Pe piata romaneasca un sistem similar a fost introdus si de Allianz-Tiriac Asigurari, in iulie 2006.

"Facem, prin lansarea acestui sistem, cativa pasi importanti: primul, catre client, devenind mult mai transparenti, mai accesibili si mai flexibili; concomitent, ne propunem sa contracaram tendintele de

crestere a daunalitatii inregistrate la nivelul pietei locale a asigurarilor auto; nu in ultimul rand, cautam sa ne aliniem programele de dezvoltare a produselor la modelele consacrate pe

pietele dezvoltate ale Europei", declara, la lansarea sistemului, Cristian Constantinescu, director general al Allianz-Tiriac Asigurari.

Criterii: Accidentele, varsta, experienta, kilometrajul sau amenzile

Ambele companii realizeaza, prin acest sistem de tarifare, o corelare riguroasa a costului politei cu profilul de risc al solicitantului, pe baza statisticilor inregistrate in ultimii ani la nivelul portofoliului.

La calcularea tarifului Casco vor fi luate in calcul datele privind conducatorul auto, cum ar fi varsta, experienta in conducere, starea civila, daca autovehiculul este condus si de alte persoane decat asiguratul, zona in care utilizeaza cu precadere autovehiculul,

parcursul mediu anual estimat, numarul de accidente inregistrate in ultimii trei ani, numarul de amenzi primite in ultimii trei ani,

indiferent de cauza, precum si informatii privind autovehiculul asigurat si destinatia acestuia.

"Noul tarif segmentat se aplica impreuna cu sistemul bonus-malus, prin care proprietarii de autovehicule vor plati, la aniversare, o prima de asigurare mai redusa daca in anul anterior nu au produs accidente, sau una majorata, daca au raportat daune.

Emiterea politelor se face utilizand un nou sistem informatic de ofertare, emitere, modificare si evidenta a politelor", se arata intr-un comunicat al Generali.

Asigurarea cu fransiza, avantaj al ambelor parti

Avand in vedere frecventa extrem de ridicata a daunelor petrecute la nivelul portofoliului de asigurari auto si in contextul in care o mare parte dintre acestea sunt de valori mici, sistemul segmentat de tarifare Casco al celor doua companii promoveaza reduceri

substantiale aplicate primelor percepute clientilor care accepta retinerea in sarcina proprie a unor riscuri de dimensiuni reduse.

"Un avantaj al sistemului de tarifare segmentat il constituie reducerea semnificativa a primei de asigurare pentru persoanele care accepta incheierea asigurarii cu fransiza (asiguratul suporta financiar o parte din dauna), mai ales pentru autoturismele si autoutilitarele usoare, pana in 3,5 tone.

Vanzarea cu fransiza va constitui un avantaj real pentru clientii care nu isi fac un scop in sine din a deschide nenumarate dosare de daune si care inteleg ca reducerea de prima astfel obtinuta le permite sa

acopere, partial sau total, fransiza, in cazul in care au o dauna de-a lungul unui an de asigurare", se spune in comunicatul Generali Romania.

Aceasta strategie de responsabilizare a clientilor nu poate fi decat in avantajul ambelor parti - asigurat si asigurator. Pentru ultimul, efectele pozitive se pot manifesta, in primul rand, la nivelul cheltuielilor administrative.

In ceea ce priveste clientul, el poate profita, pe termen lung, de beneficiile sistemului bonus/malus, in conditiile in care acesta tine cont nu numai de istoricul ratei daunei, ci si de numarul de despagubiri solicitate de la asigurator.

Un articol de Adina Vlad

Integral in Curierul National