Gigantul software Microsoft, care a cumparat anul trecut tehnologie antivirus de la producatorul roman GeCAD Software, pregateste lansarea pe piata a unei aplicatii care va concura cu produsele liderilor pietei, Symantec si McAfee, au anuntat oficialii companiei lui Bill Gates.

Microsoft a achizitionat in iunie 2003 tehnologia RAV, tranzactia fiind estimata de unii specialisti la acea vreme la 10 milioane de dolari. In urma acordului, GeCAD Software a anuntat ca nu va mai dezvolta o alta aplicatie de acest gen.

Gigantul software american anuntase inca din momentul achizitiei ca intentioneaza sa produca propria solutie antivirus, iar inginerii romani care au lucrat la acest proiect s-au mutat cu arme si bagaje in laboratoarele Microsoft. Acum, la un an dupa incheierea tranzactiei, compania americana tatoneaza terenul pentru a lansa propriul pachet antivirus.

Produsul va fi complet separat de Windows , a declarat presei americane Mike Nash, seful diviziei de securitate IT a Microsoft. Acest lucru inseamna ca aplicatia antivirus va intra in competitie directa cu produsele similare realizate de Symantec, McAfee, Trend Micro, Computer Associates, Sophos sau Kaspersky.

De altfel, oficialii acestor companii au apreciat ca intrarea pe aceasta piata a gigantului Microsoft nu face decat sa confirme faptul ca apararea in fata valului de virusi si viermi care circula pe Internet a devenit o prioritate pentru toata lumea.

Companiile care produc solutii antivirus s-au temut la inceput ca Microsoft va implementa tehnologia RAV direct in sistemul de operare Windows. Acest lucru ar fi dus insa - ca si in cazul aplicatiei Media Player la un proces antitrust, spun analistii pietei. Stirea ca antivirusul Microsoft se va vinde separat a fost salutata de toti competitorii.

Totusi, faptul ca aplicatia romaneasca a fost imbunatatita in laboratoarele Microsoft ii acorda un avantaj asupra produselor competitoare, dat fiind accesul la codul sursa al platformei Windows. Iar sistemul de operare al Microsoft se gaseste pe mai bine de 92% din computerele lumii.

Microsoft a integrat produsul antivirus in strategia sa de consolidare a pozitiei de pe piata, botezata trustworthy computing . Compania a facut din securitatea computerelor si stabilitatea sistemului de operare prioritati de grad zero. Cu toate acestea, oficialii companiei lui Bill Gates nu au prezentat un calendar oficial al lansarii aplicatiei antivirus.

Suntem pe drumul cel bun , a spus oficialul Microsoft.

Chiar daca gigantul software va deveni un competitor pentru companiile producatoare de aplicatii antivirus, acest lucru nu inseamna ca nu va continua sa colaboreze cu ele pentru ca aplicatiile sa fie din ce in ce mai performante. Conform producatorilor de soft antivirus, accesul la diferitele aplicatii Microsoft este vital pentru a putea face functionale "capcanele" contra virusilor.

Anul trecut, Microsoft a format impreuna cu McAfee si Trend Micro Alianta de Informare asupra Virusilor, cu scopul de a tine la curent utilizatorii de computere in privinta amenintarilor la care sunt supuse produsele IT. Piata mondiala a tehnologiilor antivirus s-a cifrat anul trecut la 1,7 miliarde de dolari, conform Gartner. Liderul acesti piete, la nivel mondial, este Symantec.