Pentru a vedea cat vinde celebritatea sportiva, Business Magazin a discutat cu sapte sportivi de reputatie internationala - Gabriela Szabo, Adrian Mutu, Ivan Patzaichin, Andreea Raducan, Camelia Potec, Marian Dragulescu si Leonard Doroftei. Concluzia? In unele cazuri nu vinde deloc, in altele poate atrage peste un milion de euro.

Putin, daca le raportam la sportivi occidentali cu performante comparabile. Si asta pentru ca nici sportivii romani nu stiu sa se vanda, dar nici nu exista specialisti care sa-i invete cum s-o faca.

Cel mai bun argument pentru acest articol e o scena care s-a petrecut acum doi-trei ani la hotelul JW Marriott. Avea loc, atunci, un eveniment de presa prin care o companie anunta ca devenise sponsor oficial al Comitetului Olimpic Roman.

La intrarea in sala conferintei, doua domnisoare de la departamentul de PR al agentiei de publicitate care coordona evenimentul faceau receptia invitatilor in momentul in care si-a facut aparitia, in acelasi timp cu un ziarist, Elisabeta Lipa - cea mai medaliata sportiva din istoria canotajului romanesc.

Una din gazde a salutat ziaristul, cu care a schimbat cateva replici, dupa care si-a indreptat privirea spre Elisabeta Lipa. „Dumneavoastra?", a intrebat domnisoara de la PR. „Elisabeta Lipa...", s-a prezentat sportiva. „De la ce ziar?"

Intrebarea suna ca un final de banc, poate ca v-a si smuls un zambet. Dar specialistii in marketing sportiv - cei din strainatate, pentru ca aici nu prea exista - ar spune ca intamplarea de la Marriott nu e amuzanta deloc, poate doar ingrijoratoare.

Cand cineva care organizeaza un eveniment legat de Comitetul Olimpic Roman cauta pe lista de jurnalisti un sportiv care a luat aur la cinci dintre cele sase olimpiade consecutive la care a participat - din 1984 pana in 2004 -, probabil ca ceva nu e totusi in regula.

Cititi articolul integral in revista Business Magazin