Reprezentantii Uniunii Nationale PSD+PUR au beneficiat de cele mai multe prezente in emisiunile de dezbatere electorala de la principalele posturi de televiziune - 135, devansind Alianta D.A. PNL-PD, ai carei reprezentanti au avut 90 de aparitii, potrivit unei monitorizari a CNA.

Consiliul National al Audiovizualului a monitorizat aparitiile politicienilor pe toata perioada campaniei electorale, intre 28 octombrie si 26 noiembrie.

Monitorizarea CNA a avut in vedere numarul de prezente inregistrate de reprezentantii formatiunilor politice in emisiunile de dezbatere electorala si difuzate pe sapte posturi private de televiziune, dupa cum urmeaza: Antena1, Pro TV, Prima TV, Realitatea TV, OTV, B1 TV si National TV.

In total, cele sapte posturi de televiziune au difuzat in timpul dezbaterilor electorale 362 de aparitii ale politicienilor.

Uniunea Nationala PSD+PUR a avut 135 de aparitii, echivalentul a 37,3% din totalul prezentelor politicienilor in emisiunile de dezbatere electorala. Dintre acestea, 32 au fost difuzate de OTV, 31 de Realitatea TV, 21 de Pro TV, 20 de Antena 1, 18 de Prima TV, 7 de B1 TV si 6 de National TV.

Alianta PNL-PD a avut in total 90 de aparitii, ceea ce reprezinta 24, 9% din total. Dintre acestea, 24 au fost difuzate de OTV, cite 19 de Realitatea TV si Antena 1, 8 de Prima TV, cite 7 de B1 Tv si de Pro TV, si 6 de National TV.

Pe a treia pozitie in clasament se afla PRM, cu un total de 47 de aparitii, cele mai multe dintre acestea fiind difuzate de OTV. Pe locurile urmatoare se afla PNTCD (14 aparitii), UDMR (13), PFDR (8), PNG (7).

In total, 22 din 24 de partide si formatiuni politice au fost prezentate de posturile private de televiziune in cadrul emisiunilor de dezbatere electorala.

Conform art 60 din Legea 373/ 2004 pentru alegerea Camerei Deputatilor si Senatului, "posturile private de televiziune si de radiodifuziune (...

) repartizeaza timpii de antena partidelor politice, aliantelor politice si aliantelor electorale dintre acestea, precum si candidatilor independenti astfel: a) 75% din timpii de antena se repartizeaza partidelor politice parlamentare, aliantelor politice sau aliantelor electorale ale acestora, proportional cu ponderea in Parlament; b) 25% din timpii de antena se repartizeaza partidelor politice

neparlamentare, aliantelor politice sau aliantelor electorale ale acestora care au depus liste de candidati in circumscriptia electorala in care se afla postul privat de televiziune sau de radiodifuziune; c) candidatii independenti isi pot exercita dreptul la timpi de antena o singura data, intre 5 minute si o ora, in mod egal, in cadrul procentului de 25%, in functie de orarul stabilit de

conducerea postului privat de televiziune sau radiodifuziune, avand in vedere numarul lor".