Sofisticatele planuri de dezvoltare internationala puse la punct de Deutsche Telekom si Magyar Telekom, care pun accent pe pietele din sud-estul Europei, au intrat in faza de executie si in ceea ce priveste Romania, prin lansarea, ieri, a unor servicii alternative de telefonie, sub brandul EUfonika.

Deutsche Telekom devine astfel primul operator international major care intra in competitie cu RomTelecom pe piata de telefonie fixa din Romania.

Compania Combridge SRL din Sfantu Gheorghe, detinuta 100% de Magyar Telekom (care la randul sau este detinuta in proportie de 60% de gigantul german Deutsche Telekom), va oferi sub brandul EUfonika servicii de telefonie utilizatorilor romani, cu toate ca nu detine o retea proprie de telecomunicatii.

Practic, Combridge va utiliza reteaua RomTelecom si pe cele ale altor operatori de telefonie fixa si mobila. Combridge este primul jucator redutabil de pe acest segment de piata, data fiind forta financiara a actionarilor sai.

Potrivit ANRC, la jumatatea anului trecut, in Romania mai existau alti sase operatori alternativi fara o retea proprie, care furnizau servicii de telefonie prin tehnologia VoIP, accesibile prin tastarea unui cod de la aparatul telefonic.

Serviciile EUfonika sunt disponibile momentan doar pentru utilizatorii care au si abonament la RomTelecom.

Acestora nu li se va aloca un numar separat de telefon, ci vor folosi telefonul conectat la linia RomTelecom, de la care, dupa formarea unui cod, pot efectua apeluri interjudetene si internationale la tarife mai mici cu 20%, respectiv 40%, fata de cele ale RomTelecom, spun oficialii Combridge.

Serviciul se activeaza printr-o serie de proceduri simple (apel la un numar gratuit) si nu presupune achitarea unui abonament lunar sau instalarea altor cabluri. La sfarsitul fiecarei luni, clientii vor primi o factura separata pentru aceste convorbiri, din partea EUfonika.

Compania se va concentra in primul rand pe persoanele fizice, iar pentru atingerea acestui scop a pregatit o campanie de publicitate care ar urma sa aduca EUfonika in topul celor mai promovate patru branduri telecom din Romania, potrivit declaratiilor lui Levente Csenteri, director executiv Combridge.

Campania, a carei data de lansare nu a fost dezvaluita, este realizata de agentia Addenda si vizeaza segmentele print, TV si outdoor. Oficialii companiei nu au dezvaluit nici valoarea investitiei in EUfonika, prognozele privind cifra de afaceri sau bugetul alocat promovarii marcii.

Articol integral in Ziarul Financiar