Preluarea a provocat o modificare in ierarhia producatorilor de bere din Romania. Astfel, pana mai curand, grupul Interbrew Romania detinea o cota de piata de 15,4 la suta, situandu-se pe locul doi in topul vanzarilor din Romania.

O data cu tranzactia finalizata la inceputul acestei saptamani, SABMiller a devenit al doilea mare grup producator de bere din tara, dupa Braun Union, cu o cota de piata de 20,5 la suta. Mihai Albu, directorul general al Interbrew Romania, considera ca SABMiller nu putea sa-i devanseze decat prin noi achizitii.

“Obiectivul nostru este sa devenim numarul unu pe piata romaneasca a berii, dar prioritara pentru noi este cresterea organica, prin dezvoltarea marcilor pe care le avem si nu prin noi achizitii”, a subliniat acesta, aratand ca grupul detine marca cea mai vanduta din Romania, Bergenbier.

Cu toate acestea, directorul Interbrew a afirmat ca va studia eventualele posibilitati de achizitii, desi fabrica de bere de la Aurora era ultima mare unitate independenta. Intrarea unui alt producator de calibru pe piata romaneasca, grupul olandez Heineken, nu este privita ca o amenintare de Mihai Albu.

“Cred ca orice concurent care intra pe aceasta piata aduce ceva pozitiv pentru consumator. Era ultimul jucator mondial care mai trebuia sa intre pe aceasta piata”, a adaugat acesta.

In prezent, primii cinci “berari” din Romania detin 85 la suta din piata autohtona a berii, Mihai Albu considerand ca “suntem intr-un proces normal de concentrare”, in conditiile in care in Europa de Vest si in America de Nord exista 3-4 jucatori care domina piata.

Directorul general al Interbrew estimeaza, pentru acest an, o crestere a pietei autohtone cu 4-5 procente. Interbrew Romania a realizat, in 2003, o cifra de afaceri de 93 de milioane de euro si a inregistrat vanzari de aproape 2 milioane de hectolitri, prognozand pentru acest an o crestere proportionala cu cea a pietei.

Grupul belgian care a realizat, pana in prezent 42 de achizitii in intreaga lume, produce marcile Stella Artois, Beck’s, Bergenbier, Hophen Konig si altele.

Accizele slabesc piata romaneasca a berii

Jaak de Witte, presedintele regional pentru Europa Centrala in cadrul Interbrew, a facut, ieri, un apel la executivul roman, cerandu-i sa nu slabeasca pozitia afacerilor cu bere din Romania prin cresterea accizelor. Acesta a aratat, ca, anul trecut, s-a inregistrat in Romania cea mai mare majorare a accizelor.

“Piata berii este de doua ori mai mare decat cea a vinului, iar noi platim impozite de patru ori mai mari decat cei care activeaza in industria vinului”, a precizat de Witte, subliniind ca accizele constituie obstacolul principal pentru afacerile cu bere din tara noastra.

In alta ordine de idei, Jaak de Witte a indicat ca, in Romania, consumul de bere pe cap de locuitor este de 55 de litri, fata de un consum mediu de 70 de litri, in Europa Centrala, lideri fiind cehii.