Ca urmare a investitiilor masive in publicitate, producatorul brandy-ul popular Unirea, al rachiulului Hanul Ars si al lichiorului Sao, Euroavipo Posta Calnau, a anuntat dublarea vanzarilor pe anul trecut, pana la 10 milioane de dolari.

Euroavipo face parte din grupul Eurocafe, care detine pachetul majoritar de actiuni la Murfatlar Romania, cel mai mare producator de vinuri de pe piata romaneasca cu vanzari anul trecut de 24 de milioane de dolari.

Euroavipo a demarat in 2003 o puternica campanie publicitara pentru sustinerea principalelor sale marci..Vanzarile Unirea au fost de opt ori mai mari

Cea mai mare crestere a vanzarilor a inregistrat-o marca Unirea, o bautura spirtoasa care a atins cota de 10,6 milioane de unitati la echivalent 0,5 litri cu 733% mai mult ca in anul precedent ca volum si cu 1.365% ca valoare pretul mediu crescand de la 0,49 de dolari/sticla la 0,87 de dolari. Vanzarile Unirea au depasit anul trecut 7,2 milioane de dolari.

Avem semnale ca segmentul de bautura spirtoasa de pret mediu, din care face parte si Unirea, este in crestere datorita migrarii consumatorilor de la segmentul de bautura premium , spune Florian Radu, brand manager Unirea. In 2001, anul cand a fost lansat pe piata, Unirea a fost vandut in 1,3 milioane de sticle (echivalent) de 0,5 litri.

Anul trecut piata bauturilor spirtoase de pret mediu a fost de 42 de milioane de sticle de 0,5 litri, in crestere usoara fata de anul precedent, cand s-a situat la 35,5 milioane de sticle de 0,5 litri.

Multi din jucatorii existenti pe piata atunci cand am intrat noi nu aveau propriul lor brand si isi vindeau produsele sub brand-uri comune cu alti producatori din dorinta de a se folosi de nume care veneau din trecut (Moldova, Milcov, Arad) cu o notorietate foarte mare , sustine Radu.

Euroavipo a lansat recent pe piata rachiul Hanul Ars pentru care nu are inca date de vanzari. Unul dintre motivele pentru care am lansat Hanul Ars este faptul ca piata bauturilor spirtoase albe este de cateva ori mai mare decat cea a spirtoaselor colorate pe care este prezenta Unirea , spune Radu. El sustine ca profilul consumatorului de Hanul Ars este diferit de consumatorul de Unirea.

Cei care beau Hanul Ars sunt mai duri, mai aspri sau cu aspiratii de duri, de smecheri de cartier pe cand cel de Unirea este tipul care face glume si care poate suporta un gen de glume facute pe seama lui, genul de om care dupa suparare bea ceva si isi revine fiind mai superficial , sustine Radu.

Ultimul produs lansat de Euroavipo este SAO, un lichior special destinat femeilor si a carui tinta de vanzari a fost anuntata pentru acest an la 1 milion de sticle.

Conform unui studiu al Daedalus, lichiorul este o bautura preferata intr-o proportie de 80% de catre femei, se numara printre preferintele femeii dinamice, tinere peste 50% din femeile cu varsta cuprinsa intre 25 si 44 de ani.

Madalin Simion, Brand Manager Sao, spune ca piata romaneasca a lichiorurilor este in plin proces de maturizare. Estimam ca aceasta piata va cunoaste o rata medie de crestere de aproape 10% - 12%, cel putin in urmatorii trei ani. Sao a intrat intr-o piata dinamica, dar destul de haotica, fara o segmentare clar stabilita si fara produse / marci reprezentative.

Sao se pozitioneaza in partea de sus a segmentului de mijloc , sustine Simion.

Euroavipo opereaza pe piata romaneasca a produselor alcoolice din 1993 si detine o capacitate productie de alcool si imbuteliere la Posta Calnau in judetul Buzau. Compania a investit aici peste 3 milioane de dolari in tehnologii si echipamente moderne.

Pe segmentul de brandy cu pret mediu mai activeaza marcile Arad, Drobeta, Milcov si Athos. Principalii concurenti pentru Hanul Ars sunt Taria de Bihor si tuica Tarancuta.

Segmentul bautura spirtoasa de pret mediu a reprezentat anul trecut din punct de vedere valoric 33% (55 milioane de dolari) din piata totala de bautura tip brandy care s-a ridicat conform estimarilor specialistilor la circa 165 de mililioane de dolari, echivalentul a 85 milioane de sticle la 0,5 litri.

Principalii actionari ai Euroavipo sunt International Distillers inregistrata in Insulele Virgine Britanice cu 43%, Ionut Dobronauteanu si Bucura Catalin, fiecare cu aproape 30 de procente. Ionut Dobronauteanu este presedintele Organizatiei Nationale Interprofesionale Vitivinicole.