TVR, din nou in vizorul Consiliului National al Audiovizualului

CNA cere Departamentului de stiri al TVR sa informeze corect publicul

de D.G.     HotNews.ro
Joi, 22 noiembrie 2007, 0:00



Consiliul National al Audiovizualului a trimis, joi, o scrisoare TVR prin care ii solicita sa informeze corect publicul. Luni, 29 octombrie, TVR a difuzat o stire care anunta ca in ziua respectiva fusesera lansati candidatii Partidului Conservator. Dar evenimentul despre care vorbea TVR avusese loc duminica, la Sala Palatului.

TVR a comunicat ca reportajul in chestiune "preciza ca evenimentul avusese loc cu o zi in urma", adica duminica. Insa CNA a constatat ca evenimentul fusese prezentat la jurnalul de seara al TVR ca si cum s-ar fi desfasurat luni: "Conservatorii si-au lansat astazi candidatii pentru Parlamentul European."

Prin aceasta TVR 1 a incalcat prevederile Articolului 3 din Legea audiovizualului care precizeaza ca "toti radiodifuzorii au obligatia sa asigure informarea obiectiva a publicului prin prezentarea corecta a faptelor si evenimentelor si sa favorizeze libera formare a opiniilor", se arata in scrisoarea CNA.

Mai multi membri ai Consiliului, printre care Gelu Trandafir, Ioan Onisei, Radu Teodorel si Dan Grigore, au cerut somarea publica a TVR 1. Propunerea acestora nu a intrunit numarul necesar de voturi iar CNA a decis, in cele din urma, doar trimiterea unei scrisori.

CNA a mai trimis TVR o scrisoare in aceasta saptamana dupa ce, in sedinta de marti, Consiliul a decis sa ceara postului public sa nu mai difuzeze publicitate electorala negativa, in urma unei reclamatii trimisa la CNA de catre PNL.

CNA a primit o reclamatie de la PNL, referitoare la emisiunea "Info parlamentar", difuzata de TVR 1 in data de 14 noiembrie. In emisiune se precizeaza, potrivit departamentului de monitorizare din CNA, ca "mesajele electorale difuzate de PD au cuprins informatii false si acuze nefondate la adresa Guvernului Tariceanu".

In mesajul PD se spune despre Guvernul Tariceanu ca este "Guvernul Caltabos, care este ocupat cu mutarea banilor dintr-o geanta in alta".

Madalina Radulescu, noul sef de la stirile TVR si fosta angajata Antena 1 a fost numita interimar pe 16 octombrie, iar una dintre principalele masuri a fost mutarea mai multor editori responsabili de Jurnalul de la ora 19.00. Mandatul Madalinei Radulescu a fost prelungit de Alexandru Sassu, cu mentiunea ca va fi intrerupt de un concurs, daca se decide demararea procedurilor.

Potrivit unor informatii aparute in presa, Madalina Radulescu ar fi incercat de doua ori sa propuna materiale despre Partidul Conservator. Ea a insistat sa se prezinte lansarea candidatilor PC, chiar daca TVR nu a avut echipa la eveniment. Materialul a fost difuzat, cu imagini luate de la Antena 1, la o zi dupa lansare, ca si cum ar fi avut loc atunci.

O alta situatie, in care TVR-ul nu a avut echipa la Harghita, unde avea conferinta Dan Voiculescu, ar fi fost rezolvata prin primirea unei casete de la Biroul de Presa al PC.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


134 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    2008 - o noua speranta? (Joi, 22 noiembrie 2007, 16:02)

    gerula [anonim]

    Dupa alegerile din toamna lui 2008, in mod sigur se va schimba si actuala garnitura de stiristi-mercenari - parasutati din ograda Felix-ului Intact. Prin inlaturarea echipei din "Baneasa TV" ar fi de dorit si expulzarea lui Marius Zamfir - batausul de serviciu de la Stirile TVR.

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by