Dupa noua ani, “Noaptea devoratorilor de publicitate“ si-a mutat locatia din Sala Palatului in Sala Polivalenta si asta datorita faptului ca publicitatea de calitate suscita un interes deosebit de mare in randul romanilor.

De precizat ca pentru restul Europei Centrale si de Est, importatorul colectiei Bouriscot este agentia Euro RSCG Praga. In vreme ce pentru documentare sau inspiratie profesionistii cultiva alte surse – Gunn Report, Archive, Shots – “Devoratorii“ raman o distractie favorita romanilor.

Desi pretul biletului a fost de 250.000 de lei, Sala Polivalenta a fost ocupata in proportie de 90% de iubitorii acestui fenomen. Intr-un cadru cu fason occidental se puteau observa terase proptite in interiorul salii, ce creau impresia unui cartier parizian la miezul noptii. Vanzatorii ambulanti de carte au fost prezenti si ei la aceasta manifestare cu cartea intitulata 199.

000 de lei, semnata Frederic Beigbeder si prefatata de Lucian Georgescu (Gav/Balkanski project).

Publicitate printre reclame

Inaintea inceperii spectacolului, un prezentator tv incerca sa imite spoturile de la Unirea impreuna cu inca doi participanti la eveniment. Acestia pareau vizibil deranjati de rolurile pe care erau obligati sa le joace, dar realizatorul avea nevoie de material pentru emisiunea sa, astfel incat cei doi s-au lasat convinsi ca misiunea nu-i chiar penibila.

In deschiderea evenimentului a cantat trupa Holograf care si-a facut aparitia pe niste superbe motociclete BMW. Membrii trupei erau imbracati in tricouri negre care publicitau Automobile Bavaria.

In spatele scenei, intr-un loc bine amenajat, se facea casting pentru noile tigari LM cu filtru charcoal, iar la cativa metri, persoane costumate in scafandri imparteau fluturasi pentru scoala de scuba diving Palomaris. “Noaptea devoratorilor“ a fost deci un bun prilej de expunere a marcilor.

Spoturi spumoase

In cele din urma spectacolul a inceput si devoratorii s-au apucat de treaba. Conform traditiei, lumea a aplaudat spoturile bune si le-a huiduit pe cele de proasta calitate, demonstrand inca o data, daca mai era nevoie, ca publicul s-a transformat de ceva vreme din consumator in publicitar.

Din publicitatea romaneasca ne-a atras atentia spotul (necunoscut pana atunci) pentru revista B-24-FUN, un spot spumos, plin de umor care a primit aplauzele meritate ale publicului.