EVZ semnaleaza faptul ca preferinta din ce in ce mai accentuata a britanicilor pentru vin si bauturi racoritoare risca sa scoata celebra bere Guinness de pe piata. Volumul de vanzari al marcii a inregistrat scaderi semnificative in ultimii ani.

Pentru a raspunde acestei tendinte producatorii au decis sa lanseze un nou sortiment intitulat Guinness Red.

Vanzarile de Guinness au inregistrat un declin fara precedent. Procentul cumparatorilor a scazut cu 13% in Marea Britanie, volumul acestora fiind in cadere libera in Irlanda, unde s-au redus cu 30% fata de 2001.

Specialistii afirma ca britanici manifesta un apetit din ce in ce mai scazut pentru berea berea neagra in favoare vinului si a bauturilor racoritaore. Un al impedimet pentru marca Guinness il constituie si faptul ca aceasta se desface preponderent in baruri si restaurante, iar britanicii se orienteaza din ce in ce mai spre consumarea bauturilor la domiciliu.

Pentru a raspunde acestei tendinte producatorii au decis sa lanseze un nou sortiment mai dulce si mai putin alcoolizat intitulat Guinness Red. Pentru impunerea pe piata a noului produs, compania producatoare a cheltuit deja, in 6 luni, 2,5 milioane de lire sterline pe publicitate.