PSD s-a specializat, in ultima parte a campaniei electorale, in lovituri sub centura, desi liderii partidului s-au jurat, inainte de alegeri, ca vor evita mesajele electorale negative. “PSD va duce o campanie ofensiva, dar civilizata, fara violente si atacuri la persoana”. Aceasta este o declaratie pe care a facut-o in luna februarie 2004 presedintele executiv al PSD, Octav Cozmanca.

Atit el, cit si colegii sai vorbeau atunci despre o campanie electorala pozitiva pe care o va duce PSD.

Premierul Nastase spunea chiar ca partidul sau va fi tot mai putin prezent prin afise electorale, strategia PSD fiind aceea de a comunica direct cu oamenii. Intre timp, cei din partid si-au schimbat optica. Campania pozitiva cu care se tot faleau a luat adesea chipul uneia negative in toata regula.

Sint deja celebre afisele publicitare cu Traian Basescu, prezentat ca un cersetor intr-o baltoaca, descult, cu pantalonii suflecati si cu pantofii in jurul gitului. A fost tot ceea ce a putut gasi mai bun staff-ul de campanie al “diplomatului” Mircea Geoana. O strategie similara a adoptat, zilele trecute, si Ioan Rus, la Cluj.

Pe atunci inca ministru de interne, Rus si-a dat acordul pentru ca Emil Boc, contracandidatul sau la primarie, sa apara intr-o reclama publicitara comandata de PSD in postura de nazist care controleaza lagarul de concentrare “Cluj-svit”.

Atac in versuri

Staff-ul de campanie al candidatului Aliantei PNL-PD la Primaria Sectorului 6, Cristian Poteras, a adunat o colectie intreaga de afise si fluturasi denigratori. Promisiuni false, acuzatii nedovedite, parodii ieftine, ba chiar si versuri scrise de un anume “Cetateanu' turmentat liberalo-democrat”.

Iata o strofa a unei poezii care a circulat zilele trecute prin cutiile postale ale cetatenilor din sectorul 6. “Am trecere, sint “number one” in Alianta/Ce daca nu prea stiu sa dau din clanta!/Am spate, cu liderii sint mina-n mina/Doar “cotizez” de patru ori pe luna”.

Pe un alt fluturas se face reclama unei circiumi numite “La Poterasu - Primaria SRL”. Meniul: “tochitura de chiosc demolat la minut si friptura de maidanez ˆ la Basescu”. Ca desert, autorii “reclamei” propun “bomboane de pe coliva Aliantei”.

Au fost fabricate chiar si afise cu presupuse promisiuni electorale ale candidatului Poteras, prezentate in conditii grafice destul de bune.

Cetatenii mai creduli din fire vor putea afla astfel ca Poteras intentioneaza sa demoleze “toate magazinele si buticurile existente”, “toate garajele”, “sa renoveze obligatoriu toate fatadele blocurilor, pe banii asociatiilor de locatari” etc.

Cristian Hrituc, din staff-ul candidatului Poteras, ne-a declarat ieri ca, din informatiile lor, acesti fluturasi au fost distribuiti prin multe din blocurile din sectorul 6, ba chiar si prin piete. “Nu ne ocupam cu chestii din astea. Nu facem astfel de materiale.

La noi, campania e curata, nu facem atacuri la persoana”, ne-a declarat, in replica, Petrisor Ionescu, din staff-ul candidatului PSD Dan Darabont. El ne-a spus ca exista astfel de materiale si despre candidatul Darabont si ne-a solicitat un numar de fax pentru a ne putea trimite citeva dintre ele. Pina la ora inchiderii editiei n-am primit insa nimic.

Ieri, intr-o conferinta de presa a PSD, Dan Darabont s-a plins ca reprezentantul Aliantei D.A. in cursa pentru Primaria Sectorului 6 recurge la o campanie negativa impotriva sa. Darabont a sustinut ca cinci intreprinzatori privati din sectorul 6 au fost amenintati de oamenii lui Poteras, depunind si o plingere la politie in acest sens.