BitDefender, „copilul teribil" al software-ului romanesc, se distribuie in majoritatea marilor retele de IT din Europa, iar popularitatea sa este direct reflectata de vanzarile companiei producatoare, care au crescut anul trecut cu 77%. Fascinati de cifre, investitorii au inceput sa-i „curteze" pe proprietarii firmei Softwin. A vinde sau a nu vinde? Aceasta-i intrebarea.

Nu cu mult timp in urma, Florin Talpes (49 de ani) s-a intors dintr-o calatorie prin Spania, Germania si Statele Unite (Florida), pe care a facut-o pentru a vizita sucursalele din aceste tari ale Softwin, compania pe care a infiintat-o in urma cu 15 ani si pe care o detine impreuna cu sotia sa, Mariuca.

Deocamdata, cei doi au peste 50 de angajati straini, iar extinderea retelei de filiale nu se va opri aici, cea mai apropiata miscare fiind deschiderea unui nou punct intr-o tara asiatica. „Deocamdata, nu suntem o multinationala in toata regula, insa vom fi", marturiseste Florin Talpes, care este si directorul general al companiei.

In total, Softwin are acum peste 800 de angajati, iar recrutarea echipelor din afara granitelor nu a fost tocmai „floare la ureche" pentru managerul roman. „Este dificil sa convingi niste specialisti din Occident sa lucreze pentru o companie al carei patron vine dintr-o tara mai saraca." Softwin a angajat in aceste tari specialisti in marketing, vanzari si tehnicieni.

„Modul in care ne-am vandut noi acolo imaginea ca tara a dat rezultate: am marsat pe faptul ca avem competente tehnice de top si ca facem tehnologie de varf", explica Talpes. Fie si numai angajarea specialistilor din afara tarii si s-ar putea concluziona ca extinderea distributiei Softwin in vestul Europei si SUA genereaza venituri suficient de mari ca efortul sa se justifice. Iar cifrele confirma pe deplin acest lucru.

Anul trecut, vanzarile Softwin pe piata romaneasca au reprezentat doar 37% din total. Cu alte cuvinte, grosul cifrei de afaceri vine din vanzarile de peste hotare. Produsul „emblema" al Softwin este, fara doar si poate, antivirusul BitDefender, devenit in ultimii ani unul dintre cele mai cunoscute branduri 100% romanesti de peste hotare.

„Suntem prezenti in retelele a 90% din marii retaileri din Vest", afirma Talpes, care si-a vazut produsele pe rafturile marilor retele de distributie IT sau supermarketuri din Occident, gen Media Markt, Saturn, El Corte Ingles, Virgin Megastores, Carrefour, pentru a enumera doar cateva dintre acestea.

In acest moment, BitDefender se distribuie in 42 de tari, unele cu o indelungata traditie in domeniul IT, ponderea antivirusului in vanzarile companiei reprezentand mai bine de 50 de procente.

Si totusi: de ce a ales compania lui Talpes sa se extinda spre Vest, fara sa mai treaca prin faza „preliminara" a dezvoltarii regionale? Inainte de orice, pentru ca natura produsului vandut de Softwin a impus aceasta strategie. „Ne-am dus acolo unde exista piata pentru antivirusi", sintetizeaza Florin Talpes.

Cititi articolul integral in revista Business Magazin