Principalii jucatori pe piata bauturilor nealcoolice din Romania se pregatesc pentru zilele fierbinti ale sezonului estival. Campaniile publicitare se deruleaza deja pe toate canalele, iar investitiile in promovarea acestor produse nu sunt deloc de neglijat.

Potrivit datelor furnizate de firma de monitorizare a publicitatii Alfacont Mediawatch, investitiile brute in publicitatea pe TV, radio si in presa scrisa la bauturi nealcoolice a reprezentat, in primele patru luni ale acestui an, 6,2% din total, situandu-se in jurul valorii de 39,1 milioane de dolari, in timp ce in perioada similara din 2003, cand au fost investiti 15,4 milioane de dolari,

ponderea a fost de doar 3,9%. Analiza cifrelor brute indica o crestere a ponderii investitiilor in promovarea bauturilor nealcoolice in cadrul investitiilor totale, de la an la an. De altfel, cresterea se remarca atat din punct de vedere relativ, al ponderii, cat si din punct de vedere absolut.

Valoarea neta a investitiilor in difuzarea publicitatii este mult mai redusa, deoarece in cazul de fata sunt incluse absolut toate reclamele, indiferent de tipul acestora, la rate-card (nu sunt luate in calcul discount-urile).