De cealalta parte, piritii spun ca numele e un bun comun care exista in engleza americana dinaintea aparitiei albumului.

Liderul trupei Red Hot Chili Peppers, Anthony Kiedis, spune ca buclucasul cuvint „Californication“ reprezinta o marca a unui CD, a unui clip si a unui hit, definitorii pentru cariera formatiei. „Prin urmare, nu e corect ca un show de televiziune sa ne fure identitatea“, explica vocalistul.

El acuza compania care a realizat comedia, Showtime Networks, de concurenta nedreapta, de demonetizarea numelui si de imbogatirea ilegala pe seama unui titlu „faimos, bine conturat si cu asociatii clare in mintea consumatorului“, informeaza Associated Press (AP).

In plus, Red Hot Chili Peppers mai cer despagubiri producatorului executiv Tom Kapinos, precum si altor doua companii de productie.

Impricinatii se pare ca stiu deja ce cale de aparare vor alege. In vara acestui an, Kapinos declara reporterilor din Beverly Hills ca prima oara cind a auzit cuvintul „californication“ a fost intr-un context referitor la statul Oregon.

„Dupa cite stiu, in anii ’70 existau afise cu mesajul «Nu californicati Oregonul», pentru ca tot mai multi californieni se mutau in acea regiune, iar formula asta mi s-a parut a fi extraordinara pentru productia noastra“, motiveaza Kapinos, citat de AP.

Un articol de Victor Popescu

Integral in Cotidianul