene.

Piața auto europeană a revenit la o creștere susținută din august 2022, când criza Covid-19, combinată cu o penurie de piese, inclusiv de componente electronice esențiale, i-a dat o lovitură puternică.

În primele cinci luni ale anului 2023, piața a crescut cu 18%, susținută în special de Spania (+26,9%) și Italia (+26,1%).

De la începutul anului, Volkswagen și-a consolidat în mare măsură poziția de cel mai mare vânzător de automobile din Europa, domnind peste 26,1% din piață (+1,2 puncte într-un an), cu peste 1,1 milioane de mașini vândute, ajutat de dinamismul mărcii sale cehe Skoda și al mașinilor sport spaniole de la Cupra.

Gigantul german este urmat de franco-italiano-americanul Stellantis (18,9% din piață, în scădere cu 1,7 puncte într-un an), a cărui marcă Alfa Romeo a înregistrat un salt de 133,8% într-un an, datorită noilor SUV-uri.

Francezii de la Renault dețin 11% din piața europeană (în creștere cu 1 punct într-un an), datorita dinamismului gamei low-cost Dacia, ale cărei volume au crescut cu 42,9% în primele cinci luni ale anului.

Hyundai-Kia și Toyota și-au văzut încetinită creșterea la 8,8% și, respectiv, 6,9%.