Directorul de operatiuni al companiei, Adrian Urda, a preluat conducerea executiva si se ocupa acum de activitatea firmei Altex Impex SRL, in timp ce Dan Ostahie are in vedere doar prioritatile ce tin de strategia grupului.

„M-am extras din activitatea de zi cu zi a companiei pentru a-mi indeplini obligatiile corporatiste. Compania are nevoie acum de cineva care sa conduca in mod corporatist operatiunile de extindere. Suntem in discutii cu investitori, avem in vedere mai multe proiecte a caror pregatire se incheie in perioada urmatoare", a precizat, pentru SFin, Dan Ostahie.

Altex, liderul pietei de electronice, electrocasnice, IT&C si multimedia, pregateste cateva miscari strategice in aceasta perioada, iar presedintele grupului se ocupa indeaproape de fiecare pas. El si-a pastrat biroul si vine in continuare in sediul gazduit de World Trade Center, insa i-a transferat responsabilitatile conducerii executive lui Adrian Urda, directorul de operatiuni al companiei.

Acesta s-a alaturat grupului in 1995, ca director de magazin in Craiova. A fost apoi responsabil cu dezvoltarea retelei in zona de vest a tarii, dupa care a preluat gradual responsabilitatea pentru partea operationala a companiei.

Media Galaxy iese peste granite

Prin retelele de magazine Altex Megastore si Media Galaxy, grupul Altex a castigat, anul trecut, o cota de 30% dintr-o piata estimata de specialisti la circa 850 de milioane de euro.

„Am incheiat anul 2005 in pozitia de lider al pietei de electronice, electrocasnice, IT&C si multimedia, cu o cifra de afaceri de 275 milioane de euro si un profit cu 10% mai mare decat in 2004", a precizat, pentru SFin, Adrian Urda.

„De fapt, putem spune ca pe aceasta piata Altex detine locurile 1 si 2, intrucat ceilalti competitori au incheiat cu rezultate ce se reflecta in cote de piata de cel putin doua ori mai mici decat noi", sustine directorul de operatiuni al Altex.

Pentru 2006 nu au fost comunicate tintele financiare urmarite de Altex, insa exista premisele unei cresteri chiar si in conditiile in care apetitul romanilor pentru electrocasnice noi s-a mai domolit.

„Piata va creste in continuare si in 2006, dar liniar si nu atat de spectaculos cum a facut pana acum. Noi am pregatit bugetul, dar vrem sa vedem cum evolueaza vanzarile in martie si aprilie, apoi vom anunta oficial cifrele pentru acest an", a precizat Adrian Urda.

Cert este ca extinderea pe piata romaneasca va continua cu inca 5 magazine dezvoltate pe conceptul Media Galaxy si alte cel putin 20 de magazine Altex Megastore, oficialul Altex estimand investitii de aproximativ 25 de milioane de euro.

In 2005, grupul Altex s-a imbogatit cu 26 de magazine Al-tex Megastore si patru electrocomplexuri Media Galaxy, reteaua de magazine Altex insumand, la sfarsitul anului, o suprafata de peste 60.000 metri patrati. Anul acesta, grupul va face prima miscare peste hotare, pregatindu-se sa exporte conceptul Media Galaxy in Bulgaria si Serbia.

„Vom intra direct, nu printr-un jucator local", arata Adrian Urda. Oficialii grupului au colindat Europa si au observat cu atentie toate modelele de succes din Italia, Franta, Germania si Austria. „Am studiat afacerile unor lideri de pe acest segment si pot spune ca Media Galaxy a fost creat si se va dezvolta ca un concept international", sustine Adrian Urda.

Articol integral in Saptamana Financiara