Cunoscuta marca de haine, parfumuri si accesorii Givenchy tatoneaza terenul pentru a deschide o afacere si in Romania.

Dupa prima vizita-fulger in Capitala, Virginie Michel, responsabilul comercial al grupului francez, crede ca Bucurestiul este mult mai dezvoltat din punct de vedere al modei decit Kiev, unul dintre orasele in care firma de lux deruleaza afaceri, si chiar decit capitala Poloniei, Varsovia.

Givenchy este a treia marca din industria mondiala a luxului care a venit sa cerceteze piata romaneasca in ultimele doua luni, dupa Dolce&Gabbana si Valentino.

Bucurestiul, mai dezvoltat in moda decit Varsovia

“La prima vedere, Bucurestiul pare mult mai dezvoltat decit Kiev, Minsk sau Varsovia”, ne-a spus Virginie Michel ieri, la sfirsitul primului tur prin magazinele cu staif din Capitala.

“Responsabilul grupului francez a venit pentru a-si face o imagine asupra oportunitatilor de investitii in Romania, dar si pentru a vedea citi alti reprezentanti ai industriei de lux deruleaza afaceri la noi, care este mediul concurential”, a declarat, in exclusivitate pentru “Evenimentul zilei” Oliver Petcu, responsabilul CPP Management Consultants.

Grupul francez, aflat acum in cautarea unui nou designer pentru linia feminina de haine, vrea sa-si extinda afacerile in Europa centrala si de est dupa ce a constatat ca vinzarile de parfumuri in Romania merg, iar experienta ruseasca s-a dovedit un succes. Givenchy are deschise magazine de haine la Kiev, in Ucraina, la St. Petersburg si Ekaterinburg, in Rusia.

“Piata ruseasca este cea mai buna piata din lume pentru colectia pret-a-porter Givenchy destinata femeilor. Se cumpara rafturi intregi de haine. Magazinul in franciza deschis in Ekaterinburg, de exemplu, a avut, in prima saptamina, un rezultat excelent: 30.000 de euro. Intr-o luna, profitul a fost de 150.000 de euro”, a explicat responsabilul grupului.

Pentru Givenchy, clientul fidel are un profil bine conturat si un cont pe masura. “Ne adresam oamenilor care fac foarte multi bani, femeilor elegante, indraznete, dar nu vulgare, barbatilor, oameni de afaceri. Sint persoane care calatoresc mult, citesc mult, sint oameni curiosi, interesati de ceea ce se intimpla in jurul lor”, explica Virginie Michel.

Conditii: locatie competitiva si partener serios

Pentru a intra pe piata romaneasca, grupul francez cauta o locatie buna si un partener serios. “Locatie buna inseamna o zona comerciala atractiva, unde intra in competitie firme de acelasi calibru”, spune Virginie Michel, precizind ca oamenii cu bani nu vin niciodata intr-un magazin unde Givenchy este singur.

“Partenerul nu trebuie sa aiba doar bani, deci garantii financiare, trebuie sa fie o persoana corecta, care sa stie cum se fac bani din industria de lux, sa aiba nas pentru astfel de afaceri. Poti fi un manager de succes in industria alimentara, dar sa nu te descurci in industria de lux”, adauga responsabilul francez.

D&G renunta deocamdata la Romania

Piata romaneasca nu este vazuta la fel de toti comerciantii din industria de lux, admite Oliver Petcu, managerul CPP. Dupa ce, acum o luna, au fost socati de falsurile de pe piata romaneasca, reprezentantii Dolce&Gabbana au anuntat ca-si revizuiesc planurile pentru Romania.

“Conducerea companiei a spus ca renunta deocamdata la proiectul multi-brand pe care voia sa-l dezvolte pentru ca piata romaneasca este periculoasa din punct de vedere al unui partener roman si asteapta constructia unui Mall de lux, programata pentru 2007”, a explicat Oliver Petcu.