Experienta de zeci de ani in domeniu, management international, sustinere financiara externa puternica. Pare a fi reteta unui succes indubitabil, insa nu este intotdeauna asa.

Un exemplu? Perrier Vittel, divizia de ape minerale a celui mai mare grup international din industria alimentara - Nestle, care isi recunoaste esecul pe piata romaneasca renuntand definitiv la o afacere care a demarat puternic in 1997 si s-a stins pe parcurs.

Este vorba de Perrier Vittel Romania, compania care a incercat sa cucereasca piata romaneasca a apelor minerale cu marca Ana Vie in perioada 1997 - 2000 si se afla acum aproape de momentul in care isi va vinde mai toate activele importante (fabrica, halele, etc.) catre compania romaneasca de distributie GabiOs & Papa Reale din Brasov.

Vanzarea este semnul renuntarii definitive a Perrier Vittel la productia pe piata romaneasca, la finalul a patru ani in care afacerea a fost tinuta ?in conservare?, dupa retragerea marcii Ana Vie de pe piata, in 2000.

?Suntem in curs de vanzare a fabricii de ape minerale Ana Vie de la Miercurea-Ciuc. Am decis sa nu mai continuam sa activam in acea afacere si in acea regiune?, a declarat pentru Ziarul Financiar Paul Nuber, directorul general Nestle Romania.

Gabriel Stan, directorul general si unul din principalii actionari ai GabiOs & Papa Reale, a confirmat procedurile de preluare a activelor Perrier Vittel Romania, dar nu a dorit sa ofere detalii despre planurile companiei vizavi de aceasta afacere.

Deocamdata tranzactia nu este finalizata. Vom putea oferi mai multe detalii in septembrie?, a declarat Stan.

Nici Nuber, nici Stan, nu au dorit sa faca publica valoarea tranzactiei.

Conform unor informatii din piata, investitia initiala a Perrier Vittel pentru inceperea productiei la Jigodin, langa Miercurea-Ciuc, a fost de peste 10 milioane de dolari.

Informatii din piata afirma ca sursa de apa Ana Vie va ramane neexploatata intrucat compania GabiOs & Papa Reale, care a preluat facilitatile, nu va investi in imbutelierea de ape minerale ci in alte produse.

Compania care a cumparat fabrica va investi intr-o activitate de productie acolo, iar angajatii Nestle se pot transfera la noua activitate?, spune Nuber. El a precizat ca Nestle ramane deschisa oportunitatilor de pe piata romaneasca a apelor minerale, fiind dispusa sa reinvesteasca in domeniu daca apar oportunitati.

Renuntarea la afacerile cu ape minerale are loc in contextul in care principalii competitori de pe piata romaneasca, Coca - Cola, Quadrant Beverages sau Borsec, au anuntat investitii semnificative in lansarea de marci noi sau cresterea capacitatilor de productie.

Perrier Vittel, divizia de ape minerale a Nestle, a intrat pe piata romaneasca in 1997, prin constructia unei fabrici de imbuteliere a apelor minerale la Jigodin.